Nähty keittiössä ja makuuhuoneessa. Räpyttelee myös siipiään, mutta ei ole noussut lentoon. Kiipeää myös naulassa oleviin vaatteisiin.
Mikä neuvoksi?
Mikä tuholainen 3-4 mm pitkä, musta, pää ruskea ?
4
139
Vastaukset
- ÄLLÖTTÄVÄ
KORJAUS alkuperäiseen viestiini.
Se olio olikin RUSKEA ja pää oli MUSTA.
Mutta ällöttävä joka tapuksessa.
Kaipaatteko lisää tuntomerkkejä?
Odotan mielenkiinnolla kommenttejanne.
Kiitos - 1tätönen
Saattaisii kuvauksesi perusteella olla turkiskuoriainen, se viihtyy tekstiileissä. Aikuinen ei tekstiileitä vahingoita, mutta pienet ruskeat toukat tekevät niin. Ala etsiä niitä toukkia olopaikoistaan, onhan niille torjuntakeinoja. http://www.hyonteismaailma.fi/hyonteiset/kovakuoriaiset/turkiskuoriaiset/
- ÄLLÖTTÄVÄ
Hei 1tätönen
Kiitos kovasti vihjeestäsi.
Tarkkailen tilannetta, ja alan väijymään niitä :)
Tekeeköhän ne toukat reikiä vaatteisiin,
ja mitkähän materialit ovat niiden suosiossa?- 1tätönen
Luonnonmateriaaleihin turkiksiin villaan silkkiin ja puuvillaan voi tulla reikiä, mutta viihtyvät myös synteettisissä pörröisissä materiaaleissa. Jos matto on pitkään paikallaan, sen alta voi löytyä toukkia, samoin huonekalujen alta. Tarkka siivoaminen vähentää niiden määrää, ja kovimmilla talvipakkasilla tekstiilit kannattaa viedä ulos otusten palelluttamiseksi. Hyönteismyrkyt eivät välttämättä auta pysyvästi. On tullut seurattua tuttavan taistelua noiden otusten kanssa.
Tuttuni asuu Helsingin keskustan vanhassa kerrostalossa, ja siellä on noita turkiskuoriaisia useammassa asunnossa. Isännöitsijä on kertonut, että niiden tukikohdat ovat seinien täytemateriaalissa, siksi vaikeita hävittää kokonaan rakennuksesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166040Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334137- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2552083Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441846- 1431805
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569