Sotilaspatruunat ovat usein Berdan nallisia.
Vähintään nallitasku ja luoti on niipattu.
Luodin ja hylsyn sauma sekä nallitasku on tiivistetty jonkinlaisella lakalla tms.
Lakan tarkoitus lienee pitää kosteus ja ruuti erillään.
Niippaus taas takaa nallin pysymisen paikallaan kaikissa aseissa, myös automaateissa.
Kun metsässä ryynää hirven perässä tahtoo kelit olla kosteita.
Olisiko lakkauksesta hyötyä niin että useammankaan kerran jälkeen voisi olla varma etteivät patruunat ole kastuneet.
Mistä tuollaista tiivistelakkaa voisi hankkia?
Patruunat ja vesi
10
1508
Vastaukset
- lsdkjföodsi
Niippauksella ei ole nallien kanssa mitään tekemistä.
- Stupidum
Kyssäri lsdkjföodsi :lle.
Miksi kutsutaan nallin kiinnityksen varmistamista nallitaskuun?
- Stupidum
Tiedän kyllä että metsäläiset niippaavat luodin.
Mutta englannin kielessä sama sana "crimp" tarkoittaa sekä luodin, että nallin niittaamalla tai puristamalla varmistamista.
Jos suomen kielellä luoti niipataan, niin mitä tehdää nallille? Niitataanko se? Anglismien hiipiessä suomen kieleen sanotaanko siis että nalli krimpataan?
Onko asialle ehkä oma terrminsä?
Ja alkuperäinen kysymys on edelleen vastaamatta. - siinälakkaa
Sitten sää heräsit ja päästit kissan ulos.
- 22202
Pyydä vaimolta....kynsilakka. Itse olen käyttänyt ohennettua vasaralakkaa. tarttuu hyvin.
- Stupidum
Toimperrään, kynsilakka on varmaan hyvää ainetta ladattaessa vesitiiviitä patruunoita.
Olen kuullut että siihen tarkoitukseen olisi kaupallisiakin tuotteta.- ammuskelija
Yritin kvg nallilakkaa huonlla menestyksellä. En löytänyt mitäänkaupallistabtuotetta. Laita sähköpostia paukkutehtaalle ja kysy. Itse olen saanut aina vastauksen tarvitsemaani tehniseen kysymykseen. Samalla voi kysyä onko suomalaista vastinetta Luodin/nallin niippaamiselle. Itse olen aina "niipannut" kumpiakin ja kaikki lataajat tietävät mistä onkyse.
- ensuositteleollenkaan
nallin voi ns. niipata pikku vasaralla,,mutta voi tapahtua muutakin kun tuo ns. niippaaminen..
- Hifistelevä_homo
Nallin ja luodin tiivistämiseen käytetään kaupallisiakin tuotteita, mutta moni käyttää myös ohennettua kynsilakkaa.
Annostelu on helpointa injektioruiskulla, tarvittava määrä on niin pieni, että sitä ei kannata alkaa sutia pensselillä.
Jos lakka ei tiivistäkään, onhan siististi lakattu nallin sauma ammattimaisemman näköistä.
Itse olen kokenut vaikeaksi löytää vihreää lakkaa. - Rapid_fire
Kynsilakka ohennettuna toimii hyvin.
Lataa seosta injektioruiskuun ja käytä väljää neulaa, sillä on helppo annostella juuri riittävän pieni annos.
Ohennettu lakka juoksee nallin ja hylsyn sekä hylsyn että luodin rakoon tuottaen ammatimaisen tuloksen.
Tavallinen nalli sarjatuliaseessa toimii huonosti vaikka se olisi lakattukin.
Kannattaa käyttää Berdan nalleja ja valmistaa nallin niippaustyökalu.
Samoin luodin niippaus tuottaa luotettavasti toimivat patruunat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .452857Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen432824Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631232608Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3281667- 711074
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101041Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.192902Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että101762Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde26750- 99691