Reklamaatio-oikeus vaatteessa?

Lacedress

Olen ostanut vähän aikaa sitten puuvillaisen pitsimekon. Olen sovittanut mekkoa muutamia kertoja, mutta en varsinaisesti pitänyt sitä päälläni. Huomasin sitten vähän ajan kuluttua, että pitsiosioissa on katkeilleita lankoja, sekä vyötärökaistaleessa reikä. En tutkinut mekkoa heti ostettuani läpikotaisin, koska tietenkin oletin että mekko on uusi ja ehjä, ja mekko on kokonaan pientä pitsiä, joten vikaa ei huomannut helposti. No, sitten ajattelin että saan ne kyllä korjattua. Tämän jälkeen pesin mekon koneessa. Mekossa on vesipesu kielletty, mutta koska mekko oli puuvillaa, ajattelin että normaalipesu käy kyllä, ja niin kävikin, mekko ei mennyt miksikään. Viikko tämän jälkeen, rupesin miettimään mekon lankoja ja laatua uudelleen, jos katkeilua tapahtuukin lisää ja korjattavaa tuleekin lisää? Mekko on aika hentoa pitsiä. Mekko oli myös melko kallis. Ajattelin että haluaisin reklamoida tuotteesta, mutta nyt mietinkin, kun olen pessyt mekon vastoin pesuohjetta, ja silloinhan vastuu raukeaa. Mutta koska huomasin viat ennen pesua, eli ennen "takuun" raukeamista, silloinhan viat pitäisi mennä myyjän vastuulle? Miten tällainen tilanne menee? Pystynkö jotenkin todistamaan että viat olivat ennen pesua, vai riittääkö pelkkä sana?

1

101

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lfgffsdxfghj

Rekla olisi pitänyt tehdä heti, mokasit kun menit pesemään mekon. Nyt sinulla on todistustaakka, että vika oli siinä ennen pesua ja milläs todistat?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      177
      4995
    2. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      18
      4376
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      9
      3107
    4. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      253
      2952
    5. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      143
      2892
    6. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      52
      2501
    7. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      27