Olen ostanut vähän aikaa sitten puuvillaisen pitsimekon. Olen sovittanut mekkoa muutamia kertoja, mutta en varsinaisesti pitänyt sitä päälläni. Huomasin sitten vähän ajan kuluttua, että pitsiosioissa on katkeilleita lankoja, sekä vyötärökaistaleessa reikä. En tutkinut mekkoa heti ostettuani läpikotaisin, koska tietenkin oletin että mekko on uusi ja ehjä, ja mekko on kokonaan pientä pitsiä, joten vikaa ei huomannut helposti. No, sitten ajattelin että saan ne kyllä korjattua. Tämän jälkeen pesin mekon koneessa. Mekossa on vesipesu kielletty, mutta koska mekko oli puuvillaa, ajattelin että normaalipesu käy kyllä, ja niin kävikin, mekko ei mennyt miksikään. Viikko tämän jälkeen, rupesin miettimään mekon lankoja ja laatua uudelleen, jos katkeilua tapahtuukin lisää ja korjattavaa tuleekin lisää? Mekko on aika hentoa pitsiä. Mekko oli myös melko kallis. Ajattelin että haluaisin reklamoida tuotteesta, mutta nyt mietinkin, kun olen pessyt mekon vastoin pesuohjetta, ja silloinhan vastuu raukeaa. Mutta koska huomasin viat ennen pesua, eli ennen "takuun" raukeamista, silloinhan viat pitäisi mennä myyjän vastuulle? Miten tällainen tilanne menee? Pystynkö jotenkin todistamaan että viat olivat ennen pesua, vai riittääkö pelkkä sana?
Reklamaatio-oikeus vaatteessa?
Lacedress
1
80
Vastaukset
- lfgffsdxfghj
Rekla olisi pitänyt tehdä heti, mokasit kun menit pesemään mekon. Nyt sinulla on todistustaakka, että vika oli siinä ennen pesua ja milläs todistat?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1401745- 401658
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa631410- 681305
Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei2091154Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi2771107- 701083
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää19958- 74955
Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106888