Paniikkioireet

Mar891

Kuulostaako nää paniikkikohtaus oireilta:

saattaa alkaa yhtäkkiä kun esim tulee vihlaisu päähän, silmään kirpasee tai ihan mitä tahansa normaaleita tuntemuksia, eli siitä alkaa sitten paniikki kun pelottaa että mitä mulle tapahtuu, saanko jonkun kohtauksen, onko minulla syöpä mikä minulla on! Joten oireita ovat: tuntuu että toinen puoli tuntuu oudolta vaikka ei siis ole puutunut, tulee sekava tila ei osaa olla paikallaan, sydän hakkaa ja kauhea pelko.

2

187

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paniikkionsyvältä

      Joo sama mulla! mulla paniikkihäiriö saattoi johtua hypokondriasta (luulotauti) eli jokin pieni outo tunne keholla niin kuvittelen heti että on vakavampaa ja saan paniikkikohtauksen ja iskee kuolemanpelko. Jos tulee paineentuntua päähän tai alkaa huimaamaan yllättäen niin iskee pelko että epilepsiakohtaus iskee ja heti alan panikoimaan. Kerran pisteli oikealle alavatsalle niin kuvittelin jo että umpilisäke on tulehtunut ja aloin miettiä sairaalaan menoa, pistely loppu 5min sisällä eikä ole sen jälkeen enää pistelly ainakaan siitä kohtaan eli pelko oli turha.


      Puoli vuotta sitten minulla oli sylkirauhasentulehdus joka hävisi viikossa antibiottikuurilla, sitä ennen panikoin ja olin varma että jokin kasvain oli leuassa. Myös pieni pistely tai vihlominen rinnassa ennen aiheutti paniikkikohtauksen ja olin varma että sydäninfrakti tai vastaava on tulossa, nyt vasta tajuan että mulla on hypokondria jonka vuoksi kuvittelen aina pahinta ja siitä seuraa paniikkikohtaus. Jatkossa pitää ottaa asiat rennommin ja tarvittaessa lääkettä paniikkikohtauksen iskiessä.

    • selvinnyt

      Yhteen aikaan mulle iski kauppajonossa paniikki,tuntui että kaikki tuijotti vain minua ja halusin juosta vain pois.Kuitenkin ryhdistäydyin ja rauhoittelin mielessäni että kohtaus menee ohi,jono kulkee ja kukaan ei oikeesti tuijota joten ei tarvi huolia.Enää kassajonot ei vaivaa,en tiedä mikä silloin laukaisi useasti paniikin kassajonossa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      33
      7571
    2. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      83
      4506
    3. Mies sinä olet kaunis katsella

      Olet myös rauhallinen, tavallinen, varovainen, lämmin, poikamainen, komea, ryhdikäs, rentotyylinen, kiva, mukava... jne
      Ikävä
      65
      3047
    4. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      2156
    5. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      28
      1699
    6. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1677
    7. Persut tyrmäsivät Suomen osallistumisen Ukrainan jälleenrakentamiseen

      Siinä meni sitten kokoomusyrittäiltä bisnekset sivun suun putinistipersujen takia. Jälleenrakentamiseen osallistuvat mu
      Maailman menoa
      351
      1463
    8. Miksi suomussalmelaiset haisee niin pahalle?

      Kaupassa käydessä huomaa, miten monet ihmiset haisee todella kammottavalle. Eikö täällä osata käydä pesulla tarpeeksi us
      Suomussalmi
      14
      1379
    9. Miksi miehet pelkäätte jotain naista?

      Iskeekö ujous, paniikki ja hävetys. En ole niin pelottava miltä vaikutan vink vink.
      Ikävä
      58
      1109
    10. Nuorisojoukko ryösti merkkikengät teinipojan jalasta Helsingin Itäkeskuksessa.

      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010709501.html Muun muassa näidenkin rikosten huomattavan suurista kasvamismääristä vi
      Maailman menoa
      276
      1060
    Aihe