Minä ostin aikoinaan ilveksen ja muutaman muun puukon sen perässä kuten myös oson marttiinin ilveksen. Järvenpään pieni puukko oli tarjolla, mutta molempiin ei raha riittänyt. Lisäksi luupuukko on tullut hankittua ja tuohipuukko vanhana. Puuttuu järvenpään ja kainuulaispuukot sekä muita. Olen juuri hankkinut myös ison leukun. Keräilen pikku hiljaa puukkoja. Haaveissa on iso kotimaisten puukkojen kokoelma, johon kuuluisi muutama vanha harvinaisuus. Katsotaan miten käy. Nyt on muutama uusi ja onkos teillä millaisia puukkoja. Uusia ja vanhoja käytössä sekä keräilyssä.
marttiinin ja iisakki järvenpään, kainuulaispuukot
5
167
Vastaukset
- neuvoasulle
Onhan noita.
Sinun kannattaa liittyä Suomen Puukkoseuraan. - keräilyä
Sellaista kuten puukkoseura, tuskin on mutta kiitosta vaan. Keräileminen on useimmiten miesten hommaa ja vain arvokkaat kokoelmat ihmiset mainitsee. Kuitenkin jopa naiset ja teini-ikäiset keräilee.
- tosionmuuten
Niinpä minäkin olen keräillyt ja on morasta lähtien kaikkea mahdollista. Tyytyväinen olen ollut pikkuiseen puukkoon ja tavalliseen ilvekseen. En ole kuljettanut mukana mutta joskus metsään olen mukaan ottanut. Lähinnä käyn metsässä koiran kanssa ja harvemmin olen tarvinnut. Yhden kerran piti lähteä eläintä lopettamaan ilveksen kanssa mutta oli piiloutunut ja jäi luonnon armoille. Onneksi ei tarvinnut lopettaa. Muistan aina siitä lähtien pitää koirani kurissa, ettei pure villieläimiä.
- mummonhammasko
Puukko sinänsä on monitoimityökalu. Sillä syödään, vuollaan, veistellään, pistetään, ruuvataan ja leikataan ja paljon muuta. Paras ostaa kätevä monitoimityökalu puukoksi tai linkkari. Ei liian iso. Mummon hammas tai pikku puukko on parempi kuin iso, joka ei sovi käytössä käteen hyvin.
- jotaintietoa
Eri käyttöön on erilaisia puukkoja, kuten vuolemiseen, metsästykseen, partiointiin, veistämiseen, retkeilyyn, kalastukseen, fileointiin ja työpuukot. Sähkömiehen ja rakennusmiehen puukot eroaa toisistaan jonkin verran. Joissakin puukoissa pn veriura teurastukseen ja on pistopuukkoja ja muunlaisella terällä varustettuja, kalastuspuukoissa on hamarapuoli terässä varustettu kalan perkaukseen varustetulla puolella, minulla on kotona. Lisäksi on koristepuukkoja ja naisten puukkoja sekä lasten puukkoja erikseen. Lasten kätevä minulla pn sekä pieni naisten puukko, jonka terä on minikokoinen esimerkiksi syömiseen ja sienestykseen. Tietääkö joku jotain muuta puukoista. Olisin kiinnostunut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 245172
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r34617- 1031402
Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1361360Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121220- 931104
Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike211024viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.168885En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.61843- 37799