Valmistuin vähän aikaa sitten ja päätin jakaa kokemuksiani työnhausta, näin vastavalmistuneen näkökulmasta.
Miltei joka työpaikkaa kohden on 100–20 työnhakijaa, en tiedä onko se paljon vai vähän, mutta jopa haastatteluun pääseminen tuntuu olevan mahdottomuus vaikka olisikin oman alan työkokemusta. Tyypillistä taitaa olla myös se, ettei työhaastattelun jälkeen ilmoiteta valinnan tuloksesta mitään, näin ainakin muutamassa valtion paikassa ja asianajotoimistossa. Ei tämä sinällään haittaa, mutta olisihan tuo kai kohteliasta ilmoittaa kuinka valinnassa on käynyt eikä jättää työnhakijaa epätietoisuuteen.
Tutkintoa vastaavaan paikkaan vaaditaan yleensä useamman vuoden työkokemusta ja asianajotoimistoissa lupalakimiehen paperit!! kun taas avustaviin ja sihteerin paikkoihin taitaa olla liikaa koulutusta, ainakin valtiolla. Olen tullut siihen tulokseen, että työpaikat ovat jossain todella hyvin piilotettu ja menevät suhteilla, tai sitten niitä ei vain yksinkertaisesti ole riittävästi tai en vain osaa etsiä, en tiedä.
Vastavalmistuneen työnhaku kokemuksia.
9
543
Vastaukset
- Työttömyys_5_prosenttia
Mistä valmistuit ja millaisilla papereilla?
- jo3vuottailmanalantyötä
Jos ei ole saanut jo jalansijaa juristien työmarkkinoilla, sinne pääseminen voi olla äärimmäisen paljon vaikeampaa kuin juristien 5 % kokonaistyöttömyysasteesta voisi päätellä.
T: kassatäti- Siivoooja
Niinpä, vain hullu lukee juristiksi koska kukaan valmistuva ei tule saamaan koskaan oman alansa töitä.
- fgfg5545
onko tämä joku trolli? tasaisin väliajoin joku postaa pääpiirteissään täsmälleen saman jutun. tai sitten kyseessä on joka kerta sama tyyppi joka on vain vähän vajaa.
- kdjhdsjdksks
Olen miettinyt ihan samaa.
Kyseessä lienee katkeruus tavalla tai toisella.
- aina_riitaa_petosta
Itse jouduin aika kamalaan toimistoon. Omistajat olivat suoraan rikollisia: kuka vielä istui vankilassa ja kuka oli vastedes päässyt ulos. Sen jälkeen käsitykseni juristeista muuttui. Luulin opiskeluaikana juristeja rehellisiksi ja oikeudenmukaisiksi. Mutta nyt yhä enemmän näen riidahalukkuutta, aina haastamista, petosta kaikessa ... Pahin on se omavälinen kilpailu. Kun ei riitä asiakkaita ja töitä eikä "lehmänkauppoja", sitten aletaan etsiä riitää muiden kilpailijoiden kanssaa ja haastaa ja uhkaukset lentäilee ...
- Aina-sama-tyyppi
Voi jessus, mitä valitusta.
Olisit opiskellut siivoojaksi, siinä olisi sulle tarpeeksi haastetta. - ssdfsdf
kyllähän kaikki tietää että lakimiehet ovat rötös herroja, olisit opiskellut opettajaksi tai sairaanhoitajaksi
https://www.youtube.com/watch?v=OoXrN3wtiUQ - ehkänäin
ssdfsdf kirjoitti:
kyllähän kaikki tietää että lakimiehet ovat rötös herroja, olisit opiskellut opettajaksi tai sairaanhoitajaksi
https://www.youtube.com/watch?v=OoXrN3wtiUQOngelma vain on siinä että opettajat ja sairaanhoitajat ovat yhteiskunnan vähäpätöisiä eli eivät luo itse lainkaan mitään uutta. Ko. henkilöt eivät tuota mitään vaan vievät, odottavat että kyllä yhteiskunta maksaa. Yritysmaailma sentään elättää omat lakimiehensä.
Tarpeellisia kuitenkin yhteiskunnan kannalta kaikki ihmiset osaltaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3237678Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662176- 1771866
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161402- 1121297
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91261Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701231RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j581196Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901029