Bussikuskin työ auton opettelu?kokemuksia?

Bussityö

Onko bussin ajaminen kuinka vaikea oppii?
Tokiha kun kokemusta tulee oppii paremmaksi kuskiksi,voiko bussin ajamista verrata johonkin muuhun?esim. Täysperävaunu/puolikas?

Oon jakeluautoa 18t ajanut ennen se on n. 12-14 metrinen.
Pystyykö mitenkää etukäteen opiskelemaan ennen koulun alkua esim. Netin välityksellä vinkkejä)? ( kouluun hakenut mut päätöstä ei viel tullut)

Kuorma-autoa on tullut ajeltua vuosia mut haluan kokeilla bussi hommia että pääsis ajamaan pitempää väliä ja näkisi ihmisiä (nykyisessä työssäni ei ihmisiä näe kuin harvoin)ja uskon että bussihommat voisi sopia mulle ku olen sosiaallinen ja hyvin asiakaspalvelu henkinen.

2

397

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tervemenuamenua

      teknisestihän bussi on aivan hämärä vehje kuorma-autoon verrattuna. Ikäni kuorma-autoa vaunun kanssa ja ilman ajaneena mutta kaksi kertaa turistibussia kokeilleena päällimmäisiksi jäivät mieleen pari asiaa
      - moottorin käynnissäolon näet mittareista, sitä et kuule.
      - kuskin paikka pari metriä etuakselin etupuolella teettää omat vinkeensä ajolinjojen suhteen
      - vasemmalla puolella ei ole ovea mistä pääsee ulos

      Kaikenhan oppii ja sitä varten mennään kouluun. Itse olen sitä mieltä vakaasti että kyydissä saa olla mitä vaan kunhan se on hiljaa.

    • tööttö6

      Linja-autonkuljettajan työ on oikeasti vaativa ammatti.meillä nämä pikakoulutetut kortteliohjukset pilaavat oikean ammatikunnaan maineen.Kaupunkiliikenteessä on vielä joitain oikeita kuljettajia mutta he ovat katoavaa kansanperinnettä.Tänään on toisin hommia painaa mamut ja suomalaiset jotka ajavat noita linjoja kun omaa ammattiaan vastavaa työtä ei ole.Tänään nämä autot ovat joka nurkasta kolhittuja joka kertoo siitä missä mennään.Tämä työ vaatti myös sosiaalista luonnetta koska mukanasi reissaa kollien lisäksi myös rouvia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aikakone-yhtyeestä tuttu Maki Kolehmainen kuollut

      Kuoli tänään aamuyöstä nopeasti edenneeseen sairauteen. Hän oli 58-vuotias.
      Maailman menoa
      141
      8624
    2. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      68
      1413
    3. Mitä kehon osia

      Olet kaivatultasi nähnyt ja piditkö näkemästäsi?
      Ikävä
      64
      1221
    4. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      76
      1185
    5. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      90
      1067
    6. Kuinka paljon merkkaa naisen ulkonäkö

      Parisuhteessa ykeensä kysynnvaan Onko kaunis nainen oarempi vaihtoehto kun tavis
      Sinkut
      140
      1038
    7. Luin jostain että skorpioni

      Naiset parhaita rakastajattaria…. Pitäneekö paikkansa?
      Ikävä
      102
      805
    8. Olen sinusta nainen

      Oikeasti tosi ylpeä. Tunnen sen miten kehity ja opit säätelemään omia tunteitasi. Se on aina hieno piirre ihmisessä.
      Ikävä
      37
      798
    9. Pitäisikö alkaa

      Treenaamaan että sulla tippuu silmät päästä kun näet minut ensi kerralla, nainen. 🤔
      Ikävä
      43
      771
    10. 45
      737
    Aihe