Kodissani ilmeni kosteusvaurio, astianpesukoneen poistoputken pieni reikä on tiputtanut vettä mahdollisesti jopa neljä vuotta talon rakenteisiin. Vielä en tiedä, kuinka paha tilanne kokonaisuudessaan on, mutta tällä hetkellä keittiö on paketoitu ja purku kesken. Ei näytä hyvältä...
Samassa talossa oli kosteusvahinko kylpyhuoneessa rakennusvirheiden takia, se havaittiin 1990-luvulla. Huone, jossa nukuin (ja nukun edelleen) oli kylppärin vieressä, ja väliseinä (ja hiukan lattia) oli lahonnut, huoneessa tuntui kellarin haju. Kylpyhuone purettiin alkutekijöihinsä, kuivattiin, kosteuseristettiin ja korjattiin. Makuuhuoneen puolelle ei tehty tässä vaiheessa muuta kuin korjattiin väliseinä.
Minulle on lapsena tullut allergiaoireita penisilliini- ja sulfa-antibiooteista. Lapsesta asti olen myös herkästi saanut migreenin erilaisista hajuista, hajuvesistä, liuottimista yms.. Viime vuosina olen kärsinyt jatkuvasta yskästä ja hengenahdistuksesta, pitkittyneistä flunssista, erilaisista kivuista, puutumisoireista, kohtuuttomasta väsymyksestä, silmien ärtymisestä, vatsavaivoista, ajoittaisesta pahoinvoinnista, huimauksesta...omituisten oireiden lista tuntuu loputtomalta. Olen epäillyt itselläni välillä ms-tautia, kroonista väsymysoireyhtymää, syöpää, fibromyalgiaa, psoriasista ja astmaa. Astman takia olen ollut tutkimuksissakin, mutta tuloksia ei ole vielä tullut. Homeoireet eivät tulleet mieleen ennen kuin nyt keittiön kosteusvaurion tultua ilmi. Luin hengitysliiton sivuilta, että jotakuinkin kaikki kokemani oireet sopivat homealtistukseen.
Pitäisikö minun hankkiutua johonkin hometesteihin? Onko siitä edes mitään hyötyä, kun hometta on omassa kodissa? Jos kyse olisi työpaikasta, voisin sitä vaihtaa tai vaatia työnantajalta korvauksia, tai jotain - mutta omassa kodissa ei kukaan korvaa mitään. Olo on jokseenkin lannistunut, homeitiöitä on maailma väärällään, joten ongelmalta ei varmaankaan pääse koskaan kokonaan pakoon. Astmalääkkeet auttavat ahdistusoireisiin ja yskään jonkun verran, mutta ilman astmadiagnoosia ne ovat kalliita. Mitä tässä pitäisi tehdä?
Homeoireita? Mitä tehtävissä?
4
113
Vastaukset
- sisäilmasairas
Ihan ensinksi,rauhoitu!Ongelma on nyt löytynyt,ja se korjataan.Siivoa sen jälkeen kotisi hyvin,poista homeitiöt.Laita vaikka ilmanpuhdistin,se poistaa epäpuhtauksia sisäilmasta,ja on helpompi hengittää,varsinkin öisin.Lääkärit vain rikastuu noista hometesteistä,ei noita asioita voi näyttää toteen,rahaa vain palaa,näin minulle sanottiin kun hakeuduin allergologin vastaanotolle.
- Homepaskaa
Systeemi on läpimätä, ketään ei kiinnosta mutta SINÄ olet se joka kärsii. Tästä asiasta pitäisi kansan jo olla kaduilla helvetti sentään!
- Karkumatka
Etsi sopiva vuokra-asunto. Siitä voi lähteä helpommin kuin omistusasunnosta. Mikäli siedät ulkoilmaa, puuhastele paljon ulkona.
Homeet tuottavat myös kaasumaisia myrkkyjä, joita ei millään itiöloukuilla saada pois. Asunto, joka jo sisääntulossa tympäisee, on kova kärsimys - aseta terveys etusijalle. Et tule katumaan. - Neuvoja1
Homeitiöitä on pilvinpimein kaikkialla! Kosteusvaurioita teidän pitää paeta, sekä korjata jo tulleet vauriot kropassa. Älä syö turhia astmalääkkeitä koska ne auttavat vain lääketehtaita rikastumaan!
Tuolta saat todellista apua:
http://pappasmurffi.nettisivu.org/laaketiede-vs-terveystiede/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk274995Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin133038Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_141259Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.481129Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia
Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.231074PURRA TULEE !
Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht138914Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?
Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport42881- 113826
- 37804
- 142723