Onko Microsoft lopettanut Vistan päivitykset?

paskavista

Vistakoneeni ei enää löydä eikä lataa tietoturvapäivityksiä. Viruksentorjuntaohjelma W Sekucrity Essentials kyllä on tavallaan toiminnassa mutta pitää päivittää manuaalisesti. Välillä onnistuu ja välillä ei. Kun napsauttaa Updatea "päivityksiä tarkistetaan" palkki liikku vaikka ikuisuuden, mutta mitään ei tapahdu. Viimeisimmät päivitykset asentuivat 16.7. Sen jälkeen ei ole tapahtunut mitään. Tietääkö kukaan johtuisiko se tästä W Security Essentialista, vai onko Vistan tukeminen lakkautettu? Jostain kyllä luin että tukea jatkettaisi huhtikuulle 2017. Joitain korjausasennuksia olen netistä löytänyt mutta ne eivät auta, enkä kaikkia osaa tehdäkään.

8

634

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ottaa_päähän

      Täällä sama ongelma. Koneeni on jo kohtuu vanha, mutta toimiva ja käyttööni riittävä. En vielä viitsisi hankkia uutta konetta pelkästään tämän takia.

    • doddamaar

      Minulla loppui Vistan päivitykset joskus ennen joulua, kevättalvella joku "murhasi" sen lopullisesti. Nyt sen tilalla pyörii ihan hyvin ihan toinen käyttöjärjestelmä.

      • käytössä_huomattua

        Sellainen vista toimii ok joka on ollut koko ajan käytössä

        Mutta jos vista asentaa nyt tyhjästä jää jotkut ohjelmat toimimattomiksi jostakin syystä tai ei asennu ollenkaan, asennusikkuna katoaa näytöltä


    • Ota virransäästöt pois päältä ja jätä viikonlopuksi etsimään niitä.

    • wincmdos

      Avaa komentokehote järjestelmänvalvojana ja suorita nuo yks kerrallaan:

      NET STOP wuauserv
      RD /S /Q %windir%\SoftwareDistribution\Download
      NET START wuauserv
      C:\> %windir%\system32\wuauclt.exe /detectnow

      • ottaa_päähän

        Tuosta ekasta käskystä sanoo vaan, että System error 5 has occurred. Access is denied. Järjestelmänvalvojana olen kirjautuneena.


      • runas_administrator

      • piti_olla_hakuruutuun

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3467
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      156
      2089
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      201
      1773
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      134
      1685
    5. Rajalakia menee läpi ja sekosi vastustajajia

      Korpeaa hheh heh.
      Perussuomalaiset
      80
      1155
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      272
      1034
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      126
      984
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      929
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      885
    Aihe