Moittikaa nyt kun tilaisuus on!

Kristiina 23, ilmotti halustaan kiusoitella tms. ruunea.Sinulle tulee kohta kiire kun henkeni joutuu kohta vaihtamaan kortteeria. Henkeni tuleva sijoituspaikka tulenee olemaan avaruudessa, muiden pierujen joukossa.

Jos lähtöni saatte tietoonne, katsokaa sinitaivaalle, siellä olevaa pientä valkoista pilven sirpaletta. Siellä olen ja vilkutan teille kaikille.

Kristiina 23, väitti minun luulevan olevani kaikkitietävän. Kattia kanssa ja vähän koiraakin.

Arvostan suuresti kaikensorttista tietämistä."siitä puhe, mistä puute", sanotaan. Peruskirjoja olen lukenut ja Wikipedia on tärkein tietolähteeni sirpaletietoja etsiessäni.

Minäkö olen väittänyt tietäväni kaiken! Ei sinne päinkään! Kaikesta olen kiinnostunut ja väitteitäni esitän aina perustellen.

"Väite ilman perusteluja ei ole minkään arvoinen!"

Tällainen kirjoittelu on mukavaa "pään siivousta". Niinhän kahvipirtissäkin siivotaan ja tehdään kaikenlaista.

Pahantahtoinen en ole koskaan ollut, enkä sellaiseksi enää kerkiä. Perfektionistinen luonne on itselleni haittana. Kaiken pitäisi olla ympärilläni täydellistä, siitä tuo pilkun n............n

Parempaa jatkoa ö. ruune!

34

420

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oletko vakavissasi? Sanoja ei nyt ole tähän varastossa.

    • Ramoona_

      Pitänee turvautua sananlaskuihin, koska niissä on koeteltua viisautta. Yrittänyttä ei laiteta, ja nythän Ruune tavallaan yrittää provosoida palstalaisia moittimaan häntä. Laittaminen merkitsee myös moittimista. Sama merkitys ilmenee tässäkin : laittamattomasti sanottu tarkoittaa sitä, ettei siinä ole moitteen sijaa.

      Ei kukko käskien laula, turha siis tilata moitteitakaan omiin takoituksiinsa omaan aikatauluunsa sopivasti. Ennen vanhaan lapset saatettiin kyllä piiskata kerran viikossa ikäänkuin tuhmuuksia ehkäisevänä toimenpiteenä. Mutta eiköhän risut ja ruusut ajallaan ole fiksumpi tapa.

    • Huomenta vähän toruva Ramoona ja muut:D Onneksi olen rokotettu aiemmin tuokaltaisilla mieheni tempuilla, mutta tuohan tuo mieleen äskettäin kokemamme suru-uutisen -

      Olipa tuo äskeinen uni, kun nukahdin uudelleen tv:n ääreen. Olin Ramoonan kotona kylässä, nojailin kaapinovea vasten ja pyysin työtehtäviä talon emännältä. Hänpä ohjasi minut ikkunan luo, josta meri näkyi alapuolella, aika lailla vellova muuten:D

      Kertoi aamuisin 5 aikaan olevan mukava soudella, johon minä että kaipa vene on lukittuna,..on se raskas merivene,...siihen heräsin uutislukijan ääneen palolaitoksella. Niin elävää, miehensä ja poikansakin oli huoneessa, mukavia molemmat,..no tuli tuoreeltaan kerrottua unikin.

      Ruuneko mittaa kiintymystämme tai peräti hätää, kun poislähtöään enteilee,...kipeitä menetyksiä ne aina on rakkaiden ystävien lähdöt. Olisi hyvä muistaa rajallisuutemme siinäkin, kun ja jos kovin sanoin moitimme tuttujamme. No, joo elämäähän sekin vaan on,...
      Onneksi tuolla seilaa vaan mahtavan korkea kumuluspilvi, ettei heti pilvistä Kristiinalle 23 ja meille muille vilkuttele Ruunemanni.

    • jakolasku

      Huomenta taas Ruune. Paras puolesi on provosointi. Heittäydy heikoksi ja kerjää myötätuntoa, ala sitten taas provosoida. Yli kahdeksankymppisellä on alkanut uusi lapsuusaika.

    • Merilii-ek

      Huumorin kukka on kaunrein kukka ja sehän on ollut Ruuneperin kukkasia
      näinä vuosina, jolloin olen palstalla joskus pyörähtänyt.

      Samaa voidaan sanoa myöskin tähtiviulististamme Pekka Kuusistosta,
      joka laulatti lontoolaisyleisöään eilen Royal Albert Hallissa "hallejuja-illallaa" -
      ja sai välillä yleisönsä ulvomaan naurusta.

      BBC:n vauhdikas video – tähtiviulisti Pekka Kuusisto sai britit ulvomaan naurusta Royal Albert Hallissa
      ”Heiluulia-illallaa” lontoolaiset lauloivat Kuusiston johdolla.
      HS.FI
      Nyt kuuntelen sen loppuun.
      Hyvää toivorikasta torstaita Ruuneperille, Ramoonalle, Sinisirkulle...ja kaikille!

      https://www.google.fi/webhp?

      • Linkki_

      • Ps.Meriliiltä

        vielä:
        Tuokin aloituksesi huumori sai aikaan naurua ainakin tässä osoitteessa,
        ja sille annan arvoa enemmän kuin millekään muulle.

        Sanoit juuri sen, mitä itsekin ajattelen itsestäni, ja se aiheutti naurun:

        "Arvostan suuresti kaikensorttista tietämistä."siitä puhe, mistä puute", sanotaan. "


      • kaleidos.kooppi
        Ps.Meriliiltä kirjoitti:

        vielä:
        Tuokin aloituksesi huumori sai aikaan naurua ainakin tässä osoitteessa,
        ja sille annan arvoa enemmän kuin millekään muulle.

        Sanoit juuri sen, mitä itsekin ajattelen itsestäni, ja se aiheutti naurun:

        "Arvostan suuresti kaikensorttista tietämistä."siitä puhe, mistä puute", sanotaan. "

        http://www.tiede.fi/keskustelu/38293/ketju/provosoinnin_psykologia

        Tässä tiedekeskustelua ja ajatuksia, ilman naurua


      • kaleidos.kooppi kirjoitti:

        http://www.tiede.fi/keskustelu/38293/ketju/provosoinnin_psykologia

        Tässä tiedekeskustelua ja ajatuksia, ilman naurua

        kaleidos.kooppi

        Aika hyvän määritelmän löysitkin provosoinista. Miettimisen arvoinen asia.

        - Kun lapsi itkee, niin heti häntä lohdutellaan, mutta kun aikuinen valittaa jostain, niin keinot on vähissä. Itkevää on helpompi lohduttaa, vai onko? Entä jos ei itke, muuten vain valittaa pahaa oloaan?

        Yleensä näillä palstoilla on ohje, katso peiliin ja ota lääkkeesi, pahimmillaan, että hus, hus, häivy siitä, niin´kuin täällä ei tilaa riittäisi kaikille kirjoitus`halukkaille?

        Kuitenkin aika moni on täältä löytänyt sen "auttavan käden", joka on auttanut "häntä/eräitä") selviytymään pahimpien karikoiden yli ja ainakin muistan, että Ruuneperi oli yksi heistä?

        - Kyllä hän on omalla tavallaan, kuten miehet yleensä, auttavaisia ja ymmärtäviä, kun ei ole kysymys omasta vaimosta, jota tietääkseni ruunella ei ole?

        Miksi siis noin "sympaattinen" mies on halunnut olla ilman naisen lämpöä ja elää yksin?

        ps. kyllä jo aamulla huomasin tämän aloituksen, mutta eihän minulla ollut siihen mitään sanomista.


    • Lempeää torumista ja toppuuttelua olikin tarkoitus viestittää, välittämisestähän sekin kertoo.

      Olen ihan otettu, kun olen Sini-sirkun uneen päässyt, toivottavasti en kovin komenteeravana esiintynyt . Pärjäisithän Sinä kokeneena saarelaisena ankarammassakin merenkäynnissä, olisin hyvinkin voinut työtehtäväksi antaa verkon soudun mieheni kanssa, sehän pitää aamuvarhaisella tehdä. Minusta ei ikinä tullut hyvää verkon soutajaa, eikä meillä täällä etelässä omia kalavesiä olekaan, vaan yhteisalueilla kalastettiin, nyt sekin on melkein jäänyt. Opeteltiin laskemaan ja nostamaan verkot isosta veneestä tuulen ja ankkuroitujen verkkolippujen avulla, verkon syvyyttä voi säädellä kellukenarujen pituudella. Nosto kävi niin, että verkon toinen pää vapautettiin ankkuristaan, sitten ala- ja yläpaulasta pitäen vedettiin "yhtenä köytenä" saaviin, rantakalliolla se selviteltiin. Kalaruokien valmistukseen Sinut ottaisin mieluusti, hallitset sen saaristolaisnaisen varmuudella alusta loppuun . Minä näin kerran unessa valaistun kuusen metsäaukiolla ja kysyin lupaa Sinulta, saanko jäädä lepäämään sinne. Muistaakseni sellainen taulusi oli ollut näkösällä profiilissasi.

      Mainio tuo Meriliin linkki, todellista kulttuurien vaihtoa ja yhteisymmärrystä. Kielemme laulullisuus hivelee korvia, monta pehmeää l:ää u, i ja a seuranaan : "Hei luulia illalla". Tosirakkautta on, kun kelpaa kaitaluineen ja kieroine silmineen, voi hellällä huumorilla suhtautua toisen puutteisiin.
      Äskettäin Hesarissa juttu espoolaisesta Netta Skogista, joka soittaa harmonikalla hevi-musiikkia...ei oikein kolahtanut minuun.

      Torstaiterveiset ketjun kirjoittajille !

      • Valloittava Pekka Kuusisto sai mukaansa tempaavasti yleisönsä vallan ihastumaan humoristisella käännöksellään 😋

        Et lainkaan Ramoona kommandorana esiintynyt, mistä sellainen olisi voinut alitajuntaani edes tullakaan.

        Tuosta verkon soutelusta, on se jäänyt saaristoaikanani ammattikalastaja Valtterin harteille vaimoineen, oman kalastamiseni oli ainoastaan heittouistelu:D Kalaa tuli toki hyvin , ja niiden valmistamiseen olen ollut valmis kuin innokas boy scout.

        Nyt on vuorossa lihakeiton lämmitys, laitoin uunijuurekset naudan lavan kanssa eilen kiehumaan, pari Fond du chefi'ä vahvistamaan makua.
        Lopulla viskasin kourallisen Collezione pikkupastaa 3 valkosipulikynnen kera sekaan. Mainio keitto siitä tulikin! Eikä perunaa tällä kertaa...🍲


    • vilo-Sohvi

      Miksi pitää aina kirjoitella korkeasivistynyttä tekstiä,
      höpsistä vanhukset,

      kyllä luulis tavalliset taavettien tavalliset huolet kepaavan keskustelujen aiheeksi,

      • turhokki1

        oliskohan syytä avata pöljien palsta? siihen voisi kirjoittaa ihan ,tavallisetkin tallajat, joille koulusivistys on jäänyt kansakoulun oppimäärään, ja sekin heikosti läpikäytynä. tiidä kuinka suosittu palstasta tulisi, meitä pöljiä kun on paljon. vaionkos se parempi että jyvät erottuvat akanoista? mielipiteitä kaivataan!


      • turhokki1 kirjoitti:

        oliskohan syytä avata pöljien palsta? siihen voisi kirjoittaa ihan ,tavallisetkin tallajat, joille koulusivistys on jäänyt kansakoulun oppimäärään, ja sekin heikosti läpikäytynä. tiidä kuinka suosittu palstasta tulisi, meitä pöljiä kun on paljon. vaionkos se parempi että jyvät erottuvat akanoista? mielipiteitä kaivataan!

        Mahtaako tänne kovin korkeasti koulutetut kirjoitella`? Heillä lienee vakavampiakin foorumeita teksteilleen.
        Tyydytään nyt vaan toistemme seuraan. Ihan hyvää seuraa me toisillemme olemme.

        Ja vaihdetaan ihan tyynesti rauhallisia mielipiteitä, annetaan jopa Ruunellekin rauha ottaa kantaa mieleisiinsä aiheisiin.


    • eikarsinoida

      Ei tässä ketjussa kukaan koulutuksestaan puhu, ihan tavallisia touhuja tuntuu mummoilla olevan. Jätä linkit avaanatta jos niin tökkii ja avaa mieleisesi ketju. Et voi valita ketkä siihen vataa ja se on sääntöjen vastaistakin.

    • sääliksikäy-

      Mikä se on naisiaan tämä kristiina23, jota ruune ihan kerjää rökittämään itseään ? Tuskin mikään eilisen teeren tyttö palstalla, vaikka sellaisena taitaa esinntyä. Taas palstan kiltit muorit rientää lohduttamaan ja ymmärtämään ja parhain päin kaikki selittämään. Huumoriksi tämä on jo aika outoa. Kyllä tuossa aloituksessa jonkunlainen hätähuuto kuuluu taustalla.

      • sääliksikäy-...Miksi? Minua ei tarvitse sääliä, joten sääli vain toisia.


        Lainaus "sääliksikäy" nikiltä; "Tuskin mikään eilisen teeren tyttö palstalla, vaikka sellaisena taitaa esinntyä.???

        Ei esiiny. Mistä sellaisen kuvitelman sait?

        Olenhan jo tuonne kirjoittanut, että palsta on tuttu "ammoisina aikoina", vaikka silloin en ehtinyt niinkään tutustua eri nikkeihin, koska työelämä vaatii oman osansa, kuten perhekkin ja tietenkin se silloinen puhelin liittymä, ...ja mitä niitä olikaan?

        Entäs tämä; "Taas palstan kiltit muorit rientää lohduttamaan ja ymmärtämään"? Eikös se olekin palstan tarkoitus, että autetaan?

        "Mikä se on naisiaan tämä kristiina23, jota ruune ihan kerjää rökittämään itseään ?
        Tuskin mikään eilisen teeren tyttö palstalla, vaikka sellaisena, ...niin muka sellaisena? mistä noin päättelet?

        Hitsi, että meni sekaiseksi, kun yritin kopioida noita mielipiteitä, mutta niinhän se on elämässäkin. Yrität ymmärtää jonkun mielipidettä ja et vain millään ymmärräkkään sitä, vaan sanot omanmielipiteesi, johon toinen ei ole valmistautunut?


    • Erilaisuudet ovat suuria arvoja elämässä. samanlaisuus luo harmautta, tasapäisyys on kauhistus.

      Kyllä täällä sallitaan jokaiselle mahdollisuus kirjoitteluun. Ainakin on silloin kyseessä oma teksti.

      Mielenkiintoa tai suurta kiinnostusta ei välttämättä saada aikaan, mutta siihen ei aina pyritäkään.

      Makriinalle. Tosissani olen!

      • heppuhuoletonhei

        Sen olen näillä palstoilla huomannut, että sanoi niin tai näin, niin aina se on väärinpäin.


    • osissanitolen

      Pitää sanoa että huvinsa kullakin ilmeisesti paremman puutteessa tai sitten palstariippuvuudesta. Epäilen että tuosta riippuvuudesta seuraa tuo riitaisuus.

    • Entäsite

      Minkäs puutteessa sinä osissanitolen olet, kun täällä notkut ?

    • Et, tosiaan pahantahtoinen et ole koskaan ollut, päinvastoin, nöyrästi osaat pyytää anteeksi tahatonta loukkausta :D Niitähän voi syntyä ihan itsestään näillä messuilla, mutta ens'yönä tuolla yläilmoissa Perse'idit jo kipinöi.

      Sinnehän Sinä muiden pierujen kanssa sitten aiot ryhmittyä, mutta mistähän tunnistaa Ruunemannin niistä monista vieraista pierusta?
      Olisitko se vinkuva, vai pörähtävä, taikka hiljalleen tuhiseva? Olis se sentään mukava tunnistaa toisensa näin monen vuoden jälkeen.

      Hieman ujostellen ilmoitan takapuoleni olevan melko paukkuvaa sorttia, että tervehtisit sitten vaikka tuplapaukulla jos tunnistat! Hei ny sitten,...

    • ruusuruusulle

      Voi perseidit tuota ssmuoria , mainio mummo se on . Varmasti sen pierut tuoksuu ruusulle ja kaikki pierut haluaa sen lähelle siellä yläilmoissa.

      • Lorenaa

        Näin OLympiakisojen telinevoimistelua odotellessa, laitanpa lusikkani tähänkin soppaan.
        !952 Olympiakisat olivat Helsingissä. Paljon tuli "uuden värisiä" tummia komistuksia tyttöjen ihailtavaksi. Vanhempi sisko pääsi kavereittensa kanssa kisoihin, tuli kotiin posket hehkuvina lauloi mennessään Tula-tul-lal-laa...jne. Kertoi tavanneensa niin ihania Delta Rythm Boys komistuksia jotka tulivat heille juttelemaan ja lauloivat laulun niin ihanasti ettei siitä voinut ollapitämättä. ilmeisesti sisko ystävineen hiukan ihastui tummiin poikiin.

        https://www.youtube.com/watch?v=0UM3lpJOM6c

        Mikäpä siinä komeita tummaihoisia poikia, sisko vieläkin muistelee tapaamistaan.
        Tytöt ovat nyt jo niin isoja tyttöjä, voivat muistella poikia, siskoni lempilaulu on edelleen Tula-tul-lal-laa. Muistot on muistoja vaikka ne kuinka onnea uskotelkoon.

        Lipsahdin aiheesta, ruunea piti kommentoida. Hauska kaveri jopa kymmenien vuosien takaa, yhteinen salaisuus "kuuden kupin kumara" josta hän mainitsi palattuaan Espanjan lämmöstä useita vuosia sitten.
        Hyvä kaveri, hän reilusti oikaisee asian jos olen tulkinnut jonkin jutun ns väärin.

        Nyt teline voimistelua seuraamaan.


    • Mitä sinulle nyt kuuluu, Ruune? Ihan tosissani kysyn.

      • Hei Makriina.
        Laitoin Facebookin viestin R:mannille, kun huolestuin myös, mutta ei ole vastannut siihen. Yritin sitten soittaa, mutta puhelu katkesi lyhyen ajan kuluttua. Nyt on varattuna, joten annan olla, Olympialaiset taitaa menee kaiken edelle :)
        Oikukas osaa tuo Ruunemanni kyllä olla, jos sille päälle sattuu!


      • ruuneeri

        Vähän huilaan!

        On jotenkin lohdullista, että joku on kiinnostunut voinnistani. Olen voinut tosi huonosti ja diabeteshoitajani huomasi tilanteeni. "Mittaan tulehdusarvosi", hän sanoi! Toteutti lupaamasa ja tulehdusarvoni oli yli sadan. Noin puhki en ole eiäissäni ollut. Nyt jo syön ja juon, ei viinaa!

        Kaikkea hyvää muistajille! Ette te minusta niin vaan pääse!

        PS. Viikon vankka antibioottikuuri palautti tulehdusarvoni n. kymmeneksi ja muutos on huima.


      • No huh. Jatka huilaamistasi vaan. Hyvä kun ilmoittelit.
        Hyvää yötä.


      • Kiitos kun ilmoitit itsestäsi ruuneman. On tässä kyyneleet virraneet, kun ei mitään yhteyttä puhelimitse saanut, ilmoitti vain lopuksi, ettei nr ole enä äkäytössä. Arvaathan mitä silloin ajattelee,..mutta nyt menen vuoteeseeni helpottuneena ja kääriydyn peittooni, toivottaen:
        Hyvää yötä ja toipumista Sinulle 💔


      • ruuneeri kirjoitti:

        Vähän huilaan!

        On jotenkin lohdullista, että joku on kiinnostunut voinnistani. Olen voinut tosi huonosti ja diabeteshoitajani huomasi tilanteeni. "Mittaan tulehdusarvosi", hän sanoi! Toteutti lupaamasa ja tulehdusarvoni oli yli sadan. Noin puhki en ole eiäissäni ollut. Nyt jo syön ja juon, ei viinaa!

        Kaikkea hyvää muistajille! Ette te minusta niin vaan pääse!

        PS. Viikon vankka antibioottikuuri palautti tulehdusarvoni n. kymmeneksi ja muutos on huima.

        ruunerin vointi

        "On jotenkin lohdullista, että joku on kiinnostunut voinnistani. Olen voinut tosi huonosti ja diabeteshoitajani huomasi tilanteeni. "Mittaan tulehdusarvosi", hän sanoi! Toteutti lupaamasa ja tulehdusarvoni oli yli sadan. Noin puhki en ole eiäissäni ollut. Nyt jo syön ja juon, ei viinaa!"

        Pyydän nöyrimmästi anteeksi kirjoitustani "kiusoittelusta" sinua kohtaan ja toivon, tai tiedän, että diabetes arvot eivät siitä johdu.

        Jotenkin olet vain niin samanlainen "jääräpää", kuten mieheni, samanikäinen ja tyylinen, joten olen kai alitajuntaisesti kiusoitelut sinua, siis "hakemallahakenut" jotain virhettä kirjoituksistasi, koska mieheni on juuri sellainen, että mukamas aina oikeassa?

        Minä diabeetikko en ole luopunut "pikku" makeasta ruoan jälkeen, mutta sok. arvoni on pysynyt silti alle 10, yleensä 5-7, joita mittailen silloin`tällöin. Verenpaine on mitä on ja yleensä alapaine liian korkea, koska liikun liian vähän.

        Ylipainoa on mittareiden mukaan, mutta tällainen olen ollut jo 20-vuotta, enkä aio laihduttaa. Kuntosali avautuu tuohon viereiseen taloon, joten sinne menen ainakin käymään.:))

        Älä katoa kuitenkaan ystäviltäsi tietymättömiin ja minä lupaan, että koskaan en kirjoita sinun aloituksiin, tai mielipiteisiisi yhtään mitään, en edes "puskasta", koska sinun terveyttäsi en halua riskeerata.

        KLaikella ystävyydellä


      • Ruuneeri
        sini-sirkku kirjoitti:

        Kiitos kun ilmoitit itsestäsi ruuneman. On tässä kyyneleet virraneet, kun ei mitään yhteyttä puhelimitse saanut, ilmoitti vain lopuksi, ettei nr ole enä äkäytössä. Arvaathan mitä silloin ajattelee,..mutta nyt menen vuoteeseeni helpottuneena ja kääriydyn peittooni, toivottaen:
        Hyvää yötä ja toipumista Sinulle 💔

        Ei minun puhelimeni ole suljettu, eikä numeroni muuttunut.


    • Eiköhän täällä jokainen yritä olla ns. asialinjalla, meillä kun vaan on se mielipiteiden kirjo niin laaja. Ihan äkkiä en usko, että kenenkään terveys romahtaa mielipidekirjoituksen vuoksi!
      Mutta ikäähän tässä alkaa olla itsekullakin. Tuleeko ihminen herkemmäksi vanhetessaan? Se paksu nahka, jonka elämä on meille kasvattanut, alkaa tarpeettomana hapertua iän myötä ja eläkkeelle siirtyessämme.

      Tuskin on kuitenkaan tarve kenenkään antaa itselleen porttikieltoa.

      • Minusta on ihan ihmimillistä Kristiina23:n avoimmuus ja itsetutkiskelukin. Ollaan me ihmiset menneisyytemme muovaamia, siten voimme kuka tahansa vetää vääriäkin johtopäätöksiä puolin jos toisinkin joskus.
        Oivaltaminen on jo paljon :D ja kyky nähdä huumorilla omakin osuutensa.

        Silti en vähättele surua jonka tuo menetykset, emme me ole kivestä tai puusta luodut. Vieläkin susmorsiamen poismeno on kipeä asia palstalla. Ja Jjoutavoisen selviäminen niin asunnon kuin elämisen kannlta on usein ajatuksissa.

        Silti löytyy erilaisuutta tässäkin yhteisössä, itseni on vain elettävä joskus turha herkkänä, (josta äitini sanoi ettei tule pärjäämään elämän kovuudessa)

        Palstalla olen todella saanut tukea silloin, kun usko ihmisyyteen oli vaakalaudalla:D
        Sehän ei voi unohtua :)


      • sini-sirkku
        (josta äitini sanoi ettei tule pärjäämään elämän kovuudessa)?

        Samoin sanoi äitini ja ihmettelin silloin nuorena sitä, mutta hän ei muotoili sanomansa, etten tule pärjäämään, vaan kyllä niitä vaikeuksia tulee, varmasti??

        Minä olin "noheva" 12-v tyttö, joka osasin kaiken, joten isäni sotakaveri, kun oli jäänyt ilman vaimoa, niin suositteli minua lehmän lypsäjäksi ja "vellin" keittäjäksi.

        Joku jatkokoulu se oli? Olin jo 5-v mennyt kouluun? Sitä en muista, mutta aina lehmänlypsin aamuisin ja iltaisin ja "ukolle ja hänen pojalleen "vellin keitin", mutta myös leivän paistoin.

        Sitä ennen olin kuitenkin minun lempi opettajani lapsenpiikana, jossa todellakin sain oppia, kuinka taloutta hoidetaan, ainakin, tiskin, siivouksen ja pyykin osalta.

        Muistiini on jäänyt vain yksi karmea tapaus, kun koulussa täytyi olla puhdas esiliina ja matkalla huomasin, että minun esiliina oli lehmänpaskassa?

        Toinen aivan nolottava tapaus oli myös, kun kouluun mennessä minulta oli päässyt jo pissa pöksyyn?

        Kaukana on nuo muistot lapsuudesta ja niiden olemattomista häpeistä, kun vertaa niitä myöhempiin aikoihin. Silloin vasta tuli äitini sanonta, että vaikeuksia on, ...tulevaisuudessa?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      185
      4184
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      226
      2158
    3. 133
      1637
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1301
    5. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      63
      1018
    6. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      171
      1014
    7. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      77
      1007
    8. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      54
      942
    9. Mies, tunnistatko minut tästä

      🙋 Nainen, järkevä, mukava ja kiltti?
      Ikävä
      77
      915
    10. Tule mukaan

      Sanoisin sinulle jos uskaltaisin. Kertoisin miten kaipuu täyttää minut päivisin ja öisin huudollaan. Se huuto kaikuu sis
      Ikävä
      39
      904
    Aihe