Jos saisit 30000 € lottovoiton, mihin käyttäisit rahasi?
Minä lähtisin lomalle miettimään.
Miten käyttäisit 30.000 euron lottovoiton ?
39
692
Vastaukset
- henrjii
ostaisin mäkkäristä monta € juusohampparia ja syöttäisin ne lokeillle, antavat takaisin.
Äskettäin kävin mäkkärissä ja ostin lokille oman happarin, kauniisti se katseli
kun syötin sitä- Heikunkeikku
"henrjii"
Hauska vastaus. Heh heh. Kuinkako monta kipaletta hampurilaisia lokeille ostaisit?
Oi onnen päivää, oi onnen päivää ne aattelis, kun sinä nakkelisit niille herkkuruokaa.:)
Mutta mitä tarkoitit tuolla, että antavat takaisin?
Viime viikolla olin yhen kaverin kans Hesburgerissa ja mentiin ulos niitä napostelemaan. Siihen pyrähti sitten yks lokki muutaman metrin päähän pöydästämme. Tuli melekeen stressimäinen olotila, kun kaverini ei voinut sietää lokin kerjäämistä. Nousi pöydästä muutamia kertoja ajamaan sitä takaa, mutta aina se pienen lentopyrähdyksen jälkeen patikoi pöydän viereen. Kaveri huiteli käsillään huutaen hus-hus-hus ja keskustelusta ei tullut mitään. Minua lokki ei häirinnyt, siinäpä kuleksi. Enemmän häiritsi kaverin lokkikauhu. Yhes välis mulle kasvoi pienet sarvet päähän. Kaveri ei niitä hokannut, kun mulla on hiukset sen verran pörhös, että ne sarventyngät jäi onnekseni hiusten sekaan piiloon. Noku mun olis tehnyt mieli (vastapainoksi kaverin hus-hussuttelulle) nakata sille lokille muutamat ranskalaiset, kun niin urhoollisesti siinä odotti. Melkein olin näkevinäni, että se istui ja nosti tassua:) Mut voi olla, että erehdyin.
En nakannut kuitenkaan niitä ranskiksia, kun kaveri olis varmaan sanonut hyökkäämättömyyssopimuksen irti. On siinä kaveris sen verran hyviäkin puolia, että työnsin sarveni sit takaisin pään sisään ja istuin muina miehinä pöydäs. - PaskokootSinunNiskaasi
Tosi kurja temppu sekä lokeille että erityisesti ihmisille, jotka liikkuvat samoilla alueilla. Mielestäni lokkien ruokkiminen kaupunkialueella pitäisi kieltää ja ruokkijoita pitäisi sakottaa kunnolla.
- henrjii
kaikilla on oikeus omaan mielipiteiseen, mutta kun annat, sinullekin annetaan
- plätsssss
No lokilta et muuta voi saada kuin kunnon paskalatingin päähän.
- henrjii
en ole ikinä saanut, pääskysiltä kyllä.
Menin kerran pesisotteluun, katsomossa kotipesän takana oli ihan tyhjä penkki, mäpä istuin siihen oitis.
Vähän aikaa seurattuani peliä paraatipaikalta aloin ihmetellä että niin kuin joku heittelisi pienillä kivillä, katselin ympärille, ja ihmiset ympärillä olivat hymyssä suin.
Yht äkkiä hokasin, että pääskysillä oli pesä katsomoraketeissa sillä kohtaa katsomoa, ja ne ruikkivat sieltä kakkaa niskaani - hytinäx1
henrjii kirjoitti:
en ole ikinä saanut, pääskysiltä kyllä.
Menin kerran pesisotteluun, katsomossa kotipesän takana oli ihan tyhjä penkki, mäpä istuin siihen oitis.
Vähän aikaa seurattuani peliä paraatipaikalta aloin ihmetellä että niin kuin joku heittelisi pienillä kivillä, katselin ympärille, ja ihmiset ympärillä olivat hymyssä suin.
Yht äkkiä hokasin, että pääskysillä oli pesä katsomoraketeissa sillä kohtaa katsomoa, ja ne ruikkivat sieltä kakkaa niskaaniMiksi pesäpalloa ei saada markkinoitua muihin Euroopan maihin? Ei kait ne säännöt pelissä voi olla liian vaikeat, vai eikö muissa maissa kuin Amerikassa ja Suomessa saa yleisillä paikoilla heilua mailat käsissä?
- henrjii
pesäpallo on teknistä lajia, joukkueet pitäisi saada juniorikasvatuksen
kautta, ja sitten villä kiinostunut maksava yleisö.
Harrastuksen on vaikea saada joukkueita pesäpalloa pelaamaan, kun on esim jalkapallo missä voi taalo hyvin - hytinäx1
henrjii kirjoitti:
pesäpallo on teknistä lajia, joukkueet pitäisi saada juniorikasvatuksen
kautta, ja sitten villä kiinostunut maksava yleisö.
Harrastuksen on vaikea saada joukkueita pesäpalloa pelaamaan, kun on esim jalkapallo missä voi taalo hyvinKerran 90 luvulla lapseni kysyi, mikä on jokin tunnettu suomalainen urheilulaji. No tietenkin kesälomareissulla vein ala-ikäisen lapseni katsomaan kotipaikkakuntani kotiottelua pesäpallopeliin. Onneksi hän ei osannut suomenkieltä tarpeeksi hyvin, niin rääväsuita olivat kotikatsomon henkilöt vierasjoukkuetta kohtaan. Lopussa myös kotijoukkuettakin kohtaan. Onko katsomon henki tullut yhtään paremmaksi vai onko se sitä yhtä ja samaa nimittelyä ja pilkkaamista?
- MitenIstuitMiehenä
Heikunkeikku kirjoitti:
"henrjii"
Hauska vastaus. Heh heh. Kuinkako monta kipaletta hampurilaisia lokeille ostaisit?
Oi onnen päivää, oi onnen päivää ne aattelis, kun sinä nakkelisit niille herkkuruokaa.:)
Mutta mitä tarkoitit tuolla, että antavat takaisin?
Viime viikolla olin yhen kaverin kans Hesburgerissa ja mentiin ulos niitä napostelemaan. Siihen pyrähti sitten yks lokki muutaman metrin päähän pöydästämme. Tuli melekeen stressimäinen olotila, kun kaverini ei voinut sietää lokin kerjäämistä. Nousi pöydästä muutamia kertoja ajamaan sitä takaa, mutta aina se pienen lentopyrähdyksen jälkeen patikoi pöydän viereen. Kaveri huiteli käsillään huutaen hus-hus-hus ja keskustelusta ei tullut mitään. Minua lokki ei häirinnyt, siinäpä kuleksi. Enemmän häiritsi kaverin lokkikauhu. Yhes välis mulle kasvoi pienet sarvet päähän. Kaveri ei niitä hokannut, kun mulla on hiukset sen verran pörhös, että ne sarventyngät jäi onnekseni hiusten sekaan piiloon. Noku mun olis tehnyt mieli (vastapainoksi kaverin hus-hussuttelulle) nakata sille lokille muutamat ranskalaiset, kun niin urhoollisesti siinä odotti. Melkein olin näkevinäni, että se istui ja nosti tassua:) Mut voi olla, että erehdyin.
En nakannut kuitenkaan niitä ranskiksia, kun kaveri olis varmaan sanonut hyökkäämättömyyssopimuksen irti. On siinä kaveris sen verran hyviäkin puolia, että työnsin sarveni sit takaisin pään sisään ja istuin muina miehinä pöydäs.Istuit muina miehinä ???? Miten???
- bessie-
Hankalan kokoinen voitto. Liian pieni, yksinään se ei riitä loppuelämän asumiseen liittyvän suunnitelman toteuttamiseen, mutta eipä se asia ole vielä muutamaan vuoteen ajankohtainenkaan. Vähän isommalla voitolla voisin harkita kokonaan uuden, tilapäiseksi tarkoitetun järjestelyn toteuttamista.
Liian suuri ihan vain tuhlattavaksi. Sijoittaisin.- TuottavaSijoituskosko
Mihin sijoittaisit ja millaista tuottoa odottaisit?
- hytinäx1
Ei edes kilon kultakimpaletta sillä rahalla saisi. Minulla 30 000€ menisi varmaan tuhlatessa aika nopeasti. 5000 € ensinnäkin huoneiston tuunaukseen ja koneiden uusimiseen. 4000€/vuosi menisi lasten, lastenlasten, sukulaisten, tuttavien, joulu-ja synttäri-, ym. lahjoihin. Vois ostaa sen 10 vuoden haudanhoitosuunnitelman ja hautasijamaksut 25 vuodeksi perhehaudoille, siihenkin uppoaisi sellainen 2500€.
Loput sitten menisi aika nopeasti muuhun hurvitteluun ja jokapäiväiseen elämiseen. - bessie-
TuottavaSijoituskosko kirjoitti:
Mihin sijoittaisit ja millaista tuottoa odottaisit?
Olen hyvin passiivinen sijoittaja. Niin passiivinen, että yksi perintökin makaa tavallisella käyttötilillä odottamassa että saisin jotain aikaiseksi:) Mutta joo, sijoittaisin kuten olen tähänkin asti sijoittanut. Laittaisin vähintään neljään eri koriin, korien valinnassa katsoisin kustannukset, kovin suurta riskiä en halua ottaa, joten kovin suuria tuotto-odotuksiakaan ei minulla ole. Tyyliin 3 osaa indeksirahastoihin, 1 osa suoraan osakkeisiin.
- NikittömänäRunoilen
hytinäx1 kirjoitti:
Ei edes kilon kultakimpaletta sillä rahalla saisi. Minulla 30 000€ menisi varmaan tuhlatessa aika nopeasti. 5000 € ensinnäkin huoneiston tuunaukseen ja koneiden uusimiseen. 4000€/vuosi menisi lasten, lastenlasten, sukulaisten, tuttavien, joulu-ja synttäri-, ym. lahjoihin. Vois ostaa sen 10 vuoden haudanhoitosuunnitelman ja hautasijamaksut 25 vuodeksi perhehaudoille, siihenkin uppoaisi sellainen 2500€.
Loput sitten menisi aika nopeasti muuhun hurvitteluun ja jokapäiväiseen elämiseen.Ei kultaan kannata (luultavasti) enää nykyisin sijoittaa. Sen arvo ei ole juurikaan noussut viimeisten vuosikymmenten aikana.
Ostin kansallisharkkoja silloin, kun KOP niitä teetti, joskus liki 30 vuotta sitten. Korkotuotto on jäänyt todella pieneksi, mutta onneksi arvo on edes jollain tapaa säilynyt. Oli tarkoitus, että voisin alkaa tuhlailla niitä eläkkeelle jäätyäni. Samoin ajatuksin ostin maatakin, ja nyt on sellainen tilanne, että jännittää miten sen arvon käy. Siitä päättävät kaavoittajat.
Osakkeiden hintojen ja tuoton kanssa on ollut vaihtelevia tuloksia. Viimeksi sain vähän (turhan vähän) lisärahaa matkarahastooni. ;)
- näinsemullamenee
Minä kyllä ostaisin viinaa, pelaisin rahapelejä, kävisin yleisissä naisissa ja ajelisin taksilla ympäri maakuntia rillutellen.
Loput rahat tuhlaisin!- hytinäx1
Sinähän kuulostat aivan minun velivainaaltani! Sieltäkö sinä poutapilven takaa huikkailet?
- mustikka3
Säästöni ja 30000= uusi asunto
- toivottavasti-voitan-
Ihan turuuteen,
kai vaihtaisin auton uuteen,
antaisin lapsenlapselleni rahaa, jos kelpaisi,
ja jos saisin yhteyden,
tai vaikka en saisi yhteyttä
pistäisin postiluukusta rahakirjeen hänelle, - hölkynkölkky
En viitsi kuvitella joutavia
Todellakin käyttäisin sen, jotain hoopon hassua tekisin kuten henrjii, söisin ja joisin ja tanssisin, vuorokauden ympäri isolla porukalla, kuhtusin kaikki kynnelle kykenevät, naapurit ja kylänmiehet, pitopalvelusta tilaisin parraimmat herkut, naurettas ja laulettas, jonkun mielitiettysolistin kutsuisin esiintymään, suosikkini saisi runoja lausua ja taikuri taikoja tehdä. Lopuksi tanssittais, niin ja ihan lopuksi ammuttas loput rahat taivaalle ja ilotulitettas kunnolla, että koko kylä näkisi ilonpitomme. Äkkiä se hupenisi. Hyvä jos edes riittäisi.
Tänään tosin sain hyvän tarjouksen autotallin sähköisestä ovesta, siihen voisin livauttaa osan.Todellakin käyttäisin sen, jotain hauskaa mahdollisimman monille ihmisille olisi hyvä järjestää.
Minkähänlaisen bandyn saisi esiintymään tuolla 30000, Meillä on tuossa yksi laskettelurinne ja sinne voisi kutsua kaikki kyläläiset istumaan rinteeseen ja sinne rinteen puoliväliin joku lava ja sitten siellä esiintyjä tai esiintyjät kiekuisivat ja kaikuisivat kaikille korville.
Tämmöset on heti niin raskaita systeemejä, kunpitää olla järjestysmiehet ja makkaranpaistajat. Extemporeen ei onnistu. Ja kuka olisi esiintyjä joka kaikkia kiinnostaisi... Jos vaikka joulukonsertin.
Vielä pitää miettiä. Lopulta täytyy toivoa, ettei voittaisi koskaan, kun kerran näin vaikeaa.
- Semmottiitommottii
Maksaisin 25000 ulosotot ja vuoden vuokrat etukäteen.
- 88-35233
Autonvaihtoon 12000
Astianpesukone 500
Parketinhionta 900
Maalausremontti 1500
Täydell kotisiivous . lattiasta kattoon 1000
Kaksi huippuhyvää nahkanojatuolia 2000
48" Taulutelevisio 800
120cm joustinsänky (huippumalli) 1200
Vuoden vastikkeet 2000
Lapsille uudet jopot 2x500
Saunaan uudet lauteet ja lasiovi 2000
Muuta ei nyt muistu mieleen - kesi.vä
Tuo henrjin hamppavastaus kyllä nauratti.
Minä nuukana ihmisenä kysyisin tyttäriltä mitä he tekisivät 10 000 €. Vastauksen saatuani antaisin molemmille ne kybätonnit, itse pitäisin myös kybätonnin. Kävisin syömässä ja leffassa ja jalkaterähieronnassa.- KunOnVaraa
Voisit varmaan ottaa vaikka kokovartalohieronnankin. ;)
Liian pieni raha tehdä mitään.
- haulitorni.6.Manse
Tietysti menisin ostaan uuden jalkarättikankaasta parhaasta flanellista jota Taiwan on tuottanu.
- mami65
Kokoaisin pojat ja miniät helmoihini ja veisin kunnon lomareissulle!!
- SiisPikkurahaa
On mielenkiintoista todeta, että 30000 euroa on monelle pieni summa, kun mietitään lottovoittoa. Jos löytää sadan euron setelin tai vaikka viisikymmpisenkin, se kuulostaa suurelta.
- expimot
Ostaisin 60 Rutinoffia.
Hahaa, sait googlettamaan, ja löysin vaude sivun, tosi hyviä juttuja...
En tiennyt mitä koko sana Rutinoff tarkoittaa, en ole katsonut uunoja kuin sivusilmillä...
- 1-1947
Leikitään nyt:) Puolet uuteen autoon ja toinen puoli lähetykeen.
- enKeksi.mitään
En kai tekisi mitään.
Olen tyytyväinen, minulla on kaikki mitä tarvitsen.
Kai jättäisin jälkipolville. - TaulujaOstamaan
Keksin juuri. Ostaisin tauluja kotiini.
- entinenmiäs
Ei ainakaan tarvis lähteä lomalle miettimään.
- jyväjemmari
Jatkaisin maanviljelystä, kunnes rahat loppuisivat.
- Pirrepä
Laittaisin talteen, pahan päivän varalle. Jotain luksusta myös, kuten pikku reissu johki mm..
- Seolisinastaa
Kodin remppaamisen aikataulut nopeutuisivat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Päivän Sanna: Suomi maailman onnellisin maa
Sanna muutti Suomen maailman onnellisimmaksi maaksi. Hänen pyyteetön työnsä maailmalla tuottaa edelleen tulosta.1964139Taisi kolahtaa....
Joku kysyi, että miksi S24 sallii kirjoittelun tänne venäläisiltä alustoilta, juttu poistui. Täällähän tosiaan välillä392657Moni islamilainen maa on jo kieltänyt burkat ja nigabit
mm. Marokko, Tunisia ja Turkki. Miksi he ovat sen tehneet? No perusteet ovat selkeät ja yhteneväiset: turvallisuus, yhte1042176Vain puolet SDP:n kannattajista luottaa puoluejohtoon häirintäkohussa
Ja SDP on ilmoittanut, että ainoa rangaistus häirintään syyllistyneille kansanedustajille on puhuttelu - aina sama. Eli861942Suomi edelleen maailman onnellisin maa
Olemme hyvällä tiellä. Laitetaan nyt talous kuntoon.2171853Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin
Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi81185Kyllä mies pakit kestää
Herranen aina nyt poijat! 😃 Jos pelkäätte pakkeja noin paljon niin hamekangasta hakemaan. Oon ite saanut useammatkin n361159- 821140
- 83871
Milloin olit onnellinen? Miksi?
Mikä saa sinut onnelliseksi? Suomi on 9. kertaa maailman onnellisin maa. Kuulutko sinä onnellisten suomalaisten joukkoon152811