Historian valossa

Parempi olla "Ryssän Vihassa" kuin "Ryssänkiimassa". Viileän asialliset välit riittävät. Sen suurempaa ystävyyttä en kaipaa. Hakekaamme ystävät lännestä.
Suomi kuuluu edistykselliseen läntiseen eikä taantumukselliseen itäiseen kulttuuriin.

56

385

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ... jossa vallasta kilpailevia poliitikkoja on lupa arvostella väliin mauttomin ja harhaan johtavinkin sanamuodoin ilman että se leimataan vihapuheeksi?

      • Kuten olen sanonut poliittisia toimijoita saa ja pitää arvostella kovinkin sanoin kunhan pysytään asiassa.


      • OikeistoSosDem kirjoitti:

        Kuten olen sanonut poliittisia toimijoita saa ja pitää arvostella kovinkin sanoin kunhan pysytään asiassa.

        Itse olen näin aina tehnyt. Ihan kaikki muut eivät. Ojenna mieluummin heitä!


      • OikeistoSosDem kirjoitti:

        Kuten olen sanonut poliittisia toimijoita saa ja pitää arvostella kovinkin sanoin kunhan pysytään asiassa.

        Amerikan Yhdysvalloissa ei tulisi mieleenkään syyttää poliittisia toimijoita vihapuheesta, vaikka nämä eivät pysyisikään asiassa kilpaillessaan vallasta.


      • Pystyyn_kuollut kirjoitti:

        Amerikan Yhdysvalloissa ei tulisi mieleenkään syyttää poliittisia toimijoita vihapuheesta, vaikka nämä eivät pysyisikään asiassa kilpaillessaan vallasta.

        Tuo Trump ketjuko nyt edelleen kaivelee?


      • OikeistoSosDem kirjoitti:

        Tuo Trump ketjuko nyt edelleen kaivelee?

        Siihen nähden, että meillä yhtäältä oikeudessa annetaan tuomioita vihapuheesta ja toisaalta Julkisen sanan neuvosto tekee moraalisia rajauksia siitä, kuinka paljon arvostelua poliittisten toimijoiden on työnsä puolesta kestettävä, aihe olisi laajemmankin keskustelun väärti.


      • Pystyyn_kuollut kirjoitti:

        Siihen nähden, että meillä yhtäältä oikeudessa annetaan tuomioita vihapuheesta ja toisaalta Julkisen sanan neuvosto tekee moraalisia rajauksia siitä, kuinka paljon arvostelua poliittisten toimijoiden on työnsä puolesta kestettävä, aihe olisi laajemmankin keskustelun väärti.

        Sanotaanko näin että jostain poliitikosta saa sanoa että tämä oli paska presidentti. Mutta ei saa sanoa että tämä on paska ihminen. Ei tämä sen monimutkaisempi asia ole.


      • OikeistoSosDem kirjoitti:

        Sanotaanko näin että jostain poliitikosta saa sanoa että tämä oli paska presidentti. Mutta ei saa sanoa että tämä on paska ihminen. Ei tämä sen monimutkaisempi asia ole.

        Ja miksi käännät ketjua sivuraiteelle? Eikö maassamme ilmenevästä Ryssänkiimasta oikein saisi puhua. Onko aihe Kepulaisille liian arka?


      • OikeistoSosDem kirjoitti:

        Ja miksi käännät ketjua sivuraiteelle? Eikö maassamme ilmenevästä Ryssänkiimasta oikein saisi puhua. Onko aihe Kepulaisille liian arka?

        Ei mennyt sivuraiteille, koska poliittisten toimijoiden mahdollisimman vapaan arvostelun ja sananvapauden yleensä katsotaan kuuluvaan läntiseen kulttuuriin. Käsite ryssänkiima on minulle outo. Siksi en kykene siitä keskustelemaan.


      • Pystyyn_kuollut kirjoitti:

        Ei mennyt sivuraiteille, koska poliittisten toimijoiden mahdollisimman vapaan arvostelun ja sananvapauden yleensä katsotaan kuuluvaan läntiseen kulttuuriin. Käsite ryssänkiima on minulle outo. Siksi en kykene siitä keskustelemaan.

        Ryssänkiima on sairaus johon koko Suomi muutamia poikkeuksia lukuunottamatta sairastui vuosina 1956-1981. SDP sairastui vasta 1966. Kokoomus 1970-luvulla. Johannes Virolainen ei tätä sairastanut.


    • TokinainenPuupää

      Pääsi palikka taas vauhtiin mieliaiheensa pariin, hoh,hoijaa. Mutta kun on väärä palsta sillä taas mesoamiseensa.

      • Niin että asiasta ei saisi oikein puhua. Sitäpaitsi kyllä se vähän kuuluu päähallituspuolueen sivustolle. Enemmän kuin jotkut muut jorinat täällä.


      • OikeistoSosDem kirjoitti:

        Niin että asiasta ei saisi oikein puhua. Sitäpaitsi kyllä se vähän kuuluu päähallituspuolueen sivustolle. Enemmän kuin jotkut muut jorinat täällä.

        Ja pysy asiassa sen verran ettet mene henkilökohtaisuuksiin. Vai oletko Pietarin trollitehtaasta?


    • riäkkylä

      Kepu on siinä kiimassa ollut jo 60-luvulta lähtien. Nyt Väyrynen, Volanen ja Visuri ovat ehkä tappiolla, mutta tulevaisuudesta ei koskaan tiedä.

      • Tämän takia tarvitaankin hallitus jossa Kepua ei ole NATO-jäsenyyden toteuttamiseksi.


      • Maksaja
        OikeistoSosDem kirjoitti:

        Tämän takia tarvitaankin hallitus jossa Kepua ei ole NATO-jäsenyyden toteuttamiseksi.

        NATOjäsenyyttä kannattaa kokoomus, RKP, osa vihreistä, persuista ja demareista, joten sellaista koalitiota, joka muuten olisi mahdollnen, ei olenäköpiirissä. Kun Sipilä lopettaa hommat kepussa, tulee punamultahallitukset valtaan maassa ehkä pitkäksikin aikaa ja se tietää kylmää kyytiä länsisuuntautuneille, kuten myös maan taloudelle vaikka ei tämä nykyinenkään pysty näköjään panemaan asioita kuntoon.


      • Maksaja kirjoitti:

        NATOjäsenyyttä kannattaa kokoomus, RKP, osa vihreistä, persuista ja demareista, joten sellaista koalitiota, joka muuten olisi mahdollnen, ei olenäköpiirissä. Kun Sipilä lopettaa hommat kepussa, tulee punamultahallitukset valtaan maassa ehkä pitkäksikin aikaa ja se tietää kylmää kyytiä länsisuuntautuneille, kuten myös maan taloudelle vaikka ei tämä nykyinenkään pysty näköjään panemaan asioita kuntoon.

        Kokoomus RKP Demarit Vihreät/Perussuomalaiset. Demareissa NATO-kannan muutos vaatisi täystuuletuksen puoluejohdossa. Sen myötä kanta myös jäsenistössä muuttuisi NATO-myönteiseksi. Vihreissä käsittääkseni Pekka Haavisto on ainakin varovaisen NATO-myönteinen.
        Punamultahllitus olisi pahin mahdollinen maalle. Samaa mieltä.


      • Ei ole kukaan tai mikään täysipäinen henkilö, tai instanssi esittämyt yhtäkään järkevää ja/tai pätevää syytä, miksi ihmeessä liittyisimme Natoon. Ei siis mitään mistä meille olisi hyötyä.


      • OikeistoDinari kirjoitti:

        Ei ole kukaan tai mikään täysipäinen henkilö, tai instanssi esittämyt yhtäkään järkevää ja/tai pätevää syytä, miksi ihmeessä liittyisimme Natoon. Ei siis mitään mistä meille olisi hyötyä.

        Järkeväksi ja päteväksi syyksi riittää Venäjä. Ei pitäisi olla liian sinisilmäinen. Kuvitteletko tosiaan että mahdollisen kahakan tullen pärjäisimme yksin.


      • OikeistoSosDem kirjoitti:

        Järkeväksi ja päteväksi syyksi riittää Venäjä. Ei pitäisi olla liian sinisilmäinen. Kuvitteletko tosiaan että mahdollisen kahakan tullen pärjäisimme yksin.

        Hoh hoijjaa. Paras vaihtoehto on ettei armeijaa tarvita. Näin Suomessa onkin asiat hoidettu vuodesta 1944 lähtien.

        Jos armeijaa tarvittaisiin olisi politiikot epäonnistuneet ja nykytekniikalla siviiliuhrien määrä olisi järkyttävä.

        Suomalaiset joutuisivat lähtemään mamuiksi Ruotsiin ja muuallekin. Varmaan osaksi siksi kansalaiset eivät ole NATOsta kiinnostuneet.

        Ehkä oikeistodemari muistelee Tanneria joka oli ennen Talvisotaa sitä mieltä ettei sotaa voi tulla ja siksi jarrutti asehankintoja.

        Toisaalta näyttää että oikeistodemarilla on pahasti maaninen tila päällä niin paljon twiittejä tänäänkin on tullut


      • OikeistoSosDem kirjoitti:

        Järkeväksi ja päteväksi syyksi riittää Venäjä. Ei pitäisi olla liian sinisilmäinen. Kuvitteletko tosiaan että mahdollisen kahakan tullen pärjäisimme yksin.

        Myös minä olen sinulle aiemmin jo kertonut, syyksi Natojäsenyydelle ei riitä se, että joku porukka "haluu Natoon ja olla osa länsimaista yhteisöä".

        Meillä ei myöskään ole minkäänlaista uhkaa Venäjästä, kunhan käyttäydymme kuten itseään "sivistyneeksi länsidemoratiaksi" mainostavan maan kuuluu. Ei siis niin kuin EU, tai Usa, Nato tai ennen kaikkea Ruotsi, joka muistuttaa lähinnä raivotautista puudelia, tai sen nais-ulkoministeri yhdessä vaiheessa vaikutti.


      • DV8_Diva_XOXO kirjoitti:

        Hoh hoijjaa. Paras vaihtoehto on ettei armeijaa tarvita. Näin Suomessa onkin asiat hoidettu vuodesta 1944 lähtien.

        Jos armeijaa tarvittaisiin olisi politiikot epäonnistuneet ja nykytekniikalla siviiliuhrien määrä olisi järkyttävä.

        Suomalaiset joutuisivat lähtemään mamuiksi Ruotsiin ja muuallekin. Varmaan osaksi siksi kansalaiset eivät ole NATOsta kiinnostuneet.

        Ehkä oikeistodemari muistelee Tanneria joka oli ennen Talvisotaa sitä mieltä ettei sotaa voi tulla ja siksi jarrutti asehankintoja.

        Toisaalta näyttää että oikeistodemarilla on pahasti maaninen tila päällä niin paljon twiittejä tänäänkin on tullut

        Se armeijan tarvitseminen tuskin on meistä itsestämme kiinni. Kukaan täysjärkinen sotaa halua. Mutta kun se Ryssä on Ryssä vaikka voissa paistaisi.
        Sitäpaitsi vuosina 1948-1990 kuuluimme asiallisesti ottaen Varsovan Liittoon.
        Ja voin ihan hyvin. Kiitos kysymästä.


      • ulrich kirjoitti:

        Myös minä olen sinulle aiemmin jo kertonut, syyksi Natojäsenyydelle ei riitä se, että joku porukka "haluu Natoon ja olla osa länsimaista yhteisöä".

        Meillä ei myöskään ole minkäänlaista uhkaa Venäjästä, kunhan käyttäydymme kuten itseään "sivistyneeksi länsidemoratiaksi" mainostavan maan kuuluu. Ei siis niin kuin EU, tai Usa, Nato tai ennen kaikkea Ruotsi, joka muistuttaa lähinnä raivotautista puudelia, tai sen nais-ulkoministeri yhdessä vaiheessa vaikutti.

        Tyypillistä Suomettumisen ajan puhetta. Kehoittihan Kekkonenkin kansalaisia "Ansaitsemaan Ryssän luottamuksen päivittäin" Hyi saatana! On mennyt Ryssä pahasti kansakunnan korvien väliin 1956-1981.


      • OikeistoSosDem kirjoitti:

        Tyypillistä Suomettumisen ajan puhetta. Kehoittihan Kekkonenkin kansalaisia "Ansaitsemaan Ryssän luottamuksen päivittäin" Hyi saatana! On mennyt Ryssä pahasti kansakunnan korvien väliin 1956-1981.

        Kenen asialla nämä Venäjän "ymmärtäjät" oikein ovat? Huolestuttavaa jos tulisi tosipaikka ja henki olisi tällainen.


      • OikeistoSosDem kirjoitti:

        Tyypillistä Suomettumisen ajan puhetta. Kehoittihan Kekkonenkin kansalaisia "Ansaitsemaan Ryssän luottamuksen päivittäin" Hyi saatana! On mennyt Ryssä pahasti kansakunnan korvien väliin 1956-1981.

        Miksi ihmeessä Venäjä tänne hyökkäisi ? Olemme tarjonneet muutamaan otteeseen itseämme itänaapurille, emmekä ole kelvanneet. Miksi siis nyt ? Meillä ei ole mitään sellaista, jota Venäjä tarvitsisi. Sen muuten totesivat myös täälläkin todetut ruotsalaistutkijat, jotka pitivät Natoa vaarallisena suomelle ja ruotsille.
        Onneksi edes jollain järki toimii ja saa äänensä kuuluviin näiden sotahullujen Natoilijoiden takaa.


      • tambieda
        OikeistoSosDem kirjoitti:

        Kenen asialla nämä Venäjän "ymmärtäjät" oikein ovat? Huolestuttavaa jos tulisi tosipaikka ja henki olisi tällainen.

        Nehän ovat vanhoja kommunisteja ja kepulaisia ja osa Tehtaankadulla päivystäviä suomea osaavia henkilöitä ja tietysti Bäckman, Hyrskylahti, Janus Putkonen ym.


      • OikeistoSosDem kirjoitti:

        Järkeväksi ja päteväksi syyksi riittää Venäjä. Ei pitäisi olla liian sinisilmäinen. Kuvitteletko tosiaan että mahdollisen kahakan tullen pärjäisimme yksin.

        Mikäli aikamme jatkamme noiden "länsidemokratian ihmeiden kelpkassa" uhoamista ja boikotointia, emme pärjäisi vaikka kuuluisimme mihin järjestöön. Siksi on parempi pysyä, tai oikeammin ryhtyä taas itsenäiseksi valtioksi, ja antaa länsidemokratian uhota., meidän pysyessä asialinjalla.


      • tambieda kirjoitti:

        Nehän ovat vanhoja kommunisteja ja kepulaisia ja osa Tehtaankadulla päivystäviä suomea osaavia henkilöitä ja tietysti Bäckman, Hyrskylahti, Janus Putkonen ym.

        Mikäli realismi ja järkevyys on kommunistin merkki, ok! olen mielelläni kommunistiksi kutsuttu palstalla, vaikka aate ei muuten oikein purrut, mutta jos se liitetään älyyn ja järkevyyteen - olen siis ehdottomastikin kommunisti.


      • OikeistoSosDem kirjoitti:

        Kenen asialla nämä Venäjän "ymmärtäjät" oikein ovat? Huolestuttavaa jos tulisi tosipaikka ja henki olisi tällainen.

        Sitä "tosipaikkaahan" sinä aateveljiesi kanssa koetatte järjestää, vittuilemalla ja uhoamalle kaikin keinoin Venäjälle. Miksi ihmeessä ?


      • ulrich kirjoitti:

        Sitä "tosipaikkaahan" sinä aateveljiesi kanssa koetatte järjestää, vittuilemalla ja uhoamalle kaikin keinoin Venäjälle. Miksi ihmeessä ?

        Kun se ei ole meidän vittuilusta tai uhoamisesta kiinni! Putinin Venäjä on täysin arvaamattomasti ja aggressiivisesti käyttäytyvä roistovaltio. Rauhaa minä haluan. Ja paras rauhan tae on NATO!
        Venäläiset muuten sanovat meitä Tsuhniksi. Vähän yksinkertaisiksi ja hyväuskoisiksi.


      • trumb
        OikeistoSosDem kirjoitti:

        Kun se ei ole meidän vittuilusta tai uhoamisesta kiinni! Putinin Venäjä on täysin arvaamattomasti ja aggressiivisesti käyttäytyvä roistovaltio. Rauhaa minä haluan. Ja paras rauhan tae on NATO!
        Venäläiset muuten sanovat meitä Tsuhniksi. Vähän yksinkertaisiksi ja hyväuskoisiksi.

        "Roistovaltio" oikeistodemari on jämähtänyt Bush jr faniksi.


      • OikeistoSosDem kirjoitti:

        Kun se ei ole meidän vittuilusta tai uhoamisesta kiinni! Putinin Venäjä on täysin arvaamattomasti ja aggressiivisesti käyttäytyvä roistovaltio. Rauhaa minä haluan. Ja paras rauhan tae on NATO!
        Venäläiset muuten sanovat meitä Tsuhniksi. Vähän yksinkertaisiksi ja hyväuskoisiksi.

        Niinhän sinä aateveljiesi kanssa oletkin, oikein superTsuhnia.


      • OikeistoSosDem kirjoitti:

        Kun se ei ole meidän vittuilusta tai uhoamisesta kiinni! Putinin Venäjä on täysin arvaamattomasti ja aggressiivisesti käyttäytyvä roistovaltio. Rauhaa minä haluan. Ja paras rauhan tae on NATO!
        Venäläiset muuten sanovat meitä Tsuhniksi. Vähän yksinkertaisiksi ja hyväuskoisiksi.

        Tahantonta komiikkaako? Samassa lauseessa Nato ja rauhantoive .


      • ulrich kirjoitti:

        Tahantonta komiikkaako? Samassa lauseessa Nato ja rauhantoive .

        Niin niin. Yhdysvaltain Roistovaltio on se paha. Venäjän Ystävällinen Rauhanvaltio se hyvä. 1980-luvun "rauhanmarsseillako" nuo ajatukset on päähän taottu.


      • S6uomlauneN
        OikeistoSosDem kirjoitti:

        Kun se ei ole meidän vittuilusta tai uhoamisesta kiinni! Putinin Venäjä on täysin arvaamattomasti ja aggressiivisesti käyttäytyvä roistovaltio. Rauhaa minä haluan. Ja paras rauhan tae on NATO!
        Venäläiset muuten sanovat meitä Tsuhniksi. Vähän yksinkertaisiksi ja hyväuskoisiksi.

        Putin on mielenvikainen. Pian hyökkää Krimiltä muun Ukrainan kimppuun. Nämä dinarit tulevat kertomaan Venäjän puolustautuvan fasisteja vastaan ymmärtämättä, että fasisti on Putin.


      • S6uomlauneN kirjoitti:

        Putin on mielenvikainen. Pian hyökkää Krimiltä muun Ukrainan kimppuun. Nämä dinarit tulevat kertomaan Venäjän puolustautuvan fasisteja vastaan ymmärtämättä, että fasisti on Putin.

        Päivän paras kommentti. Putinin toimet nimenomaan eivät ole järjellä selitettävissä saati ennakoitavissa. Väkisinkin tulee ajatus mieleen että nämä "dinarit" eivät ainakaan Suomen asialla ole. Tai sitten kyse on "hyödyllisistä idiooteista".


      • OikeistoSosDem kirjoitti:

        Päivän paras kommentti. Putinin toimet nimenomaan eivät ole järjellä selitettävissä saati ennakoitavissa. Väkisinkin tulee ajatus mieleen että nämä "dinarit" eivät ainakaan Suomen asialla ole. Tai sitten kyse on "hyödyllisistä idiooteista".

        Eivät olekaan ennakoitavissa, järjellä selitettävissä kyllä. Joten sinulle täytyy vääntää rautalangasta.

        Diktatuurien vanha kikka kun kotimaassa menee huonosti tai on "vaalit" järjestetään jokin homma jolla saadaan oma kansa unohtamaan oma kurjuus suuren ulkoisen vihollisen uhan edessä.

        Venäjä on niin köyhä ettei sillä ole mahdollisuutta suureen konfiktiin länsimaiden, ei ollut neukkulallakaan. Mutta Suomea Putin voisi kyllä kiusata aika lailla jos haluaa. Aluksi vaikka 10 000 pakolaista yli rajan Suomeen jne.

        Ystävät läheltä ja viholliset kaukaa on vanha viisaus.


      • OikeistoSosDem kirjoitti:

        Päivän paras kommentti. Putinin toimet nimenomaan eivät ole järjellä selitettävissä saati ennakoitavissa. Väkisinkin tulee ajatus mieleen että nämä "dinarit" eivät ainakaan Suomen asialla ole. Tai sitten kyse on "hyödyllisistä idiooteista".

        Koetko olevasi "vähemmän mielenvikainen" näillä kirjoituksillasi, jotka oikeastaan ovat malliesimerkki seinähullun, vainoharhaisen kirjoittelusista, kummallakin nikeistäsi.
        Tunnetko olevasi Suomen asialla ? Kuuluttaessasi vaatimustasi tehdä, oikeastaan järjettömin teko jota voi ajatella, varsinkin jos kerran naapurimaan päämies on mielenvikainen - liittyä pahimman vihollisen leiriin, ja sallia vihollisen pääsy, sen väitteesi mukaan seinähullun maan rajoille uhoamaan kaltaistesi Bush jr. tyyppisten idioottien kanssa. SIINÄKÖ SULLE OLISI RAUHA TAATTUA.

        Hiukan on sekopäistä ja ristiriitaista tuo "kommentointisi".


      • OikeistoDinari kirjoitti:

        Koetko olevasi "vähemmän mielenvikainen" näillä kirjoituksillasi, jotka oikeastaan ovat malliesimerkki seinähullun, vainoharhaisen kirjoittelusista, kummallakin nikeistäsi.
        Tunnetko olevasi Suomen asialla ? Kuuluttaessasi vaatimustasi tehdä, oikeastaan järjettömin teko jota voi ajatella, varsinkin jos kerran naapurimaan päämies on mielenvikainen - liittyä pahimman vihollisen leiriin, ja sallia vihollisen pääsy, sen väitteesi mukaan seinähullun maan rajoille uhoamaan kaltaistesi Bush jr. tyyppisten idioottien kanssa. SIINÄKÖ SULLE OLISI RAUHA TAATTUA.

        Hiukan on sekopäistä ja ristiriitaista tuo "kommentointisi".

        Mitähän siitäkin olisi tullut jos porukka ennen Talvisotaa olisi ajatellut kuten sinä ajattelet. Kyllä se Venäjä itse omista eduistaan huolen pitää. Meidän tehtävä on huolehtia omistamme.


      • DV8_Diva_XOXO kirjoitti:

        Eivät olekaan ennakoitavissa, järjellä selitettävissä kyllä. Joten sinulle täytyy vääntää rautalangasta.

        Diktatuurien vanha kikka kun kotimaassa menee huonosti tai on "vaalit" järjestetään jokin homma jolla saadaan oma kansa unohtamaan oma kurjuus suuren ulkoisen vihollisen uhan edessä.

        Venäjä on niin köyhä ettei sillä ole mahdollisuutta suureen konfiktiin länsimaiden, ei ollut neukkulallakaan. Mutta Suomea Putin voisi kyllä kiusata aika lailla jos haluaa. Aluksi vaikka 10 000 pakolaista yli rajan Suomeen jne.

        Ystävät läheltä ja viholliset kaukaa on vanha viisaus.

        Järjellä selitettävissä eivät ole silloin kun on astuttu mielenvikaisuuden tuolle puolen. Minä en olisi noin luottavainen. Parempi luotettava ystävä kaukana kuin epäluotettava lähellä.


      • Nemeth
        OikeistoSosDem kirjoitti:

        Järjellä selitettävissä eivät ole silloin kun on astuttu mielenvikaisuuden tuolle puolen. Minä en olisi noin luottavainen. Parempi luotettava ystävä kaukana kuin epäluotettava lähellä.

        ja se luotettava ystävä kaukana on ?


      • OikeistoSosDem kirjoitti:

        Mitähän siitäkin olisi tullut jos porukka ennen Talvisotaa olisi ajatellut kuten sinä ajattelet. Kyllä se Venäjä itse omista eduistaan huolen pitää. Meidän tehtävä on huolehtia omistamme.

        Olisiko aika astua nykypäivään ja lopettaa eläminen synkässä menneisyydessä. Muistaen kuitenkin kuinka käy, jos ei ymmärrä naapurinsa kanssa rauhanomaisesti käyttäytyä, ilman uhoja.

        Nimenomaan, ja siksi emme voi päästää muita päättämään ja uhoamaan puolestamme. Meidät siinä tallotaan, ei uhoajia.


      • Nemeth kirjoitti:

        ja se luotettava ystävä kaukana on ?

        Yhdysvallat. Vapaan maailman ja Länsidemokratian puolustaja.


      • OikeistoSosDem kirjoitti:

        Yhdysvallat. Vapaan maailman ja Länsidemokratian puolustaja.

        Hehheeee toi oli hyvä, ja ihan odottamatonta :)


      • OikeistoSosDem kirjoitti:

        Mitähän siitäkin olisi tullut jos porukka ennen Talvisotaa olisi ajatellut kuten sinä ajattelet. Kyllä se Venäjä itse omista eduistaan huolen pitää. Meidän tehtävä on huolehtia omistamme.

        Sitä yritettiin, mutta Hitlerin ja Stalinin liiton (MR sopimus) takia se ei onnistunut.

        EU:n jäsenenä eikä muutenkaan ei ole pelkoa että joku suuri länsimaa myisi meidät ryssille kuten saksalaiset tekivät.


      • OikeistoDinari kirjoitti:

        Olisiko aika astua nykypäivään ja lopettaa eläminen synkässä menneisyydessä. Muistaen kuitenkin kuinka käy, jos ei ymmärrä naapurinsa kanssa rauhanomaisesti käyttäytyä, ilman uhoja.

        Nimenomaan, ja siksi emme voi päästää muita päättämään ja uhoamaan puolestamme. Meidät siinä tallotaan, ei uhoajia.

        Olisiko aika vihdoin lopettaa eläminen vuosien 1956-1981 Suomettumisen ajassa. Ja ymmärtää että me olemme vihdoin vapaa kansakunta tekemään omat päätöksemme.


      • OikeistoSosDem kirjoitti:

        Olisiko aika vihdoin lopettaa eläminen vuosien 1956-1981 Suomettumisen ajassa. Ja ymmärtää että me olemme vihdoin vapaa kansakunta tekemään omat päätöksemme.

        Olisi tosiaankin aika osan porukasta unohtaa katkeruutensa ja pelkonsa, ja tuoda itsensä nykyaikaan. Omien päätösten tekeminen ja noudattaminen olisi tosiaankin hienoa, mm. pakotteiden purkaminen, hiipuvan talouden laskun taittamiseksi.


      • OikeistoDinari kirjoitti:

        Olisi tosiaankin aika osan porukasta unohtaa katkeruutensa ja pelkonsa, ja tuoda itsensä nykyaikaan. Omien päätösten tekeminen ja noudattaminen olisi tosiaankin hienoa, mm. pakotteiden purkaminen, hiipuvan talouden laskun taittamiseksi.

        Niin että kaupankäynti menee ihmisoikeuksien edelle. Aikamoista moraalia!


      • OikeistoDinari
        OikeistoSosDem kirjoitti:

        Niin että kaupankäynti menee ihmisoikeuksien edelle. Aikamoista moraalia!

        Niistä ihmisoikeuksien valvonnasta ja niihin puuttumisesta, voisivat jokainen maa aloittaa omasta maastaan ja kansalaisistaan, kun ne asiat ovat kunnossa, voivat sitten siirtyä siihen ryhmään, joka valvoo ja arvostelee muita, itsenäisiä valtioita ihmisoikeuksista.


      • OikeistoDinari kirjoitti:

        Niistä ihmisoikeuksien valvonnasta ja niihin puuttumisesta, voisivat jokainen maa aloittaa omasta maastaan ja kansalaisistaan, kun ne asiat ovat kunnossa, voivat sitten siirtyä siihen ryhmään, joka valvoo ja arvostelee muita, itsenäisiä valtioita ihmisoikeuksista.

        Suomessa ei rikota ihmisoikeuksia kuten Venäjällä. Tämä on tosiasia.


      • OikeistoSosDem kirjoitti:

        Suomessa ei rikota ihmisoikeuksia kuten Venäjällä. Tämä on tosiasia.

        Ei ehkäpä samalla tavalla, mutta rikotaan joka tapauksessa - Suomihan myös on saanut huomautuksia ja "rangaistuksia" ihmisoikeusrikkomuksista. Jatkuvasti on myös suomella "juttuja" vetämässä noissa instansseissa.

        Ei siis syytä ylpeillä, joskin huomattavasti enemmän kuin monilla, monilla muilla mailla jotka noista asioista huomautuksia muille jakelevat ja osallistuvat boikotteihin sun muihin pakotetoimiin.


      • mari-mekko
        OikeistoSosDem kirjoitti:

        Olisiko aika vihdoin lopettaa eläminen vuosien 1956-1981 Suomettumisen ajassa. Ja ymmärtää että me olemme vihdoin vapaa kansakunta tekemään omat päätöksemme.

        Ei siellä eläkään kun sinä, muut elävät jo 2000 lukua EU valtiossa


      • OikeistoDinari kirjoitti:

        Ei ehkäpä samalla tavalla, mutta rikotaan joka tapauksessa - Suomihan myös on saanut huomautuksia ja "rangaistuksia" ihmisoikeusrikkomuksista. Jatkuvasti on myös suomella "juttuja" vetämässä noissa instansseissa.

        Ei siis syytä ylpeillä, joskin huomattavasti enemmän kuin monilla, monilla muilla mailla jotka noista asioista huomautuksia muille jakelevat ja osallistuvat boikotteihin sun muihin pakotetoimiin.

        Ei Suomessa eliminoida "toisinajattelevia" toimittajia ym. Kyse on pikkuisen eri mittaluokan asioista. On Ihmisoikeusrikkomuksia ja "ihmisoikeusrikkomuksia".
        Hyväksytkö Venäjän ihmisoikeusrikkomukset?


      • OikeistoSosDem kirjoitti:

        Ei Suomessa eliminoida "toisinajattelevia" toimittajia ym. Kyse on pikkuisen eri mittaluokan asioista. On Ihmisoikeusrikkomuksia ja "ihmisoikeusrikkomuksia".
        Hyväksytkö Venäjän ihmisoikeusrikkomukset?

        Hienoa, ylvästellään sillä, mutta on parempi olla osallistumatta noiden rikkomusten pahentamiseen, ajamalla ja pahentamalla ahdinkoa, joka aiheuttaa niitä ihmisoikeusrikkomuksia - ennen kuin on oma pesä kunnossa, ja niinhän ei ole valtaosalla, edes EU-maista, puhumattakaan Usasta.


      • OikeistoDinari kirjoitti:

        Hienoa, ylvästellään sillä, mutta on parempi olla osallistumatta noiden rikkomusten pahentamiseen, ajamalla ja pahentamalla ahdinkoa, joka aiheuttaa niitä ihmisoikeusrikkomuksia - ennen kuin on oma pesä kunnossa, ja niinhän ei ole valtaosalla, edes EU-maista, puhumattakaan Usasta.

        Mitä nämä Suomen "Ihmisoikeusrikkomukset" ovat. Syntymätyytymättömien marinoita milloin mistäkin?
        Minä pidän ihmisoikeusrikkomuksena sitä että 1970-luvulla Argentiinan sotilasjuntta heitti eläviä ihmisiä Rio de La Platan joenlahdella mereen. Myönnettäköön ettei ns. länsidemokratia ole ihan synnitön tässä asiassa.


      • OikeistoSosDem kirjoitti:

        Mitä nämä Suomen "Ihmisoikeusrikkomukset" ovat. Syntymätyytymättömien marinoita milloin mistäkin?
        Minä pidän ihmisoikeusrikkomuksena sitä että 1970-luvulla Argentiinan sotilasjuntta heitti eläviä ihmisiä Rio de La Platan joenlahdella mereen. Myönnettäköön ettei ns. länsidemokratia ole ihan synnitön tässä asiassa.

        Mutta helvetin kova tuomitsemaan muita !


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1313
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      640
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      481
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      149
      408
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      387
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe