säästöyrityksiä

talletukset

Kerron jutun, muttei valhetta. Olen yrittänyt säästää 55 vuotta ja aina hyvin heikoin tuloksin. Kun olisi pitänyt säästää tosi tärkeää asiaa varten, rahaa oli liian vähän kaikkiin menoihin ja näin ollen kaikki meni ja Olin taas velassa korviani myöten. Kokeolin luottokortteja, mutta velan maksaminen köyhänä ei luonnistunut ja piti luopua kaikista luottokorteista, katkaisin kortin kahtia ja lopetin tilin. Nyt olen opetellut säästämistä eri tavalla kuin ennen. Ennen minä laitoin kuun alussa säästöön rahaa säästötilille mutta rahapulan vuoksi jouduin aina käyttämään kaiken ruokaan ja velkoihin. Sitten keksin rahan piilottamisen ja sujuihan se. Kun Olin syksyllä piilottanut kolikoita purkkiin parvekkeelle, huomasin ne vasta seuraavan vuoden keväällä ja silloin muistin piiloni ja sain ruokarahaa. Sitten kuulin, että jos nostat pankista ruokarahaa 20,10 ja 50 sentin kolikkoina, rahaa kuluu kaupassa vähemmän, koska pelkkä kolikoiden määrä vähentää tarvetta tuvlata liikaa. Tämä auttoi minua. Lisäksi keksin kerätä erilaisia possuja, uusia ja vanhoja. Niihin jokaiseen laitoin rahaa saman verran. Kun tarvitsen rahaa loppukuusta; tyhkennän possun kerrallaan. Lisäksi maustepurkki sai kolikoita, filmirullapurkki sai kolikoita ja tilille laitoin rahaa säästöön. Kaikkea olen kokeillut. Ainut tapa saada raha säily.ään oli piilogus. Kun ei halua muistaa jokaista rahakätköä niin jotain jää seuraavaan kertaan. Nyt asetin itselleni rajat. Säästän joka kaupassa käynti kerta kolikoita joka possuun. Kuun lopussa siellä on loppukuuksi rahaa ja jotain aina jää säästöönkin.

6

158

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • possupankkitilille

      Nyt on niin, että kuukausi onn kulunut ja minulla on edelleen joka possussa rahaa läges yhtä paljon. Kun tämän kuun loppu koittaa, olen kaksin kertaistanut säästöni. Tuntuu kuin joka ikinen possu odottaisi rahaa tasan yhtä paljon ja loppuvuodesta joka possu on kolmas osaltaan täysi paitsi jättipossu joka on pohjastaan täysi. Kun jokainen possu on täysi, käyn viemässä kolikot pankkiin isolla pussilla. Joka kuukausi täytän haavettani hiukan lisää.

    • 67p

      Minne säästät?Muutama satanen/tonni riittää hätävaraksi,jos ei suurempia hankintoja ole.
      Loppuaika menee kuitennii lokkeja katsellessa ikkunasta ja köntsät patjalla muiden armoilla.
      Itse olen antanut tuntemattomille mukuloille kympin pari kadulla kun suunnitelmat ovat jo täyttyneet.

    • yritystäsäästää

      Minun tulevaisuuden suunnitelmiini kuuluu täyttää kympeillä ja euroilla aikanaan säästöpankista rahalla hankkimani jättipossu ja tililöe säästän jatkuvasti. Jos ei paljon niin kuitenkin jonkin verran. On tavallinen tili enkä hae korkoja vaan suunnittelemaani summaa tilille joka kuukausi. Aloitin viisi senttisillä ja minulla on joka lähtöön possuja joista jokaisen aion täyttää. Kun yritin säästää, tuntui kuin joku omaantuntoon vedoten olisi vaatinut selvitystä tilin ja possujen säästetyistä summista ja kuinkas ollakkaan, säästämisestä ei alkuun tullut mitään. Jos minä pari euroakin joka kuukausi säästäisin niin joulun aikaan olisi jo 120,00 euroa yhteensä possuissa rahaa. Se takaisi sen että jokainen juoppo ja kerjuulla elävä, kuten minäkin olen joskus työttömänä ollessa ollut, haaveilee sisällöstä ja kukasn ei lähde kulu.allakaan joulun aikoihin possujen luota. Aion pitää säästöni possuissa enkä aio käytgää niitä. Tililöe säästelen tasasumman joka kuukausi. Kun nämä yhteen laskee, tulee joulun aikoihin mukava summa. Jos pari vuotta säästelen niin on tasaraha tiedossa. Minulla on jokaisesta pankista muutama possu ja yksi savinen possu. Intoni ei Ole laantunut vaikka en Ole yrityksistäni huolimatta saanut säästettyä muutamaa penniä lukuun ottamatta. Nyt niissä on jo kunnolla rahaa. Toivon samaa intoa säästämiseen sinulle.

    • possuni

      Minä olen hyvässä kunnossa elävä eläneläinen, kunnostani huolevtii koirani, jonka kanssa lenkkeilen paljon. Possusäästämistä harrastan ja tilille laitan joka kuukausi rahaa tarpeeksi. Jättipullon pohja täyttyy nopeasti euron kolikoista ja kotona on aina vieraita vatten mitä ihmetellä. Miten sait säästettyä, mistä sait pullon ja mistä keksit, että sitä voi pitää säästöpossuna. Näitä kysymyksiä esittää jokainen kun näkee pulloni ja olen ylpeä isosta säästöpossusta, joka myös daa sekä setelritä että pikkurahaa. On vararahasto.

    • roletaari

      Säästämistä vai säästymistä? Jos omien, todellisten tarpeiden tyydyttämiseen ei mene kaikki tulot niin säästämättä säästyy ilman pihistämisen tunnetta.
      Jos arvioi todella rehellisesti ja itsekkäästi oikeat tarpeensa niin ne ovat niin vähäiset, että pienistäkin tuloista jää rahaa kuluttamatta.
      Kunhan vielä tolkkuaa, etteivät säästyneitä euroja tarvitse kuluttaa pelkästään sen vuoksi, että niitä sattuu olemaan, niin hyvin menee.

      • roletaari

        Aamulla menemme säästämään 1986 ostamellemme Espanjan asunnollemme.
        Saksan joulumarkkinat kutsuvat totunnaisesti marraskuun lopulla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      352
      3972
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1739
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1520
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1487
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1328
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1305
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1302
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      196
      1259
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1177
    Aihe