Paniikkioireet

Mar891

Kuulostaako nää paniikkikohtaus oireilta:

saattaa alkaa yhtäkkiä kun esim tulee vihlaisu päähän, silmään kirpasee tai ihan mitä tahansa normaaleita tuntemuksia, eli siitä alkaa sitten paniikki kun pelottaa että mitä mulle tapahtuu, saanko jonkun kohtauksen, onko minulla syöpä mikä minulla on! Joten oireita ovat: tuntuu että toinen puoli tuntuu oudolta vaikka ei siis ole puutunut, tulee sekava tila ei osaa olla paikallaan, sydän hakkaa ja kauhea pelko.

2

313

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paniikkionsyvältä

Joo sama mulla! mulla paniikkihäiriö saattoi johtua hypokondriasta (luulotauti) eli jokin pieni outo tunne keholla niin kuvittelen heti että on vakavampaa ja saan paniikkikohtauksen ja iskee kuolemanpelko. Jos tulee paineentuntua päähän tai alkaa huimaamaan yllättäen niin iskee pelko että epilepsiakohtaus iskee ja heti alan panikoimaan. Kerran pisteli oikealle alavatsalle niin kuvittelin jo että umpilisäke on tulehtunut ja aloin miettiä sairaalaan menoa, pistely loppu 5min sisällä eikä ole sen jälkeen enää pistelly ainakaan siitä kohtaan eli pelko oli turha.

Puoli vuotta sitten minulla oli sylkirauhasentulehdus joka hävisi viikossa antibiottikuurilla, sitä ennen panikoin ja olin varma että jokin kasvain oli leuassa. Myös pieni pistely tai vihlominen rinnassa ennen aiheutti paniikkikohtauksen ja olin varma että sydäninfrakti tai vastaava on tulossa, nyt vasta tajuan että mulla on hypokondria jonka vuoksi kuvittelen aina pahinta ja siitä seuraa paniikkikohtaus. Jatkossa pitää ottaa asiat rennommin ja tarvittaessa lääkettä paniikkikohtauksen iskiessä.

• selvinnyt

Yhteen aikaan mulle iski kauppajonossa paniikki,tuntui että kaikki tuijotti vain minua ja halusin juosta vain pois.Kuitenkin ryhdistäydyin ja rauhoittelin mielessäni että kohtaus menee ohi,jono kulkee ja kukaan ei oikeesti tuijota joten ei tarvi huolia.Enää kassajonot ei vaivaa,en tiedä mikä silloin laukaisi useasti paniikin kassajonossa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      260
      4596
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      132
      3003
    3. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      43
      2776
    4. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      75
      1749
    5. Vaikea tilanne

Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      106
      1604
    6. Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?

Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn
      Maailman menoa
      28
      1493
    7. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
      Ikävä
      55
      1334
    8. Kehtaisitko näyttäytyä

kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      93
      1245
    9. Missä kunnassa kaivattusi asuu

Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      47
      1119
    10. Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!

Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En
      Maailman menoa
      208
      1116
    Aihe