minun oma kokemukseni

kokenut17v

Oon nyt 17-vuotias tyttö ja ahdistuneisuushäiriö, postraumaattinen stressihäiriö, vaikea masennus ja paniikkihäiriöt on todettu 10-vuotiaasta lähtien. Mulla paniikkihäiriöt tulee sellasena hirveinä sydämmen tykytyksenä ja en erota enää et oonko missä hetkessä vai nukunko tai jotai ja tulee semmone tuska hiki ja vatsassa on huono olo ja tuntuu et jalat pettää. Päässä pyörii ja aattelen et kuolen aina mut se menee ohi maksimissaa tunnin aikana.

4

115

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hautautunut

      Minkälaisia paniikkikohtauksia oot saanu? Muljahteleeko sydän?

    • Hautautunut

      Kerro lisää... Millaisia tuntemuksia jne. Olen alkanut tekemään tutkimusta näistä oireista liittyen sairauksiin ja hyvinvointiin.
      Voisi olla apua. Itselläni on pakko oireinen häiriö, vaikea masennus, lieviä paniikkihäiriöitä.

    • isohaliminulta

      Onpa hankala juttu sinulla noin nuorella iällä.

      Olet kuitenkin ryhtynyt toimeen ja haet apua. Jo tää että kirjoitat asiasta on hyvän merkki.

      Seuraava askel on sitten konkreettisesti yrittää päästä eroon.
      Onko sinulle tapahtunut jotain ennen 10 vuottasi. Yritä muistella, ehkä sieltä löytyy jokin syy. sitten tietysti pitäis mennä juttelemaan jonkun kanssa. Apua voi löytyä myös kirjastosta. On varmaan jollain toisellakin ollut samanlaisia oireita ja kertoo sitten miten selvisi.

      Mistä sinun posttraumaattinen stressi johtui?
      Itselläni oli sellainen, mutta selvisin siitä. Monet muutkin ovat selvinneet. Selvitä ensin mikä oli, mitä voit tehdä ja ole rohkea. Jossain vaiheessa päätät että nyt saa riittää ja jätät kaiken taaksesi. Ja siinä se.

      Elämässä sattuu kaikenlaista. Aina on vielä huonommassa asemassa olevia.

      Kaikkea hyvää sinulle ja reipasta mieltä!

      Sinulla on oikea asenne ja tulet ihan varmasti selviytymään!

    • Voimia <3

      *halauksin*

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      95
      2575
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2223
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1927
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1661
    5. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1645
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1616
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1578
    8. 83
      1512
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      113
      1398
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1264
    Aihe