Sairaalan vaihto

sydänvikakotaas

Haluaisin vaihtaa Tampereen sydänsairaalan potilaaksi. Minulle on jo tehty pari vuotta sitten neljän suonen ohitusleikkaus, aorttaläppäni vuotaa ja sitä ei vielä aiota korjata.
Muuten on mennyt ihan hyvin mutta pari viikkoa sydän on puristellut ja olen joutunut syömään nitroja, pari kertaa käynyt päivystyksessä.
Ennen sydänkohtausta kävin neljä vuotta lääkärissä, myös sairaalassa muttei sen kummemmin koskaan tutkittu vaikka sitä pyysin.
Nyt en jaksais samaa rumbaa taas vaan haluisin pois Lapin Keskussairaalan ns. hoidosta. Sydän kyllä leikattiin Oulussa.

Mitenkä toimin, että pääsisin Tampereen sydänsairaalan potilaaksi?

5

195

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvähoito

Heippa,

Itse vaihdoin hoitavan sairaalan (TAYSiin) niin, että menin yksityiselle lääkärille joka minun tapauksessa oli myös vaihdon kannalla. Annoin vaan suostumuksen sairaalan vaihtoon ja kaikki muu hoidettiin. Sitten TAYSista tuli kutsu sinne.

Ja kannatti!!

• sydänvikotaas

Kiitos vastauksestasi. Mulla ei ole nyt varaa mennä yksityiselle mutta käy kai se terveyskeskuksenkin kautta?
      Oletko tyytyväinen TAYS,iin?
      Lapin Keskussairaalassa saattaa olla lääkärinä joku virolainen, nuori tyttö joka ei edes viimeksi kuullut sivuääntä sydämestäni vaikka sellaisen kyllä kuulee ihan terveyskeskuslääkärikin, kun läppäni vuotaa. Luulisi, kun terveyskeskus laittaa lähettää sydänpolille, silloin on jo valmistunut sydänlääkäri tutkimassa. Harmittaa maksaa kallis poliknikkamaksu, kun ei saa asiallista tutkimusta.

• Hyvähoito

Olen ollut tyytyväinen. Ja siihen, että vaihdoin sairaalan.

Hoito on ollut todella ammattitaitoista ja yhteys on sairaalaan koko ajan.

Itselläkin on matkaa TAYSiin ja perusterveydenhoito ja esim labrat hoitaa oma terveyskeskus ja jos on päivystysasia niin silloin lähin keskussairaala.

• SydänsairaalaViestintä

Hei. Tays Sydänsairaalaan pääsee potilaaksi pyytämällä lähetteen omalta lääkäriltä. Lähete osoitetaan Pirkanmaan sairaanhoitopiirille / Tays Sydänsairaalalle. Lähetteessä on lisäksi oltava maininta, että potilas käyttää vapaata hoitopaikanvalintaa. Näin potilas maksaa tutkimuksista ja hoidosta Sydänsairaalassa vain julkisen palvelun maksut.
      Lisää voi lukea: http://www.sydansairaala.fi/sivu.tmpl?sivu_id=264
      tai: http://www.valinnanvapaus.fi/

• sydönvikataas

Kiitos vastauksessa, seuraavassa tarkastuksessa pyydänkin sitten siirron.
      Lapin Keskussairaala minut kai kuitenkin hoitaa ensin, jos tulee äkillinen sydänkohtaus??

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      325
      7788
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2186
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      177
      1876
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1432
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1297
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1271
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      170
      1241
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      60
      1220
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1091
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1039
    Aihe