kukaan EI saa huomata

salailia

hei, koulut alkavat jo kohta niin miten saan peiteltyysen et en sy miään kun koulussa pitäi syödä ja kaverit valittaa opettaille jos ei käy symässä :/ mun mitata on siis 172cm ja 48,5kg enkä todellakaan haluu et kukaan saa tietää

26

594

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • angelceci

      kannattaa käydä oksentamassa ruoka ulos vaikka 3 päivänä ja sit 2 syöt vaa vähän ja väität ettet tykkää ruuasta :)!

    • Marsumarzku

      Hei, Älkää alatko syömättömiks! Ei tarkoitus ole laihduttaa vaan syödä terveellisemmin!

      • läskiolen

        anoreksia palsta :):) anorektikot ovat mielummiin syömättä jotta paino putoaa nopeasti.


    • mie1234

      Piilota paperiin,lautasen alle tai heitä roskiin.... Tavallaan kyl toi ruuan heittäminen on meikä vaikeaa koska meil on ruoka vartijat.....

    • Feeniksin_kyynel

      Ensinnäkin
      1. Jos ei syö mitään, niin koko koulunkäynti on turhaa, koska aivot eivät jaksa olla pirteinä ilman ravintoa.
      2. Jos minä en söisi mitään, niin en varmaan jaksaisi edes kävellä kouluun tai sieltä pois
      3. Eli siis lyhyesti: aivot rapistuu, keho rapistuu, muisti huononee, oppimiskyky vähenee, stressi kasvaa, vastustuskyky vähenee, sairaudet voi lisääntyä ja muuta ei niin mukavaa
      4. Jos syö edes vähän, mutta monipuolisesti, on se parempi kuin ei mitään, joka pidemmän päälle on epäterveellistä
      5. Ei kaikkien tarvitse syödä yhtä paljon. Koulussa saa ihan itse ottaa sitä ruokaa niin vähän kuin haluaa.
      6. Jos syömisessä on haasteita, haluaa syödä vähemmän, tai jos ei halua syödä ollenkaan, ei ongelmien kanssa tarvitse koskaan jäädä yksin.
      -voi käydä kouluterveyden hoitajalla puhumassa asiasta
      -kuoluterveydenhoitaja on vaitiolovelvollinen, eli hän ei voi kertoa ilman lupaasi kellekään muulle mitään sinusta
      -hänen kanssaan voi yhdessä pohtia mikä olisi itselle parasta

      • Ihatemyself

        joo en suosittele mennä puhumaan terkkarille! ite menin syksyllä kertoo terkkarille mun sh:sta ja se lupas ettei kerro mun vanhemmille nii se rääpäle kerto heti mun vanhemmille että juu. en kertois kellekkään! se terkkari ei muutenkaan auttanu! päinvastoin! siellä sano mulle vaan et "no ompa kurjaa!".


      • Feeniksin_kyynel

        Ainakin saat rahaa kun haastat sen oikeuteen. Jos mä olisin nyt toi terkkari, pelkäisin työnipuolesta.


      • Feeniksin_kyynel

        Vedän sanojani sen verran takasin, että jos oppilas on haitaksi itselleen, on terkkarin mahdollisuus kertoa vanhemmille. (tästä taas nähdään että jokainen meistä luulee usein tietävänsä enemmän kuin oikeasti tietääkään)

        Musta toi on ihan hyvä, noin koska aina ei voi tietää mikä on itselle parasta. Varsinkaan silloin kun on vielä nuori, eikä tiedä ihmisen biologiasta ja hyvinvoinnista vielä kaikkea. Itestä saattaa tuntua siltä että pärjää ilman ruokaa, mutta jonkin ajan kuluttua kun keho on jo täysin tuusan nuuskana, on jo vähän myöhäistä puuttua asiaan. Jos nuorempana antaa ongelmien kasaantua, voi sitten myöhemmällä iällä kaduttaa, kun oikeesti tajuaa mitä meni tekemään, kun ei kertonu kellekään eikä tehny asialle mitään.

        Tiedän, sitä ei oikeesti ite aina tajua, ettei tiedä jostain asiasta tarpeeksi. Silloin pitää vaan luottaa. Tätä voi verrata masennukseen. Masennus voitaisiin lähes aina hoitaa pois, mutta vaikein osuus on saada ihmiset hoitoon. Jos vain itse tietää, että kaikki ei oo nyt ihan kohdillaaan, ei kukaan muu voi tehdä asialle mitään.


      • aloittajaa

        en haluu puhuu kellekkää terkkarille ko ne kummiski kertoo vanhemmille😭


      • Ihatemyself

        en syl vieläkään ymmärrä miks terkkari meni kertomaan vanhemmille jostai syömishäiriöstö ilman lupaa!!!!! eka luottaa siihen terkkariin sit se kertoo heti kaikille jea! ärsyttää! musta ei ees oltu huolissaan ku olin sillonki nii läski nii miks ihmees se sen kerto ja valehtelinki et söisin enemmä ku 1000kcal miks ihmees se oli huolissaan. ite menetin luottamuksen kaikkiin enkä haluu enää puhua kellekkään täst syömishäiriöst:):) sen lisäks osatol mun vanhemmat kerto mun lääkärille et mul ois syömishäiriö ja sillee ja ne muka huomas se siel itekki?-.- mut kummiskaan ei tehny sille asialle mitään (onneks) et hoidettiin vaan mun masennusta (mikä johtuu anoreksiasta) :) eihän se masennus lähe koskaan jos mun elämä on pelkkää laihduttamist jne. ja läskinä olemist!


    • Salailija1

      Mun ongelma on siis se kun ennen olen kuitenkin syönnyt normaalisti mutta kesän aikana syöminen on vähän jäännyt niin miten piilotan sen koulussa? Välitunneilla on valvojat en pysty käydä oksentamassa ja jos en syö mitään niin siitä tulee kauhea haloo..

      • Feeniksin_kyynel

        Ootkai kumminkin samaa mieltä mun kanssa että sulle tulee olemaan tosi kurjaa, jos et syö?

        Sä tiedät, ettei sitä ruokaa syödä sen takia, että maha tulee täyteen.
        Ei myöskään sen takia, että olis jonkun painoinen.

        Ruokaa syödään sen takia, että jaksetaan
        nousta ylös sängystä,
        tehdä sitä mistä ite tykkää,
        olla niiden ihmisten kanssa joista välittää.

        Syömättä oleminen on sama, kuin lähettäisi omalle keholleen viestin: "En välitä miltä sinusta tuntuu.

        Jokainen meistä haluaa, että kavereilla ja läheisillä ihmisillä menee hyvin ja että he ovat terveitä ja jaksavat innolla elää elämäänsä meidän kanssamme. Eli jokainen on myös itse se, jonka halutaan pysyvän kunnossa. Jos jättää itsensä huomioimatta ja jättää syömättä, vahingoittaen itseä, on se sama kuin kertoisi läheisilleen: "En välitä miltä teistä tuntuu"

        Syömishäiriöt on sellasia, että voi olla vaikeeta päästä niistä eroon yksin. Ruokatottumukset on tapoja joista on tullut rutiinia. Sen takia ois hyvä että kertoisit tilanteestas jollekin. Ei sen takia, että nousisi hirveä haloo. Sen takia, ettet sä ja kaikki jotka sut koskaan tulee tuntemaan joutuis kärsimään.

        Tossa oli aika ankaraa tekstiä, anteeksi. Toivon vaan, että ymmärrät miksi sun kannattaa syödä ja miksi sun ei kannata jäädä yksin.


      • Ihatemyself

        mielummiin kuolen nälkään. mitä iloo mun elämäs on? joka päivä pitää pelkää ettei joudu osastolle! ja sossut pilaa mun elämän et tekis mieli ampuu ne! haluun jäädä kotiin ja käydä normisti kouluu mut ihmiset tekee siit nii vitun vaikeet.


    • Proana

      No mulla itellä on toiminu se et ottaa ihan sikan salaattii ja tyyliin näkkärin. Salaatis on ehkä 35kcal ja jos otat paljon salaattii nii kaikki luulee et syöt tosi paljon vaik oikeest syöt tyylii 50 kcal per ruokailu. Kukaan ei oo koskaan ainakaan mulle sanonu et täytyis mennä hakee ruokaa lisää yms.

      • Salailia

        Tota pitää kyl kokeilla!


    • ent.onneton

      Olen ent. anorektikko. Olin siinä hyvä, jopa hiukset lähtivät päästä. Tukkani on nyt erittäin ohutta haituvaa, vaikka se ennen anoreksiaa oli paksu ja kiiltävä. Hampaistani vaurioitui kiille oksentelusta. On myös osteoporoosi joka kyllä ajan kanssa korjautuu mutta murtumia on tullut. Nyt menee aika hyvin ja tajusin että suurin syy oli syvä masennus. Sain apua jota vastaan ensin taistelin. Nyt muistan auttajia lämmöllä. Nyt seurustelen ja ajattelen että tahtoisin perheen ja toivon, että pystyn tulemaan raskaaksi, koska olemme molemmat lapsirakkaita.
      Neuvoni teille on: syökää, pitäkää itsenne kunnossa ja hakekaa henkistä apua.

    • Abcdefga

      Kelle muka kertoisin? Mua on koulu kiusattu ja haukuttu päin naamaa minet kerrat kaverit jättäneet ja nyt tämä syömis häiriö! En mä uskalla kellekkään puhua

      • Proana

        Jos susta tuntuu että et haluu puhuu kenellekään, niin sun ei oo pakko. Esim mä nautin omasta syömishäiriöstäni. Ei oo kyllä koskaan todettu mulla mitään anoreksiaa mutta silti. En mä ainakaan haluais mennä kertomaan terkkarille mun ajatuksista. Joutuisin vaan silmätikuksi ja naurunalaiseksi. Mä ajattelen sillä tavalla että mä oon vastuussa kehostani mä voin tehdä sille ihan mitä mä tahdon. Eikä kenenkään kukkahattu leidin tarvii tulla mulle aukoo päätään. Ei se asia sille kuuluu. Ihmiset jotka haluu tulla varottaa mua osteoporoosista niin ei kiinnosta. Kiitos vaan huolenpidosta mutta mä en sitä tarvii.


      • Imsofat

        toi on niin totta!!!!! älä mee jos et haluu ja parempi sillee! pilaat elämäs jos meet kertomaan! voit joutuu muualle esim osastolle tai muutenki terkkari vammailee siel ja sönköttää paskaa eikä osaa auttaa.


    • anonyymi3

      Kannattaa hakee apua jos on syömis häirö

    • ellensiiri

      Ite oon 13, painan 40 kiloo ja oon vähä yli 150 senttii pitkä. Ittestäni tuntuu siltä että olisin ylipainoinen ku oon nii lyhyt. Haluisin painaa 30-32 kiloo

    • Apuaaanopeesti

      Viikko koulua takana enkä oo käynny syömässä olleenkaan.. Opettajat valittaa mutta jos en syö nii en syö tällä viikolla meen terkkarin puheille et miks en syö! Tarviin apua en haluu et kukaa saa tietää tästä😭😭 kertokaa miten onnistun siinä et kukaa ei huomaa et en syö

    • terve43

      Syöt vaa sen kouluruuan ja sillä sipuli. Ompahan kaverit ainakin tyytyväisiä.

    • Feeniksin_kyynel

      Miljoonat sun ikäset lapset itkee joka päivä, koska he eivät saa ruokaa. Koska ruokaa ei ole. Miljoonat lapset kuolee tauteihin ja kärsivät mielenterveyden ongelmista vain sen takua, että heillä ei ole mahdollisuutta lääkäriin tai kouluterveydenhoitajaan. Miljoonien lasten koulunkäynnistä ei sotien, terrorismin ja köyhyyden takia tule mitään.

      Sä elät maassa, jossa ihmiset voi hakea apua, on heillä sitten mitä ongelnia tahansa. Terveydenhoidon ammattilaisia ei tarvitse pelätä ja silleen.

      On tietenkin syitä miksi syystä tai toisesta ei vain tahdo mitään apua. On olemassa tukinet.fi jossa voi anonyymisti jutella vapaaehtoisten tukihenkilöiden kanssa. He eivät voi mitenkään saada sinua mihinkään hoitoon tai laitokseen tai sossujen tietoon ellet halua.

      Miltä se susta kuulostaa?

      • Anaq

        Oon yrittäny puhua mutta kaikki on vaan jättäny ku ei mun jutuissa kuulemma oo mitään järkee. Mua siis koulu kiusattiin ja syrjittiin ala -asteella kun siirryin yläasteelle niin kaverit vaihtu ja keneenkään en uskaltanut luottaa kun pelottaa et käy samalla lailla miten mun vanhat kaverit rupes vaan kiusaan mua siihen lohdutuksena oon hakenu treenamista. Käyn lenkillä kahesti tai kolmesti päivässä ja syöminen on vaan jäännyt kun aika ei riitä oman ponin ja lenkkeilyn myötä kaiken vapaa-aikani vietän treenatessa tai ratsastaessa joten nyt tästä kaikesta vastaus on syömis häiriö kukan ei oo vielä onneks huomannu en vaan haluu kellekkään puhuu terkkari hommaa mut hoitoo ja kaveri ei kuuntele😭


      • Feeniksin_kyynel

        Sulla on vaikeaa ja siks olis hyvä, että sulla ois joku tukemassa sua.

        https://www.tukinet.net

        Nää henkilöt tuolla ymmärtää sua, ei sano että sun jutuissa ei ois järkee, ymmärtää, että sun on vaikee luottaa toisiin ihmisiin, eikä heillä minkäännäköisiä mahdollisuuksua heittää sua mihinkään hoitoon, koska koko palvelu toimii anonyymisti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      450
      4889
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1742
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1478
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1369
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1347
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1238
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1085
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1010
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      895
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      62
      894
    Aihe