MITÄ EUROOPPALAISET AJATTELEVAT ISLAMISTA?
Eurooppalaiset eivät ole suhtautuneet kovinkaan myönteisesti islamiin ja muslimeihin.
Muslimien vastainen asenne on noussut hiljattain pintaan muun muassa Saksassa,
missä Euroopan "islamisaatiota" vastustava Pegida-liike on kerännyt kannatusta syksystä lähtien.
Bertelsmannin tekemässä tutkimuksessa yli puolet eurooppalaisista vastaajista arvioi, ettei islam ole yhteensopiva länsimaiden kanssa.
Euroopasta tutkimuksessa olivat mukana Espanja, Sveitsi, Ranska, Saksa, Ruotsi ja Britannia.
Monet eurooppalaiset myös kokevat islamin uhkana.
Espanjalaisista näin ajatteli 60 prosenttia vastaajista, saksalaisista puolet ja ranskalaisista 40 prosenttia
.Ainakin saksalaisten ei-muslimien keskuudessa islam koetaan nyt entistä enemmän uhkaavaksi.
Kun 2012 saksalaista näin ajatteli 53 prosenttia,
kokee islamin nyt uhkaksi jo 57 prosenttia.
MITÄ EUROOPPALAISET AJATTELEVAT ISLAMISTA?
2
300
Vastaukset
???????
Euroopassa isketty äskettäin kauppakeskuksen lisäksi ulkoilmatapahtumaan, lentoasemille ja konserttiiin.Toimittaja: Esa Juntunen.Helsingin SanomatULKOMAATJulkaistu 22.7. 23:58SAKSA oli perjantaihin saakka välttynyt laajoilta terroristihyökkäyksiltä,joita on koettu esimerkiksi Ranskan Nizzassa ja Pariisissa.Junahyökkäyksiä Saksassa on kuitenkin tänä vuonna tapahtunut.HS kokosi linkkejä uutisiin keskeisistä iskuista, joita eurooppalaisten kaupunkien yleisille paikoille on tänä ja viime vuonna tehty.SaksaAIEMMIN heinäkuussa neljä ihmistä haavoittui vakavasti 17-vuotiaan afganistanilaisen hyökättyä junamatkustajien kimppuun kirveellä ja veitsellä Saksassa lähellä Würzburgia.Terroristijärjestö Isis ilmoittautui iskun tekijäksi.Lue HS:n uutinen täältä.TOUKOKUUSSA 27-vuotias mies hyökkäsi veitsen kanssa paikallisjunaan Etelä-Saksassa.Hän tappoi yhden ihmisen ja haavoitti kolmea muuta. Poliisi sanoi myöhemmin, ettei miehen uskonnollisista motiiveista ole näyttöä.Nizza, RanskaAINAKIN 84 ihmistä kuoli ja yli 300 joutui sairaalahoitoon, kun kuorma-auto ajoi tahallisesti päin Ranskan kansallispäivän ilotulituksia seuraamaan kokoontuneita ihmisiä Nizzassa myöhään torstai-iltana 14. heinäkuuta 2016.HS:n uutisia Nizzan terrori-iskusta voit lukea täältä.Istanbul, TurkkiITSEMURHAPOMMITTAJAT iskivät Turkin suurimmalle lentoasemalle Istanbulissa kesäkuun lopussa 2016.Hyökkäyksessä kuoli yli 40 ihmistä ja satoja haavoittui.Yksityiskohdat viittaavat terroristijärjestö Isisiin.Bryssel, BelgiaVUODEN 2016 maaliskuussa pommi-iskuissa Brysselin lentoasemalla ja Maelbeekin metroasemalla kuoli 11 ihmistä ja 100 loukkaantuu. Isis ilmoittautuu iskun tekijäksi.HS:n uutisia Brysselin iskusta voit lukea täältä.Pariisi, RanskaVUODEN 2015 tammikuussa 12 ihmistä tapettiin satiirilehti Charlie Hebdoon tehdyssä iskussa. Myöhemmin neljä ihmistä surmattiin juutalaisessa supermarketissa. Lisäksi yksi poliisi sai surmansa. Terrorijärjestöt Isis ja Al-Qaida ottivat iskut nimiinsä.Vuoden 2015 marraskuussa 130 ihmistä kuoli useissa terrori-iskuissa Pariisissa.Terroristit avasivat tulen konserttisalissa ja ravintoloissa iltaa viettäviä ihmisiä vastaan.Lisäksi urheilustadionilla Stade de Francella itsemurhapommittajat laukaisivat räjähteet. Isis ilmoittautuu iskujen tekijäksi.HS:n uutisia Pariisin marraskuisesta terrori-iskusta voit lukea täältä.Tältä näyttää nyt sisällä Atatürkin lentoterminaalissaItsemurhapommittajien isku aiheutti suurta tuhoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1145925Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324037- 823342
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182976Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522034Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?881994- 1431775
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui421763Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81686Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881559