Mulla on viini käynyt viikon verran. Mutta pulputtaa vain noin 4 kertaa minuutissa, ollu koko ajan samalainen tahti. Eikös toi oo vähän liian vähän? 27 litraa vettä, 3 3kg punasia ja mustiaviinimarjoja ja 6 kg sokeria. Voi olla et kämmäsin vähän hiivan kanssa kun lisäsin ehkä liian lämpimään. Voiko tässä vaiheessa heittää vielä yhden pussin viinihiivaa? Vai onko toi 4 krt/min pulputus ok?
Käymisongelma
pertsa2viininkeittäjä
2
166
Vastaukset
- S.Orbus
Voi heittää lisää hiivaa, mutta ei kannata. Anna käydä loppuun. Käymisnoeus riippuu myös lämpötilasta, jossa viinintekoastia on.
- Vinetto
Olen monena vuonna tehnyt omenaviiniä ja aina on onnistunut mutta nyt sitten kun tänään tein niin eipä tuo lähtenyt käyntiin...??? Pitää kai yrittää huomenna sillä "rusinapommilla",en tiä oliko hiiva vanhaa vai mikä tökki,luumuviini kyllä lähti käyntiin,lämpötila on varastossa 22 astetta joka pitäs kyllä riittää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1065467Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453653Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503235Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4512544Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2611600- 881335
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito131309Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321253- 771248
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1471180