Pelivelka kokemuksia

Jihaavaan

Kertokaahan kokemuksia miten olette selviytyneet suurista peliveloista?Ja jos olette joutuneet ulosottoon niin kuinka elämä sen kanssa sujuu?Itselläni pelivelkoja useita kymppitonneja ja joudun ne nyt jättämään maksamatta joka ahdistaa ihan hirveästi.

15

8266

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juyyrrf

Muutin elämäntyyliä hillitymmäksi

• peliriippuvainen

päästin myös reilu vuosi sitten kaikki pelivelat ulosottoon koska muuten olisin vaan velkaantunut lisää ja lisää . maksanut nyt n 1.5 vuotta 1/3 palkasta ja velat lyhenee hitaasti mutta lyhenee kuitenkin. luottotiedot meni joka on ehkä se hankalin asia...mutta senkin asian kanssa on tottunut jo elämään ja kyllä se joskus palautuvat kun on saanut kaikki velat maksettua. Velkaneuvoja kertoi että kun on maksanut kaksivuotta ulosottoon niin sitten jää pois ulosottomaksut ja korko on 7 %. Nyt menee maksusta suurin osa korkoihin ja viranomaismaksuja ja itse lainaan vain pieni osuus....mutta kyllä se silti kannattaa jos muuta vaihtoehtoa ei ole esim ottaa yhtä isoa lainaa ja maksaa kaikki könttinä. Vielä on n 25 tonnia et ei se ihan heti oo maksettu !!! ja välillä tekee vieläkin mieli pelata jos vaikka voittaisi ja pystyisi maksamaan nopeasti ...mutta ei niistä peleistä voittoja jää ...joskun voitin vähän enemmän ja pelihimossa pelasin kaikki ja otin taas lisää vippejä kun en uskonut että hävisin...kierre oli melkoinen. Eli varmaan paras kun annat mennä vaan etkä voi enempää velkaantua.

• Jihaavaan

Paljonko sinulla peliriippuvainen on ulosotto vienyt kuukaudessa?Minulla ei mikään iso palkka ole ja kun vielä alaikäisiä lapsia,niin eivät pysty paljoa viemään,eli minulla varmaan maksu ei riitä edes korkoihin ja kuluihin.

• peliriippuvainen

Multa menee 1/3 osa palkasta ...on olemassa ns suojaosuus joka on jäätävä käteen. ja ota etukäteen selvää. ...soita ilmaiseen velkaneuvontaan ennen kuin teet päätöksiä. Itse en soittanut ja en kerennyt sopimaan mitään. Vaikka tällä hetkellä asun yksin niin silti asumis ja matkakulut vie suurimman käteen jäävästä osuudesta....mutta silti se laina sieltä lyhenee. Jos mahdollista niin kysy ensin pankista laina että saat maksettua yhdellä lainalla kaikki pois. tai sitten sovit ulosottovirkailijan kanssa että maksat x määrää kuussa....näinkin olen kuullut että on mahdollista. Mutta noi viranomaiset on ihmisiä ja kyllä kannattaa selvittää asiat etukäteen...nyt tekisin ihan toisin. Oon kanssa paininut yksin asian kanssa usean vuoden ja nyt kun sain vihdoin asiat eteenpäin olo on parempi...vaikka edelleen se pelihimo on vieläkin kaikesta huolimatta ! =(

• tuskainen22

Kuinka kauan teillä on mennyt haastekirjeistä että olette saaneet uo:sta tietoa? Itsellä ensimmäiset haastekirjeet saapuneet reilu kk sitten eikä vieläkään mitään muuta ole tapahtunut. Täällkin pelivelat ym kaatuu uo:oon ja niitä velkoja onkin sitten paljon:( Ahdistus on valtava!!

• elämisentaito

Minulla kaatui velkavetoinen talous 2011 lopulla. Muistaakseni kesti pari kuukautta ennen kuin ulosotto alkoi. Eihän se tietysti mukavaa ollut, mutta loppui (ainakin enimmäkseen) jatkuva karhukirjeiden tulva. Kaikki velat (n.20 000euroa) sain maksettua tämän vuoden huhtikuussa. Vaikka jouduinkin elämään niukasti, niin monet (parhaimmat) asiat ovat ilmaisia ja kaikenlaisen roinan haaliminen tuntuu aika typerältä. Tietysti peliriippuvuus on saatava aisoihin. Kyllä ne asiat siitä lutviutuu, suuntautuu elämässään uudenlaisiin juttuihin ja keskittyy kaikkeen myönteiseen.

• Jihaavaan

Minulla ekat laskut jäi maksamatta 15.8 ja nyt on alannu muistutuksia tulla viesteillä ja sähköpostilla oikeen urakalla...Olenkin miettinyt että milloinkohan itse ulosotto sitten alkaa?Paljonko sinulla tuskainen22 on velkaa?Itse en edes tarkkaa summaa tiedä,muuta uskoisin että yli 70000e ja velkojia yli 20kpl.

• Pimu1982

Odotan juuri päätöstä pankista yhdelle lainalle jolla saisin kaikki netti pikalainat maksettua... Velkaa ei ole kuin muutama tonni mutta sekin on tullut pienessä ajassa. Aivan järkyttävä morkkis...

• Melliiii

Jihaaavaan, millainen tilanne sinulla on tällä hetkellä? Oletko päässyt eteenpäin? Täällä myös sadan tonnin raja kolkuttelee ja vielä kitkutellaan, ei ulosotossa, mutta ei mene kauan, että siellä ovat...

• Jihaavaan

Tällä hetkellä on tullut muistutuslaskuja paljon ja varmaan pian menee eka perintään.Jos haluat kirjoitella enemmän niin laita postia [email protected]

• Hei.

Itselläni ei ole pelivelkoja, joten toivottavasti ette pahastu, että kirjoitan. Asiasta kuitenkin jonkun verran tiedän ja sitä tunnen... Tahtoisin vaan tsempata teistä jokaista. Pelitön elämä on mahdollista, tosin siihen pääseminen on peliriippuvaiselle kova tie, mutta se on parempi kuitenkin, kunhan pääsee taas tukevalle pohjalle ja palaa luottamus itseen ja elämään ja itsetunto paranee ja morkkis sekä syytökset vähenee. Se kaikki kestää. Jokatapauksessa raha, jonka on pelannut, on mennyt, sitä ei saa takaisin, ei euroakaan. Koskaan ei kannata ajatella voittavansa siitä mitään takaisin ... pelaamalla! Olisi paras, jos voisi olla ajattelematta sitä menetettyä rahaa - toki ymmärrän, että sitä joutuu ajattelemaan, kun maksaa vuosikausia niitä velkoja. Mutta kuitenkin, se on "vaan rahaa". Tärkeämpää on saada oma mieli jonkinlaiseen tasapainoon ja rauha sismpäänsä, sekin onnistuu ajan kanssa. Pelittömässä elämässä tuki on useimmille tarpeen. Tukea on saatavissa, sen piiriin kannattaa hakeutua ja siinä pysyä, ainakin alkuaika.

Tsemppiä,
      Pirkko-pappi

• Elämäeitähänkaadu

Rahaa ei todellakaan enää saa takaisin. Se on menetetty, koska kun voittaa lisää, niin pelihimo kasvaa ja sitä pelaa voitot pois ja vielä korkojen lisäksi( lisää velkaa). Päätin et nyt loppuu pelaaminen. Olen kyllä sanonut itselleni samaa asiaa tuhat kertaa. Pelaaminen ei ole vain rahasta kiinni, sitä ei voi hyvin kun ajattelee vain rahaa ja pelaamista. Nyt pitää vain kiristää vyötä ja nielaista aina kun tulee ajatus "pelaamalla olen velkani hankkinut, joten pelaamalla voin voittaa rahat takaisin". Nyt saa tämä mielialan vaihtelu loppua. Nyt ymmärrän alkoholisteja, miksi he eivät voi lopettaa.

• Piluuri

Ite pelannu yli 4 vuotta ja pikku hiljaa ajauduin kans velkoihin. Ulosotossa oli noin 14000 pahimmillaan. Pahinta oli kertoa emännälle asiasta. Nyt kun kaikki läheiset tietää ja raha asiat on järjestyksessä, niin kyllä on ihmisen hyvä olla. Tsemppiä kaikille. Pääsin veloista eroon yhdellä pankki lainalla johon tuli takaajia. Nyt käyn terapiassa kun ryhmät oli täynnä. Kaikkein helpottavin fiilis tuli kun läheiset sai tietää. Reaktiot on alku shokin jälkeen jotain aivan muuta kun odotin. Oon siis 25v mies. Onnea ja menestystä teille.

• Piluuri

Niin ja todella kauan menee ennen kuin menee ulosottoon. Siinä on monet perintä kirjeet, maksusuunnitelmat perintätoimistojen kanssa, käräjäoikeushässäkät ja sitten vielä ulosottoviraston maksukehotushässäkkä. Oikeen vähän yllätyin miten kauan meni. Jotkut hämärät pikavippifirmat ei peri velkojaan välttämättä ikinä käräjäoikeuden kautta just sen takia kun ne on puoli laittomia lainoja, esim finnlaina ja muut suomen rahoitusyhtiö oyn puljut orkiat sunmuut. Liian helpolla saa lainaa ja liian helposti ne pystyy pelata monen tonnin voitot mukaan lukien. Kulutusluotot pitäslailla kieltää.

• Vippikundi

Moro pelitoverit.
      Itse nyt reilu 3,5 vuotta pelaamatta. Velkoja on enimmillään ollut noin 85000 euroa. Kaikesta selviää kunhan LOPETTAA sen pelaamisen. Itsellä oli aikoinaan pakonomainen tarve pelata koska kuvittelin että jos lopetan niin teen konkurssin. Odotin sitä isoa pottia joka pelastaisi kaiken. No se tuli lopulta mutta pelasin nekin kun kuvittelin tekeväni itsestäni miljonäärin. Veloista olen selvinnyt kituuttamalla minimi kulutuksella ja tekemällä toista työtä mikä ainakin pk-seudulla onnistuu kohtuu helposti. Aloin ajamaan taksia silloin kun kerkesin päätyöltäni. Itse sain peliputken poikki kun menin GA_ryhmään. Ainakin Espoossa, Helsingissä ja Tampereella kokoontuu tälläinen vertaistukiryhmä.Suosittelen vippivilleillä lämpimästi tätä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      27
      2870
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      33
      2525
    3. 148
      2274
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      54
      2239
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1860
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      390
      1696
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      104
      1642
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      309
      1548
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      135
      1459
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1446
    Aihe