Pyörätuolilla liikkunut 88-vuotias jäi jäteauton alle Vantaalla – loukkaantui vakavasti
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001230272.html
Miksi autoihin ei tehdä parannuksia (jo niiden suunnittelussa), ettei kuljettajille jää katvealueita näkyvyyteen? Ei tämä näin voi jatkua. Ja sitten kuljettajat vielä tarkkana, koska kaikki eivät ehdi alta pois. Miten autojen valmistajille menisi viesti perille ja lainsäätäjille? :/ Pitäisikö ihmisten olla aktiivisempia viestimään liikenneturvallisuudesta? Vai istutaanko vaan kädet ristissä.
Taas iäkäs jäi auton alle!
13
162
Vastaukset
- mummot.kumoon
Miksi noi mummelit liikkuu alueilla mihin ei ole asiaa.
- outojuttu
miten ei vanhus ei huomaa Jäteautoa. meidän kaupungin autoissa on sen verran kovaääniset PIIP PIIP PIIP ääni, että kuulo melkein lähtee.. ihan luissa melkein tuntuu disel mootorin ääni kaikki kolina ja kilinä, että en itse kovin pitkään mieti olenko edes sen sivulla.
- Juhlajaarki
Jäteautot joutuu ajamaan ahtaisiin paikkoihin. Jalankulkijoiden ei pitäisi silloin mennä auton lähelle. Eikö vanhainkodeissa/palvelutaloissa ole turvallisia ulkoilualueita. Uutisoinnin mukaan kuski näki huonosti vasemmalle. Jos ratti on vasemmalla puolella, silloinhan vasemmalle näkee paremmin. Asun kerrostalossa. Roskakatos on suoraan ikkunan alla. Näin kun roskia hakeneeseen autoon roska-astian kipannut henkilö meni auton hyttiin oikealta puolelta. Kummalla puolella ratti noissa jäteautoissa on. Täällä Pohjois - Karjalassa jätteet kuljettaa Lassila & Tikanoja. Vai oliko jäteastian kipannut henkilö apukuski. En tiedä minkä firman auto tuossa Vantaan onnettomuustapauksessa oli.
- 1116
Pyörätuolit pitäisi kieltää tai ainakin niille pitäisi laittaa suuri vero. On ne niin vaarallisia.
- jfhfgfhfj
Muodostuu katve vasemmalle puolelle edessä?
- itsemurhakandidaatit
No eihän kuorma-auton kuski istu nenä kiinni tuulilasissa! Hyvinkin sopii lapsi tai pyörätuolissa istuva kojelaudan/tuulilasin alareunan muodostaman katveen taa piiloon.
Nykyäänhän kuorma-autoissa on ikkunoiden yläreunoissa sellaisia hassuja, vaakasuoraan asennettuja peilejä just siitä syystä, ettei ikkunoista näe ihan auton kyljessä seisovaa!
Sanotaanko, ettei yhtään yllättänyt, että auton alle jäänyt oli nainen!
Olen monta kertaa kauhulla katsonut, miten juurikin vanhat naiset, joilla tod. näk. ei ole ajokorttia = ei mitään käryä siitä, ettei edes henkilöauton kuski ole kaikkitietävä ja kaiken näkevä, ihan surutta köpöttelee peruuttavan auton taakse, sokeasti luottaen siihen, ettei se päälle aja.
Ne varoitussummeritkin ovat ihan turhia, sinne vaan köpötetään suoraan perälaudan taa, kuskilta piiloon. - totuus.on.tämä
itsemurhakandidaatit kirjoitti:
No eihän kuorma-auton kuski istu nenä kiinni tuulilasissa! Hyvinkin sopii lapsi tai pyörätuolissa istuva kojelaudan/tuulilasin alareunan muodostaman katveen taa piiloon.
Nykyäänhän kuorma-autoissa on ikkunoiden yläreunoissa sellaisia hassuja, vaakasuoraan asennettuja peilejä just siitä syystä, ettei ikkunoista näe ihan auton kyljessä seisovaa!
Sanotaanko, ettei yhtään yllättänyt, että auton alle jäänyt oli nainen!
Olen monta kertaa kauhulla katsonut, miten juurikin vanhat naiset, joilla tod. näk. ei ole ajokorttia = ei mitään käryä siitä, ettei edes henkilöauton kuski ole kaikkitietävä ja kaiken näkevä, ihan surutta köpöttelee peruuttavan auton taakse, sokeasti luottaen siihen, ettei se päälle aja.
Ne varoitussummeritkin ovat ihan turhia, sinne vaan köpötetään suoraan perälaudan taa, kuskilta piiloon.Osaava kuski osaa ottaa myös vanhat naiset, joilla mitään käryä, huomioon. Kädetön kuski ajaa päälle.
- 1900
ja kuinka monen parkkipaikan läpi jalankulkijat oikovat kävellessään, aivan oikein että kuolevat pois
- väärinpäin
Voisiko joskus kirjoittaa ja tai ajatella, että auto ajoi päälle (kuljettaja)
- luonnonvalinta_toimii
Kyllä näissä tapauksissa voidaan ihan täydellä syyllä puhua auton alle kävelemisestä, jos pitää tunkea ihan autoon kiinni = kuljettajan katveeseen.
Nimenomaan vanhemmat naiset tekee tätä eli köpötetään mm. peruuttavan kuorma-auton taakse, varoitussummerista piittaamatta, ja luotetaan sokeasti siihen, ettei auto aja päälle.
Vaan jos ei kuski sattunut just siihen oikeaan peiliin katsomaan, kun mummo sinne auto taa paineli...
Ihan turha sitä on autoilijan syyksi näitä kokonaan laittaa. Vaikka kuski nousisi penkiltään ja tekisi tarkastuskierroksen auton ympäri, niin johan sitä taas kerkiäisi ykis itsemurhakandidaatti piiloon keultan tai perän taa sillä aikaa, kun kuski kipuaa takaisin penkilleen. - mistätiedät
luonnonvalinta_toimii kirjoitti:
Kyllä näissä tapauksissa voidaan ihan täydellä syyllä puhua auton alle kävelemisestä, jos pitää tunkea ihan autoon kiinni = kuljettajan katveeseen.
Nimenomaan vanhemmat naiset tekee tätä eli köpötetään mm. peruuttavan kuorma-auton taakse, varoitussummerista piittaamatta, ja luotetaan sokeasti siihen, ettei auto aja päälle.
Vaan jos ei kuski sattunut just siihen oikeaan peiliin katsomaan, kun mummo sinne auto taa paineli...
Ihan turha sitä on autoilijan syyksi näitä kokonaan laittaa. Vaikka kuski nousisi penkiltään ja tekisi tarkastuskierroksen auton ympäri, niin johan sitä taas kerkiäisi ykis itsemurhakandidaatti piiloon keultan tai perän taa sillä aikaa, kun kuski kipuaa takaisin penkilleen.Mistä tiedät ettei henkilöllä ole esim. kuulovamma tms. joka estää varoitusäänen kuulemisen? Kyllä ajoneuvon kuljettajalla on aina suurempi vastuu tilanteissa joissa vastapuolena on suojaamaton ihminen. Lakeja kun lukee, niin tämän perusperiaatteen näkee aika helposti että suojaamaton ihminen tulee aina ensisijaisena.
Jos ksuki on tehnyt "tarkistuskierroksen" niin tilanne on sitten vähän eri. Onko tehnyt sen vai onko tyypillinen hätähousu jolla on kiire joka paikkaan? - luonnonvalinta_toimii
Mitä väliä sillä tarkastuskierroksella on, jos joku ääliö kävelee sen tarkastuskierroksen jälkeen auton taa = kuljettajan katveeseen? Siitä huolimatta, että
- summeri piippaa
- peruutusvalot palaa
- auto liikkuu jo
Näitä näkee ja usein kyseessä on just joku mummo, joka ei kyllä kykene kovin nopeisiin väistöliikkeisiinkään, jos nyt käykin niin, ettei autokuskin kristallipallo toiminut eli hän ei huomannut jalankulkijaa.
Käynnissä oleviin työkoneisiin ja kuorma-autoihin, joiden kuskilla on rajoittunut näkyvyys, kannattaa pitää muutaman metrin turvaväliä. Myös vekottimen edessä, sinnekin voi olla katveita, kuten tässä puheenaiheena olleessa tapauksessa on käynyt.
"Minulla on oikeus" ei paljon lämmitä siinä vaiheessa, kun on 5 tonnin kuorma lantion päällä.
- parannuksia-joo
Miksi kuljettajiin ei tehdä parannuksia? Ne jotka ovat niin tyhmiä ettei parannukset auta, niin pois kokonaan ratin takaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?486218Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki694105Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t203131- 343085
- 1932908
- 402542
mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k132469törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/192400- 1501479
Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3221477