Lapselle ei kannata puhua uskonnoista jottei tämä ola uskomaan satuihin. Siksi vaikeneminen uskonnoista lapsille on kultaa. Sen sijaan lapselle kannattaa opettaa että uskonnot ovat tabu ja että kaikki uskovaiset ovat vaarallisia skitsofreeni-psygopaatteja joilla on harhainen todellisuuden taju.
Kuinka puhu lapselle uskonnosta.
6
97
Vastaukset
Aihe olisi hyvä, mutta aloitus ei houkuttele kovinkaan vakavaan keskusteluun.
- fda
Jep. Vaikuttaa siltä, että aloittaja on taas tämä vakio teistitrolli, joka haluaa esittää ateistit negatiivisessa valossa.
- LoveAllAndShareLove
Vaikene uskonnoista demonisoi uskovaiset, niinhän se menee juu juu. Aloittaja kyllä liioitteelee ja opettaa lasta syrjimään. Parempi olisi opettaa lasta suvaitsemaan ja keskustella avoimesti uskonnoista, sittä miksi niitä on, miksi niihin uskotaan ja mitä ne sisältää. Muttacmikä ihme riivaa näitä ihmisiä joiden mielestä kaikki pahuus tulee uskonnoista ja ne pitäis siksi kieltää? Parempi antaa niiden uskoa jotka uskoo ja niin haluaa. Omapahan on elämänsä kun pilaavat uskonnoilla.
- kiinnnnostunuteikirj
"Muttacmikä ihme riivaa näitä ihmisiä joiden mielestä kaikki pahuus tulee uskonnoista ja ne pitäis siksi kieltää?"
No eipä noita onneksi paljoa ole, ehkä yhtä paljon kuin uskovaisia, joittenka mielesta ateistit pitäisi tappaa jollain hirvittävällä tavalla.
- mikä_on_totta
Lapselle pitää ensin kertoa Grimmin sadut. Niissä piilee viisaus ja opetus. Ne eivät opeta mitään väärää. Kun lapsi ymmärtää oikein ja aidosti Grimmin satujen opetukset, niin sitten siitä kannattaa siirtyä Raamatun satuihin ja opetuksiin.
Tällä tavalla lapselle tulee oikea ymmärrys siitä, mikä on totta ja mikä satua eikä hänelle pääse muodostumaan kuvitelmaa siitä, että ihmisten keksimät kertomukset olisivat kertomuksia todellisuudesta.- grimmin_sadut
Jos haluat kertoa Grimmin veljesten sadut lapselle kuten ne pitää kertoa, niin osta kuvallinen kirja ja kerro ne itse ja esitä ne vakuuttavasti.
Toinen vaihtoehto on kertoa ja näyttää nettiversio, joka on tässä; http://www.grimmstories.com/fi/grimm_sadut/index
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2412508Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101868Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse741816Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki821318- 651238
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171198TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161068Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään901060Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42914- 71913