Valehtelee jatkuvasti

Kuuntelin_valheita

Jatkuva valehtelu, keskeinen toimintatapa joka päivälle. Valehtelusta riippuvainen. Elämän sisältö valheista. Oman mielikuvatodellisuuden luominen ja toteuttaminen valehtelulla. Valheessa eläminen ja valheiden ylläpitäminen uusilla valheilla.
Valheiden kertomisen persoonallisuushäiriö. Krooninen valehtelija.

20

1013

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kkjgglöjklj
    • tytär-1

      Tätähän se näytttää olevan. Valehtelee omista *suurista* saavutuksista ja taustastaan kaiken laista kuulijoilleen. Levittää valheellista tietoa lähimmäisistä *hovilleen*. Jotka tuntuvat uskovan kaiken kuulemansa. Harrastaa myös muiden mustamaalausta oman itsetunnon kohottamiseksi. Varsinainen *satusetä*.

      Surullista on se, että koskaan ei voi luottaa mihinkään kuulemaansa.

      • guhghjgf

        Tai satutäti


    • alkaajoväsyttää

      Minua ihmetyttää oma häirikköni joka aloittaa samojen valheiden levittelyn minusta aina kun saa uutta yleisöä.Sitten kun ne jälleen kerrran paljastuu valheiksi niin hän on raivoissaan minulle.
      Ja jonkin ajan kuluttua kaikki alkaa taas alusta.

      • ttff

        Narsisti voi lähetellä "terveisiään" mitä omituisimpia kanavia käyttäen, narsistin kekseliäisyydellä ei ole mitään rajoja. Esim. minun tuntemani narsisti kyllä pitää huolen siitä, että "terveiset" tulevat perille ja että ymmärrän narsistin tarkoituksen........Joskus viestit tulevat perille jonkun hovilaisen viestinnän kautta.....


      • ttff
        ttff kirjoitti:

        Narsisti voi lähetellä "terveisiään" mitä omituisimpia kanavia käyttäen, narsistin kekseliäisyydellä ei ole mitään rajoja. Esim. minun tuntemani narsisti kyllä pitää huolen siitä, että "terveiset" tulevat perille ja että ymmärrän narsistin tarkoituksen........Joskus viestit tulevat perille jonkun hovilaisen viestinnän kautta.....

        Sitten narsisti vain todella " vilpittömästi" selittää, että hän ei ole mitään tehnyt.


    • Valehteluntarkoitus

      Valehtelulla narsisti yrittää peittää sitä että oikeasti onkin vain pieni tyhmä tyhjäpäinen ihminen, joka ei oikeasti osaa mitään.

      • jklgjölgkj

        Kun kysymyksessä on narsismi, uskoisin että valehtelemisen tarkoitus on puhtaasti hallita ja manipuloida, esim. uskoton kumppani valehtelee puolisillolleen käyneensä vieraissa koska ei halua menettää kumppaniaan, josta hyötyy.

        Toisessa ketjussa oli linkki hiljattain kuolleen Einojuhani Rautavaaran parisuhdehelvettiin mezzosopraanon kanssa, joka diagnosoitiin psykopaatiksi. Vaimo valehteli miehelleen olevansa raskaana ja sai näin miehen "koukkuun" (avioliittoon). Minusta valehtelu on hyvin oleellinen osa epätervettä narsismia. Valehtelemalla kroonisesti narsisti kykenee sitouttamaan toisen itseensä. Se on toiminto, jolla uhri laitetaan pihteihin pikkuhiljaa.

        Klassinen esimerkki on ns. "sammakon keittäminen":

        Sammakko asetetaan lämpimään veteen, missä on hyvä olla. Lämpötilaa nostetaan kuitenkin hiljalleen ja jos sammakko meinaa hypätä keitinvedestä, koska se on liian kuumaa, niin lämpötilaa vähän lasketaan, ettei sammakko lähtisi. Hiljalleen lämpöä lisäämällä sammakko turrutetaan ja viimein tapetaan sinne keitinveteen.


      • Valehteluntarkoitus
        jklgjölgkj kirjoitti:

        Kun kysymyksessä on narsismi, uskoisin että valehtelemisen tarkoitus on puhtaasti hallita ja manipuloida, esim. uskoton kumppani valehtelee puolisillolleen käyneensä vieraissa koska ei halua menettää kumppaniaan, josta hyötyy.

        Toisessa ketjussa oli linkki hiljattain kuolleen Einojuhani Rautavaaran parisuhdehelvettiin mezzosopraanon kanssa, joka diagnosoitiin psykopaatiksi. Vaimo valehteli miehelleen olevansa raskaana ja sai näin miehen "koukkuun" (avioliittoon). Minusta valehtelu on hyvin oleellinen osa epätervettä narsismia. Valehtelemalla kroonisesti narsisti kykenee sitouttamaan toisen itseensä. Se on toiminto, jolla uhri laitetaan pihteihin pikkuhiljaa.

        Klassinen esimerkki on ns. "sammakon keittäminen":

        Sammakko asetetaan lämpimään veteen, missä on hyvä olla. Lämpötilaa nostetaan kuitenkin hiljalleen ja jos sammakko meinaa hypätä keitinvedestä, koska se on liian kuumaa, niin lämpötilaa vähän lasketaan, ettei sammakko lähtisi. Hiljalleen lämpöä lisäämällä sammakko turrutetaan ja viimein tapetaan sinne keitinveteen.

        Luin kyllä sen linkin, kuinka järkyttävää luettavaa. Ei kenenkään ole pakko olla suhteessa epäterveen ihmisen kanssa, miten he pystyvät siihen?! Itse en pystyisi enää. Olen analysoinut itseni miksi olin aikoinani väleissä narsistin kanssa; olin kiltti, olin tietämätön, en pystynyt edes kuvittelemaan että maailmassa on jotakin niin sairasta ja vihaa täynnä olevaa ihmistä. Nyt tiedän.


      • Elämä_opettaa
        Valehteluntarkoitus kirjoitti:

        Luin kyllä sen linkin, kuinka järkyttävää luettavaa. Ei kenenkään ole pakko olla suhteessa epäterveen ihmisen kanssa, miten he pystyvät siihen?! Itse en pystyisi enää. Olen analysoinut itseni miksi olin aikoinani väleissä narsistin kanssa; olin kiltti, olin tietämätön, en pystynyt edes kuvittelemaan että maailmassa on jotakin niin sairasta ja vihaa täynnä olevaa ihmistä. Nyt tiedän.

        Hyvä, asiallinen, uskottava vastaus.

        "olin tietämätön, en pystynyt edes kuvittelemaan että maailmassa on jotakin niin sairasta ja vihaa täynnä olevaa ihmistä. Nyt tiedän."

        Olen kokenut saman.


      • kmjlmkl
        Elämä_opettaa kirjoitti:

        Hyvä, asiallinen, uskottava vastaus.

        "olin tietämätön, en pystynyt edes kuvittelemaan että maailmassa on jotakin niin sairasta ja vihaa täynnä olevaa ihmistä. Nyt tiedän."

        Olen kokenut saman.

        Minäkin luin linkin ja en ollut uskoa miten joku on voinut kestää psykopaatin pihdeissä melkein 25 vuotta ja olemaan samalla taiteellisesti tuottava. Pakko mennä kirjastoon ja lukea Tulisaarna-elämänkerta. Ehkä lapsuus kasvatusäidin luona paljastaa jotain. Rautavaara on kuitenkin hyvä esimerkki miten narsistin (psykopaatin) uhrista voi tulla väkivaltainen.


      • ttff
        Valehteluntarkoitus kirjoitti:

        Luin kyllä sen linkin, kuinka järkyttävää luettavaa. Ei kenenkään ole pakko olla suhteessa epäterveen ihmisen kanssa, miten he pystyvät siihen?! Itse en pystyisi enää. Olen analysoinut itseni miksi olin aikoinani väleissä narsistin kanssa; olin kiltti, olin tietämätön, en pystynyt edes kuvittelemaan että maailmassa on jotakin niin sairasta ja vihaa täynnä olevaa ihmistä. Nyt tiedän.

        "en pystynyt edes kuvittelemaan että maailmassa on jotakin niin sairasta ja vihaa täynnä olevaa ihmistä"
        En minäkään olisi koskaan osannut kuvitellakaan, että tuollaisia ihmisiä on olemassa, joilla on niin valtava kostonhimo ja jotka eivät vain kykene elämään normaalia elämää ennenkuin ovat kostonsa saaneet.
        Olen yrittänyt koko hänen elämänsä ajan suojella, auttaa, puolustaa ja selittää kaikki hänen tekonsa parhain päin. Uskoin kaiken, mitä hän kertoi "pahoista" ihmisistä lähellään. Sen vuoksi en yhtään ihmettele, että hän nyt on saanut "kaikki" uskomaan omia tarinoitaan. Jotkut kun ovat verbaalisesti erittäin lahjakkaita. Sen lisäksi hänellä on psykologista silmää nähdä kenestä ja keiden tuntemisesta on hänelle hyötyä.
        Sitten kun narsisti alkoi pitkään asiaa valmisteltuaan mustamaalauskampanjansa minua kohtaan, huomasin, millaista ihmistä olin yrittänyt puolustaa.
        Toivon vain, että narsisti jonain päivänä tajuaa, miten paljon pahaa on elämässään tehnyt, varsinkin kaikille niille, jotka eniten ovat hänestä välittäneet.


      • Valehteluntarkoitus
        ttff kirjoitti:

        "en pystynyt edes kuvittelemaan että maailmassa on jotakin niin sairasta ja vihaa täynnä olevaa ihmistä"
        En minäkään olisi koskaan osannut kuvitellakaan, että tuollaisia ihmisiä on olemassa, joilla on niin valtava kostonhimo ja jotka eivät vain kykene elämään normaalia elämää ennenkuin ovat kostonsa saaneet.
        Olen yrittänyt koko hänen elämänsä ajan suojella, auttaa, puolustaa ja selittää kaikki hänen tekonsa parhain päin. Uskoin kaiken, mitä hän kertoi "pahoista" ihmisistä lähellään. Sen vuoksi en yhtään ihmettele, että hän nyt on saanut "kaikki" uskomaan omia tarinoitaan. Jotkut kun ovat verbaalisesti erittäin lahjakkaita. Sen lisäksi hänellä on psykologista silmää nähdä kenestä ja keiden tuntemisesta on hänelle hyötyä.
        Sitten kun narsisti alkoi pitkään asiaa valmisteltuaan mustamaalauskampanjansa minua kohtaan, huomasin, millaista ihmistä olin yrittänyt puolustaa.
        Toivon vain, että narsisti jonain päivänä tajuaa, miten paljon pahaa on elämässään tehnyt, varsinkin kaikille niille, jotka eniten ovat hänestä välittäneet.

        "Toivon vain, että narsisti jonain päivänä tajuaa, miten paljon pahaa on elämässään tehnyt, varsinkin kaikille niille, jotka eniten ovat hänestä välittäneet. "
        Ei narsisti välitä. Korkeintaan sadistisesti nauttii siitä että on saanut tehdä niin paljon pahaa. Ainoa paha jonka minä pystyin hänelle tekemään, oli se että en välittänyt. Silloin narsistin itsekuri rakoili pahasti kun ei saanut toteuttaa itseään.


    • Kirkkomies

      Valehtelijat pitäisi työntää junan alle. Eikö äiti ole opettanut että ei saa valehdella?

      • miehiäjokaoksalla

        Mutta, jos äiti antoi samanlaisen mallin?


    • Nassekasvattaa

      Älkää tehkö kuten minä, vaan kuten sanon. Näin minun on valtakunta.

    • Take_that

      Persoonallisuushäiriöinen itse ei ymmärrä tai välitä siitä, että hän pilaa tunnelman. Oikeasti, häirikölle pitäisi sanoa: En halua tavata sinua enää koskaan. Koska minusta se on oikea vastaus. Persoonallisuushäiriöinen on aina, koko elämänsä häirikkö. Hänen parhaita ystäviänsä tulisi olla koulutetut terapeutit.

    • eivalehteleenää

      Kunnes kuolema korjaa.

    • ölkjhfdsdfghjk

      Olen tosi surullinen, jos minua vuosikymmeniä kiusanneet narsitit kuolevat. Toivottavasti eivät vuosikymmeniin.

      • Anonyymi

        Hankasalmelta löytyy eräs myös


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4449
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1744
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      25
      1411
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1288
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. SOSIALI DEMOKRATIA

      AATE , JOKA ETENEE.
      22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe