Äidille totuus pojasta???

PIRUKKO

Sanonko, kerronko yli seitkymppiselle ja tautien rutelemalle äidille totuuden, kaunistellun totuuden vaiko täyden valeen, ku hän pyytää minua katsomaan ja pitämään silmällä alkkis ja muutenkin kusipäistä kakaraansa joka on jo yli neljäkymppinen. Keronko että alkkis on kusipää ja käyttää kaikki voimansa, rahansa ja mahdolliset taitonsa kepulisakkien kanssa. Kerronko että ne viimekesäiset ruhjeen eivät olleet polkupyöräkolartista vaan että hän sai turpiinsa kapakkaystävältään.Kerronko ettei hän ollut kännikaatuilemisen eli nilkkavammansa vuoksi töissä puoleen vuoteen . Kerronko että on asunnosta tulossa häätö maksamattomien vuokrien vuoksi ja että pikavipitkin ovat ulosotossa. Kerronko, että poika on mennyttä kalua. Kerronko että vanha äiti voisi lukea vaikka tähdistä miten hänen poikansa pärjää. Kerronko että se tie on sama kuin kaikilla alkkiksilla ovat he sitten sinun lapsiasi tai eivät. Kerronko että näin hänen kakaransa tulevan kännissä kaljanhakurteissultaan auton ratista. Kerronko että poikansa juo työvuorojen välissä. Kerronko että poikansa on alkoholisti. Kysynkö miksi hän kuvittelee minun olevan vastuussa hänen sikiöstään. Luuleeko joku jonkun olevan tuttavuuden tai vanhan suhteen vuoksi olevan vastuussa iänkaiken hänen kakarastaan. Olisipa joku joku sanoisi ettei sivullisille kuulu juoppohullun toilailut. Kun nyt äitinsä turvaa tuntemattomaan ja hänkin luulee että koko maailma palvoo häntä ja poikaansa.... Miten pääsen eroon paskasta tyylikkäästi? Siskonsa ja veljensä eivät välitä jos käsittävätkään. Onko tuo kusipää mun vastuullani tai silmälläpidettävä laji. Menee miten tahtoo, valehtelee vaikken kysy. Murheensa kertoo mulle mutta ei kellekkään muille. Syyttää minua omista ongelmistaan vaikken ole hänen passejaan tai avaimiaan tai rahojaan ole ollut haukkaamassa tai lähelläkään. Kun hänellä on paineita niin väittää niitä mun luoneen! Täh! Ilmoista olen puhunut! Siinä ne paineet.

11

156

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • peiliinkatsomisenpaikka

      Jos poika on tuohon ikään asti pystynyt juopottelemaan äidiltään salassa, niin älä hitossa kerro.
      Ps. hyysääjän osa ei ole kadehdittava.

    • PIRUKKO

      Kerronko että samalla kun äiti pyytää minua pitämään silmällä kusipäistä ja alkoholisoitunutta kakaraansa hän työntää vastuuta sille jolle se ei missään nimessä kuulu. Olen väsynyt!!!! Vastuu kuuluu ongelmalle itselleen tai sitten yhteiskunnalle ja jopa viranomaisille.
      Kerronko että hänen esikoisensa on valehtelija jopa semmoisissa asioissa joissa ei luulisi pienellä lapsellakaan tulevan mieleen narrata. Kerronko että samalla tavalla kuin tämä perheen toivo valehteli opiskelevansa ... samalla tavalla hän jatkuvasti laistaa kaikista itseäänkin hyödyntävistä velvollisuuksista.
      Kerronko että se on totta mitä näkyy jo seitkyt luvun kotifilmellä. Yhdeksänvuotias saa niissä itkupotkuraivareita maahan heittäytymällä vieläkin kun on nyt yli neljäkymppisenä. Luulin sen kuuluvan 3-5 vuotiaille.

    • PIRUKKO

      kerronko että silmälläpidon lisäksi olen auttanut tuota kusipäistä rikkaan talon poikaa jo monesta pulasta ja pinteestä.... myös rahallisesti. Kerronko että olen väsynyt ja kyllästynyt kuuntelamaan alkkiksen ainaisia murheita ja kuskaamaan häntä lääkäriin, olemaan turhaan seurana ettei hän taas joutuisi ongelmiin. Kerronko että vituttaa kun mä kuulemma rasitan häntä murheillani. Todistusaineitona on muutama tekstiviesti joissa kerron että on kurjat kelit. Kerronko että minä olen se joka käy häätämässä hänen pyynnöstään oudot ihmiset hänen, ison miehen, asunnosta keskellä yötä, kun häntä rupeaa pelottamaan.. Kerronko että jätkällä riittää rahaa kaljaan mutta ei riitä ruokaan. Kerronko että minun syytäni on sekin että työpaikalla lääkäri jo ahdistelee oudoista poissaoloista. Kerronko että mua vituttaa se kun olen ulkopuolisena täysin yksin ja muka jotenkin vastuussa alkoholistin taivalluksesta.

    • PIRUKKO

      Kerronko että heidän upea poikansa juo samaan tahtiin myös kesälomansa ulkopuolella.
      Äidillä on vakaa usko tai ymmärtääkseni suuri toive että pojan joka kesäinen kolmen viikkonen juopottelu on vain ohimenevä puuska. Semmoisia alkoholiongelmistahan kirjoitellaan. Lomilla juodaan mut sit taas ollaan virassa ja toimessa ihan ok. Mut mahtaako tuo idiootti poika soitella koskaan ihan promelleitta kotiinsakaan. Äidin sydän on laaja ja luottavainen. Mut mihin mua tarvitaan. Valehtelemaan, peittelöemään, ottamaan vastuuta taiko jopa syyllisyyttä? Marttyyrin osa ei viehätä!

    • tulikomieleen

      Mitä, jos marttyyrinä hommaisit vaan sen oman elämän.

      • ylihoitaja

        Miksi idiootti-poikaa pitää tukea ja hyysätä? Antakaa nyt poika-poloisen elää omaa railakasta elämäänsä. Kyllä luoja korjaa, jos sossu ja poliisit ei ehdi.


    • ex-juoppo

      Äiti on koko ikänsä opetettu uskomaan, että lasiin tarttuminen johtaa lasiin hukkumiseen.
      Äitille on aina opetettu, että juoppo juo vaan siksi kun vittumainen luonne, luuseri tai selkärangaton.
      Siksi äiti kumminkin syyttäisi vaan itseänsä poikansa juomisesta, eli on parempi kun et kerro mitään. Ellet sitten saa äitiä uskomaan, että juominen ei suinkaan johdu hänen antamastaan kasvatuksesta, eikä siitä mitä äidille on koko hänen ikänsä kerrottu.
      70-kymmpinen jolle on koko hänen ikänsä valehdeltu juopottelun syistä, ei todellakaan yhtäkkiä voi tajuta, ettei asia olekaan niin kuin on kerrottu.

    • enhyysääenää

      alkoholistin hyysääjä on samanlainen mieleltään kuin itse alkoholisti, eli riippuvainen.

    • Fkhh

      Älä hyysää enää! Älä kerro äidille, hän tietää jo mitä tietää.

      • Silmälaput

        Et sano, elätkö samassa taloudessa. Jos et, pidä etäisyyttä. Ei ongelma sinun ole.

        Kyllä äidille pitäisi sanoa esim,. että on tainnut Matin ryyppääminen yhä lisääntyä viime aikoina, kun raha-asiat eivät tunnu pysyvän kunnossa. Miettiköön äiti sitä. Vai ryntääkö maksumieheksi?
        Pitää miettiä, salliiko muu suku, että äiti maksaa pojan laskut. Omistaanhan hän maksanee. Riippuvuutta on niin monenlaista. Aloittajakin tuntuu olevan läheisriippuvainen, äiti kuvittelee pojan pysyvän kaidalla tiellä, mutta usko pois, vastoin parempaa tietoaan. Kyllä hän arvaa, että pettää itseään uskottelemalla, että kesälomallahan se vain...

        Seitsenkymppinen on samalla älyllä varustettu kuin nuorempanakin. Ei hänen tunteitaan tarvitse sääliä. Olisi ehkä parempikin, että äidillekin todella selviäisi, että hänen aavistelunsa ovat totta. Sano se. Sano, että kyllähän sinun on pakko tietää, että Matti yrittää salata sinulta ryyppäämisensä.

        Jos äiti syyttäisi itseään poikansa alkoholismista, sitä suuremmalla syyllä hän itseään varjellakseen ei ole huomaavinaan pojan ongelmaa. Kyllä hän sen sisimmässään tietää. Ei vain halua ottaa siitä itselleen taakkaa. Taakka jää sinulle, onko sekään oikein?


      • PIRUKKO
        Silmälaput kirjoitti:

        Et sano, elätkö samassa taloudessa. Jos et, pidä etäisyyttä. Ei ongelma sinun ole.

        Kyllä äidille pitäisi sanoa esim,. että on tainnut Matin ryyppääminen yhä lisääntyä viime aikoina, kun raha-asiat eivät tunnu pysyvän kunnossa. Miettiköön äiti sitä. Vai ryntääkö maksumieheksi?
        Pitää miettiä, salliiko muu suku, että äiti maksaa pojan laskut. Omistaanhan hän maksanee. Riippuvuutta on niin monenlaista. Aloittajakin tuntuu olevan läheisriippuvainen, äiti kuvittelee pojan pysyvän kaidalla tiellä, mutta usko pois, vastoin parempaa tietoaan. Kyllä hän arvaa, että pettää itseään uskottelemalla, että kesälomallahan se vain...

        Seitsenkymppinen on samalla älyllä varustettu kuin nuorempanakin. Ei hänen tunteitaan tarvitse sääliä. Olisi ehkä parempikin, että äidillekin todella selviäisi, että hänen aavistelunsa ovat totta. Sano se. Sano, että kyllähän sinun on pakko tietää, että Matti yrittää salata sinulta ryyppäämisensä.

        Jos äiti syyttäisi itseään poikansa alkoholismista, sitä suuremmalla syyllä hän itseään varjellakseen ei ole huomaavinaan pojan ongelmaa. Kyllä hän sen sisimmässään tietää. Ei vain halua ottaa siitä itselleen taakkaa. Taakka jää sinulle, onko sekään oikein?

        Suuri kiitos viisaasta kirjoituksestasi! Kiitos myös muille vastanneille.
        Ei hän asu samassa taloudessa kanssani. Enkä koskaan tule asiaa siihen malliin päästämään.
        Kirjoituksessasi on monta seikkaa joita sietää ajatella edelleen.
        Tuo oletuksesi siitä että olisin läheisriippuvainen oli itseasiassa hyvä oletus. Sitä olen tässä jo itsekin pelännyt. Enkä siitä loukkaantunut. Ainakin pelkään sairastuvani siihen, jos en sitä jo ole. Tyhmä (ja ahdistunut) ainakin olen. Miten olen voinut ajaa itseni tähän jamaan, että edes itse tai vieläpä ja varsinkin joku muu kuvittelee minun jollain tavalla hallitsevan tilannetta tuon viinahissin elämässä.
        Siellä on niin ylpeä, menestynyt ja itseriittoinen suku ja perhe takana, että meikäläinen on pelkkä nolla heidän mielestään. He eivät tiedä minusta mitään! Eivät monikaan ole koskaan edes tavannut minua. Kait heillä on oletus jostain rentunruususta... Pah! Mistään semmoisesta ei ole kysymys muualla kuin heidän päässään. Mutta perheen itseriittoisuus riittää olemaan heille todistus (kaikkien) muiden huonoudesta , vähäpätöisyydestä. Silti ja siksikö toivotaan minun tekevän likaisen työn täällä kaukana pohjoisessa jotta heidän elinpiiriinsä ja puhtoiseen elämäänsä ei tuo "häpeä" kantautuisi. Huomaan kyllä, että tässähän piilee itselläni se vaara että ryhtyisin todistamaan "olevani jotain".
        Tänä kesänä juoppo on jo siinä kunnossa ettei ole mennyt ja ehtinyt juomiseltaan etelään kotiseudulleen mennä. Kesäkuun alusta on asiaa touhunnut ja vannonut, mutta päivä päivältä lähteminen siirtyy ja siirtyy. On kännissä, krapulassa, rahat on loppu. Tosiasiassa viinahan se miehen paikallaan pitää. Ei ole enää ainuttakaan hetkeä jolloin hän olisi edes muutaman tunnin reissu tai ajokunnossa. Miten siinä ehtii ryyppypaikkaansa muutamaa tuntia etäämmäksi siirtää. Saavat siellä ainakin olla nyt rauhassa. Toivoin että menisi kotiinsa. Tulisi minullekin lepo hänen sähellyksistään, soitoistaan... Muuten, vippinsä on aina takaisin maksanut mulle, ainakin toistaiseksi. En tiedä onko rahat silloin tulleet äidiltä.
        Ei, en jaksa tuota taakkaa! Eikä sen kantaminen ole oikein. Näen nyt, että melkein hysteerisenä kirjoitin aloitukseni ja kaikki sen päiväiset tekstini. Ei näytä hyvältä omakaan tilanteeni, kun noita katsoo. Huhhuh!
        Jos ja kun äiti minulle seuraavan kerran soittaa... nyt täytyy todella tarkkaan harkita mitä "Matista" silloin kerron. Kyllä! Tiedän ettei äitinsä ole tyhmä, ei sinne päinkään. Viisaalle pitää puhua viisaasti. Ei hänkään tilanteelle mitään mahda, mutta ei pidä sitten olettaa että minäkään mahtaisin. Hyviä ihmisiä hekin kuitenkin ovat ja omalla tavallaan siihen aina pyrkivät. Tietävät kait suunnilleen mistä on kyse. Kaikkein raadollisinta puolta tuskin tilanteesta myöntävät vaikka se edessä seisoisi. Minkäpä he sille mahtavat, en mahda minäkään.
        Kiitos!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      3291
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2151
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2061
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1925
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1598
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1251
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe