MAIDON LITRAKOHTAINEN TUKI

MitenSuomessaNäin

Osaisiko kukaan täällä kertoa, miksi Suomessa maksetaan Euroopan ainoana maana maidon litrakohtaista tukea.
Tuki on pohjoissuomessa 62 leveyspiirin pohjoiseen menevällä alueella.
8-30 senttiä litra.
En ymmärrä kun Saksalainen viljelijä saa maidontuottajahintana 24 c litra ja tulee vielä silläkin toimeen, mutta Suomessa on litrahinta tuottajalle 34 c litra. Tämän lisäksi tukea tulee 8-14-30 senttiä litra.
Näin litrahinnaksi muodostuu 48 senttiä litra.
Kysyessäni maidon hinnan nostosta viljelijöiltä niin hämmästyksekseni he vastasivat:
hintaa ei tarvitse edes yrittää nostaa, koska tukia maksetaan niin paljon.

Kysyisin miten on mahdollista, että eteläsuomen viljelijät pärjäävät tuolla 34 c tuottajahintana, kun vastaavasti jo pohjanmaalla maksetaan 8 senttiä litra tukea.
ONKO Suomella varaa maksaa tukia siinäkin tapauksessa, että viljelijät eivät etes yritä nostaa maidon hintaa vaikka kaupassa myytävän maidon hintaan on jo nyt neuvoteltu 20c nostovara.
Nostovara muodostuu aiemmin nostetusta maidon tuottaja hinnasta jota myöhemmin laskettiin viljelijälle, mutta kauppa ei laskenutkaan omaa hintaansa.

6

156

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yritä nostaa hintaa kaupassa? Pitäisikö elintarvikkeiden hintoja mielestäsi suomessa kaupoissa viellä nostaa ????

      • idiootteja

        Eikös niitä aina halpuuttamisen jälkeen nosteta hyvänä esimerkkinä atrilli makkara hinta 99c nyt 1,15e.
        Vai olet sinäkin maataloustukien kannalla enemmän kuin oikean hinnan.


      • IdioottiOlet
        idiootteja kirjoitti:

        Eikös niitä aina halpuuttamisen jälkeen nosteta hyvänä esimerkkinä atrilli makkara hinta 99c nyt 1,15e.
        Vai olet sinäkin maataloustukien kannalla enemmän kuin oikean hinnan.

        Valkoinen ihminen ei syö atrillia mihinkään hintaan. Kabanossia sen olla pitää.
        Vai olet sinä typerys, enemmän kuin oikean asian kommentoija.


      • NIINOLETSÄÄLITTÄVÄ
        IdioottiOlet kirjoitti:

        Valkoinen ihminen ei syö atrillia mihinkään hintaan. Kabanossia sen olla pitää.
        Vai olet sinä typerys, enemmän kuin oikean asian kommentoija.

        Taidat olla niitä tukipettereitä.


      • IdioottiOlet
        NIINOLETSÄÄLITTÄVÄ kirjoitti:

        Taidat olla niitä tukipettereitä.

        Säälittävää on tämä sekoilusi.


    • KukaKannattaaTukia

      Kannattavatko Demarit maataloustukia siinäkin tapauksessa, kun maatalousYRITTÄJÄT
      eivät edes ole halukkaita hakemaan tuotteenhintaa markkinoilta.

      Esimerkiksi viljojen hinnan korotus 30 sentillä, 43-47 senttiin kg nostaisi leivän hintaa kaupassa vain 25 senttiä kg eli 9 senttiä leipä.

      Tälläisen hinnankorotuksen jälkeen kaikista peltoalatuista voitaisiin luopua.
      Peltoalatuet kohoavat suomessa 600e ha.
      Suomessa peltoa on 2 300 000 ha.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      194
      2035
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      133
      1128
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      795
    5. 58
      786
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      711
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe