oli saanut tuomion serkkunsa pahoinpitelystä vuonna 2007! Miksi siis viha taa snousee? Nyt on aika poliisin toimia ja käsitellä henkirikosjuttu uudestaan niin että vaimonkin osuus murhapäivän tapahtumiin otetaan käsittelyyn! Hän oli tontillani todistettavasti takanani heti kolmannen kaukauksen jälkeen!
Miki Iltalehti ei kertonut, että murhaaja
53
554
Vastaukset
- ärsyyntynytystävä
No eihän Iltalehti sitä kertonut koska se ilmoituksen laatija ei halunnut, että tulee ilmi minkä kaltainen naapuri leskellä on ollut........leskeä ovat eräät piirit yrittäneet lannistaa, mutta kylläpä naisessa sinnikkyyttä riittää....se on sitä suomalaista sisua! Onko se niin, että ei oikeutta maassa saa, jos itse ei sit hanki!?
- Käyhänsenoinkin
Siinä leski keskustelee nyt itsensä kanssa...Välillä "ystävänä"kommentoiden.
- SiskoTerttuHelena
Miksi Iltalehti ei maininnut, että murhaaja oli saanut tuomion pahoinpitelysta 12.7.2007? Eikös olekin kummallista, varmaan korjannet asian pikimmiten?
Hyvä kun luet en siis ole yksin! Miksi rämä muuten sinua kiinostaa? - SiskoTerttuHelena
Pelottaako sinua, kun täällä yrität latistaa keskustelua kommenteillasi? Pelottako, että totuus tulee ilmi ihan kaikilta osin...aina riistakamerakuvien eli todistusaineiston tuoamisesta alkaen? Se että vakiasukkaan vaimo jäi risitalkamerakuviin tontillani klapipinolla nakkelemassa klapeja koriinsa on murhan ja murhanyrityksen syy, häpeä siitä, että on varastanut! Meille olisitte voineet tulla kertomaan "töppäyksestään" onhan tuon sentään pieni rikos murhaan verrattuna! Miksi ette sitä tehneet, on se, että olitte vuodesta 1995 asti tehneet niin paljon ilkeyttä ja pahuutta meille, että luulitte, että me kostamme teille sen kaiken. Paljon teitte pahaa ja yhä jatkatte,mutta tosiasia on, että emme olisi "kostaneet"teille vanhoja pahuuksianne, emmekä me niitä ole Reijon kanssa sen kummemmin muistelleet koskaan. Tulimm esinne aina vain kesälomaa viettämään, ei muuta!
Tässä kirjoitan sinulle syyn miksi serkkuni murhasi ...hänen omaa tekstiään poliisin kuulustelupöytäkirjasta kopioituna:
Minkälaiset välit teillä oli serkkusi kanssa? Murhaaja vastaa ;huonot. Onko tätä jatkunut jo kauan, vai?Murhaaja vastaa Toistakymmentä vuotta. MISTÄ TÄMÄ JUONTAA? SIITÄ KUN SE ON LOHKOTTU JOLLONKII. Tarkoitat?
SISKON, TÄMÄN ISÄLLE, MINUN ISÄLLE AIKANAAN JA HÄNEN SISKOLLEEN. JOO TARKOITAT ETTÄ MIKÄ ON LOHKOTTU? SE NIEMI,missä....Missä tämä tapahtui? Murhaaja vastaa niin.
Niemi on annettu aikoinaan(1966) lastenlapsille jotka kaikki olivat alaikäisiä, joten heidän vanhempansa ottivat lahjan vastaan heidän puolestaan. MIKÄ TÄSSÄ ON VÄÄRIN? Vastaisiko vaikka se vankilakundi!?
Äitini antoi teidän valita kumman puolikkana haluatte...ja siellä olevat rakennukset! Te halusitte sen joka teillä nyt on. Meille jäin pohjoisempi puoli ja ns. savupirtti ja nuottakota, josta isäsi on tehnyt polttopuita, näin veljeni kertoi minulle.
Isäsi alkoi rakentaav. 1980 sen vanhan vihreän huvilan tilalle uutta omakotitaloa ja silloin hän tahtoi, että niemi jaetaan. Meillä ei ollut sitä vastaan mitään Veljeni oli maanmittaustilaisuudessa, minä ja siskoni emme ollet paikalla.
Veljeni keroo, että isäsi oli laitatnut valmiiksi rajapyykkejä joiden mukaan meille jäävä alue olisi ollut se rämeikkö pohjoisella puolella, eikä muuta.
Maanmittausinsinööri ei voinut siihen suostua sanoen, että hän ei lähde tuollaiseen mukaan! Ja sitten hän määräsi rajapyykit oikeudenmukaisesti. Veljeni kertoo, että siihen asti oli enomme oli ollut hänen kanssaa puheväleissä, mutta kun jako oli tehty hän aina vältteli veljeäni eikä puhunut hänelle sen jälkeen mitään! Veleni käytti ns. vanhaa savupirttiä useiden vuosien ajan mökkinään ja vietti siellä lomansa perheineen. Silloinkin jo suljitte tien v. 1978-79, siitä on meillä kuva, jossa olette kaivaneet ison kuopan tielle. Olitte naureskelleet, että veljeni vaimo siellä nyt juoksentelee helmat hampaissa pitkin ojanpientareita?Te ette halunneet elää rauhassa...halusitte koko niemen ja se on asian ydin!
Minä ja mieheni tulimme "kuvaan" vasta 1994 jolloin eväsitte meiltä rakennusluvan ja jonka luvan saimme kunnnan kuulemisen kautta! Mikä tässä on muka väärin tehty? Ei meidän puolelta yhtään mitään...itse riitelitte KATAUKSISSANNE! TEE PARANNUS JA KOKO TEIDÄN KLAANI!
MINÄ VAAN KYSYN...MISTÄ RAJARIIDASTA VANKILAKUNDI PERHEINEN JATKUVASTI KERTOO? - SiskoTerttuHelena
SiskoTerttuHelena kirjoitti:
Pelottaako sinua, kun täällä yrität latistaa keskustelua kommenteillasi? Pelottako, että totuus tulee ilmi ihan kaikilta osin...aina riistakamerakuvien eli todistusaineiston tuoamisesta alkaen? Se että vakiasukkaan vaimo jäi risitalkamerakuviin tontillani klapipinolla nakkelemassa klapeja koriinsa on murhan ja murhanyrityksen syy, häpeä siitä, että on varastanut! Meille olisitte voineet tulla kertomaan "töppäyksestään" onhan tuon sentään pieni rikos murhaan verrattuna! Miksi ette sitä tehneet, on se, että olitte vuodesta 1995 asti tehneet niin paljon ilkeyttä ja pahuutta meille, että luulitte, että me kostamme teille sen kaiken. Paljon teitte pahaa ja yhä jatkatte,mutta tosiasia on, että emme olisi "kostaneet"teille vanhoja pahuuksianne, emmekä me niitä ole Reijon kanssa sen kummemmin muistelleet koskaan. Tulimm esinne aina vain kesälomaa viettämään, ei muuta!
Tässä kirjoitan sinulle syyn miksi serkkuni murhasi ...hänen omaa tekstiään poliisin kuulustelupöytäkirjasta kopioituna:
Minkälaiset välit teillä oli serkkusi kanssa? Murhaaja vastaa ;huonot. Onko tätä jatkunut jo kauan, vai?Murhaaja vastaa Toistakymmentä vuotta. MISTÄ TÄMÄ JUONTAA? SIITÄ KUN SE ON LOHKOTTU JOLLONKII. Tarkoitat?
SISKON, TÄMÄN ISÄLLE, MINUN ISÄLLE AIKANAAN JA HÄNEN SISKOLLEEN. JOO TARKOITAT ETTÄ MIKÄ ON LOHKOTTU? SE NIEMI,missä....Missä tämä tapahtui? Murhaaja vastaa niin.
Niemi on annettu aikoinaan(1966) lastenlapsille jotka kaikki olivat alaikäisiä, joten heidän vanhempansa ottivat lahjan vastaan heidän puolestaan. MIKÄ TÄSSÄ ON VÄÄRIN? Vastaisiko vaikka se vankilakundi!?
Äitini antoi teidän valita kumman puolikkana haluatte...ja siellä olevat rakennukset! Te halusitte sen joka teillä nyt on. Meille jäin pohjoisempi puoli ja ns. savupirtti ja nuottakota, josta isäsi on tehnyt polttopuita, näin veljeni kertoi minulle.
Isäsi alkoi rakentaav. 1980 sen vanhan vihreän huvilan tilalle uutta omakotitaloa ja silloin hän tahtoi, että niemi jaetaan. Meillä ei ollut sitä vastaan mitään Veljeni oli maanmittaustilaisuudessa, minä ja siskoni emme ollet paikalla.
Veljeni keroo, että isäsi oli laitatnut valmiiksi rajapyykkejä joiden mukaan meille jäävä alue olisi ollut se rämeikkö pohjoisella puolella, eikä muuta.
Maanmittausinsinööri ei voinut siihen suostua sanoen, että hän ei lähde tuollaiseen mukaan! Ja sitten hän määräsi rajapyykit oikeudenmukaisesti. Veljeni kertoo, että siihen asti oli enomme oli ollut hänen kanssaa puheväleissä, mutta kun jako oli tehty hän aina vältteli veljeäni eikä puhunut hänelle sen jälkeen mitään! Veleni käytti ns. vanhaa savupirttiä useiden vuosien ajan mökkinään ja vietti siellä lomansa perheineen. Silloinkin jo suljitte tien v. 1978-79, siitä on meillä kuva, jossa olette kaivaneet ison kuopan tielle. Olitte naureskelleet, että veljeni vaimo siellä nyt juoksentelee helmat hampaissa pitkin ojanpientareita?Te ette halunneet elää rauhassa...halusitte koko niemen ja se on asian ydin!
Minä ja mieheni tulimme "kuvaan" vasta 1994 jolloin eväsitte meiltä rakennusluvan ja jonka luvan saimme kunnnan kuulemisen kautta! Mikä tässä on muka väärin tehty? Ei meidän puolelta yhtään mitään...itse riitelitte KATAUKSISSANNE! TEE PARANNUS JA KOKO TEIDÄN KLAANI!
MINÄ VAAN KYSYN...MISTÄ RAJARIIDASTA VANKILAKUNDI PERHEINEN JATKUVASTI KERTOO?Tämä tosiasia täytty nostaa yleiseen tietoisuuteen. Miksi Iltasanomat ei kertonut murhaajan saaneen tuomion pahoinpitelystä 12.7.2007....: Ilmeisesti TIEDOTTAJA haluaa piilotella asioita! Kuka on tuon Iltalehti kirjoittelun takana?Mikä on sen varsinainen päämäärä? En usko, että päämäärä oli kertoa, että viha jatkuu jonkun rajariidan takia, koska sellaista ei ole koskaan ollutkaan. Tämä fakta tieto olisi pitänyt kirjoittajan ensiksi selvittää ennenkuin menee levittelemään epätotuuksia Iltalehteen ! Pelkääkö joku, että henkirikostutkimus ja kaikki muu sen ympärille kyhätty rekvisiitta puolustamaan murhaajaa ja hänen vaimoaan alkaakin selviämään? Henkirikos oli selvääkin selvempi murha ja murhanyritys ja peitetarinoiden kehittely kivienpyörittelystä ja ns. salakatselusta oikea murhaajan diplomityö!Käräjäoikuden istunto oli farssi niin totesi esim. minun henkilötodistajani(lapinlahtelainen) jonka todistus evättiin! Niin kauan kuin murhaajan vaimon osuutta henkirikokseen ei ole tukittu oikeudessa pidän häntä osallisena mieheni murhaan ja yrityksen murhata minutkin!
- miettikäätodella
Tämä tosiasia täytty nostaa yleiseen tietoisuuteen. Miksi Iltasanomat ei kertonut murhaajan saaneen tuomion pahoinpitelystä 12.7.2007....: Ilmeisesti TIEDOTTAJA haluaa piilotella asioita! Kuka on tuon Iltalehti kirjoittelun takana?Mikä on sen varsinainen päämäärä? En usko, että päämäärä oli kertoa, että viha jatkuu jonkun rajariidan takia, koska sellaista ei ole koskaan ollutkaan. Tämä fakta tieto olisi pitänyt kirjoittajan ensiksi selvittää ennenkuin menee levittelemään epätotuuksia Iltalehteen ! Pelkääkö joku, että henkirikostutkimus ja kaikki muu sen ympärille kyhätty rekvisiitta puolustamaan murhaajaa ja hänen vaimoaan alkaakin selviämään? Henkirikos oli selvääkin selvempi murha ja murhanyritys ja peitetarinoiden kehittely kivienpyörittelystä ja ns. salakatselusta oikea murhaajan diplomityö!Käräjäoikuden istunto oli farssi niin totesi esim. minun henkilötodistajani(lapinlahtelainen) jonka todistus evättiin! Niin kauan kuin murhaajan vaimon osuutta henkirikokseen ei ole tukittu oikeudessa pidän häntä osallisena mieheni murhaan ja yrityksen murhata minutkin!
Luettavaa, ja poliisille mietintämyssyyn! Kuinka te kehtaatte mustamaalata täysin viatonta perhettä, joka tuli vain lomallaan Lapinlahdelle. Vakiasukas on todellinen pahis, teki kaiken mahdollisen ilkeyden mitä ihminen kateellisena ja vihoissan, kun ei saanut kaikkea, voi tehdä!
Miksi siellä on oikeuslaitos ja poliisi, jos se ei tutki ja ota rikoksentekijöitä kiinni vaan antaa heidän vielä murhan ja murhanyrityksenkin jälkeen jatkaa mökkiläisen ajojahtia ja panettelua täysin itsekehitettyjen "tarinoiden" ja itseotettujen valokuvien avulla? Miksi Ilatlehdestä "unhotui" se että vakinaapuri oli jo vuosi aaikaisemmin saanut tuomion pahoinpitelystä Iisalmen käräjäoikeudessa 12.7.2007?Te edelleenki jatkatte totuuden muuntamista ja hyyssätte murhaajaa ja hänen vaimoaan! Kova pala luettavaksi ja nieltäväksi, vai? - fdryodldkdj
Täällä joku jännittä jos sittenkin kaikki tulee ilmi ...ja kaikkihan tulee ilmi sillä murha ei koskaan jää selviämättä!
- marjaliisakaarina
Vastaus nim. käyhänsenoinkin
Leskellä on koko joukko ystäviä ,jotka tuntevat hänet oikein hyvin. Hän haluaa oikeutta ja totuutta vääryyden ja valehtelun sijaan,ja sitä haluamme mekin!
Sopii jo uskoa sen niemen jako,puolet siitä on sen murhamiehen ja puolet on lesken! Jaon suoritti asiansa osaava maanmittari,joka ei suostunut enon jakoon,jonka mukaan sisaren lapset olisivat saaneet palan ryteikköä pohjoisenpuolen rannasta,jonne vesi nousee keväällä ja syksyllä. Siellä siskon lasten olisi sopinut istua pimennossa kumisaappaat jalassa suota katselemassa!
Olisiko hän ottanut itse sen palasen maata?!
Siitä vihat silloin ja siita vihat nyt!
Mökkiläiset ovat täysin syyttömiä!
Isovanhempien tahto on toteutunut. He sen niemen hankkivat,eikä se koskaan ole kenellekään muulle kuulunut!
He toivoivat, etytei mitään erimielisyyksiä syntyisi, toiveeksi se jäi! Enon poika on murhaaja, valehtelija ja kiusantekijä ja koko perhe myötäilee! - mkyof
oo hupattamatta, on sillä maaläntillä ollu omistaja ennen sitäkii......ee sitä maata oo repulla kannettu sinne
- SiskoTerttuHelena
mkyof kirjoitti:
oo hupattamatta, on sillä maaläntillä ollu omistaja ennen sitäkii......ee sitä maata oo repulla kannettu sinne
Niemen(Sorsaniemi) omistivat yhteinen isoisämme ja isoäitimme Aaro ja Rauha. Ukki (K-kauppias aikoinaan Lapinlahdella) oli ostanut niemen joltain lääkäriltä nuoruudessaan. Isovanhempamme ovat antaneet niemen lastenlapsilleen lahjana v. 1967. Lahjakirjassa sanotaan, että maa-alue on yhteinen.
Myöhemmin v. 1980 vakinaapuri/enoni alkoi rakentaa uutta omakotitaloa ja halusi niemen jaettavaksi! Maanmittari tuli paikalle ja on jakanut alueen kahdeksi tontiksi. Asiasta ei ole ollut mitään epäselvyyttä, mutta enoni eli serkkuni isä oli vihoitellut veljelleni joka oli mukana maanjako tilaisuudessa! Enoni(äitini veli) olisi halunnut (veljeni kertoo), että pohjoinen alue pelkkä ryteikkö pelkästään olisi jäänyt meille. Tätä ei ollut silloinen maanmittari tietenkään voinut hyväksyä ja poisti enoni jo valmiiksi laittamat rajapyykit ja laittoi nykyisin tontilla olevat rajapyykit paikoilleen! Me olimme kaikki silloin alaikäisiä ja minun äitini ja serkkun isä ottivat lahjan vastaan lapsiensa puolesta! Mitä valehtelemista tässä muka olisi?!
Viimeisin rajanmittaus oli minun pyynnöstäni 2014. Halusin, että rajapyykki (viisikivinen) asetetaan paikoilleen. Se oli kadonnut silloin kun meidän puolelle laitettiin vesijohtoa. Näin sanoi silloinen kaivurimies ojaa kaivaessaan, että "nyt taisi mennä pyykki", kun isot kivet mätkähtivät oheiseen pusikkoon! Samalla halusin myöski tien alle jääneen pyykin esille. Se on taaskin piilotettu.
Maanmittausilmoituksessa lukee, että viisikivinen pyykki olisi asetettu paikoilleen, eli neljä pyykin kiveä olisi löydetty maahan painuneina ja viides kivi keskellä olisi vain nostettu pystyyn?! Tämä ei pidä paikkaansa ollenkaan.
Maanmittari (nyt jo eläkkeellä) nosti tien toiselta puolelta pusikosta yhden kiven, jonka vakinaapurin vaimo hänelle näytti, sanoen, että kivi oli joutunut sinne silloin, kun meille laitettiin vesijohtoa. Ja näinhän se olikin. Itseasiassa maanmittari otti vakinaapurin osoittamasta paikasta(tien toiselta puolelta) isohkon kiven kouraansa, läiskäsi sen maahan johon oli kengänkannallaan kaivanut kolon, sanoen tässä nyt on pyykki nro se ja se!
Olen 100-varma, että tämä pyykki on sijoitettu ilman hänen mainitsemaan tarkkaan mittausta. Miksi rakennustarkastaja Haverinen ei aikoinaan huolehtinut vakinaapurin aidan paikasta rajaan suhteen...ensin se oli hänen mielestään väärin sijoitettu nähdessään aidan, sekä kulkiessamme peräkanaa aidan viertä...myöhemmin, kun hän meni serkkuni kanssa alemmaksi rantaan päin hän sieltä ylös tullessaan sanoikin ohitseni viuhtoessaan, että aita onkin paikka paikoin rajalla?! Oikeudessa hän ei muistanut sanoneensa tällaista.
Ihmettelin myöskin sitä miksi hän oli sanonut seisoessaan serkkuni kanssa alempana olevassa huussissa(huussista oli tullut Haverisen putiikista aikaisemmin jo saman vuoden syyskussa kielteinen päätös), että tämä on hyvä tässä tuolta on kolme ja tuolta viisi mertriä rajaan!
Miksi hän näin puhui on merkillistä samoin se, että aita olikin serkkuni kanssa käydyn keskustelun jälkeen paikkapaikoin rajalla?!
No juoksin tarkastajan perässä portille asti kysellen miten minä pystyn hoitamaan tämän ojan, jos naapurin aita on ihan ojan reunalla?! En voi seista vesiojassa joka vakinaapurin mukaan tarvitaan, koska hänen koivunsa hukkuu muuten veteen! Sivumennen sanoen ojassa ei ole ollut koskaan vettä, mutta se kasvaa täyteen roskaheiniä ja minun osakseni oja tullut ainoastaan siksi, että kunta on uskonut aina kaiken mitä tuttu mies heille sanoo!!
Summa summaarum...... lopputulos aidanpaikanarvioinnissa oli, että tarkastaja huitaisi takakäteen kädellään sanoen..."sen saatte keskenänne sopia! ja poistui paikalta!
Näin on, että minut on tuomittu vakinaapurin maa-aluen hallinnoinnista..he väittävät, että minä leski olisin pyöritellyt kiviä heidän aitansa(kanaverkkoaita jossa raakalaudenpätkiä )rikkoen!? Kivet ovat kuulema 0,10-0,20 cm heidän puolellaan heidän liiterinsä takana joka kasvaa nokkosia, mutta vakinaapuri väitti kivien aiheuttavan hänelle asumismukavuuden vähenemistä!
Minä en ole mitään kiviä pyöritellyt sen jälkeen, kun istutin korallikannukasaitani v. 2004-2005! Minut todettiin syyylliseksi ainoastaan vakinaapurin ja silloin jo murhaajan itse ottamilla valokuvilla! Hän halusi peitetarinan, jotta keskustelu kääntyisi pois murhasta ja murhanyrityksestä....peitetarinoihin joita hän alkoi kiireenvilkkaa suoltaa heti henkirikosen tehtyään!Tämä on p er kelettä!
Jatkuu....... - samaakouluakaäytiin
Ei leski keskustele itsensä kanssa! Meitä on täällä iso joukko ,jotka tunnemme hänet erittäin hyvin. Fiksumpaa ihmistä saa hakea. Tietyllä niemenpuoliskolla yksin ollessaan hän onkin sitten ainoa fiksu ja viisas! Muut kuuluvat ryhmään murhaajat/tappajat, pahanpuhujat/panettelijat, valehtelijat/varkaat,pas kan levittelijät/istutusten tuhoojat, valokuvalla todistajat/lesken yksityisalueella hiippailijat ym!
- SiskoTerttuHelena
samaakouluakaäytiin kirjoitti:
Ei leski keskustele itsensä kanssa! Meitä on täällä iso joukko ,jotka tunnemme hänet erittäin hyvin. Fiksumpaa ihmistä saa hakea. Tietyllä niemenpuoliskolla yksin ollessaan hän onkin sitten ainoa fiksu ja viisas! Muut kuuluvat ryhmään murhaajat/tappajat, pahanpuhujat/panettelijat, valehtelijat/varkaat,pas kan levittelijät/istutusten tuhoojat, valokuvalla todistajat/lesken yksityisalueella hiippailijat ym!
Keitä lienettekin, kiitos tuestanne! Kaikki mitä luetteloitte on tapahtunut ihan oikeesti vakinaapurin toimesta ja lopulta hän päätyi raivonsa vallassa tekemään murhan ja murhanyrityksen.....se on kamala ja hirvittävä teko! Anteeksi olen hänelle antanut, mutta totuuden on tultava ilmi sekä poliisien rötökset on tutkittava!
Itä-Suomen oikeuslaitoksen ja poliisilaitoksen on puhdistuttava, niin että se pystyy toimittamaan sille uskottua tehtävää....oikeuden ja totuuden toteutumista!
Tämä on kohta valmista ja kaikki asetetaan kohdalleen!
- SiskoTerttuHelena
Iisalmen poliisi on tämän Iltalehti kirjoittelun takana, kukas muu? Jos rikoskomisaari Juha Makkonen tuhoaa todistusmateriaalin eikä tutki jo v. 2012 hänelle annettua RIKSONIMIKETTÄ /oletettua halkovarkautta!! eikä tutki uudelleen hänelle v. 2013 annettua oletettua halkovarkautta on selvää, että poliisi haluaa toimia näin raukkamaisesti pönkittääkseen omaa asemaansa ja jostain syystä myös murhaajan ja hänen vaimonsa asemaa!! Niin vakiasukkaat kuin Juha Makkonenkin tietävät aivan varmasti, että näissä kivienpyörittely- ja salakatselusyytöksissä on kysymys tahdosta(tuttavuuden/sukulaisuuden tähden) hyyssätä murhaajaa ja hänen vaimoaan!
Vakiasukas puhui rikoskomisaari Juha Makkosen kanssa tienvarren riistakameroista puhelimessa. Riistakamerat oli lesken mies asettanut tienvarteen suojelemaan istutuksia ja puita, jotka vuodesta toiseen katkottiin! Vakiasukas sanoi rikoskomisaari Juha Makkoselle näin:"En minä niistä kameroista olisi välittänyt, mutta kun tämän tekivät, niin anna niille niin pe rkeleesti sakkoja kuin pystyt?!" Mitä me teimme, että hän päätikin alkaa käyttää riistakameroita meitä vastaan!? Se on aivan selvää. Me uusimme tutkintapyynnön v. 2013 ja vaadimme rikoskomisaari Juha Makkosta tukimaan oletettu halkovarkaus. Meidän huvilamme vieressä olevat riistakamerat tallensivat kuvia vakinaapurin vaimosta aikuisen tyttärensä kanssa. Kuvissa vakiasukkaan vaimo kävelee päättäväisesti tontillemme....kääntyy klapipinoon päin ja alkaa nakella klapeja koriinsa. Aikuinen tytär katselee toimitusta päiväys 5.10.2011 klo 17.12! Kaksi toimeksiantoa tästä oletetusta halkovarkaudesta oli jo annettu, mutta pikapikaa kyhätty siinä vaiheessa jo murhaajan toimeksiannon rikoskomisaari Juha Makkonen kiireesti YRITTI toimittaa murhaoikeudenkäyntiin auttamaan (ilmeisesti) sukulaistaan/tuttavaansa saamaan motiivi henkirikokselle ja yritykselle murhata myöskin leski! Miksi vakiasukas antoi kameroiden olla puissa ne jo huomattuaan vielä yhdeksän päivää?! Sitä ihmetteli myöskin syyttäjä Tiina Karppinen! Miksi syyttäjä Tiina Karppinen ei keskeyttänyt oikeudenkäyntiä, kun huomasi kuvien sekaan ujutetun murhaajan kameralla otettuja kuvia?!
Minä puhuin Juha Makkosen kanssa silloin puhelimessa ja hän sanoi minulle hyvin selvästi, että olkaa huoleti tämä asia tutkitaan huolelliseti ja tarkasti....tämä kaikki oli tietenkin puhdasta keljuilua, koska minun tutkintapyyntöni hän oli ohittanut olankohautuksella! Mieheni huusi silloin minulle, että "sano sille, että alkaa tukimaan sitä meidän toimeksiantoa siitä halkovarkaudesta!"Rikoskomisaari Juha Makkonen mainitsi sen poliisin nimenkin jolle hän antoi tehtäväksi tukia tienvarren riistakamerat, mutta sitä nimeä en jaksa muistaa.
Murhaajan itse ottamillaan valokuvilla sekä riistakameroiden kuvakulmaa kääntämällä saadaan Iisalmen poliisin mukaan todistusaineistoa leskeä vastaan! Tässä suojellaan murhaajaa ja hänen vaimoaan. Miksi muuten vaimon osallisuutta murhaan ja murhanyritykseen ei ole tutkittu...siksikö kun siellä on epäpätevää ja epäluotettavaan poliisiainesta, jotka toimivat muiden periaatteiden pohjalta kuin TAHTO saada totuus selville ja syylliset tuomittua? Pyytäkää jo Oulun tai Porin poliiseita neuvoja miten henkirikokset pitää tutkia...siellä kukaan ei enää uskonut murhaajien väitteisiin muistamattomuudesta...mustataukot on täyttä huijausta ja sen te tiedätte varsin hyvin! Oulun tai Porin poliisi järjästäköön Iisalmen poliiseille kursseja aiheesta:"Mitä on totuus!?
Mieheni murhattiin ja minutkin yritettiin murhata. Sen jälkeen murhaaja vaimoineen pika pikaa alkoi väsätä kokoon syytteitä kivienpyörittelystä(heidän liiterinsä takana) ja salakatselusta! Leskelle soitettiin edellisenä päivänä ennen henkirikosoikeudenkäyntiä. Poliisivahtimestariksi itseään tituleeraava Timo Halonen soittaa leskelle ja pyyttää, että leski suostuisi ottamaan vastaan puhelimitse haasteen. Lesken epäröidessä ja ihmetellessä mistä on kysymys, Timo Halonen suostuttelee leskeä sanoen, että koska heillä ei ole ollut aikaa toimittaa haastetta aikaisemmin olisi leskelle edullista, jos hän nyt kuittaisi haasteen vastaanotetuksi, vaikka se ei olisi oikein laillista koska haaste pitäisi toimitta hyvissä ajoin! Mikä oikeus poliisivahtimestari Timo Halosella oli suostutella minua ja mikä oikeus hänellä oli ylipäätään tietää mitään haasteensisällöstä ja väittää sen olevan minulle edullista!
Kiitos käräjäoikeuden tuomarin ja asianajajani joka ei suostunut tutkimaan sinne pikapikaa toimitettua täysin falskia haastetta!
Siinä asiassa asianajajani oli hereillä, muuten hän katseli vain tietokoneeltaan Suomi-Ruotis jääkiekkoottelua! Oli suuri virhe ottaa iisalmelainen asianajaja! Miksi minun henkilötodistajani ei saanut todistaa, mutta murhaajan henkilötodistajaa kuultiin!?Minun henkilötodistajani (lapinlahteleinen) on nähnyt kuinka vakinaapuri videoi meitä v.2009 ..se oli outoa käytöstä.
Tutkinnanjohtaja Veli Pallonen kutsukoon uuden istunnon ja minä otan asianajajan Helsingistä!
jatkuu taas.....- Leski-voittaa-vielä
Hienoa ! Älä lannistu, murha ei vanhene koskaan:
Iisalmen veltto poliisi toimi on syytäkin saada erityistarkkailun alle
ja nopeasti! - SiskoTerttuHelena
Leski-voittaa-vielä kirjoitti:
ja nopeasti!Miten poliisi voi jättää kokonaan tutkimatta murhaajan vaimon osuuden henkirikokseen, koska kuulin hänen kyselevän takanani pakoonjuostessani..."Mitäs se H..ki-poika täällä touhuilee? Hänen äänensävynsä oli tilanteeseen sopimaton, ei kauhua, ei paniikkia vaan täysin rauhallinen ja tiedusteleva vaikka oli juuri kuullut kolmannen laukauksen joka oli tarkoitettu minulle..mieheni oli silloin jo kuollut ja makasi verandalla.. Murhaajan vaimon on täytynyt nähdä hänet. Uskon, että hän oli ylösnostettujen laitureiden takana katsomassa miten tilanne kehittyy ja kun kuuli kolmannen laukauksen uskoen minunkin sitten jo menehtyneen hän lähti liikkeelle piilopaikastaan.? Minun kertomukseni on ollut sama aina ensi kuulustelusta alkaen, ja ihmettelin pakoonjuostessani, miten sen Le a on takanani puhumassa? Hänen kertomuksensa on useasti muuttunut. Minä siis vastasin hänen kysymykseensä paetessani, että "tappoi Reijon ja nyt ampui minua!"Murhaajan vaimo kertoo kuuluselupöytäkirjassa kuulleen minun noin huutavan.....en kai minä nyt pakoonjuostessani yksikseni huutelisi.....minä vastasi vain hänen kysymykseensä. Tämän jälkeen murhaajan vaimo soittaa poliisille ja tekee ilmoituksen henkirikoksesta...kuuntelimme soiton käräjäoikeudessa....murhaajan vaimon ääni on silloin aivan toisenlainen..hän värisyttää ääntää ja huutaa..."tulukee pian minun mieheni on tappanut naapurinsa, kun ne ovat niin ilikeetä"......mitä me heille teimme, sitä ei ole kukaan pystynyt vielä sanomaan? Itse rikoskomisari Juha Makkonen tuli kesällä 2012 luokseni mökille kysymään:"Mistä johtuu se SUHTEETON viha joita vakiasukkaat tuntevat teitä kohtaan? Murhaaja vastasi käräjäoikuden tuomarin kysymykseen:"Vihasitteko Ahosia?" ""En vihannut." No miksi hän sitten suunnitteli murhan, mikä oli motiivi? Silloin 2012 rikosylikomisaari Juha Makkonen 1. kerran näki Reijon tietokoneella ne halkovarkauskuvat. Pyysin häntä selvittämään asian. Hän pyysi saada ottaa omaan kameraansa kuvia Reijon tietokoneelta. Lupasin sanoen, että ota vaan kaikista itsellesi kuvat..hän sanoi, että yksi riittää. Uusin vaatimukseni 2013 ja sanoin rikosylikomisaari Juha Makkoselle, että jos hän on jäävi/haluton tukimaan asiaa minä vaihdan tutkijaa. Puhuin Makkosen kanssa tästä autossani matkalla huvilalleni ja parkkeerasin autoni Warkauden portissa reilun tunnin verran hänen soittaessa minulle. Rikosylikomisaari Juha Makkonen soitti ja tiedusteli, että olinko syytänyt serkkuni vaimoa synnistä? Hän oli kertonut minun sanoneen hänelle, että synti ei lähde pesemälläkään. Olimme pyytäneet serkkuani ja vaimoaan tulemaan meille kahville, mutta he kieltäytivät sanoen, etteivät seurustelisin hullujen ja vähä-älyisten kanssa! Synnistä ei puhutta kutsuimme vain heitä kahville!Tämän puhelun yhteydessä uusin vaatimukseni, että oletettu halkovarkaus on nyt tutkittava perusteellisesti! Rikosylikomisaari Juha Makkonen sanoi minulle, että tutkijaa ei voisi vaihtaa, koska hän joutuisi selittämään asia esimiehelleen ja silloin sovimme, että toimitan muistitukin hänelle ma 26.8 Iisalmeen käteen. Mieheni kuitenkin murhattiin verandalle la 24.8 . Meidän huvilamme nurkkaan koputettiin ja kun mieheni meni ulos katsomaan kysyen mitäs sinä täällä aseen kanssa kuljeskelet...serkkuni ampui häntä ensin suoraan rintaan.....käsi oli vakaa eikä tärissyt yhtään...kun mieheni aikansa huojui ja kääntyi tullakseen sisällle huvilaan serkkuni ampui häntä toisen kerran kylkeen jolloin hän kaatui kuolleena verandan lattialle. Luulin, että ensimmäinen laukaus oli pelottelua ja että serkkuni ampui mieheni olan yli, koska verta ei tullut ja mieheni pysyi pystyssä. Nämä kuvatallenteet rikosylikomisaari Juha Makkonen tuhosi vaadittuaan mieheni tietokoneen hallitaansa ja sain sen takaisin käräjäoikeuden edessä kadulla. Rikosylikomisaari? oli kai Jari Rytkösenkin titteli siinä vaiheessa jo, kun hän toimitti minulle mieheni tietokoneen saatesanoina..."Makkonen ei tutki sitä halkovar.."Kysyin, miksi ei tutki ja ovatko kuvat tallella. Jari Ryrtkönen nyökkäsi tietokoneeseen päin ja sanoi ne ovat siellä. Sisareni oli vieressäni kadulla ja kuuli kaiken!
Miksi ette tulleet selittämään, että otitte halkoja? Vaimokin kertoo kuulustelupöytäkirjassa tulleensa niin ahdistuneeksi juuri v 2013, ettei pystynyt nukkumaankaan ja että hänen miehensä huomasi sen. Mistä muusta tämä ahdistus olisi johtunut, kuin että pelkäsi leimaantuvansa varkaaksi? Kuulin myöskin murhaajan puhuvan puhelimessa juuri murhapäivänä, että perheelämä oli mennyt vaikeaksi eikä enää mikään sujunut. Halkoja varastettiin noin 15-20 kuutiota..ensimmäinen merkintä riistakamerakuvissa on 19.8.2011 jolloin isot järeät halot on viety..ne on täytynyt viedä jollain päpällä,, niitä ei nainen jaksa edes nostella. Polku meidän huvilalta johtaa korallikannukasaitani läpi suoraan vakiaapurin liiterin taakse...korallikannukasaitani on ruhjoutunut ja on aivan selvää, että siitä on jotain isompaa kuljetettu. Miksi poliisi ei tutki?!
jatkuu ... - SiskoTerttuHelena
Leski-voittaa-vielä kirjoitti:
ja nopeasti!Käräjäoikuden istunto oli farssi, sen totesivat sivustakatsojatki. Minä luotin tietenkin asianajajaani joka ei ollut sen arvoinen! Kaikki uusiksi kaikkinen sivujuonteineen; peitetarinoineen salakatselusta ja Makkosen teot tutkintaan! Hänellä ei ole oikeutta tuhota meidän tietokoneelta kuvatallenteita, jotka on otettu meidän omalla pihamaalla! Miksi hän tuhosi todistusmateriaalin oletetusta halkovarkaudesta!? Tänä kysymykseen ei riitä...syö lääkkeesi!
Miksi murhaajan vaimon osuutta murhaan j amurhanyritykseen ei ole tutkittu. Pidän häntä osallisena murhaan ja murhanyritykseen niin kauan kunnes oikeus toteaa muuta!
Minun pitää mieheni tien varteen asettamista riistakameroista, mutta murhaajan vaimo ei tarvitse vastata kysymykseen...missä hän oli silloi kun kolmas laukaus kajahti ja hän kertoo kuulleensa minun vastaukseni hänen kysymykseensä! Merkillistä yläsavolaista toilailua!
- PQRST
En ihmettele ollenkaan, että tapon tekijällä meni hermot, jos elämä on ollut tällaista jatkuvaa junkuttamisen kuuntelua lesken taholta.
- SiskoTerttuHelena
Mistäs sinä sait päähasi, että me olisimme jostain jatkuvasti jankuttaneet? Me olimme huvilalla AINOASTAAN KUUKAUDEN VUODESSA kesälomallamme emmekä ole nalkuttajia. Viihdyimme omissa oloissamme, mutta meitä vainottiin, eikä haluttu, että olisimme viihtyneet siellä. Tämä on fakataa miksi et mieti asiaa siltä kannalta! Olisin voinut "jatkuvasti jankuttaa" mm. siitä, että minun kustanuksellani vakinaapurin kyntämä tie lanattiin ja kunnoistettiin, mutta en ole siitä koskaan heille sanallakaan maninnut! En todellakaan ole koko asiaa sen jälkeen edes muistanut! En ole jalallani astunut heidän tontillen enkä siellä mitään rikkonut enkä särkenyt! Minä ihmettelen sinua ja ajatusmaailmaasi mistä se kumpuaa? Mistä sinä saat tuon vakaumuksesi, että minä leski olisin jatkuvasti jostain jankuttanut vakiasukkaille? Se on oma mielikuvasi jota tahdot jostain syytä vaalia, mutta sillä ei ole mitään todellisuuspohjaa! Tottakai minä nyt täällä "jankutan" sinun sanontaasi lainaten, koska haluan oikeutta ja että minua vastaan tekaistut syytökset kumotaan julkisesti! On hävytöntä, että poliisi uskoo murhamiehen pikapikaa väsättyjä syytösiä kivienpyörittelystä ja salakatselusta.....todisteena murhaajan itse ottamat valokuvat ja riistakamerakuvat! Sinun ajatusmaailmasi on vääristynyt! Ihmisen on saatava oikutta eikä syytöntä saa julistaa syylliseksi...luuletko että itse olisit vaiti jos sinun puolisosi olisi murhattu kylmäverisesti ja sitten kehitelty tekaistuja juttuja sinunkin maineesi mustaamiseksi! Halkosi varastettaisiin ja poliisi ei sitä tutkisi vaan jahtaisi sinua kivenpyörittelystä!
Kukaan ei voi olla noin tyhmä, että kieltää oikeuden keskusteluun ilmiselvästä oikeuden ja poliisein virkavirheestä! Perusteet murhan ja murhanyrityksen muuttamiseksi tapoksi ja taponyritykseksi on pidetty salassa....tämä on poliisiasia! Kuka oli päätämässä muutoksesta nimet esille ja asia julkiseksi.HETI! - Analyytikko
Postraummaattinen stressireaktio, googlettakaa!
- niuvalt
Mistäs sinä sait päähasi, että me olisimme jostain jatkuvasti jankuttaneet? Me olimme huvilalla AINOASTAAN KUUKAUDEN VUODESSA kesälomallamme emmekä ole nalkuttajia. Viihdyimme omissa oloissamme, mutta meitä vainottiin, eikä haluttu, että olisimme viihtyneet siellä. Tämä on fakataa miksi et mieti asiaa siltä kannalta! Olisin voinut "jatkuvasti jankuttaa" mm. siitä, että minun kustanuksellani vakinaapurin kyntämä tie lanattiin ja kunnoistettiin, mutta en ole siitä koskaan heille sanallakaan maninnut! En todellakaan ole koko asiaa sen jälkeen edes muistanut! En ole jalallani astunut heidän tontillen enkä siellä mitään rikkonut enkä särkenyt! Minä ihmettelen sinua ja ajatusmaailmaasi mistä se kumpuaa? Mistä sinä saat tuon vakaumuksesi, että minä leski olisin jatkuvasti jostain jankuttanut vakiasukkaille? Se on oma mielikuvasi jota tahdot jostain syytä vaalia, mutta sillä ei ole mitään todellisuuspohjaa! Tottakai minä nyt täällä "jankutan" sinun sanontaasi lainaten, koska haluan oikeutta ja että minua vastaan tekaistut syytökset kumotaan julkisesti! On hävytöntä, että poliisi uskoo murhamiehen pikapikaa väsättyjä syytösiä kivienpyörittelystä ja salakatselusta.....todisteena murhaajan itse ottamat valokuvat ja riistakamerakuvat! Sinun ajatusmaailmasi on vääristynyt! Ihmisen on saatava oikutta eikä syytöntä saa julistaa syylliseksi...luuletko että itse olisit vaiti jos sinun puolisosi olisi murhattu kylmäverisesti ja sitten kehitelty tekaistuja juttuja sinunkin maineesi mustaamiseksi! Halkosi varastettaisiin ja poliisi ei sitä tutkisi vaan jahtaisi sinua kivenpyörittelystä!
Kukaan ei voi olla noin tyhmä, että kieltää oikeuden keskusteluun ilmiselvästä oikeuden ja poliisein virkavirheestä! Perusteet murhan ja murhanyrityksen muuttamiseksi tapoksi ja taponyritykseksi on pidetty salassa....tämä on poliisiasia! Kuka oli päätämässä muutoksesta nimet esille ja asia julkiseksi.HETI!Mee hoitoon sairas ihminen
- SiskoTerttuHelena
Analyytikko kirjoitti:
Ei oikeuden vaatiminen ole traumaattista vaan minun oikeuteni! Tietenkin jos tarkoitat poliisien toimintaa murhatukimuksen edetessä...se on todella traumatisoivaa, mikäli ei uskalla toimia, kuten minä nyt! Poliisi pelkää ja yrittää kaikkensa saadakseen minut vaikenemaan. Minulla on kuitenkin tällä palstallakin kannattajajoukko joka on hoksannut, että tässä on mahdollisuus nyt saada Iisalmen poliisin toiminta tutkintaan, koska se on ala-arvoista ja täyttä roskaa!
Et sinä pysty ketään vakuutatmaan, että googlettamalla avoitaisiin todeta poliisin toiminta oikeudenmukiseksi ja rehelliseksi! Sinä vaan pelkäät ja on syytäkin, mikäli olet jokin tekijä tässä murhatukimuksessa ja sen jälkeisissä tapahtumissa! Minä olen "nähnyt" nyt keitä te olette ja yhden rehellisen tukijan sieltä olen löytänyt. Hän joka aloitti mieheni murhatukimuksen ja hänen ihailijakaartinsa on kasvussa! Ville Mykkäsestä on leivottava ja tullaan leipomaan vielä vuoden poliisi! Ainakaan täällä ei tuollainen lapinlahtelainen nuorison nuoleskelu tekisi heistä poliisin kannattajia! - SiskoTerttuHelena
niuvalt kirjoitti:
Mee hoitoon sairas ihminen
En ole sairas vaan harvinaisen rohkea uskaltaakseni asettua vääryyttä vastaan. Monelta on tullut paljon rohkaisua minulle ja uskon, että monet näkevät jo vähän valoa tunnelinsa päässä! Murhaaja se on sairas koska kuljeskelee aseen kanssa ympäriinsä eikä muista mitä on tehnyt vaikka on tehnyt murhan ja toistakin yrittänyt! Vaimoansa voi vain arvailla mikä hän on naisiaan, kun kuljeskelee lesken tontilla miehensä ampuessa naapureitaan ja kyselee, mitähän sinä täällä touhuilet?Molemmat pitäisi toimittaa oikeuspsykiatrin tutkittavaksi!
- SiskoTerttuHelena
Analyytikko kirjoitti:
vai analyytikko....kaikkea kanssa analyytikko tutkistelee asioita joka kantilta...sinä et! Sinä olet niitä jotka tutkimuksensa pohjaksi määräävät loppululoksen....se on iisalmelaista poliisitutkimusta pahimmillaan! Ala-arvoista toimintaa teiltä...pyytäkää jo Oulun poliisilaitoksesta konsulttiapua, he osaavat hommansa eivät tule murhaajien taholta manipuloiduksi!
- marjaliisakaarina
Analyytikko kirjoitti:
Se voi kylläkin olla koko vakinaapurin porukalla! Syystä ,että eivät saaneet mökkiläisiä savustetuksi ulos niemenpuolikkaaltaan. Ei mene vieläkään kalloon, etteivät he omistakaan koko niemeä. Ottaisivat jo järjen käteensä,kun se ei kerran päässä toimi!
Leskellä ei ole mitään stressiä, haukkujilla (=vakiporukalla ja heidän klaanillaan) taitaa olla,kun totuus alkaa tulla esille!
Painu kämpääsi analysoimaan. äläkä tule häpäisemään itseäsi julkisille palstoille! - analyytikko
Nytpä mulle tuli paha mieli😥
- SiskoTerttuHelena
analyytikko kirjoitti:
A itsellesinalysoi itse kirjoituksiasi niin pääset nauramaan!
- marjaliisakaarina
analyytikko kirjoitti:
Olipa ihan oikein, että tuli! Olisi pitänyt vielä hävetä tyhmää viestiäsi, mutta siihen ei analyysitaitosi riittänyt!
- marjaliisakaarina
Analyytikko kirjoitti:
Meitä on täällä monta,jotka tiedämme,että se oli vakain aikein ja harkiten tehty murha ja murhayritys. Syy siihen on isovanhempiemme tahto,joka jätti koko niemen lastenlapsille (murhaajan isä ja minun äitini olivat sisar ja veli ,koska me lapset olimme alaikäisiä, he ottivat lahjan puolestamme vastaan. Enoa etsittiin jo siihen tilaisuuteen ja tulihan hän lopulta ,kun muussa tapauksessa äitini sanoi ottavansa koko niemen! ) Kun enoni alkoi rakentaa taloaan,halusi hän niemen ymmärrettävistä syistä jaettavaksi. Hän oli kylläkin jo tehnyt oman mielensä mukaisen "esijaon"! Meille, sisarensa lapsille, hän oli paaluttanut palasen maata lesken nykyisen saunan takaa ryteiköstä,jonne vesi nousee keväällä ja syksyllä ja jonne ei voi mitään rakentaa; siellä olisi meidän sopinut istua kumisaappaat jalassa puolihämärässä katselemassa rämettyvää lahden pohjukkaa! Kun maanmittari kieltäytyi sellaisesta vääryydestä ja pisti niemen oikeudenmukaisesti keskeltä kahtia sai ensin veljeni vihat ja nyt on vuorossa leski ja sitä ennen hän yhdessä miehensä kanssa. Täysin syytön mies murhattiin. Leski pääsi pakoon ja hakee nyt oikeutta.
Toinen lisäsyy murhaan on (ehkäpä) se,että murhaajan vaimo jäi syvällä lesken tontilla riistakamerakuviin luultavasti klapivarkaissa. Tätä asiaa ei sitten millään saa tutkituksi, ei sitten millään. Häpeä siitä, että kyläläiset,jotka kaikki (ehkä) ko. henkilön tuntevat,(kun hän oli töissä isoisäni perustamassa k-kaupassa), saisivat sen tietää ,sai ehkä aikaan sitä "posttraumaattista stressiä",kun asiaa vaativat mökkiläiset yhä uudelleen ja uudelleen tutkittavaksi.(Vakivaimo on kertonut olleensa juuri sinä syksynä erityisen "huonovointinen",tarvinneensa jopa niitä paljon puhuttuja lääkkeitä! Leski ei ole tarvinnut!)
Koska sitä ei vieläkään ole tutkittu (todistusaineisto on poistettu läppärin poliisin hallussaoloaikana! Tikku on tallella.) herättää kummastusta ja epäilys asiayhteydestä murhan ja murhayrityksen kanssa vahvistuu.
Ainoa hirvittävä teko ei suinkaan ole murha ja murhayritys. Hirvittäviä ovat olleet niitä edeltäneet 25 vuotta,joina mökkiläisiä on kaikella sairaan (tai 14-15 vuotiaan vaille kasvatusta ja kuria jääneen) ja pahan ihmisen kekseliäisyydellä suoritettu häirintä ja kiusaaminen,johon koko hänen perheväkensä on häntä kannustanut nauramalla hänen älyttömyyksilleen.
Vakinaapureiden olisi pitänyt kääntää katseensa ja ajatuksensa omaan puoliskoonsa ja ja jättää mökkiläiset omaan rauhaansa. Ei pidä himoita toisen omaa. Siitä tuli paljon pahaa kaikille. Täysin syytön mies on murhattu. Täysin syyttömästä leskestä on tehty salakatselija ja kivienheittelijä ja aidan rikkoja.
Hävetkää väärien todistusten antajat!! - eaken
ei sinunkaa sivusta katselijana ja sivullisena kannattais kirjotella kuulemiasi juttuja täällä ominasi...luulis mummolla olevan jotain mielekkäämpääkin tekemistä ku jankata toisten asioita palstoilla.häpiä
- SiskoTerttuHelena
eaken kirjoitti:
ei sinunkaa sivusta katselijana ja sivullisena kannattais kirjotella kuulemiasi juttuja täällä ominasi...luulis mummolla olevan jotain mielekkäämpääkin tekemistä ku jankata toisten asioita palstoilla.häpiä
Kyllä täällä täytyy vaan asioista "jankata", koska käräjäoikeus ja poliisilaitos ei halua toimittaa sille uskottua tehtävää.
Vaimon osuus on edellen tutkimatta, mies istuu taposta ja taponyrityksestä, vaikka kuulustelupöytäkirjasta voi suoraan lukea, että teko oli harkittu!
Vanhempi konstaapeli Ville Mykkänen totesi henkirikoksen murhaksi ja murhanyritykseksi, mutta se muutettiin TÄYSIN PERUSTEETTOMASTI tapoksi ja taponyritykseksi, ilmiesti tutkinnanjohtaja Veli Pallosen ja Jari Rytkösen päätöksellä! Kukaan ei ole kertonut minulle LESKELLE muutoksen perusteita.
Jari Rytkönen on ilmisesti saanut ylennyksen tutkinnan aikana, samalla kun vanhempi konstaapli Ville Mykkänen hyllytettiin tutkimuksista. Jari Rytkösen virkanimikkeet ovat vanhempi rikoskonstaapeli ja sitten rikosylikonstaapeli!?
Miksi ylennys kesken tutkinnan? Eikö vanhempi konstaapeli Ville Mykkänen suostunut/taipunut sen jonkun/joidenkin tahtoon, joka/jotka määräsi UUDEN RIKOSNIMIKKEEN jota sitten Jari Rytkönen pantiin tukimaan. Hän sanoo, että hän vain tukit sitä RIKOSNIMIKETTÄ JOKA OLI HÄNELLE ANNETTU! Kuka poliisjohdossa ohjaa nuorempia poliiseja toimimaan nain AJATTELEMATTOMASTI...totuudesta välittämättä?
Näin ei voi olla, jos rikosnimikse annetaan valmiiksi, niin se ohjaa tukijaa toivottuun tulokseen!
Kuka on se henkilö, joka päätti rikosnimikkeen muuttamisesta murhasta tapoksi jne.?
Keskusteli kerran rikosylikomisaari Juha Makkosen kanssa tukimuksen laadusta,kertoen hänelle, että tukimuksen taso on -0, päättelykyky-0 ja kokoaisvaltainen paneutuminen rikokseen alle arvostelun, niin rikosylikomisaari Juha Makkonen oli silloin huolissan mainitsemistani seikoista ja kysäisi," kukas se tutkinnanjohtaja olikaan?"
Oliko Juha Makkonen tosissaan huolestunut rikostukinnasta(epäilen), koskapa ei itse tuonut tukimusta oletetusta halkovarkaudesta käräjäoikeuteen vaan tuhosi mieheni tietokoneelta sinne talletetut riistakamerakuvat, joissa murhaajan vaimo aikuisen tyttärensä kanssa tallentui kuviin klapipinollamme!
Minä oli ehtinyt juosta pakoon 7,5 m poliisin mukaan, kun kolmas laukaus kajahti ja silloin kuulin takaani Le...........n äänen sanovan..."Mitäs se He...i-poika täällä touhuaa?" Hän oli tontillani ja oli ilmeisesti katselemassa tapahtumia ylösnostettujen laitureiden takana tai sitten heti verandan nurkan takana ! Hänen äänensä oli rauhallinen ja tutkisteleva...ei ollenkaan kauhistunuta tai paniikissa oleva ääni! Se on todistus siitä, että vaimo tiesi tarkalleen mitä tontillani oli päätetty tehdä....murhata meidät molemmat!
Hänen on täytynyt kuulla mieheni voimakas karjaisu, kun serkkuni ampui häntä sydämeen ja mieheni kääntyessä tullakseen sisälle taloon ampui serkkuni häntä toisen kerran kylkeen...varmistaen. että mieheni kuoli! Tämä on aivan selvä murha!
Kuultuaan kolmanne laukauksen, murhaajan vaimo lähti katselemaan tilannetta, ja kysyi mieheltään tuon kertomani kysymyksen. Kun minä vastasin hänelle .."se ampui Reijon ja nyt ampui minua....Le...a- vaikeni eikä vastannu mitään!
Seuraavaki hänsoitta pikaisesti poliisille ja läähättä puhelimessa...mieheni tappoi naapurin, kun ne on niin ilkeitä....tämä on per kelettä! - SiskoTerttuHelena
niuvalt kirjoitti:
Mee hoitoon sairas ihminen
Tämä kirjoittaja on ilmeisesti murhaajan vaimo...häneltä ei paljon muuta sanottavaa irtoa! Mietippä mikä vaikutus sinulla on ollut serkkuni elämään, ....hän on nyt vangittuna henkirikoksesta!
Ihmettelen, että serkkuni viitsii soutaa sinua järven ympäri joka ikinen viikonloppa.....paljon saavat lomaa vankiloista nykyään!
Kerroppa nyt missä olit, kun kolmas laukaus kajahti, jäät vielä kiinni kunhan asiat tutkitaan, eli saadaan rehellisiä poliiseja ja tutkijoita asiaa hoitamaan! Onko Makkonen sukulaisesi, minulle hän väitti, että ei ole jäävi tutkimana halkovarkautta! Miksi hän sitten jätti sen tutkimatta ja tuhosi todistusmateriaalin!? Muistitikku onneksi jäi meille! Sinä" pakotit" serkkuni tappamaan, kun olit niin häpeissäsi, että jäät kiinni halkovarkaudessa...kerroit olleesi niin ahdistunut, ettet enää saanut untakaan! Ahdistuksesi alkoi 2013, kun me vaadimme Makkosta tukimaan jo lopuiltakin se oletettu halkovarkaus! Häpeä! - SiskoTerttuHelena
eaken kirjoitti:
Mikä on nimesi? Oletko ollut näkemässä mitä me Reijo ja Helena olemme vakinaapureelle tehneet!? Astu esiin ja puhu asiasi....tällä palstalla ikäväkyllä savolaiset osoittavat pimeimmän puolensa....nimimerkkien takaa päästellää vihjailuja ja valheita, mutta ei usklleta sanoa OIKEESTI mitään!
Onko sinulla muukin nimi kuin eaken?
Minun sisareni on ollut näkemässä joka kesä kaiken ja puhuut sitä mitä on tapahtunut eikä keksi mitään!
- seriffimaklout
Minä avaruuden ylipappina ja Kansan Temppelin seurakunnan lähettiläänä laitan kirouksen Lapinlahden päälle.
Me Kansan Temppeli uskonnon suurmiehet perustamme oman siirtokunnan Jupileriin jonne matkustamme aikakoneella tai pestävällä matolla ja sinne pääsee vain marttyyri kuoleman kautta eli oman käden kautta. Mutta minä olen kuolematon vaikka puukko on kahvaa myöten kaulavalimossa. Siellä nautimme Jupileria pitkin siemauksin ja naimme naisia anaaliin koska he rakastavat sitä ja ryhmäseksiä harrastavat jokapuolella. Aivan päätöntä meininkiä jos on pää poikki kuten ISIS tappaa ihmisiä,siellä on ammatti teurastajat
Lennänkin sinne
Täältä sinne viuh - SiskoPerkeleturpaKiinni
Tuommonen jankkaaja saa kenet tahansa tarttumaan haulikkoon. Minä en tommosta kukkautta per vuosi kuuntelis. Ja tätä se tuntu olleen vuodesta toiseen. Lopettas jo, ei ketään kiinosta eikä Suoli24 palstalta oikeutta saa,jos ei vääryyttäkään.
- SiskoTerttuHelena
Mistä sait päähäsi, että me olemme siellä jankuttaneet ja häirinneet naapuriamme lomamme aikana! On tosi tyhmää uskoa tuollaista, ei kukaan normaali tule lomallaan naapuriaan kiusaamaan! Mieti vähän omia vaikutteitasi, mistä ne kumpuavat! Minulla on oikeus puolustaa itseäni ja miestäni TÄYSIN TEKAISTUILTA SYYTÖKSILTÄ ! Kuten olen Iisalmen poliisia useasti jo ohjeistanut; pyytäkää konsulttiapua Oulun tai Porin poliisipiiriltä....he eivät usko murhaajn väittämiin mustista aukoista! Oulussa poliisi sai murrettua murhaajattaren valheet kuulustelemalla murhaajatarta niin kauan kunnes totuus tuli ilmi! Miksi ei Iisalmen poliisi tehnyt niin? Miettisit sitä etkä haulikoitasi...se osoittaa sinun "totuudenrakkautesi" määrää! Mitä tällä palstalla luuraat, jos ei sinua kiinnosta, lue vaikka sitä aloistusta "Kuka varasti huussinalustani"...olisiko se sinun makuusi sopivaa luettavaa? Minulla on paljon kannattajia tällä palstalla, koska monet ovat kokeneet Iisalmen poliisin taholta ala-arvoista kohtelua! Saako rikosylikomisaari Juha Makkonen tuhota todistusmateriaalin....onko se sinusta rikollista toimintaa? Vastaappa asiallisesti, ilman vihaa!
- tykkykä
Mee hoitoon
- SiskoTerttuHelena
tykkykä kirjoitti:
Mee hoitoon
Kommenttisi ei perustu mihinkään tosiasiaan ja on siis täysin hyödytön!Laitappa nimesi esille, ainoastaan valehtelijat ja panettelijat kirjoittavat nimimerkkien takaa!
- SiskoTerttuHelena
tykkykä kirjoitti:
Mee hoitoon
Melko varmasti murhaajan vaino tai sitä klaania aina sama monotoninen ilmaisutyyli!
- marjaliisakaarin
vastaus nim,Siskoperkeleturpakiinni
Olisitte itse pitäneet itsenne aisoissa ne 25 vuotta,jotka KIUSASITTE kaikella mahdollisella tavalla kuukaudeksi kesälomalle tulleita ihan tavallisia mökkiläisiä. (Se ns. )poliisi,palokunta,terveystarkastaja,rakennustarkastaja saisivat lähettää teille ison laskun kunnan palvelujen turhasta kutsumisesta. Ainakin150/kerta!
Olette oikein Per keleen mallioppilaita! - SiskoTerttuHelena
Nimimerkille SiskoperkeleTurpaKiinni!
Minä en edes ajatellut ampua vaikka meitä härittiin kiusattiin joka ikinen kesäloma 20 vuoden ajan...vakiperhe on sairas, kukaan normaali ihminen ei tee tuollaista...riko toisten istutuksia...sulje teitä (kolme kertaa).... jää kuviin tilanteessa jossa klapeja nakellaan omaan koriinsa.....valehtele valehtelemisen jälkeen!Tontillani oleva korallikannukas aita on ruhjottu heidän liiterinsä takaa...siitä on kuljettu jollain moottoroidulla vehkeellä......tämäkin on yhä vielä näkyvissä ...aita kukoistaa muualta .....toinen rikottu aidankohta on heidän saunansa takaa josta oli revitty korallikannukaita n. 1,5-,2,0 metrin matkalta...istutin tilalle tuijia!
Haluaisin todella tietää sinun nimesi sinun joka minulle huutelet ....huutele sille jolle poliisin sekä Lapinlahden kunnan virkamiestenkin olisi pitänyt panna stoppi heti alkuunsa eikä suostua hänen pompitettavakseen!
Laita nimesi esille!
- siskohermanni
Mene hoitoon leski
Minulla on munaa kirjoitella omalla nimelläni
Jankkaa,jankkaa,jankkaa,jankkaa,jankkaa,jankkaa,jankkaa,jankkaa,jankkaa,jankkaa,jankkaa,jankkaa,jankkaa,jankkaa,jankkaa,jankkaa,jankkaa,jankkaa,jankkaa,jankkaa,jankkaa,jankkaa,jankkaa,jankkaa,jankkaa,jankkaa,jankkaa. kohta tappaja pääsee vapaaksi,entäs sitten ?
kiäh kiäh kiäh,vututtaako jankkaajaa ?- SiskoTerttuHelena
Nimimerkille siskohermanni.....ilmeisesti olet niitä joka ei erpta sinistä punaisesta...
Siteraus sinulta tässä
#Minulla on munaa kirjoitella omalla nimelläni
Jankkaa,jankkaa,jankkaa,jankkaa,jankkaa,jankkaa,jankkaa,jankkaa,jankkaa,jankkaa,jankkaa,jankkaa,"
Mikä olikaan nimesi, uhnohit sen sanoa vaikka uhosit asiasta kovin!?NImi esiin nyt HETI!
- hermanninsisko
Jatka nyt sitä jankkaamista ! jankkaa,jankkaa,jankkaa,jankkaa,jankkaa,jankkaa,jankkaa,jankkaa,jankkaa samaa paskaa kun pää on pipi
- SiskoTerttuHelena
Oliko vielä muuta sanottavaa!? Mikä olikaan asiasi?
Sielläpäin huomaan AINA turvaudutaan tähän pipi päästään...lääkitys ei ole kohdallaan jne. Ne ovat vakavia asioita joilla ei pidä leikkiä! Miksi yritätte lopettaa keskustelun väittämällä kaikkia henkilöitä pipi-päiksi, jos aihe ei ole teille mieleen?! ITÄ-SUOMEN OIKEUSLAITOKSEN TILA ON MÄTÄ JA IHMISILLÄ SIELLÄ ON MONELLA VAIKEUKSIA SAADA OIKEUTTA.......näin olen tulkinnut kirjoitellessani omaan elämääni syvästi vaikuttaneen Itä-Suomen oikeuslaitoksen ja Iisalmen poliisilaitoksen toimimattomuutta, väsähtäneisyyttä ja suoranaista jälkeenjääneisyyttä!
I repeat....pyytäkää Oulu ja Porin poliisilaitoksilta konsulttiapua ohjeistamaan teitä henkirikosten tutkinassa. Aika on ajanut auttamattomasti teidän ohitsenne, vanhanaikaista on uskoa murhaajan sepittelyjä mustista aukoista jne....niin ei muualla Suomessa enää uskota......asennemuutosta tarvitaan ja töihin ryhtymistä OIKEESTI!
jatkuu.....
- hienohomma
Vituttaako ?
HÄHÄHÄH kiäh kiäh- SiskoTerttuHelena
mikä pitäisi keljuttaa..ainoastaan hävettää, että serkkuni on mennyt näin alas...murhaa mieheni, valehtelee ja pelastaa "neitonsa" pulasta tämän jäädessä riistakamerakuviin....häntä hävetti, että jäisi kiinni halkovarkaudesta, jos se tutkittaisiin, mutta tulihan siihenkin "rehellinen" poliismies apuun ja tuhosi todistusmateriaalin et silleen
......äitini puoleta olen sukuani Venäläinen, joten harmittaa, että äitini suku on häväisty! Äitini oli hieno ihminen ja kaikissa työpaikoissan erittäin pidetty eivät olisi päästäneet pois edes eläkkeelle..
... ollessaan huvilalla kanssamme, hän useasti pelkäsi jotain, Reijon mennessä trimmerilla ruohoa leikkaamaan. Miettikää millaisia vakinaapurimme olivat, että serkkuni tätikin pelkäsi hänen reaktioitaan!? Minä tunnen serkkuni hyvin kaukaiselta ajalta, emme ole koskaan olleet paljon tekemisissä, mutta tämä murhaaminen yms. olivat minulle täysin käsittämätön asia samoin sanoi veljeni, vaikka oli myöskin saanut kokea vakinaapurin puolelta mm. tiensulkeminen v. 1978 ja huuteleminen, että tule pe rkele laiska sieltä hiekkaa tielle lapioimaan! Silloinkin oli jo huutoa huussita joka jäin meidän puolelle, kun niemi jaettiin!
Veljeni ja äitini kertoivat kuinka eno oli tullut huutamaan pirtin ovelle, että jos ei per kele huussi siirry heti omalle puolelle niin....veljelläni oli ollut omia tuttaviaan kylässä ja he olivat siirtäneet huusin ½-metriä! Kun eno huomasi vieraat muuttui hänen käytöksensä lipeväksi ja vähätteleväksi...tätä se on aina ollut, kyläläiset eivät saa tietää asioiden oikeaa laitaa missään nimessä!
Heidän käytöksensä on aina ollut nousukasmaista ja se on osoitus heikosta itsetunnosta. Terapia voisi olla tässä avuksi!
Mikä on saanut serkkuni kaikkein alhaisimman puolen esiin, se on 10-pisteen kysymys!?
Kelpo vaimo on puolisonsa kruunu, mutta kunnoton on kuin mätä hänen luissansa! - miliisi
Omilla toimillasi aiheutit kuoleman
Näkyy harmittavan niin että olet saanut hullun paperit - SiskoTerttuHelena
miliisi kirjoitti:
Näkyy harmittavan niin että olet saanut hullun paperitVäitätkö, että kun rakensimme huvilan niemeen 1995 se oikeutti murhaan ja murhanyritykseen? Kerro mitä olet kuullut, mitä sinulle on kerrottu muuta?Kerro ihmeessä nyt, mikä syy oli murhata?Tätä olemme kyselleet kyselemästä päästyämme, mutt avastausta ei tule.
Mikä oikeus poliisilla oli hoitaa murhatukimus ala-arvoisesti? Murha on vakava rikos, vai onko sinusta...miliisi? - SiskoTerttuHelena
miliisi kirjoitti:
Näkyy harmittavan niin että olet saanut hullun paperitLaitappa nimesi esille?
- uliuliuli
Mitään murhaa ei salakatselija ole tapahtunut
Pikku tappo vaan- SiskotertuHelena
Murha ja murhanyritys on tapahtunut, älä puhu noin kevyesti henkirikoksesta! Tappo on pikaistuksissa tehty, mutta serkkuni tuli tontille aseen kanssa ja koputtamalal huvilan nurkkaan tapahtumat etenivät ampumiseen ....se oli ja on murha ja murhanyritys!
Mitään salakatselua ei ole ollut. Rikoskomisari Juha Makkonen tietää sen ja on puhunut serkkuni kanssa puhelimitse seuraavaa:" En minä niistä välitä, mutta kun tämän tekivät anna niille niin per keleesti sakkoja kuin pystyt!"Minäkin puhuin Makkosen kanssa silloin puhelimessa ja hän sanoi "olkaa huoleti asia tutkitaan tarkasti ja huolellisesti!" Siis serkkuni käytti tilaisuutta hyväkseen, kun tiesi, että meidän jo v. 2012 vaatima tutkinta oletetusta halkovarkaudesta uusittiin nyt v. 2013 !
Murhan ja murhanyrityksen syy on oletettu halkovarkaus. Riistakamerakuvissa jotka ovat tallentuneet tontillamme, murhaajan vaimo aikuisen tyttärensä kanssa kävelee päättäväisesti tontilleni menee klapipinolle kääntyy sen suuntaan ja alkaa nakella klapeja koriinsa!
Poliisille murhaajan vaimo kertoo tulleensa niin ahdistuneeksi juuri v. 2013., ettei saanut nukutuksikaan enää ja hänen miehensä huomasi sen! Mies huusi puhelimessa murhapäivänä, että perhe-elämä heidän välillään oli katkennut! Miksi tätä puhelua ei kuunneltu oikeudessa...siinä oli syy murhaan ja murhanyritykseen! Sen sijaan kuunneltiin puhelu jossa mieheni sanoo "älä katko niitä pihlajia!"Mitä tämä todisti, juuri sitä, että hän on kunnoton ja käyttäytyy halpamaisesti provosoiden koko jutun! Mehän poistuimme silloin huvilalta ja olimme poissa noin klo 14 asti! Sekään ei kiinostanut syyttäjää, ettei olisi huomannut kuka se riiteli ja miksi!
Ihmettelen, että miksi ette enää puhukaan kivienpyörittelystä liiterinne takana? Sehän on hallinnaloukkaus, joka kieriteltiin minun syykseni! Tuomarin kysyessä murhaajalta, mitä ne kivet teitä siellä haittaavat...sanoo murhaaja bravuurivastauksensa...kivet liiterin takana nokkoskasassa vähentävät heidän asumismukavuuttaan!
Itseppähän sanoitte olette takapihanasukkeja!
Murha ja murhanyritys tehtiin vuosia kasvaneen kiukun ja vihan takia koska eivät saaneet koko niemeä itsellen! Näinhän rikoskomisaari Juha Makkonen tulikin meiltä kysymään v. 2012..."tiedättekö mistä johtuu se suhteeton viha teitä kohtaan?! Murhaajalta kysyttiin oikeudessa...vihasitteko Ahosia...hän vastasi en vihannut! Hän valehteli tavoilleen uskollisena!
Mitään salakatselua ei ole meidän puolelta ollut koskaan...omaisuuttan saa suojella vandaaleilta! Vuodesta toiseen katkotaan tienvarrenpuiden latvat ..revitään korallikannukaat...halot viedään 15 -20m3 ...tikapuut viedään...iso puutarha-amme kukkienkastelua varten katoaa heti 1. kesänä.....kieleltään pikkupoikia kastelemasta kukkasiani ....kielletään metsuria paistamassa makkaraa ...ja minä leski jonka mies on raukkamaisesti murhattu ja minutkin yritetty saan sakot kivienpyörittelystä murhaajan liiterin takana ja salakatselusta jonka tuo pariskunta kehittelit sen yhdeksän ylimääräisen päivän aikana tahallan ja pirullisuuttaan!
Aivan varmasti tuo pariskunta tietämällä tietää, etteivät meitä parempia naapureita olisi voineet saada! He eivät vain halua naapureita he halusivat koko niemen itsellen!
Jos kuvittelette, että Reijo ja Helena antoivat samalla mitalla takaisin...näin emme tehneet...odotimme väistelimem ja odotimme, että he tulisivat järkiinsä, mutta järki ei voittanut vaan kateus ja viha "menetetystä" niemestä!
Poliisi on heidän tuttavansa tai sitten Makkonen on jäävi tukimaan heidän rikoksiaan, muuten en tätä voi käsittää! Tämä juttu HAISEE!
- exkiurvetinen
Syöttekö te siellä lapinlahella psilodyiini pitoisia sieniä ne aihettaa hallusinaatioita kuten lsd, kin.
- Sekopoltsi
Kyllä, ja vieläpä paljon ja useasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1094236
- 783476
Oletko koskaan stalkannut kaivattuasi?
Jos olet, miten olet stalkannut? Jäitkö kiinni? Onko hän stalkannut sinua? Jos on, miten suhtauduit?803292Karhuryhmä
Kellään tarkempaa tietoa miksi ja missä karhuryhmä ollut? Perheväkivaltaa vai huumeperintää kenties taas?243199Just alkoi ottamaan päähän
Miten voikin mennä näin, että koko päivän haluaa vain nähdä toisen ja lähelle. Sitten aivan salamana mieleen tulee kaikk223142- 722896
"Mielipide: Äärivasemmiston uhka on otettava vakavasti"
Demokratia näyttäisi olevan Halla-aholle enemmänkin välttämätön paha kuin tavoiteltava asia. Väkivallan ihannointi ja m452770Raisionkaaren koira hyökkäys
Taas nähtiin että koiriin ei voi luottaa. Eilen illalla vapaana ollut koira hyökkäsi Raisionkaarella kolmen henkilön kim612721Tapa jolla kohtelit minua viimeksi miellytti erityisesti
Osaat huomioida kauniisti ja katsot aina tilanteita yhteisen hyvän kannalta. Sitä arvostan erityisesti.852539- 332384