Kokemuksia Zyclara-hoitokuurista

Kryo-hoidolla on kasvoiltani jäädytetty useita aurinkokeratoosimuutoksia. Tällä hetkellä po. muutoksia ei ole nähtävissä, mutta olen saanut reseptin Zyclara-emulsiovoiteesta. Sivuvaikutuskuvaukset tuntuvat minusta jotensakin pelottavilta
ja siksi toivoisin palautteita po. lääkkeen käytöstä - sekä kielteisiä että myönteisiä.
810322
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 8

Vanhimmat

Minulla aloittaa huomenna se hoito kasvoilla. Ja pelottaa hieman.

Äänestä

Ensimmäinen kahden viikon jakso päättyi juuri. Nenä rupeutui ja punoitti kuten oli kerrottukin, hyvin menee. Joinakin iltoina tuntui pientä tykytystä ihon alla, aattelin, että voide tekee työtään. Olkanivelet olivat kipeät ennestään, kipu ehkä paheni hoidon mittaan, lihas-ja nivelvaivoista oli lääkeselosteessa maininta. Vähän väsynyt olo, mutta luvattua ruokahaluttomuutta ei ole hartaista toiveista huolimatta esiintynyt
Hyvin menee!

1Äänestä

Kryo-hoitoja on minulle annettu kymmenkunta vuotta. Nyt Zyclara hoitoa ensimmäinen 2 viikkoa takana. Otsa ja osa kaljusta on kuin pakanamaan kartta. Punaisia kirveleviä paukamia vieri vieressä, nyt 3 päivää voiteen lopettamisen jälkeen paukamat alkavat rupeutua. En todellakaan tiennyt, kuinka paljon keratoosia oli ihon alla.
Ruoka-halu on nollassa ja väsyttää.
Onnea kanssaeläjille!!

Äänestä

Kaksi päivää vielä tätä voidetta, joka taitaa olla itse saatanasta tehtyä. Otsa punainen ja iho rikki. Kirvelee ja kutittaa koko ajan. Nenän kummallakikn puolella iho kuin muurahaiskarhun nahka, kuiva ja hilseilee. Kohta kahden viikon tauko ja sen jälkeen toiset kaksi viikkoa taas Zyclaraa, maltan tuskin odottaa🤯

1Äänestä

Mulla menossa vasta eka viikko imikvimod voide hoitoa oikean puoleisessa leuan syrjässä jossa todettiin olevan aurinkokerotoosi.Voidetta olen laittanut illalla klo 22.00 ja aamulla klo 6 olen voiteen pessyt pois haalealla vedellä.Nyt on iho rikkoontunut ja hilseillyt tuossa punaisessa läiskässä. Sivu oireena on ollut ruokahaluttomuus ja unettomuus.

Äänestä

Onko totta että tähän ei ole kellään kohtalo tovereita ?

Äänestä
  • Kyllä on. Tää hoito on hirveä. Olin ekan jakson niin kipeenä ja kun on autoimmuunisia sairauksia, niin nekin pahenivat. Kasvoni olivat hirveästi kunnossa ekan jakson lopussa. Nyt aloitin toisen vaiheen ja olen nyt jo taas pahoinvoima ym. Lääkkeen kaikki sivuvaikutukset osuivat liiankin pahasti. Kivut hirveät ja selkärankareuma paheni. Lisäksi kun on crohnintauti, niin nyt vatsa ihan sökönä. Ihon kovaan poltteeseen käytin alusta lähtien xylocain 2% tarvitaan resepti. Kaame olo kesti koko hoitojakson ja iho tulehtui niin pahasti, et oli pidettävä kolmen viikon tauko vaikka lääkäri sanoi etten saa pitää, koska minulla oli myös okasolusyöpää. Se leikattiin. Alkuvuodesta kasvot käsiteltiin kylmähoidolla, mutta ei riittänyt ja siksi aloitettiin zyclara hoito. Mikä on karsea kokemus, varsinkin jos on autoimmuunisia sairauksia. Yöllä käytin unilääkkeitä, kun en saanut nukuttua. On myös hirveästi muita sairauksia, niin hermot eivät kestäneet unettomuutta/ väsähtänyttä oloa. Tässä nyt jotain alkuun.

    Äänestä

  • Anonyymi00007 kirjoitti:

    Kyllä on. Tää hoito on hirveä. Olin ekan jakson niin kipeenä ja kun on autoimmuunisia sairauksia, niin nekin pahenivat. Kasvoni olivat hirveästi kunnossa ekan jakson lopussa. Nyt aloitin toisen vaiheen ja olen nyt jo taas pahoinvoima ym. Lääkkeen kaikki sivuvaikutukset osuivat liiankin pahasti. Kivut hirveät ja selkärankareuma paheni. Lisäksi kun on crohnintauti, niin nyt vatsa ihan sökönä. Ihon kovaan poltteeseen käytin alusta lähtien xylocain 2% tarvitaan resepti. Kaame olo kesti koko hoitojakson ja iho tulehtui niin pahasti, et oli pidettävä kolmen viikon tauko vaikka lääkäri sanoi etten saa pitää, koska minulla oli myös okasolusyöpää. Se leikattiin. Alkuvuodesta kasvot käsiteltiin kylmähoidolla, mutta ei riittänyt ja siksi aloitettiin zyclara hoito. Mikä on karsea kokemus, varsinkin jos on autoimmuunisia sairauksia. Yöllä käytin unilääkkeitä, kun en saanut nukuttua. On myös hirveästi muita sairauksia, niin hermot eivät kestäneet unettomuutta/ väsähtänyttä oloa. Tässä nyt jotain alkuun.

    Mulla myös on ollut alussa kauheat kivut ku aloitin voide hoidon, nyt takana jo 2 viikon voide hoito jaksi a 2 viikon tauko ja vielä pitäis jaksaa tuo 2 viikon voide jakso, mutta tiukkaa tulee olemaan, sillä mulla on ollut koko ajan päällä steressi vaihe ja unettomuus, masentuneisuus ja sydämen tykytykset. En pysty oikeen mihinkää keskittyä. , kohta pitäis mukamas jaksaa mennä töihin.Vrasin jo ajan tk:lle lääkärin vastaanotolle juuri tuon unettomuuden takia ja pyydän jotain lausuntoa työhön , etten voi olla enää ulkona työ aikana , olen ikäihmisten ulkoiluttaja/avustaja. olen työ rajoitteiden lopun ikääni.

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


Keratoosi2016 kirjoitti:

Kryo-hoidolla on kasvoiltani jäädytetty useita aurinkokeratoosimuutoksia. Tällä hetkellä po. muutoksia ei ole nähtävissä, mutta olen saanut reseptin Zyclara-emulsiovoiteesta. Sivuvaikutuskuvaukset tuntuvat minusta jotensakin pelottavilta
ja siksi toivoisin palautteita po. lääkkeen käytöstä - sekä kielteisiä että myönteisiä.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu