Oletko huomannut palstalla tapahtuvan poistumisilmiön? Käyn täällä harvakseltaan, ehkä kymmenen vuoden välein. Mutta silti olen huomannut, että Hunkszia, korppista, palomaa ja joitakin muita ei ole näkynyt aikoihin.
Oletko huomannut lisääntynyttä poistumista?
102
1251
Vastaukset
- Hunksi.aina.on
aloituksen pilaamassa, älä ollenkaan huolehdi.
- ovat.näytön.takana
Sanos jotain ilkeää varmaan saat sylillisen sammakoita.
Olen huomannut että Paloma ei ole käynyt vähään aikaan. Häntä on ikävää. Expimot ei ole käynyt, hänenkin kirjoituksista tykkäsin. Korppis käy valitettavan harvaan. Jossain vaiheessa Anceliinakin oli lähinnä harvinainen vieras. Koti-kiusattu ei tee aloituksia. Siilimuori oli välillä tosi hiljainen, mutta tavallaan se on ymmärrettävääkin... tsemppiä hänelle. Ent.siivoojaparkakaan ei taida olla enää niin aktiivinen kuin ennen?
Ja nyt, ei mitään irvailuja tähän perään, kiitos.- Oletko-huolestunutkin
Kiitos infosta.
Minä ehkä saan vähän irvailla.
Nimmarillani kun humps aloitustaan vedättää.
Humps myös muistaa antaa ymmärtää, kenen jutuista hän erityisesti ei pidä.
-
Minun lemppareitani ovat k/K, Ancelina, Paloma, kopikirjailija...
Naamansa näyttäminen antaa kirjoituksille paljon paino-arvoa.
Juu, K/K:kin, vaikka hän ehkä pelkää ymmärtävänsä naamaansa paremmin kuin me muut rekatut :)
Naamattomat ja rekkaamattomat ovat vähän kuin lässähtänyt kohokas.
Ainesta olisi, vaan valuu se lattialle.
-
Niin ja tota, jokainen riimi-musa-kirjoittajani on kunnioituksen arvoinen, oli sitten kaula-aukkoa enemmän tai pikkuisen vähemmän.
Riittää kunhan edes pilkahtaa.
H.Palataan nyt tähän sen verran, että ellei kirjoituksen yläpuolella ole tuo keltainen palli-naama (espilta lainattu sanonta), niin kirjoitus ei ole minun.
Ja palataan vielä senkin verran, että on muitakin joiden kirjoituksia arvostan, ja että joskus jopa joku kirjoittaja väsäisee sellaista mitä arvostan. Näin on käynyt nimimerkin Hunkszinkin osalta silloin tällöin. Kuten nyt tuon rekkaamattoman kohokkaan kanssa, se oli hyvä vertaus. Näin se valitettavasti on. Aina vaihtuva nimimerkki on kuin raaka valkuainen, ei saa otetta. Tosin, palstaa silmäillessä ymmärrän senkin, että joku haluaa olla ei-otettava.- Niinpä-
"Tosin, palstaa silmäillessä ymmärrän senkin, että joku haluaa olla ei-otettava."
On ymmärrettävää, ettei halua stressiä itseensä. Se lihottaa.
Heh. Niinpä- kirjoitti:
"Tosin, palstaa silmäillessä ymmärrän senkin, että joku haluaa olla ei-otettava."
On ymmärrettävää, ettei halua stressiä itseensä. Se lihottaa.
Heh.No nyr selittyi sekin, miks mä oon aina dieetillä. Oisko laihduttavaa pysyä poissa :))
Heh. Suakaan harvoin tunnistan, mutta mukavaa aina kun sen teen, senkin valkuiainen
- piimiina
.Kah en oo huomannu, itsekin käyn tosi harvoin. Enkä muista nikkejä, asiat kiinnostavat. Sisäpiirit oikeastaan ärsyttävät
- kesi.vä
Sen verran hilseilen tähän, että muistan lukeneeni Paloman lomailevan Suomessa.
Mielikki-Neitoa en ole nähnyt aikoihin. Kaipaan hänen rauhallisuuttaan. Kesä vie vaksat kesälaitumille.
Sateisina päivinä ja luppoajalla voin värkätä aloituksen.
Nimeni on...aloitukseni ei ottanut tulta alleen, joten kutsuin eilen nuohoojan saunamökin röörejä putsaamaan, samalla ihanat mussukkani putsasivat räystäät viime vuotisista lehdistä. Minulla oli muonittajan rooli. Illalla olimme ulkona, kävimme katsomassa kun Kajaanin linna räjäytettin.
Odottelen syksyn pimeitä ja mitään sanomattomia aikoja, nyt on riittävästi toimintaa.
Paloma on Suomessa. Hän saa aina aikaan säpinää ; ) tykkään. Pirreä kaipaan tolokkuine ajatuksineen. Demeter on yksi parhaimmista kirjoittajista. Persoonia hienoilla omaperäisillä vivahteilla. Vivahteilla, jotka poikkeavat omistani.
Nuolijat ärsyttävät.- Viimeinen.lauseesi
on outo minusta.
Miksi jokin hyvyys ärsyttäää? - korppikorpinsilmää
Minkälainen on nuolija?
Se selviää kun lukee kommentteja. Olet ottanut mimimerkistäni mallia ; )) Nuletko minua, haluatko huomiotani?
Korppis & nuolijat ärsyttää, tarkoititko sitä kun kehuin Palomaa vai sitä kun sä kehuit Palomaa??
- korppikorpinsilmää
hmp.f kirjoitti:
Korppis & nuolijat ärsyttää, tarkoititko sitä kun kehuin Palomaa vai sitä kun sä kehuit Palomaa??
Korppis onkin ruskeakielinen nuolija joka nuolee nuolijoitaan.
- hää-o-suun-päänä
hää asuuki nuolujärve rannal elikkäs talvivaaran liuoksis, kyl se pistää ihmisen ärhäkkääks nääs nääs nääs se korppi kuusen kyynel
hää-o-suun-päänä kirjoitti:
hää asuuki nuolujärve rannal elikkäs talvivaaran liuoksis, kyl se pistää ihmisen ärhäkkääks nääs nääs nääs se korppi kuusen kyynel
Nyt alkoi bileet, kyllä nimettömänä on kivaa heittää paskaa niskaan. Ei ole pelkoa tulla leimatuksi. No, jotku vaativat asiallisia käytöstapoja. Ei taida olla niitä parhaita ominaisuuksiasi kuten ei matkijallanikaan. Tunnet minut koska kirjoitan omana itsenäni. Minä en tunne sinua enkä haluaisi olla kanssasi missään tekemisissä, kuten en myöskään edeltäjäviestien kirjoittajiin.
hmp.f kirjoitti:
Etpä ole ensimmäisenä ajatuksissani kun koneen avaan. en olen kyllä huomannut, että alat puolustelemaan nikkejä, joiden kanssa heitän hippaa. Periaatteesta vaikka et tietäisi hippasella olon syytä.
Nythän roikut siilen kaulassa koska tiedät hänen ärsyttävän minua. Pusipusia ja haleja, joopati joo.korpikirjailija kirjoitti:
Etpä ole ensimmäisenä ajatuksissani kun koneen avaan. en olen kyllä huomannut, että alat puolustelemaan nikkejä, joiden kanssa heitän hippaa. Periaatteesta vaikka et tietäisi hippasella olon syytä.
Nythän roikut siilen kaulassa koska tiedät hänen ärsyttävän minua. Pusipusia ja haleja, joopati joo.korjaus, S jäi pois....siis sen olen kyllä huomannut.....
korppikorpinsilmää kirjoitti:
Korppis onkin ruskeakielinen nuolija joka nuolee nuolijoitaan.
korppikorpinsilmää
6.8.2016 14:14
korpikirjailija kirjoitti:
Mikä siinä ärsyttää jos nimimerkkejä mainitaan sekö, että sinun nimimerkkiäsi ei mainita vai mikä?
Palsta on kai tarkoitettu muuhun kuin nimimerkeistä keskusteluun ja heidän kehumisiin tai moittimisiin.korpikirjailija kirjoitti:
Nythän roikut siilen kaulassa koska tiedät hänen ärsyttävän minua. Pusipusia ja haleja, joopati joo.Tsemppaan toista vakavan sairauden edessä vain ärsyttääkseni sua? Nyt taidat luulla itsestäsi vähän liikoja. En mä edes tiennyt että ollaan vieläkin noin riidoissa.
Mua on pienestä saakka opetettu, että asiat riitelee, ei ihmiset. Ei mulla ole edelleenkään mitään sua vastaan, sulla on ihan samat hyvät puolet kuin ennen meidän riitaakin.hmp.f kirjoitti:
Tsemppaan toista vakavan sairauden edessä vain ärsyttääkseni sua? Nyt taidat luulla itsestäsi vähän liikoja. En mä edes tiennyt että ollaan vieläkin noin riidoissa.
Mua on pienestä saakka opetettu, että asiat riitelee, ei ihmiset. Ei mulla ole edelleenkään mitään sua vastaan, sulla on ihan samat hyvät puolet kuin ennen meidän riitaakin."humps"
Slurps? :)
H.hunksz kirjoitti:
"humps"
Slurps? :)
H.Uskon ihmisten hyvyyteen. Miksi mä uskontoani hylkäisin? Tai no, kun tarkemmin ajattelen niin olisin tuskin ensimmäinen joka kääntää takkia. Vaatii kylläkin vähän suuremman vastoinkäymisen kuin palstakahnauksen.
hmp.f kirjoitti:
Uskon ihmisten hyvyyteen. Miksi mä uskontoani hylkäisin? Tai no, kun tarkemmin ajattelen niin olisin tuskin ensimmäinen joka kääntää takkia. Vaatii kylläkin vähän suuremman vastoinkäymisen kuin palstakahnauksen.
"humps"
Noh, vitsi oli kommenttini.
Olen odottanut kuin kuuta nousevaa että pääsisin sanomaan tuon "slurps"
Se on huvittanut minua kauan.
Ei siis pahalla.
(Slurps)
H.hunksz kirjoitti:
"humps"
Noh, vitsi oli kommenttini.
Olen odottanut kuin kuuta nousevaa että pääsisin sanomaan tuon "slurps"
Se on huvittanut minua kauan.
Ei siis pahalla.
(Slurps)
H.Osaan mä lukea hymiötkin, koska itekin niitä käytän. Mutta aamu on haudanvakava, taisin syödä pilaantunen ravun eilen, saatan oksentaa koska tahansa.
hmp.f kirjoitti:
Tsemppaan toista vakavan sairauden edessä vain ärsyttääkseni sua? Nyt taidat luulla itsestäsi vähän liikoja. En mä edes tiennyt että ollaan vieläkin noin riidoissa.
Mua on pienestä saakka opetettu, että asiat riitelee, ei ihmiset. Ei mulla ole edelleenkään mitään sua vastaan, sulla on ihan samat hyvät puolet kuin ennen meidän riitaakin.En tiennytkään, että siili on vakavan sairauden "edessä".
Nyt kun paljastit sen meille kaikille niin, miten siitä voitaneen keskustella vai miten se on tuon luottamuksen kanssa tuoda privaattikirjeenvaihdon tietoja palstalle?
Itse tunsit menettäneesi luottamuksesi minuun aikoinaan kun kerroin facebookista bonganneeni erään henkilön pompan rinnassa prinkkeleitä, alkoi tyhjästä lähtenyt vimmattu puolustaminen asiassa, joka ei sinulle kuulunut lainkaan.
Minua ei ole "pienestä" asti optettu, että asiat riitelee ei ihmiset. Tuohan on naurettavaa hurskastelua. Opin lauseen vasta aikuisena.
Minä en ole tuuliviiri.korppis kirjoitti:
En tiennytkään, että siili on vakavan sairauden "edessä".
Nyt kun paljastit sen meille kaikille niin, miten siitä voitaneen keskustella vai miten se on tuon luottamuksen kanssa tuoda privaattikirjeenvaihdon tietoja palstalle?
Itse tunsit menettäneesi luottamuksesi minuun aikoinaan kun kerroin facebookista bonganneeni erään henkilön pompan rinnassa prinkkeleitä, alkoi tyhjästä lähtenyt vimmattu puolustaminen asiassa, joka ei sinulle kuulunut lainkaan.
Minua ei ole "pienestä" asti optettu, että asiat riitelee ei ihmiset. Tuohan on naurettavaa hurskastelua. Opin lauseen vasta aikuisena.
Minä en ole tuuliviiri.En minä siilimuoren kanssa kirjoittele. Muuta kuin palstalla. En muuten kenenkään muunkaan kanssa. Siilimuori kirjoitti joutuvansa ottamaan pakolliset tatuoinnit, arvasin ihan niin kuin sinäkin, että sädehoidosta on kyse. Enempää en tiedä.
Tuon toisenkin tapauksen olet jotenkin tulkinnut päin prinkkalaa. En minä hänenkään kanssaan sinusta mitään puhunut. Puolustin ainoastaan sitä yhtä periaatetta, että jokaisella pitää olla oikeus saada kirjoittaa vapaasti ilman että sekoitetaan Facebook-Suomi24 keskenään. Ne on kaksi eri "maailmaa", ja mun kautta niistä ei vihjailla puolin ja toisin. Asia ei ollut sulle niin tärkeä, etkä suostunut näkemään sitä minun puolelta, vaan levittelit Fb-tietoja minusta täällä. Se oli se meidän riitamme. En ole missään vaiheessa, kummassakaan tapauksessa keskustellut sinusta selkäsi takana, enkä ottanut kummankaan puolta sua vastaan.
Äitini oli harvinaisen edistyksellinen kasvattaja. Herkän mielen kauniita puolia. Hän opetti myös, että jokaisessa ihmisessä on jotain kaunista.
Mä en tajua mistä päin nyt tuulee. Yhtenä hetkenä olen kirjoittaja joka tuo hyviä mielipiteitä, toisena hetkenä kaivetaan vanhat riidat esille. Et ole tuuliviiri.- korppislaiturilta
hmp.f kirjoitti:
En minä siilimuoren kanssa kirjoittele. Muuta kuin palstalla. En muuten kenenkään muunkaan kanssa. Siilimuori kirjoitti joutuvansa ottamaan pakolliset tatuoinnit, arvasin ihan niin kuin sinäkin, että sädehoidosta on kyse. Enempää en tiedä.
Tuon toisenkin tapauksen olet jotenkin tulkinnut päin prinkkalaa. En minä hänenkään kanssaan sinusta mitään puhunut. Puolustin ainoastaan sitä yhtä periaatetta, että jokaisella pitää olla oikeus saada kirjoittaa vapaasti ilman että sekoitetaan Facebook-Suomi24 keskenään. Ne on kaksi eri "maailmaa", ja mun kautta niistä ei vihjailla puolin ja toisin. Asia ei ollut sulle niin tärkeä, etkä suostunut näkemään sitä minun puolelta, vaan levittelit Fb-tietoja minusta täällä. Se oli se meidän riitamme. En ole missään vaiheessa, kummassakaan tapauksessa keskustellut sinusta selkäsi takana, enkä ottanut kummankaan puolta sua vastaan.
Äitini oli harvinaisen edistyksellinen kasvattaja. Herkän mielen kauniita puolia. Hän opetti myös, että jokaisessa ihmisessä on jotain kaunista.
Mä en tajua mistä päin nyt tuulee. Yhtenä hetkenä olen kirjoittaja joka tuo hyviä mielipiteitä, toisena hetkenä kaivetaan vanhat riidat esille. Et ole tuuliviiri.Mitä olen tänne kirjoittanut yksityisasioitasi? Tarkennus, sädehoito vaiheessa ollaan hoidon loppuvaiheessa. Minulle se oli taudin helpoin vaihe. Tietenkin jos syöpä on levinnyt kehoon ja potilas on käynyt läpi sytostaattihoitojakson, sädehoito voi aiheuttaa ongelmia veren valkosolujen vaihteluissa ja hoito on tilapäisesti lopetettava. Näin oli käydä useamman kerran ystävälleni jonka kanssa matkustelun väliä Kajaani - Oulu. Toivon että siili toipuu kokonaisvaltaisesti. Asioista pitää osata kertoa eikä vain vihjailla. Tatuointia koodikielellä 😁
korppislaiturilta kirjoitti:
Mitä olen tänne kirjoittanut yksityisasioitasi? Tarkennus, sädehoito vaiheessa ollaan hoidon loppuvaiheessa. Minulle se oli taudin helpoin vaihe. Tietenkin jos syöpä on levinnyt kehoon ja potilas on käynyt läpi sytostaattihoitojakson, sädehoito voi aiheuttaa ongelmia veren valkosolujen vaihteluissa ja hoito on tilapäisesti lopetettava. Näin oli käydä useamman kerran ystävälleni jonka kanssa matkustelun väliä Kajaani - Oulu. Toivon että siili toipuu kokonaisvaltaisesti. Asioista pitää osata kertoa eikä vain vihjailla. Tatuointia koodikielellä 😁
Sinä olet mun fb-kaveritietoa täällä kertonut.
Sulla on enemmän kokemusta kuin mulla noista syöpähoidoista, en ole niin hyvin perillä noista vaikka jotakin tunnistankin. Mutta kai se on jokaisen oma juttu mitä tänne kertoo tai vihjailee. Tai miten sen tekee. Sekin riippuu niin persoonallisuudesta.hmp.f kirjoitti:
Sinä olet mun fb-kaveritietoa täällä kertonut.
Sulla on enemmän kokemusta kuin mulla noista syöpähoidoista, en ole niin hyvin perillä noista vaikka jotakin tunnistankin. Mutta kai se on jokaisen oma juttu mitä tänne kertoo tai vihjailee. Tai miten sen tekee. Sekin riippuu niin persoonallisuudesta.Niin palstan seko friidu on sun fb-ystäväsi, joten se tietää sitä, että et ole luotettava.
- täystohelo
Nimimerkkien ja heidän kykyjensä luetteleminen on täysin turhaa, jokainen on omalla tavallaan myös hyvä. Yksi tykkää yhdestä ja toinen toisesta, niinhän se on täällä oikeassa elämässäkin.
No, kuten on usein todettu en pysty arvostamaan kirjoitustasi enkä sinua kirjoituksen takana.
Oikeassa elämässähän tunnistamme kasvot ja tiedämme nimet, täällä voin tykätä vain sellaisista jotka tunnistan. En ole ylipäätään koskaan tykästynyt kavottomiin ; )- Mielenkiintoista-
No, kuten on usein todettu en pysty arvostamaan kirjoitustasi enkä sinua kirjoituksen takana.
Oikeassa elämässähän tunnistamme kasvot ja tiedämme nimet, täällä voin tykätä vain sellaisista jotka tunnistan. En ole ylipäätään koskaan tykästynyt kavottomiin ; )Jos et ole ikinä jutellut tuntemattoman ihmisen kanssa, niin ihmettelen.
Minä olen mukavia keskustelutuokioita viettänyt joskus labrakokeita odotellessani, joskus lääkärin vastaanotolla odotushuoneessa, sillä tilattua aikaakin joutuu joskus odottelemaan.
Ehkä asut todella pienissä piireissä. - täystohelo
Oikeassa elämässähän tunnistamme kasvot ja tiedämme nimet, täällä voin tykätä vain sellaisista jotka tunnistan. En ole ylipäätään koskaan tykästynyt kavottomiin ; )Miksi et arvosta mielipidettäni? Siksikö ettet tunne minua? Etkö arvosta kenenkään tuntemattoman mielipidettä?
Mielenkiintoista- kirjoitti:
Jos et ole ikinä jutellut tuntemattoman ihmisen kanssa, niin ihmettelen.
Minä olen mukavia keskustelutuokioita viettänyt joskus labrakokeita odotellessani, joskus lääkärin vastaanotolla odotushuoneessa, sillä tilattua aikaakin joutuu joskus odottelemaan.
Ehkä asut todella pienissä piireissä.Olen toki satunnaisesti keskustellut suomalaisten ja ulkolaisten tuntemattomien ihmisten kanssa muuallakin kuin terveyskeskuksessa, mutta en ole tykästynyt heihin siten, että osaisin sanoa jotain syvällistä heistä vain pintapuolista sälää joka unohtuu hetkessä. Täällä oppii tuntemaan syvällisemmin ihmisiä jos kirjoittaja uskaltaa esiintyä omana itsenään eikä satunnaisena täystohelona.
- kesi.vä
Olen samaa mieltä täystohelo, että nimimerkkien mainitseminen ja heidän kykyjensä mainitseminen on turhaa. Mainitsinin Mielikki-Neidon, koska en ole nähnyt hänen nimmariaan moneen kuukauteen. Tosin en avaa kaikkia ketjuja, joten on saattanut mennä ohikin.
kesi.vä kirjoitti:
Olen samaa mieltä täystohelo, että nimimerkkien mainitseminen ja heidän kykyjensä mainitseminen on turhaa. Mainitsinin Mielikki-Neidon, koska en ole nähnyt hänen nimmariaan moneen kuukauteen. Tosin en avaa kaikkia ketjuja, joten on saattanut mennä ohikin.
Mikä siinä ärsyttää jos nimimerkkejä mainitaan sekö, että sinun nimimerkkiäsi ei mainita vai mikä?
- korppikorpinsilmää
Palsta on kai tarkoitettu muuhun kuin nimimerkeistä keskusteluun ja heidän kehumisiin tai moittimisiin.
- täystohelo
Olen toki satunnaisesti keskustellut suomalaisten ja ulkolaisten tuntemattomien ihmisten kanssa muuallakin kuin terveyskeskuksessa, mutta en ole tykästynyt heihin siten, että osaisin sanoa jotain syvällistä heistä vain pintapuolista sälää joka unohtuu hetkessä. Täällä oppii tuntemaan syvällisemmin ihmisiä jos kirjoittaja uskaltaa esiintyä omana itsenään eikä satunnaisena täystohelona.
Miksi pilkkaat nimimerkkiäni?
- kesi.vä
Ei se ärsytä minua. Jotenkin vain joidenkin nostaminen esille, korostaminen. Ihan samallalailla en pidä jos joku mainitaan epäedullisessa valossa. Kommentoinkin ketjuun jossa mielestäni puhuttiin eräästä palstalaisesta.
Muistelen, että joku piti "madonlukua" ohjeista ettei palstalaisista kirjoitettaisiin. - Korppis1
kesi.vä kirjoitti:
Ei se ärsytä minua. Jotenkin vain joidenkin nostaminen esille, korostaminen. Ihan samallalailla en pidä jos joku mainitaan epäedullisessa valossa. Kommentoinkin ketjuun jossa mielestäni puhuttiin eräästä palstalaisesta.
Muistelen, että joku piti "madonlukua" ohjeista ettei palstalaisista kirjoitettaisiin.Minua huvittaa vetoomukset sääntöihin. Ei täällä ole mitään sääntöjä vai oletko huomannut, että on. Normaalielämässä jutustelemme ihmisistä joita tunnemme niin positiivisessa kuin negatiivisessa sävyssä. Ihan tavan elämää. Oletko muuten mies vai nainen?
- kesi.vä
Korppis1 kirjoitti:
Minua huvittaa vetoomukset sääntöihin. Ei täällä ole mitään sääntöjä vai oletko huomannut, että on. Normaalielämässä jutustelemme ihmisistä joita tunnemme niin positiivisessa kuin negatiivisessa sävyssä. Ihan tavan elämää. Oletko muuten mies vai nainen?
Täytyy tunnustaa etten ole etusivua lukenut, en tiedä onko siellä sääntöjä tai ohjeita. Muistelen vain, että joskus on puhuttu säännöistä ja siitä ettei saisi keskustella palstalaisista.
Olen nainen. - bessie-
Korppis1 kirjoitti:
Minua huvittaa vetoomukset sääntöihin. Ei täällä ole mitään sääntöjä vai oletko huomannut, että on. Normaalielämässä jutustelemme ihmisistä joita tunnemme niin positiivisessa kuin negatiivisessa sävyssä. Ihan tavan elämää. Oletko muuten mies vai nainen?
Kuka huvittuu mistäkin. Minua on aina huvittanut, tai pikemminkin hämmästyttänyt vetoaminen siihen, mitä tehdään tai ei tehdä elävässä elämässä.
Kirjoitettua keskustelua yleisellä keskustelupalstalla ja elävän elämän vuorovaikutustilanteita kun nyt vain ei voi verrata toisiinsa. Tai tietysti voi, mutta ei se kovin järkevää/viisasta/loogista/älyllistä ole. Paitsi aika yksinkertaista, myös toisen yläpuolelle itsensä sijoittamista se voi myös olla.
Sääntöjä on sekä 'live-elämässä' että täällä. bessie- kirjoitti:
Kuka huvittuu mistäkin. Minua on aina huvittanut, tai pikemminkin hämmästyttänyt vetoaminen siihen, mitä tehdään tai ei tehdä elävässä elämässä.
Kirjoitettua keskustelua yleisellä keskustelupalstalla ja elävän elämän vuorovaikutustilanteita kun nyt vain ei voi verrata toisiinsa. Tai tietysti voi, mutta ei se kovin järkevää/viisasta/loogista/älyllistä ole. Paitsi aika yksinkertaista, myös toisen yläpuolelle itsensä sijoittamista se voi myös olla.
Sääntöjä on sekä 'live-elämässä' että täällä.Yleinen huomioni: hyvin usein verrataan palstakäyttäytymistä oikeeseen elämään.
Sinäkin olet siellä jossain, kirjoitat mielipiteitäsi, elät oikeassa elämässä, omassa ympäristössäsi, täällä olet virtuaalisesti nimimerkki bessie.
Lisään, että esim. mielenkiintoista-nikki kertoi juttelevansa mielellään tuntemattomien ihmisten kanssa terveyskeskuksessa ollessaan. Kommentoi minulle ihmeteltyään miksi en voi tyjästyä paltalla nimettömiin kirjoittajiin.- bessie-
korppis kirjoitti:
Yleinen huomioni: hyvin usein verrataan palstakäyttäytymistä oikeeseen elämään.
Sinäkin olet siellä jossain, kirjoitat mielipiteitäsi, elät oikeassa elämässä, omassa ympäristössäsi, täällä olet virtuaalisesti nimimerkki bessie.
Lisään, että esim. mielenkiintoista-nikki kertoi juttelevansa mielellään tuntemattomien ihmisten kanssa terveyskeskuksessa ollessaan. Kommentoi minulle ihmeteltyään miksi en voi tyjästyä paltalla nimettömiin kirjoittajiin.Niin tehdään, ja kuten kirjoitin, olen sitä aina hämmästellyt.
Kyllä vain, täällä olen bessie. Se ei ole oikea nimeni, ja et sinäkään täällä omalla nimelläsi kirjoita. Minulle on täydellisen samantekevää tykästytkö sinä tai kukaan muukaan täällä minuun, se todellakin on ihan yks ja sama.
"Nimettömistä" kirjoittajista en minäkään pidä silloin kun on täysi syy olettaa, että tällä nimettömällä kirjoittajalla on myös nimimerkki (tai useampi) käytössään. Muuten ihan sama.
Arvostan nimettömien mielipiteitä tasan yhtä paljon kuin nimellisten, itse asiassa useimmiten paljon enemmän. Hyvällä yleiskielellä kirjoitettuja, asiallisia, oivaltavia ja teräviä huomioita ilman mainosvalon tavoin hohtavaa pätemisen tarvetta, vittuilua tai silmiin pistävää piilovittuilua ja vihjailuja, ei nimimerkeistä vaan asioista kirjoittamista, ei silmin nähtävää ja säälittävää valehtelemista oman ammattinsa tai asiantuntijuutensa suhteen vaan 'uskottavuutta' ja useimmiten ovat keskusteleviakin. - Kun-laulan
suuressa kuorossa, en edes pystyisi kaikkien nimiä opettelemaan, vaikka joskus nimien sanominen pitkin riviä onkin tapahtunut, niin eipä ne jää mieleen.
Silti nautin laulusta heidän kanssaan, juuri tuo paljous antaa voimaa ja elämäniloa.
Joskus ihmettelen, miksi juuri viestien tappaja haluaa nimet esiin?
Tulisivatko iskut tehokkaammiksi, kun voisi oikein nimeltä mollata?
En taida olla tyypillinen SOME-kirjoittaja. - Korpikirjailija.sanoi
Olen toki satunnaisesti keskustellut suomalaisten ja ulkolaisten tuntemattomien ihmisten kanssa muuallakin kuin terveyskeskuksessa, mutta en ole tykästynyt heihin siten, että osaisin sanoa jotain syvällistä heistä vain pintapuolista sälää joka unohtuu hetkessä. Täällä oppii tuntemaan syvällisemmin ihmisiä jos kirjoittaja uskaltaa esiintyä omana itsenään eikä satunnaisena täystohelona.
" Olen toki satunnaisesti keskustellut suomalaisten ja ulkolaisten tuntemattomien ihmisten kanssa muuallakin kuin terveyskeskuksessa, mutta en ole tykästynyt heihin siten, että osaisin sanoa jotain syvällistä heistä vain pintapuolista sälää joka unohtuu hetkessä. Täällä oppii tuntemaan syvällisemmin ihmisiä jos kirjoittaja uskaltaa esiintyä omana itsenään eikä satunnaisena täystohelona."
........
Miksi sinun pitäisi sanoa jotain heistä? Sinun ei pidäkään sanoa heistä enempää 'pinnallista' kuin 'syvällistäkään', - vaan asioista. joista heidän kanssaan keskustelet! - käytöstavatkunniaan
Tosi hyviä kommentteja edellä. Piiloveetuilua on paljon. Parasta olla huomioimatta. Veetuilua on myös toisten vähätteleminen on vakinikki tai satunnainen.
bessie- kirjoitti:
Niin tehdään, ja kuten kirjoitin, olen sitä aina hämmästellyt.
Kyllä vain, täällä olen bessie. Se ei ole oikea nimeni, ja et sinäkään täällä omalla nimelläsi kirjoita. Minulle on täydellisen samantekevää tykästytkö sinä tai kukaan muukaan täällä minuun, se todellakin on ihan yks ja sama.
"Nimettömistä" kirjoittajista en minäkään pidä silloin kun on täysi syy olettaa, että tällä nimettömällä kirjoittajalla on myös nimimerkki (tai useampi) käytössään. Muuten ihan sama.
Arvostan nimettömien mielipiteitä tasan yhtä paljon kuin nimellisten, itse asiassa useimmiten paljon enemmän. Hyvällä yleiskielellä kirjoitettuja, asiallisia, oivaltavia ja teräviä huomioita ilman mainosvalon tavoin hohtavaa pätemisen tarvetta, vittuilua tai silmiin pistävää piilovittuilua ja vihjailuja, ei nimimerkeistä vaan asioista kirjoittamista, ei silmin nähtävää ja säälittävää valehtelemista oman ammattinsa tai asiantuntijuutensa suhteen vaan 'uskottavuutta' ja useimmiten ovat keskusteleviakin.Kirjoitit...."Hyvällä yleiskielellä kirjoitettuja, asiallisia, oivaltavia ja teräviä huomioita ilman mainosvalon tavoin hohtavaa pätemisen tarvetta, vittuilua tai silmiin pistävää piilovittuilua ja vihjailuja, ei nimimerkeistä vaan asioista kirjoittamista"
Olen kanssasi täysin samaa mieltä jos silmiini sattuu kuvailemasi mielipide. Tosin hyvin harvoin olen sellaiseen törmännyt. Parhaat taitavat kirjoitella seitenkymppisten palstalla.
Minä kyllä tykästyn kivoihin ihmisiin. Ja minusta on myös tärkeää tulla tykätyksi ; )Korpikirjailija.sanoi kirjoitti:
" Olen toki satunnaisesti keskustellut suomalaisten ja ulkolaisten tuntemattomien ihmisten kanssa muuallakin kuin terveyskeskuksessa, mutta en ole tykästynyt heihin siten, että osaisin sanoa jotain syvällistä heistä vain pintapuolista sälää joka unohtuu hetkessä. Täällä oppii tuntemaan syvällisemmin ihmisiä jos kirjoittaja uskaltaa esiintyä omana itsenään eikä satunnaisena täystohelona."
........
Miksi sinun pitäisi sanoa jotain heistä? Sinun ei pidäkään sanoa heistä enempää 'pinnallista' kuin 'syvällistäkään', - vaan asioista. joista heidän kanssaan keskustelet!Oletko onnistunut itse pitämään erossa toisistaan asiasta keskustelemisen ja keskustelukumppanisi?
- bessie-
Kirjoitit...."Hyvällä yleiskielellä kirjoitettuja, asiallisia, oivaltavia ja teräviä huomioita ilman mainosvalon tavoin hohtavaa pätemisen tarvetta, vittuilua tai silmiin pistävää piilovittuilua ja vihjailuja, ei nimimerkeistä vaan asioista kirjoittamista"
Olen kanssasi täysin samaa mieltä jos silmiini sattuu kuvailemasi mielipide. Tosin hyvin harvoin olen sellaiseen törmännyt. Parhaat taitavat kirjoitella seitenkymppisten palstalla.
Minä kyllä tykästyn kivoihin ihmisiin. Ja minusta on myös tärkeää tulla tykätyksi ; )Parhaat? Kirjoitin mielipiteistä, en nimimerkeistä. Ja vain tästä palstasta, koska millään muulla Suomi24 palstalla en käy.
Olen ihmisrakas ja "tykästyn" kaikenlaisiin ihmisiin, ei tarvitse välttämättä olla "kiva". Ja ilman muuta tarvitsen hyväksytyksi tulemisen tunnetta, rakkauttakin, LIVE-ELÄMÄSSÄ. Tykätyksi tuleminen ei ole koskaan ollut minulle tärkeää. bessie- kirjoitti:
Parhaat? Kirjoitin mielipiteistä, en nimimerkeistä. Ja vain tästä palstasta, koska millään muulla Suomi24 palstalla en käy.
Olen ihmisrakas ja "tykästyn" kaikenlaisiin ihmisiin, ei tarvitse välttämättä olla "kiva". Ja ilman muuta tarvitsen hyväksytyksi tulemisen tunnetta, rakkauttakin, LIVE-ELÄMÄSSÄ. Tykätyksi tuleminen ei ole koskaan ollut minulle tärkeää.Se kuinka kommentit ymmärretään ja vastaukset värkätään on vain sanoista kiinni.
Mielipiteet ei nimimerkit, olet hyvin mukana tässäkin nimerkkien mielipiteissä.
Tykästyt kaikenlaisiin ihmisiin, tykästyksi tuleminen ei ole sinulle tärkeää, mutta tarvitset hyväksytyksi tulemisen tunnetta. jne.
Eli sanoilla helistelyä ; )
No nyt silmät alkavat painua kiinni, joten öitä.- bessie-
Se kuinka kommentit ymmärretään ja vastaukset värkätään on vain sanoista kiinni.
Mielipiteet ei nimimerkit, olet hyvin mukana tässäkin nimerkkien mielipiteissä.
Tykästyt kaikenlaisiin ihmisiin, tykästyksi tuleminen ei ole sinulle tärkeää, mutta tarvitset hyväksytyksi tulemisen tunnetta. jne.
Eli sanoilla helistelyä ; )
No nyt silmät alkavat painua kiinni, joten öitä.Kirjoitit: "Parhaat taitavat kirjoitella seitenkymppisten palstalla." Tästä sain käsityksen, että kirjoitit määrätyistä nimimerkeistä, parhaista. Sorry jos ymmärsin väärin, ja se voi tosiaan johtua siitäkin että käyn vain ja ainoastaan tällä keskustelupalstalla täällä Suomi24ssä.
Olen ihmisrakas, aina ollut, aina tulen olemaan. Olisiko sana filantrooppi helpompi ymmärtää? Tai humanisti?
Tarve tulla hyväksytyksi omana itsenään lie meissä jokaisessa, samoin tarve tulla rakastetuksi, niin myös minussa. Silti en koskaan ole pitänyt tärkeänä sitä, että minusta tykätään.
Voithan tuota sanojen helistelyksi sanoa, totta kuitenkin joka sana. Ilmeisesti sinäkään et ymmärtänyt minua? - Rakastanrakastanrakastan
Itseeni sopivan lauseen lainaan Bessien hyvästä viestistä.
"Olen ihmisrakas, aina ollut, aina tulen olemaan. Olisiko sana filantrooppi helpompi ymmärtää? Tai humanisti?"
- POISTUN.heti
v-sanan nähdessäni. Vähän jotain rajaa alatyylinkin alhaisuudessa.
- henrjii
vähän olen ihmetellyt kun tulee niin harvoin käytyä, mutta tässä nyt on ollut muita menoja
- eppu2
Empä tiedä onko tuo poistumisilmiö palstasta riippuvainen.
Omalla kohdallani harventunut käyminen johtuu siitä, että kesällä on niin paljon muuta tekemistä.
Juttu on ihan toinen, kun alkaa talveksi kerrostaloelämä.
Enkä viitsi suutani soittaa sellaisissa aloituksissa, jotka eivät kiinnosta tai josta asiasta en tiedä mitään.On se noinkin. Lisäski syy voi olla sekin kun muidenkin palstojen aihww kiinnostavat ajankohtaisuudellaan enemmän.
Ainahan pienemmissäkin porukoissa hävikkiä tulee.
- eppu2
Niin ja elämä on jatkuvaa aaltoliikettä.
Muutama kymmenen vuotta sitten, oli maaltapako, nyt taas hingutaan maallepäin.
22-vuotias pajantyttärenikin hokee, että haluaisi muuttaa maalle. eppu2 kirjoitti:
Niin ja elämä on jatkuvaa aaltoliikettä.
Muutama kymmenen vuotta sitten, oli maaltapako, nyt taas hingutaan maallepäin.
22-vuotias pajantyttärenikin hokee, että haluaisi muuttaa maalle.Minusta on kiva nähdä kuinka hyvin tytär pikkupoikansa kanssa viihtyy täällä maalla. Olivat viikon Helsingissä, siellä oli kuulemma tylsää, tulivat vielä viideksi päiväksi maaseudun rauhasta nauttimaan.
Lapsella riittää touhua ja liikkumatilaa enemmän kuin pienellä rivitalopihalla.Ancelina kirjoitti:
Minusta on kiva nähdä kuinka hyvin tytär pikkupoikansa kanssa viihtyy täällä maalla. Olivat viikon Helsingissä, siellä oli kuulemma tylsää, tulivat vielä viideksi päiväksi maaseudun rauhasta nauttimaan.
Lapsella riittää touhua ja liikkumatilaa enemmän kuin pienellä rivitalopihalla.Pyöritä ,vieritä pelaavapäätä kun silmistä leikkisät säkenet lyö.
Tulevaisuus menee tossut tömisten ,koitahan pysyy mukana .koti-kiusattu kirjoitti:
Pyöritä ,vieritä pelaavapäätä kun silmistä leikkisät säkenet lyö.
Tulevaisuus menee tossut tömisten ,koitahan pysyy mukana .Kyllä on kuule pyöritelty harmaapäitäkin, välillä tahtoo vanha vallan uupua, mutta nauttinut olen joka hetkestä.
- KolahtiMieleen
"""Olen huomannut että Paloma ei ole käynyt vähään aikaan. Häntä on ikävää. Expimot ei ole käynyt, hänenkin kirjoituksista tykkäsin."""
Onkohan expimot Paloman lutunen, kun ovat aina niin samaa mielipuolta? Nyt yhdessä lomalla ja päättäneet etteivät tarjoa "viisauksiaan" roskakansalle?- holger-huttunen
onkos lutunen-kin ex kantasuomalainen?
- KolahtiMieleen
holger-huttunen kirjoitti:
En ole huomannut tarkempia tietoja. Vain usein mainitun lutusen.
- varma.tieto
holger-huttunen kirjoitti:
Lutunen on Suomesta muuttanut.
- Kaikkikukatkukkikoon
Heips. Olen niitä, jotka kirjoittelevat useillakin nimmareilla, vähän mitä asiayhteydestä pälähtää päähän. Mulle on tärkeämpää se, että mitä kirjoitetaan, ei niinkään kuka. Nimmari kuuluubkategoriaan muoto, ei sisältö. Yllätys on ollut se, että täällä on ryhmiä, ryhmiä joiden jäsenet "tuntevat" toisensa. Sitten olen myös havainnut piilosääntöjä, kuka saa kirjoittaa ja todella outsideri saattaa olla ketjun viimeinen. Ovatko ihmiset siis kiinnostuneita vain omista kirjoituksistaan, saako kaikua aikaan. Säännöistä tulee mieleen taloyhtiö, jossa joku rva hallitus tai hra hallitus yrittää määräillä - se tarve olla päällepäsmäri. Ja ihan samoin kuin työpaikoilla, kouluissa jne. voi olla sakinhivutusjoukkoja, jotka luo "lait", joihin alistetaan muita. Tästä ketjusta ei ihan hirveästi jäänyt käteen. Vähän hävetti, jos ikärajakin on 60 .
- KolahtiMieleen
Komppaan. Tanakkaa tekstiä.
- pitelee.paikkansa
Mieki komppaan.
- inhimillisyyttäkin
KolahtiMieleen kirjoitti:
Komppaan. Tanakkaa tekstiä.
Kyllä niin on. Kompataan.
- komp-komp-soolo
Mä olen komppi-kitarisa-risti Peppu hyvin Normaali yhtyeestä. Komppaan mukana.
Nimeni on Aku hyvin Syrjäytynyt. Väkisinkin tällaiselle keskustelupalstalle muodostuu ryhmiä, joiden jäsenet "tuntevat"toisensa. Piilosäännöt saattaa olla vain jonkun uuden tulokkaan omassa mielikuvituksessa tai jos sellaisia oikeasti on havaitsevinaan, niin mitä sitten, tuskin saa sakkoa vaikka työntää sellaiset "säännöt" sinne, mihin päivä ei paista.
Minusta on yksi ja sama osallistuuko palstalle rekisteröidyllä tai muuten vakituisella nimimerkillä vai monella eri nimmarilla, kukin tyylillään. Kuitenkin, jos on aktiivinen kirjoittaja ja kommentoi useaan kertaan samaan ketjuun, olisi mielestäni toivottavaa, että ne kommentoinnit siinä yhdessä ketjussa olisi samalla nikillä.
- Pidotparanee
Vanha sanonta: pidot paranee,kun väki vähenee !!
- vhimmsf
Ainakin viestien ja kirjoittelun poistoja
- aina olen tiennyt olevani persona non grata joka paikassa, joten se siitä
- pyydän ylläpitoa poistamaan loputkin. - paloma.fi
Päässyt oikein lööppeihin ♥ sydäntä lämmittää, minullakin ikävä teitä (etenkin teitä jotka olette huomioineet poissaoloni) terkkuja k-suomesta ihanaa saunomista ja järveen pulahtelemista sateella palaan sitten taas rekattuna
Pitkän jutun tähän kirjoitin mutta poistin, ajattelin ettei sillä ole kuitenkaan mitään merkitystä. Mistähän syystä ajattelin niin. Vaikka, tämähän on kirjoituspalsta, ehkä minulla ei ole enää mitään asiaa tänne, kaikki on jo sanottu 🙄
- nipottajanainen
Hei vaan kaikille! Kannattaako uuden tulla tänne, jos kaikki vaan poistuvat?
Vaikka kaikki olisikin jo sanottu, on ainakin ne vanhimmat sanomiset jo unohtuneet ja voisi aloittaa uuden kierroksen. Et olisi poistanut.
- Tosiharvakseltaan
10 vuoden välein!
- Aika.harvaan
10 v välein? Johan siinä ajassa kirjoittajat siirtyvät toisiin ryhmiin. Miten ihmeessä heidät edes muistat!
- eppu2
Juuri tuo kertoi sen, että on ihan huhuuta juttu.
- Juurikin-tuokin
;DDDDD
Lisääntyminen on hyvässä kasvussa kuin suomenkansa onnellisessa Suomi-äidin kainalossa.
- Vain-mustaihoiset
lisääntyvät Suomessa
KANTAVÄESTÖ vähennee,
nytten Suomen kansa pienenee kuin pyy maailmanlopun tullesa
- Missä.luuraa
Muistatteko handekin? Kirjoitteli levottomia mulkustaan. Ei ole näkynyt eikä kuulunut vai oliko 50 palstalla aikanaan? Katosi vain yhtäkkiä. Saikohan ikuisen bannin kun kirjoitteli niin härskejä. Onkohan vielä hengissä vai onko ryypännyt itsensä taivaalliseen pubiin?
- faktaaon
Handekki kirjoittaa nykyään kahden äksän yhdeksänä .
- sekasotkua
Täällä höpistään höpinöitä, jossain rasistit jutteli, toisaalla poliikkaa ja alapää kiinnosti harvassa oli viisaat
- Ruotsalainen-rasismi
on kauhea aihe. Aatelisrasismi varsinkin.
Kristin-uskontoa tuotiin Lähi-Idästä Suomeen kolmella sodalla vusina 1155 - 1323, ja silloin suomalainen elämä pysähtyi ja taantui.
Kun uskontoa tuodaan armeijan ja aseiden avulla, kun roviolla poltetaan niitä ketkä eivät halua uskoa...
Ja nyt tuodaan islamia, pakkokeinoin sitäkin.
Molemmat uskonnot on tehty juutalaisuuden pohjalle Lähi-Idässä, seudulla, jossa on aina sota , jossa räjäytetään pommeilla ihmiset palasiksi, jossa ristiinnaulitaan ja kidutetaan, taistellaan ikuisesti.
Ja sitten selitetään, että 2016 vuotta sitten joku ristiinnaulittiin SINUN TAKIASI, koska sinä olet perisyntinen ihminen, siksi Jeesus surmattiin ja kidutettiin.
Minunko syyni?
Mutta eikös meillä kaikilla ole alibi: emme olleet syntyneetkään vielä silloin. - Uskonsotien-jälkeen
ruotsalaiset olivat vallanneet Suomen maat, ja Ruotsin kuningas jakoi ne suosikeilleen, niille, jotka sodissa tekivät eniten kuolleita ja valtasivat Suomen maita.
Kuningas antoi heille myöskin aatelisarvon.
-
Mikä voi aiheuttaa nämä kummalliset ajatukset kuninkaallisten kauneudesta ja paremmuudesta?
Ne ovat kuin uskonto?
Kungligheterna är så fina och vackra, de måste vara blåblodiga , inte som vi vanliga människor. De ä mycket bättre.
http://www.iltasanomat.fi/kuninkaalliset/art-2000001237318.html - hgj
Uskonsotien-jälkeen kirjoitti:
ruotsalaiset olivat vallanneet Suomen maat, ja Ruotsin kuningas jakoi ne suosikeilleen, niille, jotka sodissa tekivät eniten kuolleita ja valtasivat Suomen maita.
-
Mikä voi aiheuttaa nämä kummalliset ajatukset kuninkaallisten kauneudesta ja paremmuudesta?
Ne ovat kuin uskonto?
Kungligheterna är så fina och vackra, de måste vara blåblodiga , inte som vi vanliga människor. De ä mycket bättre.
http://www.iltasanomat.fi/kuninkaalliset/art-2000001237318.htmlRuotsalainen rasismi kukkii kuin sinilevä...
Sinilevä.kukkii Englannissakin.
Englantiin aateluus on myöskin löytänyt tiensä ja juurtunut, tästäkin maalaispojasta ( joidenkin kielellä juntista ) tuli Lontoon omistaja,
mutta ehkä tuo aateluus tuo syyllisyydentunnon mukaaan, se näkyy silmistä:
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2016081022061147_ul.shtml - Herttua_aatelinen
Westminsterin herttua Gerald Cavendish Grosvenor siinä, kuoli 64-vuotiaana.
- Ihmiset.SAMANarvoisia
Uskonsotien-jälkeen kirjoitti:
-
Ne ovat kuin uskonto?
http://www.iltasanomat.fi/kuninkaalliset/art-2000001237318.htmlKuningaspari on minun mielestäni ihan synpaattinen muuten,
Silviasta pidänkin,
ainoastaan aatelisrasismi kuvottaa.
- Ihmisen
kehitys on mielenkiintoinen asia, sen olen pannut merkille, että jos toiselle kymmenelle päästyään on alkanut juoda viinaa, niin kehitys on jäänyt tapahtumatta, se on jäänyt viinan alle.
Toinen vuosikymmen on normaalisti valtavan kehityksen aika!- Tuttavapiirissäni
myös huomannut.
- Itkevät-lapsen-kasvot
Täällä ei liikoja piitata, vaikka Twitterissäkin on kasvot vääntyneinä itkevän tytön kuva tämän asian yhteydessä.
Valtamediat vaikenevat tästä:
Erdogan laillistaa (muhamettilaisen) pedofilian Turkissa!
Ainoastaan muutama hassu ihmisoikeusjärjestö on hiljaa kulisseissa kritisoinut muhamettilaisia pedofiilimiehiä suosivaa perustuslakimuutosta. Paremminkin olen huomannut poistuneen lisääntymisen.
- Hyvä.huomio
ja tämäkin asia pitää huomata:
Itkevän lapsen kasvot kuvassa! - Mutta Erdogan hymyilee!
Täällä ei liikoja piitata, vaikka Twitterissäkin on kasvot vääntyneinä itkevän tytön kuva tämän asian yhteydessä.
Valtamediat vaikenevat tästä:
Erdogan laillistaa (muhamettilaisen) pedofilian Turkissa!
Ainoastaan muutama hassu ihmisoikeusjärjestö on hiljaa kulisseissa kritisoinut muhamettilaisia pedofiilimiehiä suosivaa perustuslakimuutosta.
Ei pidetä pimennossa sikojen touhuja!!! - Kauheaa
karmeata on katsoa lasten tuskaa miesten perverssien himojen takia.
Ei pienet alaikäiset ole tarkoitettu sukupuoliyhteyteen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?591194Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,11860Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol75795- 53634
Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.83623Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs46554Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt33537Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv36524Hurmasit sitten minut
kauneudellasi nainen ja kun sait minut rakastumaan itseesi muutuit ihan porsaaksi etkä välitä vartalostasi enää yhtään.43503Tietysti olen varovainen,
ei kaikki ole pelkkää epävarmuutta. En halua sotkea mitään, enkä aiheuttaa kenellekään hankaluuksia. Ja luulen että ehkä40501