Kannattaako Pargaan lähteä lomalle?

lomalletaas2

Rodos ja Kreeta (hyviä paikkoja kumpikin) ovat tulleet jo tutuksi. Mietimme seuraavaa Kreikan lomakohdetta. Mitä suosittelisitte? Pargaa?

8

946

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jattamarikki

Jos haluat nauttia lomalla kauniista pienestä kaupungista, et etsi villiä yöelämää tai raisua rantaelämää, Parga on oivallinen valinta. Moni Kreikankävijä on ihastunut tähän viehättävään paikkaan, minä myös. Toki Kreeta on vilkkaampi ja Rodos nuorekas, mutta rauhallinen Pargakin on ihana. Mutta niin on monta mielipidettä kuin on matkalaistakin..

• KivaOlisKäydäUudestaan

Tästä on tietysti jo tovi aikaa kun Pargassa häämatkalla oltiin mutta sellainen rauhallisemman oloinen paikka se oli. Siitä kun ottaa kumipyörät alle niin löytää nopeasti 'oikeaa' Kreikkaa. Hotelli kannattaa ottaa läheltä rantaa - keskustan vieressä on aikamoinen rinne jota oli aika ärsyttävää läpyttää kävellä milloin minkäkin nyssäkän kanssa.

Vieläkös Loutrakiin tehdään reissuja? Se on kans mantereella ja ympäristössä hyviä päiväretkikohteita, esim Ateenaan tais olla joku 70km. silloin se oli lähinnä paikallisten lomakohde. Sieltä jäi mieleen Ateenan lisäksi hyvä ruoka ja maanjäristys. Mut jotenkin itse tykkäsin Loutrakista enemmän kuin Pargasta.

• mapilin

Parga on kaunis pieni paikka. Katsomisen arvoinen. Olen päättänyt vielä toistekin poiketa sinne.

• FinGirl_68

Riittääkö Pargassa viikoksi katseltavaa? Itse en inspiroidu kovin paljon kokemaan paikallista liikennekulttuuria. Kävelyreissut ei pelota, tykkäämme kävellä paljon matkoillamme ja käytämme joskus myös julkisia liik.välineitä. Silläkin tavoin tapaa paikallisia ihmisiä. :) Millainen on se lähin lentokenttä, pieni vai iso laitos? Olen seurannut, että Pargaan myydään aika paljon edullisia äkkilähtömatkoja (Napsussa mm.).

• pilavas

Oltiin viikko toissavuonna eka kertaa Pargassa syyskuussa.
        Viikko vierähti nopeasti ja paljon jäi paikkoja näkemättä.
        Kävelyyn hyvät puitteet ja korkealta hienot näkymät merelle.
        Prevezan lentokenttä pieni ja rauhallinen, koneesta kävellään terminaaliin eikä ole sitä bussi hässäkkää niin kuin Hania, Rodos ja Kos ym.
        Mentäis tostekkin , viihdyttiin.

• päiväretkeilijä

Parga on ihastuttava, pieni kaupunki suloisessa merenpoukamassa. Sen edustalla oleva pikkuinen saari ja sillä sijaitseva kirkko, samoin kuin aivan nykyisen kaupungin viereisellä kukkulalla sijaitsevan linnoituksen rauniot antavat Pargalle oman leimansa. Kohteena se on aika pieni vilkasta elämää odottavalle, mutta rauhallista lomaa kaipaavalle se on juuri omiaan. Rantoja on lähellä useita, niille pääsee bussilla. Ostospaikkoja ja yöelämää on luonnollisesti rajoitetusti, koska Parga ei ole kovin suuri. Suosittelisin Pargasta käsin myös päiväretkeä esimerkiksi Lefkakselle, Ioanninaan tai Meteoraan. Lefkaksesta voitte lukea paljon mielenkiintoista kreikkaan.net-sivuston Lefkas-osiosta, tässä sen pääsivun osoite: http://kreikkaan.net/matkakohteet/lefkas

• Pargaparka

Kaksi Pargan reissua takana. Ihan kiva paikka, suosittelen.

• Ioanna12

Viehättävä paikka, nähtävää on aika vähän (linnoitusten rauniot, ranta), mutta silmä lepää tietysti jo pelkästään pienen kaupungin kauneudessa. Retkiä voi tehdä esim. Venetsiaan, Korfulle, Albaniaan, Meteoraan, ja niissä riittääkin näkemistä, jos ei halua koko viikkoa viettää paikoillaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Missä kokoomuksen naiset?

Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa
      Maailman menoa
      1
      3080
    2. Finland is now Petter place

Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.
      Maailman menoa
      8
      2117
    3. Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita

HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.
      Maailman menoa
      113
      1739
    4. Huomasitko? Tidjan Ban tyttöystävä paljastui - Tuttu kohutusta rakkausrealitystä

Ban tyttöystävä on Kolmiodraama-realityn Heidi Kytö. Ba ja Kytö kertoivat maaliskuussa 2026 somessa, että he ovat seurus
      Suomalaiset julkkikset
      10
      1066
    5. Vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden kasteesta.

Nykyaikana on niin paljon tietoa saatavilla että vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden myös kristillisestä kasteesta. R
      Kaste
      450
      982
    6. Alkuperäinen Jeesuksen antama kastekäsky on Matteuksen evankeliumissa

Matt.28:16-20 16 Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän menn
      Kaste
      129
      966
    7. Pistä joku tunniste vuosien takaa

Meidän välillä. Naiselta pyydän.
      Ikävä
      35
      754
    8. Pidätkö vielä elämäsi

Rakkautena minua
      Ikävä
      50
      697
    9. Mietin tässä yhtä kysymystä

Pysyisitkö minun kävelytahdissa mukana?
      Ikävä
      67
      691
    10. Toivon että kuulut elämääni

Mutta aika näyttää miten läheisesti. Lupaan kertoa jossain sivulauseessa, kun muutan paikkaa.
      Ikävä
      30
      645
    Aihe