Paniikkioireet

Mar891

Kuulostaako nää paniikkikohtaus oireilta:

saattaa alkaa yhtäkkiä kun esim tulee vihlaisu päähän, silmään kirpasee tai ihan mitä tahansa normaaleita tuntemuksia, eli siitä alkaa sitten paniikki kun pelottaa että mitä mulle tapahtuu, saanko jonkun kohtauksen, onko minulla syöpä mikä minulla on! Joten oireita ovat: tuntuu että toinen puoli tuntuu oudolta vaikka ei siis ole puutunut, tulee sekava tila ei osaa olla paikallaan, sydän hakkaa ja kauhea pelko.

2

355

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paniikkionsyvältä

Joo sama mulla! mulla paniikkihäiriö saattoi johtua hypokondriasta (luulotauti) eli jokin pieni outo tunne keholla niin kuvittelen heti että on vakavampaa ja saan paniikkikohtauksen ja iskee kuolemanpelko. Jos tulee paineentuntua päähän tai alkaa huimaamaan yllättäen niin iskee pelko että epilepsiakohtaus iskee ja heti alan panikoimaan. Kerran pisteli oikealle alavatsalle niin kuvittelin jo että umpilisäke on tulehtunut ja aloin miettiä sairaalaan menoa, pistely loppu 5min sisällä eikä ole sen jälkeen enää pistelly ainakaan siitä kohtaan eli pelko oli turha.

Puoli vuotta sitten minulla oli sylkirauhasentulehdus joka hävisi viikossa antibiottikuurilla, sitä ennen panikoin ja olin varma että jokin kasvain oli leuassa. Myös pieni pistely tai vihlominen rinnassa ennen aiheutti paniikkikohtauksen ja olin varma että sydäninfrakti tai vastaava on tulossa, nyt vasta tajuan että mulla on hypokondria jonka vuoksi kuvittelen aina pahinta ja siitä seuraa paniikkikohtaus. Jatkossa pitää ottaa asiat rennommin ja tarvittaessa lääkettä paniikkikohtauksen iskiessä.

• selvinnyt

Yhteen aikaan mulle iski kauppajonossa paniikki,tuntui että kaikki tuijotti vain minua ja halusin juosta vain pois.Kuitenkin ryhdistäydyin ja rauhoittelin mielessäni että kohtaus menee ohi,jono kulkee ja kukaan ei oikeesti tuijota joten ei tarvi huolia.Enää kassajonot ei vaivaa,en tiedä mikä silloin laukaisi useasti paniikin kassajonossa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Muistatko kaivattusi

Syntymäpäivän? Päivämäärä riittää. 🌹
      Ikävä
      110
      1615
    2. 105
      1175
    3. Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!

https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro
      Maailman menoa
      138
      1061
    4. Mulla on ikävä

sua nainen ja niitä katseita ❤️ Lupaatko, että katseemme kohtaa taas?
      Ikävä
      49
      959
    5. Keitä oli kunnanjohtajan erottajat?

Kouluja ei ole varaa ylläpitää mutta johtajasopimukseen palaa 100000 euroa ja uuden johtajan hakuprosessi maksaa kymmeni
      Ilmajoki
      50
      844
    6. Atte Harjanne usuttaa eläkeläisvihaan

Karmeeta kuultavaa aamun uutislähetyksessä, kun Atte Harjanne, tunnettu eläkeläisvihaaja, suitsii sukupolvien välistä v
      Maailman menoa
      240
      838
    7. Miten pääsee ujon naisen pään sisään?

Siis tosi tosi tosi ujon...
      Ikävä
      127
      833
    8. Helsingin Mäntymäki muuttui Kultajuhlan jälkeen kaatopaikaksi.

Mitä se kertoo jääkiokosta ja lätkäfaneista? Saikkua huomenna huusi fani yöllä?
      Maailman menoa
      70
      735
    9. Pridekulkue kiellettävä?

Näin täällä suoraan vaaditaan. Perusteina mitä mielikuvituksellisimmat tarinat. No, miksi ihmeessä kukaan ei ole samalla
      Luterilaisuus
      178
      709
    10. Mä oon tyytyväinen, että ei ole enää tunteita.

Samalla tajusin, että sun kohdalla tykkäsin enemmän niistä tunteista kuin sinusta persoonana. Halusin väkisin nähdä sinu
      Ikävä
      55
      689
    Aihe