Eli annan teille skideille ohjeita miten te selviätte yläasteen läpi ilman suurimpia ongelmia koska yläasteellahan tehään ne tyhmimmät jutut, eli aloitetaan. Vaihe 1: älä "rakastu". jos oot peruskoulussa niin olet liian nuori rakastumaan, se mitä tunnet ei ole oikeata rakkautta siinä tilanteessa. Hyvä tapa tietää se että oletko rakastunut on miettiä näin: "jos tolle tytölle kasvais penis niin oisinko mä sen kaa vielä". Yläasteella rakastuminen on tosi turha juttu koska siitä ei koskaan tule mitään. Kannataa myös muistaa että jos koitat olla jonkun kaa "yhessä" nii päädyt tekemään hyvin noloja asioita joista kohta koko koulu tietää ja sit on varmaan tosi siistii olla se tyyppi joka "yritti saada kaikilta mutta ei saanut keltään".
Vaihe 2: vähennä kavereiden kanssa oloa. Kaverit häiritsevät sun koulu työtäs joten sun pitää työntää niit sivuun. En tarkoita että unohdat kaveris kokonaan vaan tarkoitan sitä että ennen kuin koulu hommat on tehty huolella nii ei kannata olla kamujen kaa. Mä ymmärrän et sä saatat haluta vaan bilettää niiden kaa mut mieti sit kun se luokan luuseri onki joku vitun bill gates ja sä oot joku kuja pummi se on varmaan siistii. Eli pidä mielessä se että koulu on tärkeempi kuin kaverit.
Vaihe 3: tee sitä vitun duunia. Se on tässä vaiheessa jo helvetin selvä asia et koulussa pitää tehä töitä jos haluu pärjätä. Eli voit päättää et katotko pewdiepien uusimman videon vai opiskeletko sen asian mitä tunnilla et ymmärtänyt.
Vaihe 4: eli jos et kuunnellut mua ja menit sit hankkii tyttö/poikaystävän nii et helvetissä mene oanee sen kaa vaikka kuinka tekis mieli, koska sit ku se on raskaana nii sä oot kusessa. Siinä vaiheessa sulla on perhe jota sun pitää elättää ja sä et voi mennä lukioon etkä saa koskaan hyvää ammattia ja turha luullakkaan et sä voit pakottaa sen naisen abortoimaan se on sen keho se päättää siitä, sen ei oo pakko abortoida mut sun on pakko elättää se ja se lapsi.
Ja nyt et rupee mitään "no mut mulla on kortsu" EI, se vitun kortsu voi mennä rikki ja sit sä oot kusessa.
Vaihe 5: älä riko lakia. Sen pitäis olla aika helvetin selvää et sun ei pitäis rikkoo lakia mutta idiootteja löytyy. Eli älä tee mitään helvetin tyhmää että pääset "piireihin" (niitä pitäis vältää) älä ryöstä ketään tai tee mitään vitun tyhmää että sun ei tartte tatuoida hampaita sun perseesees että joku vanha mies ei raiskaa sua vankilassa.
Vaihe 6: älä tule kaapista ulos. Tässä asiassa ihmiset tulee väittelemään mun kanssa mutta mua ei kiinnosta. Koulukiusaaminen on jo muutenki paha juttu ja vaikka ihmiset nykyään väittääkin että homot hyväksytään meidän yhteiskunnassa, paskan vitut ihmiset haukkuu homoja vieläkin ja se on kyl perseestä ku on paljon ihmisii jotka haukkuu sua. Mä puhun tässä kokemuksesta koska mä oon ite Bi mutta kun olin koulussa nii sanoin kaikille että oon homo koska en ollut varma siitä että kumpi oon homo vai hetero joten päädyin Bi:ksi. Mutta kuitenkin älä tule kaapista ulos.
Siin oli mun vinkkini jos haluut apuu jossain nii kerro mulle tuolla kommenteissa mä tsekkaan tän viestiketjun joak päivä viimeistään kello kolmelta ja vastaan aina kaikkeen mitä ihmiset multa kysyy.
Ohjeita miten selvitä koulusta
20
4186
Vastaukset
- Kasillesyksyllä
Kuinka vanha itse olet? Miten oma yläasteenkäyntisi sujui?
Mitä neuvoja tettiä varten? Millaista se oli? Missä olit? Mistä itsevarmuutta? Pelottaa jos oonki ihan toivoton..Oon itse 19 ja mun oma yläaste meni 7 luokalla aika perseelleen mut sit rupesin miettimään näit juttuja ja pääsin 9.2 keskiarvon lopputodituksella pois. Tettiä varten just se että kuuntele ja keskity. Itsevarmuutta saat siitä kun mietit että mitä hyvää sussa on eikä mitä pahaa tai huonoo sussa on. Vahempien kaa juttelu voi auttaa koska ne on ollu luultavasti samanlaisessa tilanteessa. Toivottomuudelle kukaan muu ei voi mitään kuin sä pidä huolta siitä että susta ei tuu toivotonta. Aseta sun tähtäimes korkeelle sillä jos haet 8.0 keskiarvoa nii luultavasti et mee siitä yli toisinkuin jos 10.0 keski arvoa nii et varmaan saa sitä mut silti saat paremman kuin 8.0.
Mun keskiarvo seiskalla oli 8.7, kutosel oli 9.3... mut ku seiskalla mul köksä, T.T, matikka ja musa oli kasi... :((
- Sidkfkfk
Hyvin sanottu
Osa noista oli asiallisia, osa täyttä paskaa, kuten toi kaverijuttu. Läksyjen tekemiseen menee 30min-1h, joten tekee läksyt ja menee sit kamujen kaa ulos. Ja toi 'ei saa ruveta seukkaa' on osittain totta, koska tuskin yläasteella alotettu suhde kestää läpi elämän, mutta yläasteelainen on tarpeeksi vanha seurustelemaan toisin kuin ala-asteelainen. Ja yläkoulus pärjää ihan hyvin ku jatkaa samllain ku oli ala-asteella. Se toimii oikeesti.
Ne on sun ajatuksias näiden mä oon huomannut toimivan. Ymmärrän sen että 30min-1h menee läksyissä mutta kannattaa kyllä vähän enemmän opiskella kuin pelkästään läksyt tehä esmi kielistä vois lukee vaikka kappaleet eka sillä kielellä mitä opiskelet ja sit suomeks
Tarkoitin tolla kaverit syrjään jutulla sitä pääomassa että pitää mielessä sen että koulu on tärkeämpi asia kuin kaverit ja eka pitäis tehä kouluhommat ja vasta sitten mennä pelleilee kamujen kaa. Mutta kiitos palautteestas ois kiva nähä jos ite kirjoittaisit omia vinkkejäs nii näkisin vähän sun mielipidettäs enemmän.Niin, mut tyylin jotain äikän kappaletta lukaae n.20-25min. Mut jos on koe, ni sit kyl luen 4-6h. (Ei, en oo hikke)
Bikatchu kirjoitti:
Ne on sun ajatuksias näiden mä oon huomannut toimivan. Ymmärrän sen että 30min-1h menee läksyissä mutta kannattaa kyllä vähän enemmän opiskella kuin pelkästään läksyt tehä esmi kielistä vois lukee vaikka kappaleet eka sillä kielellä mitä opiskelet ja sit suomeks
Tarkoitin tolla kaverit syrjään jutulla sitä pääomassa että pitää mielessä sen että koulu on tärkeämpi asia kuin kaverit ja eka pitäis tehä kouluhommat ja vasta sitten mennä pelleilee kamujen kaa. Mutta kiitos palautteestas ois kiva nähä jos ite kirjoittaisit omia vinkkejäs nii näkisin vähän sun mielipidettäs enemmän.Ja jos luen kappaleen, ja teen muut läksyt niin mulla menee n.1h.
Ei oo mitään hikkee jos haluut pärjätä koulussa, mulla ei oo mitään muuta sanottavaa. Sä teet sun hommas ja mä teen mun hommat. Okei? Hyvä.
Sit halusin vielä mainita että rekisteröidyin tänne sisään sen jälkeen kuin olin kirjoittamu ton tekstin jotenka olen sama henkilö.
- BITCHH
Excuse me bitch, et voi yleistää, että yksikään suhde ei kestäis yläasteella. Girl, on poikkeuksiakin. Ja nää sun "vinkit" on aika fucked up tyhmiä.
- VaroittavaEsim
Kyllä tässä taitaa olla jokin, tai tarkemmin joku ihan muu se "fucked up tyhmä". Taidat olla edelleen yläasteella?
- VaroittavaEsim
Hyvää asiaa monilta osin! Oma yläaste oli juurikin päinvastaista: paljon säätöjä, koulutehtäviä vain koulussa, suhde, jonka aikana muija tuli paksuksi ja aloin polttamaan tupakkaa runsaasti budiakin. Yläasteesta nyt kolme vuotta ja hädin tuskin muistan muuta, kuin miten perseestä oli taistella mieliala- ja uniongelmia sekä aamuista pahoinvointi-jumitustilaa vastaan. Pääsin ihan hyvillä numeroilla läpi ja olen nytkin melko tyytyväinen elämääni, mutta tuntuu, että aivojen toimintakyky ja mielihyväkeskus kärsivät pysyvästi. Sinnikkyyttä löytyy mutta esim. epämiellyttävän tehtävän aloittaminen vaatii uskomattomia ponnisteluja - itsehillintä puuttuu. Tupakoinnin lopetin vasta kesällä ja tekee aina vitusti mieli pilveä, kun alkaa ahdistamaan, koska opin pakenemaan todellisuutta sen kohtaamisen sijaan. Lukion 1. vuotena kaikki tämä kärjistyi, ja kusin useita kursseja, kunnes viimein heräsin ongelmiini ja taistelin useita kuukausia masennustilaa vastaan. Muija tuhannen onneksi suostui aborttiin, erosimme muutama kuukausi sen jälkeen.
Ehkä sen verran erimielisyyttä, että parisuhteeseen jopa kannattaa ryhtyä, mutta edetkää hitaasti, pidättäytykää seksistä ja tiedostakaa koko ajan, että suhteenne tuskin tulee kestämään. Lähinnä siis kokeilumielessä.
Kuunnelkaa siis aloittajaa ja muistakaa, että kaikki ponnistelu ja kärsimys nyt heijastuu positiivisesti tulevaisuuteen, kun taas kaikki vastuun lykkiminen/hetkellisen hyvän olon tavoittelu on pois myöhemmästä elämästä. Toivon, että olisin tajunnut tuon aikaisemmin ja niin toivotte tekin, jos "live fast, die young" kuulostaa toistaiseksi paremmalta. - Lonelyforever1
Mul yksfake friend pilasi kaiken. Mul oli paljon kavereita ylö-asteen alussa ja omanikästen seura vapaa-ajan on tärkeetä! Sit tää ysk tuli kuvioihin ja meistä tuli tosi hyviä "kavereita" ja kuitenki mun selän takana oli Juhani kaikkee paskaa mun kavereille ja ne kaikki tippuu yksitellen pois, se ei silloin tuntunu missään ku ajattelin et joo mul on tää yks "näin hyvä kaveri" en mä tarvii muita ja siin meni puol vuotta ni tääki laitto välit poikki ja nyt ku kaikkiin välit poikki, mul on alkanut masennus, en pysty menee kouluun. En enää tiedä miten korjaan kaiken tässä sitä huomaa kuinka tärkeää kaverit oikeasti on :'(
- Anonyymi
Itte menetin kaikki kaverini seiskan lopussa ja sain jo kasin alussa uusia mut anyway ite en nää kavereissa silleen mitää ihmeellistä.Pärjään oikein hyvin ilman niitäkin kun pääsin mun vanhasta kaveriporukasta eroon niin koulun käyntikin alko pikku hiljaa paranee.
- Lonelyforever1
Voi perse toi autocorrect korjaa kaiken päin helvettii
- Djwkwjsjs
Bill Gates ei käynyt koulu loppuu
- Anonyymi
Äijä, oon vähä myöhäs mut olin just ekan päivän yläasteel ja oli ihan perseest. Kaikki olis vähemmän perseestä jos mun veli joka lyö mun ikäsiä seinään et sais niiltä röökiä on siellä. Se haluu mun olevan kun se on ja hengaamaan jossain pelleporukoissa ku mä haluaisin opiskella ja viettää vapaa-ajan videopelien parissa eikä mua kiinnosta kuinka "cool" mä oon koska mä en aatellu mennä puskaan röökille pelleporukan kanssa et mua kutsuttais cooliks. Tää on ihan perseestä enka tajuu miten mun pitäis selvitä tästä.
- Anonyymi
Kiitos avusta. Ny tiiän Mitä tehä Ku ensvuon 7lk.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723063
- 552725
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792188
- 952006
- 571939
- 121586
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301351