Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Lto Hämeenlinnasta käsin

Opiskelijamamma

Hei!

Pääsin nyt yhteishaussa sisään Tampereelle varhaiskasvatusta lukemaan. Olen nyt ensimmäisen vuoden poissaolevana. Asumme Hämeenlinnassa mieheni ja päiväkoti-ikäisen lapsen kanssa. Onnistuuko opiskelu täältä käsin, kun asumme kuitenkin suht lähellä juna-asemaa? Miehellä on täällä hyvä työpaikka emmekä haluaisi muuttaa. Täytyykö siis kuopata haaveet opiskelusta?

8

190

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mahdollistahyvin

      Opiskelusi onnistumisesta on vaikea sanoa mitään sinua tuntematta. Mutta junia kulkee Hämeenlinnan ja Tampereen väliä siihen tahtiin, että matka ei voi olla este.

      Miksi muuten epäilet opiskelun onnistumista?

    • Opiskelijamamma

      Juuri ton välimatkan takia. Kun oon kuullut, että läsnäoloa vaativaa opetusta on lto-opinnoissa suht paljon. Etäopiskeluun pystyn kyllä todella hyvin.

      Ap

      • mahdollistahyvin

        Koska asut Hämeenlinnassa suht. lähellä rautatieasemaa ja Tampereella on junalta kävelymatka yliopistolle, en pitäisi matkaa ongelmana, vaikka se pitäisi tehdä joka arkipäivä. Junassa voit lukea ja tehdä tehtäviä matkan ajan. Toki kustannuksia tulee jonkin verran.

        Itse opiskelen Helsingissä Turusta käsin. Matka on pitempi, mutta ei ongelma pari kolme kertaa viikossa.

        Siis ainakaan välimatkan takia ei mielestäni tarvitse haudata haaveita opiskelusta. Onnea vaan ja menestystä opintoihin!


    • Opiskelijamamma

      Eli lto-opinnot on ihan mahdolliset täältä käsin? Ihan mahtavaa. Paljonkos noissa opinnoissa on yleensä läsnäolopakkoa?

      Ap

    • Opiskelijamamma

      Up

    • tekosyyvarmaan

      Junamatka Hämeenlinnasta Tampereelle kestää 40-45 minuuttia. Vuoroja on melko tiheästi. Jos opiskelu kaatuu tähän, se on kyllä tekosyy.

    • tsemppiä

      Helsingin joukkoliikenteessä 45 min yliopistolle lto-opintoihin on ihan normijuttu.

    • Opex

      Olen opiskellut LTO:ksi Raumalla Turusta käsin. Matka kesti kaikkine kävelyineen noin kaksi tuntia suuntaansa...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2307
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2103
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1718
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1526
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1520
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1437
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1409
    8. 52
      1288
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      64
      1226
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1209
    Aihe