Vanha äiti

Lähetyksen aikana kuultiin erään pohjoiskarjalaisen lähetys iehen saarnaavan siitä, miten vanhaa äitiä ei pitäisi hyvätä, kun hän alkaa käydä vanhaksi ja ryppyiseksi.

Miten jos tuo vanha äiti alkaa roimia lapsiaan remmillä ja leipälapiolla, heittää lapsia ulos pakkaseen tai susille ja valehdella lapsilleen? Mihin toimiin silloin pitäisi ryhtyä?

8

668

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kurimusta

Ei tämä äiti valehtele, heitä susille tai pakkaseen, sillä luulet vain. Näinhän on myös uhmaikäisen ja murrosikäisen lapsen kohdalla: ei osata ymmärtää, että äiti ja isä ajattelee lapsen parasta. Kyllä äiti ja isä tottelmattomille antaa kuritista. Heprelaiskirjekin 12. luvussa toteaa isän kurituksesta:

"5. ja te olette unhottaneet kehoituksen, joka puhuu teille niinkuin lapsille: "Poikani, älä pidä halpana Herran kuritusta, äläkä menetä toivoasi, kun hän sinua nuhtelee;
      6. sillä jota Herra rakastaa, sitä hän kurittaa; ja hän ruoskii jokaista lasta, jonka hän ottaa huomaansa".
      7. Kuritukseksenne te kärsitte; Jumala kohtelee teitä niinkuin lapsia. Sillä mikä on se lapsi, jota isä ei kurita?
      8. Mutta jos te olette ilman kuritusta, josta kaikki ovat osallisiksi tulleet, silloinhan te olette äpäriä ettekä lapsia.
      9. Ja vielä: meillä oli ruumiilliset isämme kurittajina, ja heitä me kavahdimme; emmekö paljoa ennemmin olisi alamaiset henkien Isälle, että eläisimme?
      10. Sillä nuo kurittivat meitä vain muutamia päiviä varten, oman ymmärryksensä mukaan, mutta tämä kurittaa meitä tosi parhaaksemme, että me pääsisimme osallisiksi hänen pyhyydestään.
      11. Mikään kuritus ei tosin sillä kertaa näytä olevan iloksi, vaan murheeksi, mutta jälkeenpäin se antaa vanhurskauden rauhanhedelmän niille, jotka sen kautta ovat harjoitetut."

Kyllä, välillä tulee myös vähän remmiä. Älkää olko liian herkkähipiäiset.

• Läppä_kiinni

KYllä me 70 ikävuotta käyvät henkilöt tiedämme asiat, älkää teätinne hameen alta juuri tulleet kollit ja nartut puhuko täällä paskaa. Jellivaaran iisaksonilaiset kirkkohaaveineen tuhosivat liikkeemme, tästä ei ole pienintäkään epäselvyyttä.

• Duuva

”Mutta jos sinun veljes rikkoo sinua vstaan, niin mene ja nuhtele häntä kahden kesken yksinänsä. Jos hän sinua kuulee, niin sinä olet veljes voittanut. Mutta jos ei hän sinua kuule, niin ota vielä yksi eli kaksi kanssas, että kaikki asia kahden eli kolmen todistajan suussa olis. Mutta ellei hän niitä tahdo kuulla, niin sano seurakunnalle; ellei hän seurakuntaa tottele, niin pidä häntä pakanana ja Publikanina. Totisesti sanon minä teille: kaikki, mitä te maan päällä sidotte, pitää myös oleman sidotut taivaissa: ja kaikki, mitä te päästätte maan päällä, pitää myös oleman päästetyt taivaassa. Taas sanon minä teille: missä ikänä asiassa kaksi teistä sopivat maan päällä; jota he rukoilevat, sen heidän pitää saaman minun Isältäni, joka on taivaissa. Sillä kussa kaksi taikka kolme tulevat kokoon minun nimeeni, siinä minä olen heidän keskellänsä.”
      ‭‭Matteus‬ ‭18:15-20‬ ‭FI1776‬‬

• äläpä_sotke

Duuva sotkee asioita. Kysymys on kahden seurakuntalaisen välisestä ristiriidasta johon haetaan seurakunnan ratkaisua..

• "Kyllä äiti ja isä tottelmattomille antaa kuritista."

Välillä se on kyllä kuristusta.

• juankoski.hereI.come

Laki kieltää lapsen ruumiillisen kurituksen. Raamattu käskee olemaan esivallalle kuuliainen. Myös yllytys pahoinpitelyyn ja siihen osallisuus avunantajana on rnagaistavaa. Kumotkaapa tämä, te kiljuvat jalopeurat, jotka ympärillämme käyskentelette.

• teeparannus

Jeesus puhuu pahoita palvelijoista jotka ei Anna anteeksi toisille vaikka Jeesus antoi anteeksi heille. Koittakaas olla tuomitsematta tai joudutte itse tuomiolle . mitkä teidän omat syntimme ovatkaan kuinka kamalia ihmisiä naapureille työpaikoilla ... Koulukiusaajiakin . Ileitä juoruilijoita korvaankuiskuttelijoita pahanpuhujia. Armahtamisesta Jeesus puhuu . Laupeudesta. Jos ootte varastanu palauttakaa . Jos himoinnu tehkää parannus . Varastetut vaattet on tuhoonvihittyä . Samoin astiat lakanat älkää varastako muilta .

• Kelle kirjoitit? Itsellesi? Minulle?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta

Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi
      Ikävä
      43
      3394
    2. Kiitos rakastamani,

tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan
      Ikävä
      17
      2602
    3. Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!

https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!
      Maailman menoa
      376
      2496
    4. Nainen, olen huolissani sinusta

Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!
      Ikävä
      81
      1730
    5. Ollaanko me päästy

Toisista yli vai mikä on tilanne
      Ikävä
      86
      1395
    6. Kello käy ja ilta pimenee

Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun
      Ikävä
      254
      1070
    7. SEO!! Pyhäsalmi

Tässä vasta muuton tehneenä pyhäsalmelle.. mietin tätä huoltoasemaa. Setelit ei kelpaa tankkaus pisteeseen, sisällä epäs
      Pyhäjärvi
      70
      975
    8. Miksi et lähesty

kaivattuasi jos olet kiinnostunut? Palstailu ei auta asiaa. 🤔
      Ikävä
      74
      945
    9. Ruumisvaunut

Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.
      Kuhmo
      26
      751
    10. Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."

Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l
      Ensitreffit alttarilla
      4
      704
    Aihe