Lto Hämeenlinnasta käsin

Opiskelijamamma

Hei!

Pääsin nyt yhteishaussa sisään Tampereelle varhaiskasvatusta lukemaan. Olen nyt ensimmäisen vuoden poissaolevana. Asumme Hämeenlinnassa mieheni ja päiväkoti-ikäisen lapsen kanssa. Onnistuuko opiskelu täältä käsin, kun asumme kuitenkin suht lähellä juna-asemaa? Miehellä on täällä hyvä työpaikka emmekä haluaisi muuttaa. Täytyykö siis kuopata haaveet opiskelusta?

8

272

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mahdollistahyvin

Opiskelusi onnistumisesta on vaikea sanoa mitään sinua tuntematta. Mutta junia kulkee Hämeenlinnan ja Tampereen väliä siihen tahtiin, että matka ei voi olla este.

Miksi muuten epäilet opiskelun onnistumista?

• Opiskelijamamma

Juuri ton välimatkan takia. Kun oon kuullut, että läsnäoloa vaativaa opetusta on lto-opinnoissa suht paljon. Etäopiskeluun pystyn kyllä todella hyvin.

Ap

• mahdollistahyvin

Koska asut Hämeenlinnassa suht. lähellä rautatieasemaa ja Tampereella on junalta kävelymatka yliopistolle, en pitäisi matkaa ongelmana, vaikka se pitäisi tehdä joka arkipäivä. Junassa voit lukea ja tehdä tehtäviä matkan ajan. Toki kustannuksia tulee jonkin verran.

Itse opiskelen Helsingissä Turusta käsin. Matka on pitempi, mutta ei ongelma pari kolme kertaa viikossa.

Siis ainakaan välimatkan takia ei mielestäni tarvitse haudata haaveita opiskelusta. Onnea vaan ja menestystä opintoihin!

• Opiskelijamamma

Eli lto-opinnot on ihan mahdolliset täältä käsin? Ihan mahtavaa. Paljonkos noissa opinnoissa on yleensä läsnäolopakkoa?

Ap

• Opiskelijamamma

Up

• tekosyyvarmaan

Junamatka Hämeenlinnasta Tampereelle kestää 40-45 minuuttia. Vuoroja on melko tiheästi. Jos opiskelu kaatuu tähän, se on kyllä tekosyy.

• tsemppiä

Helsingin joukkoliikenteessä 45 min yliopistolle lto-opintoihin on ihan normijuttu.

• Opex

Olen opiskellut LTO:ksi Raumalla Turusta käsin. Matka kesti kaikkine kävelyineen noin kaksi tuntia suuntaansa...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      106
      9616
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      49
      4711
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1976
    4. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      42
      1961
    5. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1660
    6. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1401
    7. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      40
      1329
    8. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      54
      937
    9. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      30
      913
    10. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      912
    Aihe