syvälaskimotukos ja keuhkoembolian kokenut

huolestunut78

Hei tässä kun on maatessa aikaa niin kerron oman elämäni tiivistettynä.olen nyt 38 vuotta.sain eka kerran kohdun sisälle verihyytymän kun lapsi oli mahassa .sitä seurailtiin ja se tuli itsestään pois.vuonna 2007 odotin toista lasta lähti istukka itsestään puoleksi irti 4.5 viikkoa aikasemmin.minulle tehtiin hätäsektio,aloin oksentaa seuraavana päivänä jolloin mahani aukaistiin uudelleen ja paksusuolta poistettiin 20 centtiä.aloin oksentaa taas ja mahani aukaistiin kolmannen kerran jolloin leikkaus epäonnistui suoleen tuli reikä ja tukos mahaan.lisäksi sain sairaalabakteerin.kaikki oli hyvin monta vuotta kunnes viime su tuli laskimotukos.tunsin repivää kipua oikeassa pohkeessa takana ja hieroin pohjetta.lisäksi tuli rintakipu ,joka välillä tuntui siltä niinkuin joku istuisi rinnan päällä ja yhen kerran kipu kesti sydämen kohalle pari minuuttia niin etten voinut liikkua.kun kipu hellitti ajattelin meen huomenna jos rintakipu jatkuu.Seuraavana päivänä tuntuu että väsyttää enempi välillä repi jälkeä ja rintakipu jäi vaikka otin kipulääkettä pari on ja somac lääkettä kuulin että se ois närästystä.kipu yltyi kaulasuoniin asti.kun menin lääkäriin selitin vaivat ja minulta otettiin verikokeita.siitä paljastui että on alkava sydäninfarkti arvo koholla ekg nauha näytti hyvältä verikokeen jälkeen.Onneksi mut vietiin varjoainekuvaukseen ja sieltä löydettiin heti laskimotukos joka oli ehtinyt mennä keuhkoihin ja tehdä sinne pienen veritulpan..minulla pistettiin 6 pv napapiikkiä ja kun se lopetettiin ja vaihdettiin marevaan 5 mg aloin hengästymään.olin tunnin happi laitteessa se auttoi.pääsin kotiin eilen mutta sairaalan aikana tuli lisä oireita.huuli roikkuu oikealta puolelta ja olo oli hirveä.huippaa,näen palloja ja viivoja puhe sönkertänyt pari päivää on ollut vaikea keskittyä normaaleihin asioihin ja puheen tuottaminen ulos on vaikeaa välillä.hengästyin helposti puhuessa enkä jaksa olla pystyssä.minulle todettiin että olen altistuva hyytymille.miten elää tästä eteenpäin normaalia elämää ja mietin voiko minulla olla muutakin kun tulee outoja kohtauksia..onko kellään ollut vastaavaa tunnetta kuin minulla.minulta kuvattiin jalat ja maha viime viikolla.tasapainohöiriöitä on myös..kaikki oireet viittaa hetkellisen aivoverenkierronhäiriöön kun luen nyt nettiä,mutta lääkäri ei katsonut edes tärkeäksi kuvata päätä.sen mielestä ei ole hälyyttäviä oireita..

1

176

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Exembolikko

      Itse on pidettävä huoli että inr arvo pysyy hoitotasolla, muuten oireita voi olla pitkäänkin. Mieluummin yli 2.5. Alle hoitoteson ei saisi laskea

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      413
      1716
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1348
    3. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      172
      1334
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1285
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1026
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      936
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      890
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      881
    9. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      866
    10. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      110
      834
    Aihe