Päänsärkyä

huono30

Minulla on ollut ihan kaikenlaista päänsärkyä. Usein homma alkaa niin, että aamulla niskaa jomottaa hieman ja se alkaa päivän mittaan pahentua. Joskus on monta päivää kestävää kohtalaista/lievää särkyä, jonka paikka vaihtelee. Ensin se voi olla vasemmassa niskassa, sitten pään vasemmalla puolella. Seuraavana päivänä se voikin olla pään oikealla puolella, ja joskus harvoin se voi vaihdella muutaman tunnin välein niskan ja pään välillä. Kuulostaako tämä hullulta? Tällaisen päänsäryn kanssa voi käydä töissä, mutta ei siinä juuri mitään saa aikaiseksi. Ei kehtaa sairauslomaakaan aina ottaa.

Muutamia kertoja päänsärkykohtaukset ovat olleet todella pahoja. Silloin olen nukkunut kolme päivää putkeen, on ollut vilu ja olen oksentanutkin. Ensimmäisen kerran oksensin vuosi sitten päänsäryn takia, nyt yhteensä kolme kertaa. Sitä ei onneksi ole tapahtunut enää puoleen vuoteen.

Joskus päänsärky tuntuu hetken ajan vasemmalla poskella, niin kuin siellä olisi piikki ihon alla. Ja välillä se tuntuu silmien takana.

Vuoden aikana olen mm. lopettanut mahallani nukkumisen, tutkituttanut näön, hankkinut purentakiskon, alkanut pyöräilemään töihin ja vähentänyt stressiä (hieman). Viimeisen kahden kuukauden aikana päänsärkyjen määrä on ollut vähäistä, mutta juuri eilen loppui neljä päivää kestänyt päänsärkykohtaus, joten kokonaan loppu ne eivät ole.

Särkylääkkeiden syömisen lopetin vuosi sitten, koska ne eivät auttaneet. Olen jutellut lääkäreiden ja fysioterapeutin kanssa, ja ne sanovat että jännityspäänsärkyä, pitäisi vaan venytellä ja ottaa rennosti. Ennemmin hyväksyn että olen luulosairas kuin kokeilisin enää mitään venyttelyä - ei se auta. Netistä lukemani perusteella päänsärkyni sopivat osittain kaikkiin tunnettuihin päänsärkytyyppeihin, mutta oikeastaan mikään ei mätsää täydellisesti.

4

158

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nimimerkkinä

      Jos päänsärkyyn ei auta särkylääkkeet ja päänsärkyysi liittyy oksentelua, voi olla kyse jostain vakavasta.. En tahdo pelotella, mutta tuo valitettavasti kuulostaa siltä. Jännityspäänsärky ei ole tuollaista.
      En ole siis lääkäri mutta hoitajana vaan tiedän..
      Suosittelesin sinua menemään joko erikoislääkärille tai sitten ihan neurologiselle lääkärille.

    • mrpäänsärky

      Itselläni se on jatkunut noin 2,5v ja se alkaa aamulla kun nousen ja loppuu kun pääsen uneen ja se ei herätä yöllä. Pää on kuvattu 3 kertaa,sekä varjoaineella että ilman. On otettu Likvorinäyte jne jne jne eli hyvin on tutkittu ja olen tällä hetkellä Meilahden kipupolin asiakas. Minulla kaikki samat oireet kuin sinulla ja mistään ei tunnu olevan apua. Hyvä asia on se että ei ole mitään vakavaa mutta alkaa tämä särky vituttaa kun se on kokoajan päällä. Onko sinulla mitään mikä olisi auttanut?

      • Apuakaivataan_

        Minulla on lähes samanlaista! Tai ehkä päänsärky on erityyppistä, enemmönkin otsalla kuin niskalla mutta noin 3 vuotta jatkunut joka päiväistä ja alkaa aamulla kun nousen ja loppuu kun nukun(tosin selin makuu lisää sitä). Tulen hulluksi koska se aiheuttaa pyörryttävää oloa, ailmiä sattuu pitää auki kun särky on otsalla eikä pysty keskittymään tai tekemään normi juttuja. Olen saanut iskun päähän ja ei, sitä ei kuvattu. Määrättiin vain särkylääkettä. Ei auta, ei yhtään. Sinulla mrpäänsärky ei siis kuvista löytynyt mitään? Itselläni ei ole varaa yksityiselle, en siis pääse kuviin.. Haluaisin kyllä


    • Uskomua

      Kyllä toi migreeniltä kuulostaa ja migreenikohtausta ei buranat vie. Perussärkylääkkeet ei tehoa migreeniin vaan siihen on triptaanit ym lääkkeitä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8316
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2253
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1929
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1654
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe