Kesitas!! Huhuu?!?

Ja.sitten.asialinjalle

Miten se asia nyt on?

Onko sinulla esittää todisteita siitä, että suomalaiset ovat geneettisesti sukua israelilaisille? Sinähän olet luennoinut aiheesta vaikutusvaltaisille ihmisille? Sinun tietosi on siis pätevämpää kuin aiheeseen perehtyneiden tutkijoiden?

Pidän tämän esillä niin kauan, että saan selkeän vastauksen. Nyt ei auta pakeneminen. Vai onko se antisemitismiä ja Israelin vihaamista, jos sinulta vaatii todisteita väitteillesi?

49

369

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ihmetteliä22

Sinulla on todella depressio pohjainen viha Kesitasta ja Israelia vastaan olla tapissaan.

Teit uuden avauksen aiheesta, aika pahaa sairauttasi ajatellen.

Edellisessä yritit vielä pelotella toista palstalaista, näin alas antisionistit menee.

Noloa.

• Ja.sitten.asialinjalle

Päinvastoin. Noloa on se, ettet kykene muuhun kuin jankkaamaan tyhjyyksiä.

Samoin, noloa on ihmettelijä-sanasta puuttuva j-kirjain.

• Ja.sitten.asialinjalle

Pyydän anteeksi Israelilta, Kesitakselta ja koko palstalta.

Perun sanomani nöyränä.

• Rajakylä3

Ohoh, sitä on jo odotettukin.

Näin ne asiat selviää puhumalla.

• kalevi__

Kesitas on reppana, kun vetoaa omaan narsistiseen egoonsa luennoinneesa vaikukusvaltaisille ja kerskaa sillä. Voi sinua ihmisraasu.
      2. Kor. 10:17
      Mutta joka kerskaa, hänen kerskauksenaan olkoon Herra.

• TäsäVastukseni

Kesitas 27.9.2014 10:31

"Jo otetaan esim Oulun alue, muualla sitä ei esiinnyt, kun teillä ja tapahtumia on satoja, ellei jo tuhatkin." (hänen mukaan muualla /(voi ymmärtää myös "muilla ihmisillä"/) ei esiinny pedofiliaa)

"Kukaan muu tähän ei pysty, kun te, asia joka oli minun nuoruudessa jotenkin itsestään selvyys." (muut ei pysty vastaavaan pf, ja hänen nuoruudessa pf oli itsestäänselvyys)

"Mutta kun et ole VL, et ehkä ole joutunut raiskatuksi" (arvio vastakirjoittajasta)

Kesitas 17.9.2014 20:22

"Täältä löytyy VESTADIOLISEN OIKUS Oulussa.. Veikko Vihelä raiskasi ja hyväksikäytti 14 lasta? Mitkä oikeus Hänellä on Suomen Oikeudessa, 70 pv ehtoollista?" (Kesitas Henna Oikariselle).**

Näinhän se VL mafia toimii? eikö vaan. He pelastivat omansa?

Muualla jo neljän lapsen jutusta tulee ”penaltia” useampi vuosi. Näin toimii SRK kristillisyys. Eihän siinä tule kun 5 pv yhtä kohti. Halpaa se on jatkaa Vihelän hippalointia

Kesitas kirjoitti toukokuussa 2013:

""Kaikesta näkee, että mielesi on saastainen. Näet kaikessa vain seksuaalisuutta.

Sairastat ilmeisesti samaa addiktiota, kun valtaosa koko VL liikkeen isistä, jotka raiskaavat kesäisesti pukeutuneita ala- ikäisiä lapsiaan

Kesitas 23.10.2014 19:15

Vai vähättelet pedofiliaa? Mikään "uskonnollinen" järjestö ei vedä teille mitään vertaa, niin järjestelmällistä menetelmänne lasten nainneissa oli ja on osin vieläkin Pohjois- Suomessa

Kesitas 13.1.2015 23:14

Hieman katsantoa, kuka valehtelee?

Jäi vielä mainitsematta, että onko asiantuntia ehkä SRK;n pedofilia salaaja?? Sopisi kuvioihin. Siellä niitä on muutamia? Jos useampia nimeä, teillä kuitenkin -60 luvulta lähtien tuhansia. ...

...Muhonen saattaa kirjoittaa niin, kuten sanoit, mutta ongelmana on olettamus, Hänen näkemys ja vailla yhtään nimeä. Esillä oli kolme, joista yksi todettiin syyttömäksi....Ei taida riittää pesemään teidän pesäänne.

Täällä Oulun alueella on mm. Vihelöitä ja Myllymäkejä tuomiolla joka kuukausi.

Minun älykkyyttäni on palstalla ehkä eniten, Melperiä lukuun ottamatta ja olen vakuuttunut, että sen tekee huomattavasta heikoimmilla varustetut lestat.

Kesitas 29.1.2015 17:03

Voidaan myös kysyä; Suosiko Hän näitä R- ritareita. Hänelle riitti se, että Isän ohje oli ottaa heidät hengiltä.

Kesitas 3.7.2015 15:10

Jos minulta kysyt , olen Uudestisyntynyt Jeesuksen opetuslapsi ja kunnioitan Isän määräyksiä.

Kommentoi

Ilmianna

Jaa

6 VASTAUSTA:

nii-in

10.3.2016 10:01

Kesitas 14.7.2015 20:22

Olen toiminut 6 vuotta työssä, jossa potilas on ilkosillaan, mutta tein vain työni, en kuten VL, raiskannut..

Kommentoi

Ilmianna

Jaa

6-1112

10.3.2016 10:01

nii-in kirjoitti:

Olen toiminut 6 vuotta työssä, jossa potilas on ilkosillaan, mutta tein vain työni, en kuten VL, raiskannut..

— Näytä lisää

Kesitas 24.11.2015 17:38

Kepulainen Pääministeri on kaiken pahan alkuunpania ja Valtuustossa lestadiolais- keput ajoivat tilojen vuokraamista, pystyssä taputtaen, sopulit olivat jo omaksuneet asian ja heillehän raiskaus on arkipäivää.

• TäsäVastukseni

Kesitas 27.9.2014 10:31

"Jo otetaan esim Oulun alue, muualla sitä ei esiinnyt, kun teillä ja tapahtumia on satoja, ellei jo tuhatkin." (hänen mukaan muualla /(voi ymmärtää myös "muilla ihmisillä"/) ei esiinny pedofiliaa)

"Kukaan muu tähän ei pysty, kun te, asia joka oli minun nuoruudessa jotenkin itsestään selvyys." (muut ei pysty vastaavaan pf, ja hänen nuoruudessa pf oli itsestäänselvyys)

"Mutta kun et ole VL, et ehkä ole joutunut raiskatuksi" (arvio vastakirjoittajasta)

"Täältä löytyy VESTADIOLISEN OIKUS Oulussa.. Veikko Vihelä raiskasi ja hyväksikäytti 14 lasta? Mitkä oikeus Hänellä on Suomen Oikeudessa, 70 pv ehtoollista?" (Kesitas Henna Oikariselle).**

Näinhän se VL mafia toimii? eikö vaan. He pelastivat omansa?

Muualla jo neljän lapsen jutusta tulee ”penaltia” useampi vuosi. Näin toimii SRK kristillisyys. Eihän siinä tule kun 5 pv yhtä kohti. Halpaa se on jatkaa Vihelän hippalointia

Kesitas kirjoitti toukokuussa 2013:

""Kaikesta näkee, että mielesi on saastainen. Näet kaikessa vain seksuaalisuutta.

Sairastat ilmeisesti samaa addiktiota, kun valtaosa koko VL liikkeen isistä, jotka raiskaavat kesäisesti pukeutuneita ala- ikäisiä lapsiaan

Kesitas 23.10.2014 19:15

Vai vähättelet pedofiliaa? Mikään "uskonnollinen" järjestö ei vedä teille mitään vertaa, niin järjestelmällistä menetelmänne lasten nainneissa oli ja on osin vieläkin Pohjois- Suomessa

Kesitas 13.1.2015 23:14

Hieman katsantoa, kuka valehtelee?

Jäi vielä mainitsematta, että onko asiantuntia ehkä SRK;n pedofilia salaaja?? Sopisi kuvioihin. Siellä niitä on muutamia? Jos useampia nimeä, teillä kuitenkin -60 luvulta lähtien tuhansia. ...

...Muhonen saattaa kirjoittaa niin, kuten sanoit, mutta ongelmana on olettamus, Hänen näkemys ja vailla yhtään nimeä. Esillä oli kolme, joista yksi todettiin syyttömäksi....Ei taida riittää pesemään teidän pesäänne.

Täällä Oulun alueella on mm. Vihelöitä ja Myllymäkejä tuomiolla joka kuukausi.

Minun älykkyyttäni on palstalla ehkä eniten, Melperiä lukuun ottamatta ja olen vakuuttunut, että sen tekee huomattavasta heikoimmilla varustetut lestat.

Kesitas 29.1.2015 17:03

Voidaan myös kysyä; Suosiko Hän näitä R- ritareita. Hänelle riitti se, että Isän ohje oli ottaa heidät hengiltä.

Kesitas 3.7.2015 15:10

Jos minulta kysyt , olen Uudestisyntynyt Jeesuksen opetuslapsi ja kunnioitan Isän määräyksiä.

Kesitas 24.11.2015 17:38
      Kepulainen Pääministeri on kaiken pahan alkuunpania ja Valtuustossa lestadiolais- keput ajoivat tilojen vuokraamista, pystyssä taputtaen, sopulit olivat jo omaksuneet asian ja heillehän raiskaus on arkipäivää.

• lyhyesti_tähän

Nuo kertovat tuon aivopestyn helluntailaisen tasosta.

Toisaalta kertoo myös niiden keskustelijoiden tasosta, jotka ylipäänsä ottavat osaa tämän häntäheikki Kesitaksen keskusteluihin.

• Ja.sitten.asialinjalle

No niin, Kesitas! Vastauksia?

Lapsellisesta nikkivarkaasta huolimatta.

• Ja.sitten.asialinjalle

Kyllä pitää olla lapsellista touhua. Ensin Kesitas esittää selkeitä väitteitä siitä, että suomalaiset ovat sukua israelilaisille. On omien sanojensa mukaan aiheesta jopa luennoinutkin!

Kun tälle "asiantuntijalle" sitten esittää tarkennuspyynnön, vastaus on kiukuttelu ja - kas kummaa - eri nikkien herjanheittoa!

Mistä tämä kertoo? Näinkö tosiaankin toimii syvän uskovainen ihminen? Onko tuollainen toiminta esikuvallista?

• Klovnistensakohan

Milloin sinulle on syntynyt mielikuva, että ko. kirjoitustaidoton, mutta silti jollain opilla aivopesty helluntailainen rikollinen edes teoriassa olisi sydämen uskovainen, saati uskovainen?

• Ja.sitten.asialinjalle

Minkäs sille voi: kun ei kykene muuhun kuin valehtelemaan niin sitten ei kykene.

• Ja.sitten.asialinjalle

Ja ylös muistutukseksi avauksen kohteelle.

• velilempäälä

Miki vihaat Jumalan kansa ts. Juutalaisia???

Noloa olla tyhmä??

• Ja.sitten.asialinjalle

Mene nyt vaikka juoksemaan metsään. Antisi täällä on lähes samaa luokkaa Kesitaksen kanssa. Tunnen jo melkein sääliä. Melkein.

• huissikametsään

Asi, eikun sikalinjalla, huhuu, mitä kuuluu, miksi häiriköit uskovien palstoja ja parjaat kempeleen juutalaista, miten hän on sinua loukannut, vanha mies? Mistä katkeruutesi pursuaa, kun et edes uskossa ole? Eikö sulla ole järkevämpää tekemistä vai eikö järki riita järkevämpään?

• Danjagar

Sillä aikaa kun odotellaan Kesitakselta tyhjentävää ja asiallista vastausta asialliseen kysymykseen, kysyn vl:ltä:

onko vl:llä todisteita siitä, että oikea usko on siirtynyt katkeamattomana Jeesuksen ajoista tänne Pohjolan perukoille?

• ihmetteliä_palvelia

On. Kyllä on. En voi sitä tässä todistaa mutta jos tulet kuuliaksi niin todistan mielelläni.

Siunauksella

Kes

• tietoajauskoaOn

Tarkennus kysyjälle. Se ainoa oikea usko on ollut
        maailman alusta asti. Jeesus oli toki tärkeä välietappi, mutta ennen Jeesusta uskottiin Jeesuksen syntymiseen ja nyt uskotaan näin tapahtuneen.

Usko - ainoa oikea on ollut maan päällä Adamista alkaen.

• tietoajauskoaOn kirjoitti:

Tarkennus kysyjälle. Se ainoa oikea usko on ollut
        maailman alusta asti. Jeesus oli toki tärkeä välietappi, mutta ennen Jeesusta uskottiin Jeesuksen syntymiseen ja nyt uskotaan näin tapahtuneen.

Usko - ainoa oikea on ollut maan päällä Adamista alkaen.

Hieman tarkennusta.

Mihin kristitty uskoo, on se, että Jeesus on luvattu Messias.

Se on asia, johon usko tulee perustua ja toiminnalta Hän odottaa, että myös opetuslapseuttaa itsensä, hakeutumalla kasteelle.

Kes.

• enemmän.näkiä.kokia

Ja.sitten.asialinjalla kuulostaa naiselta. tai on homo ??

• Kesitas myös väittää olevansa itse juutalainen. Tämä on yhtä paljon hölynpölyä kuin että suomalaiset olisivat juutalaista sukua. Oikeat juutalaiset pääsevät Israelin kansalaisiksi. Kesitaksella ei ole tähän mahdollisuuksia.

• Ja.sitten.asialinjalle

Kyllä pitää olla ihmisen erikoinen, jos on pakko uskon nimissä valehdella ja sitten ei voi sitä myöntää.

• tsongajadeki

Kesitasin uusin verbi, opetuslapseuttaa! Ukkoahan lapsettaa.

• Onko se Sinulle epäselvä, mikä on opetuslapseuttaa itsensä Jeesuksen seuraajaksi?

Jollet ole ennen kuullut, on se vastus seuraavaan;

Matt 28;20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."

Etkö ole Jeesuksen seuraaja?

Kes

• Ja.sitten.asialinjalle
        Kesitas kirjoitti:

Onko se Sinulle epäselvä, mikä on opetuslapseuttaa itsensä Jeesuksen seuraajaksi?

Jollet ole ennen kuullut, on se vastus seuraavaan;

Matt 28;20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."

Etkö ole Jeesuksen seuraaja?

Kes

Kas, Kesitas...

Sinullako siis ei ole esittää minkäänlaisia todisteita siitä, että israelilaiset ovat suomalaisten sukulaisia?

Miksi sitten VALEHTELET asiasta?

• Ja.sitten.asialinjalle kirjoitti:

Kas, Kesitas...

Sinullako siis ei ole esittää minkäänlaisia todisteita siitä, että israelilaiset ovat suomalaisten sukulaisia?

Miksi sitten VALEHTELET asiasta?

On, en muuten olisi siitä vakuuttunut.

• Ja.sitten.asialinjalle
        Kesitas kirjoitti:

On, en muuten olisi siitä vakuuttunut.

No, sitten vain todisteita esiin. Niiden on oltava varsin vakuuttavia, koska oikeat tutkijat ovat perusteellisesti suomalaisten geneettisen taustan määritelleet. Kumma kyllä, siellä ei israelilaisista mitään puhuttu? Varmaankin virhe?

Mielenkiinnolla odottelen nyt linkkejä tarkasti varmistettuihin ja mieluiten perinnöllisyystieteilijöiden toimesta vertaisarvioituihin todisteisiin aiheesta. Kun todisteet EPÄILEMÄTTÄ löytyvät, julkisuus tulee varmasti olemaan suurta.

• Seurailia-123

Kuule ,oet sekulaari ,et tarvitse mitään linkkejä. Riittääkö tämä vastus tällä kertaa Juutalaisuuttasi vastusten ??

Jk. En oe "Kesii"

• Ja.sitten.asialinjalle kirjoitti:

No, sitten vain todisteita esiin. Niiden on oltava varsin vakuuttavia, koska oikeat tutkijat ovat perusteellisesti suomalaisten geneettisen taustan määritelleet. Kumma kyllä, siellä ei israelilaisista mitään puhuttu? Varmaankin virhe?

Mielenkiinnolla odottelen nyt linkkejä tarkasti varmistettuihin ja mieluiten perinnöllisyystieteilijöiden toimesta vertaisarvioituihin todisteisiin aiheesta. Kun todisteet EPÄILEMÄTTÄ löytyvät, julkisuus tulee varmasti olemaan suurta.

Mikä sinä olet minulta vaatimaan etnisyyttäni todistamaan.
        Hitler, Stalin ja Mao olivat siinä hyviä, ei kelvannut sekään vaikka oli suvussa pakanoita.

Sama meno jatkuu. SRK on Suomen antisetistisin lahko, joten tutki omaa taustaasi, saatat yllättyä.

Laita sukusi, vaikka 700v.eKr, katostaan sitten mikä olet, jos et siihen pysty, niin opettele olemaan hiljaa kyseisestä asiasta myös minun osalta.

Jeremia kirjoittaa kyseisessä asiayhteydessä pakanoista sen, etteivät he kuitenkaan sitä tajua, niin syvälle Jumalan on meikäläisten sydämeen asioita asettanut.

Olet siis jäänyt jotain vaille, jo silloin 700v.eKr.

• Ja.sitten.asialinjalle

Joopa joo...

Telttakokouksissa ja oikean "arvovaltaisen" yleisön läsnäollessa on niitä Totuuksia helppoa työntää tulemaan, mutta kun perusteluja kysyy, alentuu toinen osapuoli tuolle tasolle...

Et taida oikein ymmärtää lukemaasi. Minä ensiksikään en ole minkään lajin uskovainen. Suhtaudun erittäin kriittisesti teihin kaikkiin fundamentalisteihin. Sinäkin olet juuri sitä - fundamentalisti.

Toiseksi, EN pyytänyt sinulta selvitystä etnisyydestäsi! Pyysin sinulta todisteita väitteellesi, että israelilaiset ja suomalaiset ovat sukua toisilleen! Esitit sen väitteen toisaalla ja väitit jopa aiheesta puhuneesi sille "arvovaltaiselle" joukolle. Jos et muista, lue ketju siitä, miten vain juutalaiset ovat Jumalan silmäterä! Etkö muista omia sanomisiasi?

Sinne toiseen ketjuun laitoin useampiakin linkkejä, jotka viittasivat tutkimuksiin. Tutkimuksiin siitä, miten suomalaisten geneettinen alkuperä on selvitetty! Niissä tutkimuksissa ei puhuta siis mitään israelilaisten ja suomalaisten geneettisestä sukulaisuudesta. Ei mitään.

Näin ollen, pyysin sinulta todisteita väitteellesi, joka vaikuttaa epäilyttävältä. Onko niitä olemassa vaiko ei?

Jotenkin tuntuu kuin joutuisin pikkulapselle vääntämään rautalankaa. Vastaa rehellisesti ja loeta kiemurtelu, Kesitas!

• Ja.sitten.asialinjalle
        Kesitas kirjoitti:

Hitler, Stalin ja Mao olivat siinä hyviä, ei kelvannut sekään vaikka oli suvussa pakanoita.

Sama meno jatkuu. SRK on Suomen antisetistisin lahko, joten tutki omaa taustaasi, saatat yllättyä.

Laita sukusi, vaikka 700v.eKr, katostaan sitten mikä olet, jos et siihen pysty, niin opettele olemaan hiljaa kyseisestä asiasta myös minun osalta.

Jeremia kirjoittaa kyseisessä asiayhteydessä pakanoista sen, etteivät he kuitenkaan sitä tajua, niin syvälle Jumalan on meikäläisten sydämeen asioita asettanut.

Ja se on Kesitas varmaa, että teen sinulle tarvitaessa vaikka uuden avauksen saadakseni vastauksen kysymykseeni! Valehteleminen ärsyttää!

• the_lost_Jews
        Kesitas kirjoitti:

Jeremia kirjoitti jotakin, mutta niin kirjoitti Jesajakin.
        Jes. 65:
        1 Minä olen kyllä ollut lähellä, mutta he eivät ole minua etsineet, olen ollut läsnä, mutta he eivät ole minua kyselleet, olen sanonut: "Tässä olen, tässä olen!" tälle pakanakansalle, joka ei kutsunut avuksi minun nimeäni. [Room. 10:20,21 : Jes. 55:6]
        2 Päivästä päivään minä ojensin käteni tätä vastahakoista kansaa kohden, kansaa, joka kulkee väärää tietä oman mielensä mukaan,
        Paavali vahvistaa.
        Room. 10:
        20 Jesaja sanoo vielä rohkeammin: -- Ne, jotka eivät minua etsineet, ovat minut löytäneet, olen ilmaissut itseni niille, jotka eivät minua kysyneet. [Jes. 65:1,2 : Room. 9:30]
        21 Israelista hän sen sijaan sanoo: "Päivästä päivään olen ojentanut käsiäni uppiniskaista ja vastustelevaa kansaa kohti."
        Ei pakanoiden tarvitsekkaan ymmärtää sitä, miten Jumala on kirjoittanut juutalaisten sydämeen pettymyksensä juutalaisten pahuudesta.

• Ja.sitten.asialinjalle
        the_lost_Jews kirjoitti:

Jes. 65:
        1 Minä olen kyllä ollut lähellä, mutta he eivät ole minua etsineet, olen ollut läsnä, mutta he eivät ole minua kyselleet, olen sanonut: "Tässä olen, tässä olen!" tälle pakanakansalle, joka ei kutsunut avuksi minun nimeäni. [Room. 10:20,21 : Jes. 55:6]
        2 Päivästä päivään minä ojensin käteni tätä vastahakoista kansaa kohden, kansaa, joka kulkee väärää tietä oman mielensä mukaan,
        Paavali vahvistaa.
        Room. 10:
        20 Jesaja sanoo vielä rohkeammin: -- Ne, jotka eivät minua etsineet, ovat minut löytäneet, olen ilmaissut itseni niille, jotka eivät minua kysyneet. [Jes. 65:1,2 : Room. 9:30]
        21 Israelista hän sen sijaan sanoo: "Päivästä päivään olen ojentanut käsiäni uppiniskaista ja vastustelevaa kansaa kohti."
        Ei pakanoiden tarvitsekkaan ymmärtää sitä, miten Jumala on kirjoittanut juutalaisten sydämeen pettymyksensä juutalaisten pahuudesta.

"Ei pakanoiden tarvitsekkaan ymmärtää sitä, miten Jumala on kirjoittanut juutalaisten sydämeen pettymyksensä juutalaisten pahuudesta."

Ei liity tähän aiheeseen. Kysymys on siitä, mitä Kesitas väittää. Koska hän ei halua vastata, yeen uuden avauksen. Saapahan Kesitaskin kohdata epärehellisyytensä seuraukset!

• the_lost_Jews
        Ja.sitten.asialinjalle kirjoitti:

"Ei pakanoiden tarvitsekkaan ymmärtää sitä, miten Jumala on kirjoittanut juutalaisten sydämeen pettymyksensä juutalaisten pahuudesta."

Ei liity tähän aiheeseen. Kysymys on siitä, mitä Kesitas väittää. Koska hän ei halua vastata, yeen uuden avauksen. Saapahan Kesitaskin kohdata epärehellisyytensä seuraukset!

Vastaushan oli kesin väitteeseen: # Jumalan on meikäläisten sydämeen asioita asettanut.#
        Hyvinkin liittyy.

• Ranninen

Ja se on Kesitas varmaa, että teen sinulle tarvitaessa vaikka uuden avauksen saadakseni vastauksen kysymykseeni! Valehteleminen ärsyttää!

Jospa Kessiä ärsyttää tyhmyytesi, jossa ilmenee myös valehtelua, jota et edes huomaa?

• Ja.sitten.asialinjalle
        Ranninen kirjoitti:

Jospa Kessiä ärsyttää tyhmyytesi, jossa ilmenee myös valehtelua, jota et edes huomaa?

Ja missä kohtaa valehtelen?

• the_lost_Jews kirjoitti:

Jes. 65:
        Paavali vahvistaa.
        Room. 10:

Jumala tekee Israelin kanssa UUDEN LIITON.

Jer 31
        31 Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton;
        32 en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta, ja jonka liittoni he ovat rikkoneet, vaikka minä olin ottanut heidät omikseni, sanoo Herra.
        33 Vaan tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa niiden päivien tultua, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä ja kirjoitan sen heidän sydämiinsä; ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
        34 Silloin ei enää toinen opeta toistansa eikä veli veljeänsä sanoen: 'Tuntekaa Herra'. Sillä he kaikki tuntevat minut, pienimmästä suurimpaan, sanoo Herra; sillä minä annan anteeksi heidän rikoksensa enkä enää muista heidän syntejänsä.
        35 Näin sanoo Herra, joka on pannut auringon valaisemaan päivää, kuun ja tähdet lakiensa mukaan valaisemaan yötä, hän, joka liikuttaa meren, niin että sen aallot pauhaavat-Herra Sebaot on hänen nimensä:
        36 Jos väistyvät nämä lait minun kasvojeni edestä, silloin myös lakkaavat Israelin jälkeläiset olemasta kansa minun kasvojeni edessä ainiaan.
        37 Näin sanoo Herra: Jos voidaan mitata taivaat ylhäällä ja tutkia maan perustukset alhaalla, silloin vasta minä hylkään Israelin jälkeläiset kaikki, kaiken sen tähden, mitä he ovat tehneet, sanoo Herra.
        38 Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin Herran kaupunki rakennetaan jälleen Hananelin-tornista Kulmaporttiin asti.
        39 Ja edelleen mittanuora kulkee suoraan Gaarebin kukkulalle ja kääntyy sitten Gooaan.
        40 Ja koko laakso, ruumiineen ja tuhkineen, ja kaikki keto Kidronin puroon asti, Hevosportin kulmaan saakka itään päin, on oleva Herralle pyhitetty. Ei sitä enää ikinä hävitetä eikä kukisteta."

Tajuatko, milloin tämä liitto ratifioidaan Jumalan toimesta, asia jonka Paavali VAHVISTAA.

Room 11

24 Sillä jos sinä olet leikattu luonnollisesta metsäöljypuusta ja vasten luontoa oksastettu jaloon öljypuuhun, kuinka paljoa ennemmin nämä luonnolliset oksat tulevat oksastettaviksi omaan öljypuuhunsa!
        25 Sillä minä en tahdo, veljet-ettette olisi oman viisautenne varassa-pitää teitä tietämättöminä tästä salaisuudesta, että Israelia on osaksi kohdannut paatumus-hamaan siihen asti, kunnes pakanain täysi luku on sisälle tullut,
        26 ja niin kaikki Israel on pelastuva, niinkuin kirjoitettu on: "Siionista on tuleva pelastaja, hän poistaa jumalattoman menon Jaakobista.
        27 Ja tämä on oleva minun liittoni heidän kanssaan, kun minä otan pois heidän syntinsä."

• 123-44

Ja missä kohtaa valehtelen?

Ainakin siinä, että Kes ei ole juutalainen.

Pane todiste pöytään.

• Ja.sitten.asialinjalle
        123-44 kirjoitti:

Ainakin siinä, että Kes ei ole juutalainen.

Pane todiste pöytään.

Oikeasti? Minua ei kiinnosta tippaakaan, onko Kesitas juutalainen vaiko ei! Minua ei kiinnosta Kesitaksen etninen tai mikään muukaan tausta. Minä otan kantaa hänen väitteeseensä!

Jos olen jossakin aiheeseen kantaa ottanut, osoita se. Kiitos.

Onko täällä paikalla vain lukutaidottomia ihmisiä?

• anna_todisteet

No kyllä saa pitkälle mennä, että yhteinen linkki löytyy, eli Nooaan saakka. Hänen pojistaan levisivät kansakunnat, eli Haamista, Jaafetista ja Seemistä.
      Israelilaiset ovat Seemin jälkeläisiä, suomalaiset Jaafetin jälkeläisiä, että mitä geneettistä sukulaisuutta siinä sitten tarkemmin olisi.

• Nooa ei koskaan ollutkaan. Vedenpaisumustarina pitää tulkita vertauskuvalliseksi. Jos kertomus pitäisi kirjaimellisesti paikkaansa, tide kyllä tietäisi asiasta.

• kaikkeaSitäHeh
        rauhansanalainen kirjoitti:

Nooa ei koskaan ollutkaan. Vedenpaisumustarina pitää tulkita vertauskuvalliseksi. Jos kertomus pitäisi kirjaimellisesti paikkaansa, tide kyllä tietäisi asiasta.

Siehän sanaseppoinen olet. Varmaan sinulla on "oikea" tulkinta. Anna tulla vaan ulos - rohkeasti vaan!

• Kun mennään pidemmälle, Jaakobin poikiin, niin Isaskarin heimosta on Suomessa suurin osa.

Taas tuolle rauhansanalaiselle; - Silloin kun ei ymmärrä Raamatun sanaa, tulee se ottaa kirjaimellisesti.

Kenelle Raamattu avautuu, Hänelle se avautuu, mutta kun ei avaudu, ei avaudu.

Muuten, tieteelle se on jo osin avautunut.

Kes.

• On_se_harmi
        Kesitas kirjoitti:

Kun mennään pidemmälle, Jaakobin poikiin, niin Isaskarin heimosta on Suomessa suurin osa.

Taas tuolle rauhansanalaiselle; - Silloin kun ei ymmärrä Raamatun sanaa, tulee se ottaa kirjaimellisesti.

Kenelle Raamattu avautuu, Hänelle se avautuu, mutta kun ei avaudu, ei avaudu.

Muuten, tieteelle se on jo osin avautunut.

Kes.

että Raamatun ydinsanoma ei vielä tuossakaan iässä ole ollenkaan avautunut sinulle. Aiotko ottaa vaarin etsikonajastasi ja etsiä syntien sovitusta?

• On_se_harmi kirjoitti:

että Raamatun ydinsanoma ei vielä tuossakaan iässä ole ollenkaan avautunut sinulle. Aiotko ottaa vaarin etsikonajastasi ja etsiä syntien sovitusta?

Minut on kastettu upottamalla varmaankin ennen mitä sinut, oman tunnustukseni pohjalta Jeesukseen.

Joten seurailen vain muiden "etsikkoaikoja"-.

Kes.

• ei_hyvää_yötä

No jos sitten Neandertalin gorillan kautta löytyy geneettinen yhteys.

• hohhhoijaaa

##Jotenkin tuntuu kuin joutuisin pikkulapselle vääntämään rautalankaa. Vastaa rehellisesti ja loeta kiemurtelu, Kesitas!##

Hän on sairas. Henkinen tyhjiö, narsisti. Miksi edes vänkäät narsistin kanssa.... ei täällä muutkaan häneen kiinnitä huomiota, paitsi tietty pellen roolissa.

• mulkoulevaHellari

Ihan hauska volttaajahan Juhani on. Tyhmä kuin Aasi, mutta siksi juuri :)

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      69
      2261
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      172
      1752
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      71
      1440
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      246
      1437
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      242
      1373
    6. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      83
      1232
    7. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      342
      1205
    8. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      369
      1183
    9. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1175
    10. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      336
      1128
    Aihe