Turkuun muuttava...

Tepi

Minne Turkuun kannattaa muuttaa?ja mitä kaupunginosia kannattaa välttää?
Hyviä/huonoja seutuja?

Minne kannattaa laittaa ilmotus jos sieltä haluaa vuokrata asunnon?Ja missä olis tarjolla asuntoja(yksityisten)?Jotain nettisivuja?

10

3305

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mie

Käväseppä www.teuvo.net -sivuilla (sori en osannu linkkiä tekasta). siellä linkit Turun vuokravälitystoimistoihin.

Varissuolla, Lausteella, Jäkärlässä ja Halisissa on isoja vuokrakerrostaloalueita, joihin on kasaantunut melkosen värikäs kirjo maahanmuuttajia, kaupungin sosiaalitapauksia yms. joten elämäki siellä on vauhdikasta. Ite tykkään Martin ja Kupittaan alueista. Ovat ihan keskustan tuntumassa.

• ........

Pansio, Perno, Lauste, Varissuo, Halinen, Härkämäki, Jyrkkälä

Noista kaikista on huonoja kokemuksia joko itsellä tai tuttavalla. Tietysti hintataso on sitten halvempi...

Tällä hetkellä asun Uittamossa, minkä kerrostalot nyt ei silmiä hivele, mutta meri ja uimaranta on vieressä ja tämä on rauhallista ja luonnonläheistä seutua. Samaa sarjaa vieressä olevat Ispoinen, Puistomäki, Katariina..Kupittaa ja Martti on hiukan lähempänä keskustaa. Mutta ei täältäkään ole kuin 3-4 kilsaa.
      Pohjola ja Raunistula ovat puutaloalueita, samoin tyyriimpi Portsa, missä olisi kyllä miellyttävä asua. Patterinhaka on sataman vieressä, sekin on ok asuinaluetta, lyhyt matka esim ruissaloon. Hirvensalostakin löytyy vuokra-asuntoja, se ainakin on kaunista seutua. Mutta keskustaan hiukan matkaa..Suikkila on toisten mielestä huono asuinalue, mutta minun mielestäni se on ihan ok alue, palvelut lähellä ja vuokrakämpän saa suht edullisesti.

• ......

www.oikotie.fi ja sieltä vuokrattavat asunnot
        www.avori.fi
        www.vuokra-arena.com
        jne...teuvosta varmaan löytyy

Turun sanomiin voi jättää ilmoituksen jos haluaa...nyt niitä kämppiä luulisi helpommin löytyvän vielä..

• Turkulainen

Varissuo, Lauste, Perno, jos haluat selvitä hengissa.

Keskusta on aina hyvä mutta kallis, runosmäki melko rauhallinen mutta pitkä matka keskustaan, moikoinen hyvä mutta liian kallis, sopii perheelle.
      kupittaa on myös ihan jees, jne

• vielä

vaikka olen asunut 18-vuotta varissuolla..

• asunut jo 4-vuotta

Patterihaka OK.
      nyt tuo vedenpuhdistamo siirtyy pois tuosta vierestä, joka on vähän miinustanut tätä aluetta (turhaan).
      Asukkaita se ei ole millään lailla haitannut!
      Tänne vaan ,vielä on halpoja asuntoja, mutta varmaan nousee lähivuosina, kun alkavat rakentaa asuntoja tuohon viereen.
      Asukkaita,jotka ovat asuneet täällä kymmeniä vuosia.Nyt tosin nuoret aikuiset ovat löytäneet tämän alueen, hyvä.Puistomainen vihreä keudas,rauhallinen,lähellä satamaa ja keskustaa, hyvät bussi yhteydet,kauppa,apteekki, ei maahanmuuttajia.
      Tervetuloa!

muitakin hyviä asualueita varmaan löytyy, mutta tässä nyt yksi, joka asuu täällä ja ei aio muuttaa pois!

• JonasS

... varastettu autoni löytyi Halisista, ja elämäni ainoan kerran olen saanut turpaani Varissuolla. Kehotan siis etsimään asuntoa jostain muualta. Varaudu turkulaisten "sisäänpäinlämpiävyyteen", vaikea tutustua paikallisiin. Ehdottomasti vaikeampaa kuin muissa kaupungeissa joissa olen asunut, ja niitä on paljon...

• puhelias turutar

tsotso...eipä kannata yleistää.joka kaupungissa on niitä hissukoita, jotka ei päästä lähelle.
        Minä olen ehta Turutar ja aina saanut positiivista palautetta juttukaverina.

• ...
        puhelias turutar kirjoitti:

tsotso...eipä kannata yleistää.joka kaupungissa on niitä hissukoita, jotka ei päästä lähelle.
        Minä olen ehta Turutar ja aina saanut positiivista palautetta juttukaverina.

... tai sitten sinä olet positiivinen poikkeus turkulaisten keskuudessa... Yleisilme ON jotain muuta...

• merituuli1

Riippuen siitä minnepäin Turkua töihin tai kouluun menee. Martin kaupunginosa on suhteellisen mukavan kävelymatkan päässä keskustasta, ja on rauhallista aluetta. Vuokrat luultavasti melko kohtuulliset.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      74
      4528
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      33
      2551
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      40
      2394
    4. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      21
      1835
    5. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      1732
    6. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      82
      1573
    7. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      25
      1572
    8. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      151
      1407
    9. Mietin tässä T....

Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..
      Suhteet
      23
      1277
    10. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      90
      1155
    Aihe