Sairaalan vaihto

sydänvikakotaas

Haluaisin vaihtaa Tampereen sydänsairaalan potilaaksi. Minulle on jo tehty pari vuotta sitten neljän suonen ohitusleikkaus, aorttaläppäni vuotaa ja sitä ei vielä aiota korjata.
Muuten on mennyt ihan hyvin mutta pari viikkoa sydän on puristellut ja olen joutunut syömään nitroja, pari kertaa käynyt päivystyksessä.
Ennen sydänkohtausta kävin neljä vuotta lääkärissä, myös sairaalassa muttei sen kummemmin koskaan tutkittu vaikka sitä pyysin.
Nyt en jaksais samaa rumbaa taas vaan haluisin pois Lapin Keskussairaalan ns. hoidosta. Sydän kyllä leikattiin Oulussa.

Mitenkä toimin, että pääsisin Tampereen sydänsairaalan potilaaksi?

5

177

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvähoito

      Heippa,

      Itse vaihdoin hoitavan sairaalan (TAYSiin) niin, että menin yksityiselle lääkärille joka minun tapauksessa oli myös vaihdon kannalla. Annoin vaan suostumuksen sairaalan vaihtoon ja kaikki muu hoidettiin. Sitten TAYSista tuli kutsu sinne.

      Ja kannatti!!

    • sydänvikotaas

      Kiitos vastauksestasi. Mulla ei ole nyt varaa mennä yksityiselle mutta käy kai se terveyskeskuksenkin kautta?
      Oletko tyytyväinen TAYS,iin?
      Lapin Keskussairaalassa saattaa olla lääkärinä joku virolainen, nuori tyttö joka ei edes viimeksi kuullut sivuääntä sydämestäni vaikka sellaisen kyllä kuulee ihan terveyskeskuslääkärikin, kun läppäni vuotaa. Luulisi, kun terveyskeskus laittaa lähettää sydänpolille, silloin on jo valmistunut sydänlääkäri tutkimassa. Harmittaa maksaa kallis poliknikkamaksu, kun ei saa asiallista tutkimusta.

      • Hyvähoito

        Olen ollut tyytyväinen. Ja siihen, että vaihdoin sairaalan.

        Hoito on ollut todella ammattitaitoista ja yhteys on sairaalaan koko ajan.

        Itselläkin on matkaa TAYSiin ja perusterveydenhoito ja esim labrat hoitaa oma terveyskeskus ja jos on päivystysasia niin silloin lähin keskussairaala.


    • SydänsairaalaViestintä

      Hei. Tays Sydänsairaalaan pääsee potilaaksi pyytämällä lähetteen omalta lääkäriltä. Lähete osoitetaan Pirkanmaan sairaanhoitopiirille / Tays Sydänsairaalalle. Lähetteessä on lisäksi oltava maininta, että potilas käyttää vapaata hoitopaikanvalintaa. Näin potilas maksaa tutkimuksista ja hoidosta Sydänsairaalassa vain julkisen palvelun maksut.
      Lisää voi lukea: http://www.sydansairaala.fi/sivu.tmpl?sivu_id=264
      tai: http://www.valinnanvapaus.fi/

    • sydönvikataas

      Kiitos vastauksessa, seuraavassa tarkastuksessa pyydänkin sitten siirron.
      Lapin Keskussairaala minut kai kuitenkin hoitaa ensin, jos tulee äkillinen sydänkohtaus??

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      425
      1859
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      197
      1532
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1421
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      173
      1396
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1056
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      990
    7. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      966
    8. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      120
      938
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      91
      921
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      896
    Aihe