Kävisikö meille persialainen?

tipsufani

Hei! Olen 13-v tyttö Porista. Olisimme äitini kanssa hankkimassa kissaa. Mutta suurimmaksi osaksi se olisi äidin, eli äiti hoitaisi sitä enemmän kuin minä. Meillä on kaksi koiraa, 1-v tiibetinspanielin ja havannankoiran risteytys narttu, ja belgianpaimenkoira uros. Narttu on hieman arka muita koiria kohtaan yms. ja uros ei tule muiden, kuin kasvattajan koirien kanssa, ja tietysti myös meidän toisen koiran kanssa. Mutta ei muiden koska se pelkää muita koiria ja on varuillaan. Siis puolustaa itseään. Koska n.1-v joutui hovawartin riepottelemaksi ja oli henki hieverissä. Mutta kuitenkin on niin lampuri luonteeltaan, ettei uskaltaisi tositilanteessa tehdä mitään, kuin tulla häntä koipien välissä omistajan luo.

Niin siitä persialais suunnitelmasta, että onko kenelläkään kokemusta kyseisestä kissarodusta? Ja pitkäkarvaisia olisimme etsimässä. Ja minulla ei ikinä ole ollut kissaa, mutta lapsuudessaan äidillä on ollut. Onko tällä rodulla sukupuolissa mitään eroja, että onko vaikka urokset yleensä rauhallisempia jne. Ja kuinka usein tätä rotua tulisi harjata? Kertokaa kaikki vaan jos teillä on kokemusta!

2

148

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kappaska

Jos koiranne pelkää vieraita koiria niin pelkäisi se myöskin kissaa ja mahdollisesti ei hyväksyisi ikinä laumaan. Pahimmassa tapauksessa kävisi päälle kun toisitte kissan koiran reviirille.

Noin muuten pitkäkarvaisista niin harjaus kuuluu päivittäisiin hoitotoimenpiteisiin

• Annelimummeli

Hei!
      Miellä oli Cavalierkingcharlesin spanieli, leikkaamaton uros, ja hankimme lyhytkarvaisen persialaiskissan, tytön. Tulivat hyvin toimeen. Viivi- kissan murkkuiässä oli lyhytaika, jolloin katsoivat kumpi onkaan pomo. Vaihe meni naarmuitta ohitse, Kissa oli sen jälkeen kiltti pomo. Nyt meillä on kaksi tiibetispanielia, tyttö (5v.) ja poika(8v.), kummatkin leikattuja. Poika leikattiin eläinlääkärin suosituksesta, kun 7vuotiaana tuli pahoja eturauhasvaivoja. En hankkisi nyt kissaa meille. Tyttö on senverran tempperamenttinen. Kaikkea hyvää sinulle ja eläinystävillesi. t. mummeli

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      67
      1242
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      42
      901
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      338
      709
    4. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      51
      661
    5. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      111
      655
    6. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      116
      646
    7. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      638
    8. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      605
    9. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      76
      592
    10. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      56