Maailman paras vodka

Kaikki vodkan tuntijat ja ystävät, teidän apuanne tarvitaan! Kertokaapas sekä kalliita että halpoja loistavia vodkia, joita kannattaa kokeilla sellaisen ihmisen, joka ei ole tottunut vodkia juomaan. Ja kertokaas mielipiteenne Absolut Vodkasta, Grey Goosesta, Belvederestä jos viitsitte mutta kunhan suosittelette vodkia
Ilmianna
Jaa

31 Vastausta

On Beluga.
Ilmianna
Jaa
Vodka ei kuulu omiin lempijuomiin mutta Stolichnaya Elit mistuu jos joku tarjoaa. Kotimaista Dry Vodkaa ei todellakaan pysty juomaa irvistämättä ja suuhun jää desifiointiaineen maku, hyi.
Ilmianna
Jaa
Dry Vodka ja Finlandia Vodka ovat 5/5 100% samaa tavaraa. Kerran paljastui kun Alkon kuvauksessa oli samat tiedot menneet päälleen. Molemmat maailmanmakuisia hyviä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Ööh.. jos niitä lyhyitä kuvauksia yhtään enemmän lukee, niin huomaa, että melkein juomalajissa kuin juomalajissa pyörivät melkein samat sanat, mutta vain eri järjestyksessä. Eli ei se mitään todista. Lisäksi nuo silti maistellaan ja arvostellaan Alkossa erikseen, ei niille mitään kemiallista analyysiä tehdä. Tuo vain todistaa taittovirheestä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
venäläiset taitaa vodkan teon ja sieltä saa halvalla.. smirnov ehkä länsimaisista lähimpänä (alkujaan Venäjältä sekin). tosin eivät kaikki vodkat silläkään hyviä ole -osasta tulee pää kipeäksi...
Ilmianna
Jaa
Grey Goose ja Belvedere aikalailla samaa kamaa. Hyvää, ehdottomasti, mutta hintansa väärtiä? Ei mitenkään.
Absolut hyvä sekoitteenpohja.
Russki Standart platinum loistavaa, tämäkin melko hintavaa tosin.
Vinkki: Зелёная Марка. Kaiken väärtiä.
Ilmianna
Jaa
Kyllä paras paras. Vodka on Russian Standard hakkaa suomalaiset mennen tulllen!! todella hyvän makuinen. Ennen join viskiä, nyt olen siirtynyt vodkaan kun se on työläisen juoma ja sopivan hintainen. Haill Mother Russian.!
Ilmianna
Jaa
Minä juon aina Marskin ryyppyä. Mielestäni hintansa arvoinen.
Ilmianna
Jaa
Ranskalainen Jelzin Vodka. Saa ainakin Saksasta litran lasipulloissa kympillä ja 3:n litran hanapakkauksessa 27,50. Erittäin hyvä hintalaatusuhde.
Jelzin Premium Vodka Ice on viiteen kertaan suodatettu.
Kerran Puolassa join vodkaa mikä oli 6 kertaa suodatettu, ihan uskomatonta eikä aamulla juuri huomannut nauttineensa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Jeltzin on ihan jees, teen siitä "Bäskiä" koiruohoa+katajanmarjoja+tillinsiemeniä.- Pari viikkoa kun muhii nii, a vot :)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Vaimo toi minulle kerran Venäjän-matkaltaan pullon Barskajaa. Täytyy sanoa, että teki vaikutuksen! En juo monestikaan votkaa sellaisenaan vaan lantrattuna tai sekoituksissa, jolloin todella hyvä votka menee auttamatta hukkaan – mutta tätä Kuznetskissa valmistettua Барская -votkaa saattoi tosiaan siemailla nautinnokseen ihan sellaisenaan!

http://vodochka.com/index.php/Proizvoditeli/Vodka-1/Б/Barskaya-1477

Russian Standard on toki hyvää sekin – kenties vähintään samanveroista – mutta en suostu maksamaan siitä pyydettyä hintaa kuin aniharvoin, koska halvemmat ajavat arkisessa käytössäni saman asian.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Eipäs klikattava linkki onnistunutkaan! Tämä voisi toimia:

https://tinyurl.com/my9q8wd
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Puolalainen zubrovka on hienon makuista. Nimi tulee sanasta zubr eli visentti. Pullossa on aina sen kotiseudun Bielowiezan alueen heinä.
Ilmianna
Jaa
Täältä myös ääni Zubrovkalle, on erilainen. Myös Smirnoff Gold on pehmeää, kuten muutkin kultahippuvodkat, jos jostain onnistut hankkimaan.
Miljonäärisarjassa on sitten jo toiset herkut, maista ihmeessä jos joku tarjoaa: https://financesonline.com/top-10-most-expensive-vodkas-in-the-world-swarovski-crystals-diamonds-gold/
Ilmianna
Jaa
Ite oon juonu suomi ja russian vodkaa mutta mun kohalla on käyny nii että rapula on kuiteski ollu ihan sama molemmissa...russian kyllä haisee ja maistuukin paremmalta mutta ei se rapulaa laimenna.
Ilmianna
Jaa

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa
Kokeilkaas Puolalaista Pravda. Löytyy monen sävyistä. Varsinkin coconut on pehmeä ja eipä juuri alkoholi maistu.
Ilmianna
Jaa
Pieni korjaus "Alkon myyjän" kommenttiin, Dry Vodka ja Finladia Vodka eivät ole sama tuote - eivätkä ole koskaan olleetkaan.. Dry Vodka alkoholipitoisuus oli alkuaan 45% ja maku nykyistäkin tympeämpi. Dry Vodka on tuote joka voisi poistaa kokonaan myynnistä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Saat kaikin mokomin pysyä kannassasi, mutta minun päätäni et onnistu kääntämään. Olen ollut vuosikymmeniä vakuuttunut siitä, että Finlandia Vodka ja Dry Vodka ovat tasan samaa tavaraa eri nimillä, eri pakkauksissa ja eri hinnoilla.

Yhtä vakuuttunut olen siitäkin, että kaikki Altian neutraalit viinat ja votkat ovat aivan samasta tuon saman etanolitalon perus-viljaspriistä puhtaalla vedellä eri väkevyyksiin laimennettuja juttuja – toisiin (Kossu, Sisu...) vain on lirautettu sekaan pikku rippunen sokeria maun pehmentämiseksi. Kyllä valtionyhtiökin tuotedifferoinnin hallitsee!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Et sitten viitsinyt laittaa mitään perusteluja tai lähdetietoja siitä miksi Dry ja Finlandia Vodka ovat sama tuote. Alkon oman historiikin kun lue, huomaat, että molemilla juomilla on eri alkuperä. Ja jos et huomaa Dry ja Finlandia Vodkan eroa maussa ja tuoksussa - kannataa olla ihan hiljaa.
Altia on perustettu vasta vuonaan 1999 ja molemmat tuotteet on tuotu markkinoille huomattavasti aikaisemmin. Dry Vodka on joma johon en koske edes pitkällä tikulla.
Ilmianna
Jaa
smirnoff vodka maailman myydyin ja paras.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
En tiedä parhaudesta maussa mutta ainakin parhaiten markkinoitu ja myös mielestäni yksi maukkaimmista (jos vodkasta nyt tuota sanontaa voi käyttää..) länsimaisista vodkista (alkuperä luonnollisesti Venäjällä) . Olen kylläkin sitä mieltä että vodka on kauniiden naisten lisäksi parasta mitä itäisestä naapurimaastamme maailmalle lähtee - tosin Ladakin oli aikoinaan mainio auto (tai sitten ei nostalgia parantaa muistoja). No viime viikonloppuna join pakaste kylmää venäläistä vodkaa jäädytetystä vuolukivisestä snapsilasista. Oli erittäin hyvää eikä tullut edes pää kipeäksi. Valitettavasti en tiedä minkä nimistä vodka oli sillä en osaa venäjää mutta ehkä joku tietää kuvailun perusteella merkin: kapea kaulainen 0,5 l pullo jossa joutsenen kuvis. Etiketti oli vaalean sininen. Hyvää oli sillä kaikki meni ja varsinaisesti olen viski-mies!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
VodkaIgor kirjoitti:
En tiedä parhaudesta maussa mutta ainakin parhaiten markkinoitu ja myös mielestäni yksi maukkaimmista (jos vodkasta nyt tuota sanontaa voi käyttää..) länsimaisista vodkista (alkuperä luonnollisesti Venäjällä) . Olen kylläkin sitä mieltä että vodka on kauniiden naisten lisäksi parasta mitä itäisestä naapurimaastamme maailmalle lähtee - tosin Ladakin oli aikoinaan mainio auto (tai sitten ei nostalgia parantaa muistoja). No viime viikonloppuna join pakaste kylmää venäläistä vodkaa jäädytetystä vuolukivisestä snapsilasista. Oli erittäin hyvää eikä tullut edes pää kipeäksi. Valitettavasti en tiedä minkä nimistä vodka oli sillä en osaa venäjää mutta ehkä joku tietää kuvailun perusteella merkin: kapea kaulainen 0,5 l pullo jossa joutsenen kuvis. Etiketti oli vaalean sininen. Hyvää oli sillä kaikki meni ja varsinaisesti olen viski-mies!
Jatkoa edelliseen. Vodkan nauttimisen jälkeen sain vielä p-looraa oikein kunnolla ja se se vasta muistoni tuosta vodkasta kruunaakin..
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
tänään ajattelin kokeilla onko pakastekylmällä absolut -vodkalla sama vaikutus... kerron testin tulokset myöhemmin. Luonnollisesti venäläisen vodkan juonnin yhteydessä pitäisi päästä rakastelemaan venäläistä naista ja ruotsalaisen vodkan kittaamisen jälkeen ruotsalaista mutta taitaa olla tyytyminen kotimaiseen mutta parempi sekin kuin omakäsi...
Ilmianna
Jaa
Ruotsalaisen vodkan kanssa on tapana ainakin siellä nauttia ruotsalaisesta miehestä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
näinhän siinä pääsi käymään että kun ryyppäsin Finlandia-vodkaa niin tuli pää kipeäksi ja nyt kun join absoluuttia Ruotsin laivalla ja sammuin parin ruotsalaisjannun hyttiin niin tuli perse kipeäksi... mutta hyvää oli..
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Stalisnaja , jotain sinnepäin... ON hyvää .
Ilmianna
Jaa
Stolitsnajaa tuli juotua jo kun olin 70-80 luvuilla yhteensä 12 vuotta itänaapurissa duunissa. Vieläkin kun juon vodkaa niin pysyn tässä merkissä, pehmeää ja hyvää juoda vaikka raakana. Pehmeää ja hyvää kuin venäläinen vaimoni jonka kanssa ollaan oltu yksissä jo yli 30 vuotta.
Ilmianna
Jaa
Ruski Standart Gold Svetogoskin Taxfreessä 13e litra
Ilmianna
Jaa
Mielestäni Beluga noble tai gold.
Ilmianna
Jaa
Russian Standard, mikä tahansa versio. Alkuperäinen Stolitshnaya on hyvää, Suomeen nykyään tuotava tislataan Latviassa ja sen huomaa mausta. Testaamisen arvoisia ovat myös Moskovskaya ja Kalasnikov Vodka. Crystal Vodkasta olen kuullut kiittäviä lausuntoja mutta toistaiseksi en ole maistanut.
Ilmianna
Jaa
Hyvää laatua jos arvostaa niin Grey Goose, Ciroc tai Belvedere
tosin Russian Standard Platinum on halvempaa ja myös loistava valinta
Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Maailman paras vodka

Kaikki vodkan tuntijat ja ystävät, teidän apuanne tarvitaan! Kertokaapas sekä kalliita että halpoja loistavia vodkia, joita kannattaa kokeilla sellaisen ihmisen, joka ei ole tottunut vodkia juomaan. Ja kertokaas mielipiteenne Absolut Vodkasta, Grey Goosesta, Belvederestä jos viitsitte mutta kunhan suosittelette vodkia

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta