Vielä yksi kysymys

tiedot_tallessa

Mulla on nyt debian asennettu niin että mulla on home-osio erikseen.
Kun asennan tulevaa debiania niin pitääkö mun osiointi vaiheessa klikata sitä home-osiota vai annanko sen olla täysin koskematta?
Jos klikkaan sitä niin eikö se silloin alusta sitä? Kun haluaisin sen säilyvän tietoineen seuraavassakin versiossa home-osiona.

8

288

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • xFqzUFHI

Asennuksessa tuosta osiosta on ilmoitettava että sen liitospiste on /home eikä sitä alusteta.

• LMDE2

Kun sovelluksista hakee "USB" niin kai sieltä löytyy jos on.
      Vaikkapa USB-alustaja tai Usb-levykuvan kirjoittaja, tästä ainakin löytyy.

• aloittajax

Niin MintDepianista löytyykin mutta mulla on Debian asennettuna ja siitä ei löydy.
        En silti vaihda Minttiin.

• khutjg

mihinköhän tuokin pitäisi liittyä.... taas jotain puuta heinää.

• aloittajax
        khutjg kirjoitti:

mihinköhän tuokin pitäisi liittyä.... taas jotain puuta heinää.

Se liittyi tuohon toiseen ketjuun jossa kysyin boottavasta ubs-tikun luonnista.

• lgjerkgui

Eiköhän siinäkin löydy expert osiointi itse asennus ohjelmasta. Mitään erillistä formatointiohjelmaa ei tarvita.
      Jos haluat säilyttää home osion sellaisenaan niin ota vain ruksi pois format kohdasta, jos ohjelma on sen siihen ehdottanut.
      Jos muitakaan osoita ei muuteta, riittää kun formatoi ne sellaisenaan ja antaa asentua niihin.
      Jos ei homma hoidu näin on debian tosi hankala kapistus.

• miksuh__

Debianin päivittäminen uuteen versioon ei vaadi uudelleenasennusta, joten sun ei tarvitse tuollaisia miettiä. Eli kun haluat päivittää Debian Stretchiin, joka julkastaan lähiaikoina niin sun ei tarvitse asentaa Debiania uudelleen ellet ihan välttämättä halua.

• Parempi ottaa /home talteen. Asetukset hankalia - sijaitsevat piilotiedostoissa eli ne pisteellä alkavat nimet. Vanhat asetukset voivat tuottaa ongelmia uudessa järjestelmässä. Itse siirtäisin ne syrjään ja palauttaisin ne joita tarvitsee. /home levyä ei alusteta jos ei rastia ruudussa. Tiedostojärjestelmä muistaakseni pitää ilmoittaa myös. Ainakin Ubuntussa näin - osio itse valinnassa. Samalla voi tehdä myös muut levyliitokset jos useita levyjä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      28
      1838
    2. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      157
      1802
    3. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      352
      1565
    4. Mitä haluaisit

Tehdä kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      147
      1181
    5. Mies profiloin sinut

Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.
      Ikävä
      213
      1164
    6. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1128
    7. Känsäkoura ja hotelli

Tietoa kuka ostanut?
      Kuhmo
      11
      1014
    8. Salainen kastekoulutus

Millainen on helluntailainen kastekoulutus ja kauanko se kestää ?
      Kaste
      285
      995
    9. Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."

Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt
      Suomalaiset julkkikset
      4
      989
    10. Pirkanlinna yleisötapahtuma

Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks
      Ähtäri
      49
      938
    Aihe