Hampaiden hoito tuonee monelle ihmiselle pelonsekaisia tunteita ja siksi hoitamista siirretään tuonnemmaksi. Pelkotila lie yleistä ja monen tasoista.
Niin, senkin ihmeen koin, miten hammashoitoon liittyvästä pelosta ihminen pääsee eroon. Pääsin vihdoin ja viimein eroon käydessäni muutaman kerran hammaslääkäri Petri Leskisen käsitteyssä ja hoitoon liittyen päällimmäisenä asiana nyt on hampaiden hoito,- ei kiusallinen pelkotila. On todella osaava ammattitaidoltaan. Todellisuushan on, miten hammaslääkäri voi lisätä potilaan pelkotilaa tai pitää sitä ennallaan ja taas toinen mahdollistuu sitä poistamaan.
Ammattitaitoon liittyen, moni ihminen kertoo miten on kutsumus / toive ammatissaan, mutta kokonaisuutta tarkastellen persoonallisuus ja lahjakkuuus ei tue sitä. Esim. opettaja voi kokea olevansa toiveammatissaan, mutta taas opetustaito ja persoonallisuus ei tue ammattivahvuutta. Kutsumusta.
Kun huomioi miten esim. hammaslääkärin työskentely / persoonallisuus ( sanaton viestintä) on merkittäviä tekijöitä, niin todella haasteellista on sanoa olevansa kutsumus / toive ammatissaan. Petrin kohdalta allekirjoitan tämän todellisuuden. Hän on todella ammatissa, joka potilaan kannalta katsoen/kin on todelllisuutta. Ammattitaito ja toiveammatti kohtaavat.
Kuten tiedämme niin tulevaisuus on muutosten kourissa.Jos kärsit pelosta, niin nyt on "H" hetki hoidattaa hammaskalusto kuntoon,- ilman pelkotiloja.
Mutta, jonotus hammashoitoon on edelleen liian pitkä. Lähes 2kk. Vaikka se on maakunnan lyhimmästä päästä.
Hammaslääkäri/n ammattitaso Tohmajärvellä
4
1652
Vastaukset
- korvo
Petrille plussaa, hän on oikea ihminen oikealla paikalla, samaa ei voi sanoa hammashoitajista Tohmajärvellä....on pari jotka vois laittaa opiskelemaan
- sakarimielonen
Miten muka pelkoa?olikos sinulla sitten omat hampaat vielä?
- nähty
Minäkin olen huomannut hammashoitajien olevan jo tympääntyneitä työhönsä. Sääli lääkäreitä kun joutuvat kestämään tuhahtelua ja tiuskintaa.
- Kyvyttömyyttä
Höpö höpö...olen edes käynyt, eikä kukaan ole tiuskinut. Taitaa ennemmin johtua huonosta hallinnosta ongelmat siinä paikassa. On siellä semmoset tumpelot päätöksiä tekemässä, laiskoja ja tyhmiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.1992280Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka32099Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3171837- 941600
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois831475Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2001230- 671170
- 251111
- 481027
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl73996