Työttömän harrasteet

Ompa todella Lieksassa mahdottomat varmaan muuallakin syrjäseudulla jossa palveluja karsitaan-
Eli harrastus loppuu siihen kun eri virastot eivät ole avoinna josta pitäisi huom työttömän hakea todistuksia kun yhtenä päivänä viikossa. eli hyppyytystä luukulta toiselle
Joten kuka jaksaa työtömänä jonka elämää ei mitenkään tueta jos kumpikin on työtön tai koulussa ja todella ainakin nyt olen saanut kuvan, että ainakin meikeläissten penskoja kuritetaan . joka on melkoista syrjintää isän vuoksi joka oli aikanaan politiikassa mukana
Taitaa todella pitää paikkansa se miten joku minulle totesi sinun pitää vielä kustantaa heidän jälkeläisetkin
Todella kun sanon asiat suoraan niin minut poistetiin jopa Lieksan ryhmästä sosiaalitoimessa olevan henkilön jäsenen naapurini taholta.

55

488

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JaNäitäPiisaa
    • Kuhjjk

      Harrastuksia, puhelinta, tietokoneita ei tueta toimeentulotuella, katetaan toimeentulotuki perusosalla. Työttömällä on aikaa hoitaa asiat te toimistossa kävelemällä ja muihin aktivointi toimenpiteenä kuntouttava työtoiminta.työttömän elämää ei pidä tukea yhteiskunnan varoilla harrastuksiin. Maksa harrastukset itse jos tarvitset

      • Kkjbbn

        Keppilinja on paras työttömän lääke kaikkia tukia pitää leikata että työtön aktivoidaan karenssin uhalla. Miksi pitäisi olla harrastukset ollako makkaraa, retkeilyä jne.


      • Vuoden 201 alusta tuli voimaan laki sosiaalihuollon asiakkaan asemasta ja oikeudesta (812/2000) lain tarkoituksena on edistaa asiakaslähtöisyyttä ja asiakassuhteen luottamuksellisuutta sekä asiakkaan oikeutta hyvään palveluun ja kohteluun sosiaalihuollossa
        Kyllä toimeentulotuen lisäosassa voidaan huomioida henkilön tai perheen erityisenä tarpeena oleva pitkäaikaista sairautta jolloin ollaan toimeentulotuen piirissä sekä lasten harrastustoiminnan tukemista erityisistä tarpeista johtuvina esim lasten päivähoitomenot toimeentulotuen lisäosalla nimenomaan otetaan huomioon todellisensuuruiset menot opas toimeentulotuen soveltajille sivu 59 MK


      • Muuten työtön voi osallistua ulkomailla talkootyöhön kun kohtuullisessa ajassa voinee ottaa työn vastaan.tälläisen asian olin hoitamassa myös toimeksiantona ja näin Lieksan työvoimatoimiston silloinen johtaja oli väärässä ja työtön sai korvauksen vaikka tuo virkahenkilö ajoi ulos minut toimistosta.
        Tapahtuman jälkeen ministeriö ohjeisti työvoimatoimistoja asiasta.
        silloin keskustelimme julkisesti ja johtaja sanoi että työlistän virkamiehiä ja etteikö tasavallan presidentti ollut tavoitettavissa totesin vastauksena,että varmaan vastaus olisi ollut Haloselta entisenä ammattiliiton lakimiehenä selkeä kuten asian tiesin olevan koska olen myös ollut ammatiliiton hallinnossa mukana valtakunnan tasolla
        Muuten tänäänkin olin asialla juuri noista näkökulmista kokouksessa MK


      • nimimerkki Kujjk taidat olla untuvikko ?


      • Jujuu

        Syrjäytymistä köyhyyttä pitää edistää pitkäaikaistyöttömät ovat valvonnan ja holhouksen alaisia ei saa edes itsenäisesti harrastaa menkää neulomaan patalappuja sukkia jne. Siinä on ohjaajat palkattuina


      • Jklkk
        Kkjbbn kirjoitti:

        Keppilinja on paras työttömän lääke kaikkia tukia pitää leikata että työtön aktivoidaan karenssin uhalla. Miksi pitäisi olla harrastukset ollako makkaraa, retkeilyä jne.

        Raipparangaistus pitkäaikaistyöttömät työnäyte tehostuu


    • Hoomooo

      MV-lehti, tuo maan paras tiedotusvänine. Vähine eväineen.☻☻☻☻☻☻☻☻☹☻☹☹☹☹☻☻☻☹☻☻☹☻☻☻☹☹☹☻☻☹☻☻😢😢😢😢😢😢

      • Kuitenkin tarkoitan sitä,että palvelut vähenee näillä seuduilla ja yleisesti puhutaan siitä ettei ihmiset syrjäytyisi. Mutta jos esim menee vuosi henkilöllä odottaessa hammaslääkäriin niin silloin voi jo kysyä toteutuuko tasa arvoinen kohtelu jos jatkuvasti saman henkilön kohdalla varattu aika peruutetaan.
        Meillä on myöskin keskusteltu kotouttamisesta jolloin mennään vaikka toiseen pitäjään uimaan .mutta samanaikaisesti työtön näkee nälkää ja tämä on tosiasia ,siinä ohessa sairastuu sitten useampi henkilö, jotka ovat läheisiä.Todella silloin voinee arvioida onko sosiaalitoimi ajan tasalla esim ehkäisevän toiminnan kannalta ettei jotkut henkilöt perheet ole jatkuvan toimeentulotuen piirissä näin ohjeissa todetaan valtakunnallisesti ja tuo opas on minulla olenhan toiminut lautakunnan jäsenenä MK


    • Ehkäisevä toimeentulotukea käytetään lain mukaan toimeentulotukilain 1§ 2 mom mukaisesti sekä13§ ehkäisevän toimeentulotuen tarkoituksena on edistää henkilön ja perheen sosiaalista turvallisuutta ja omatoimista suoriutumista sekä ehkäistä syrjäytymista ja pitkäaikaista riippuvuutta toimeentulotuesta.
      Ehkäisevää toimeentulotukea voidaan myöntää esim tuensaajan aktivointia tukeviin toimenpiteisiin, asumisen turvaamiseen, ylivelkaantumisen estämiseksi tai taloudellisen tilanteen nopeasta heikentymisestä aiheutuvien vaikeuksien lieventämiseksi ja muihin henkilöön liittyvien omatoimisten suoriutumisen edistäviin tarkoituksiin. Lainaus opas toimeentulotuen soveltajille sivu 79
      Myöskin terveydenhoitomenot jotka perustuvat lääkärin määräykseen tulee ottaa huomioon täysimääräisenä hammashoito politlinikka ja silmälasit sivu 63
      Perustuslakimme 19§ mukaan kunnan tulee huolehtia siitä että jokaisella kunnassa asuvalla on ihmisarvoon oikeuttava turva jopa kunnassa oleskelevalle henkilölle toimeentulolain 13§ mukaan
      Mutta miten tämä asia on sitten hoidettu joidenkin kohdalla väitän eriarvoisuutta olevan MK

    • otetaampahuomioon

      Mutta kun kunniakansalaiset ovat etusijalla, ei sitä silloin kaikille riitä!

      • Opas huomioi myöskin miten kotouttamistukea sovelletaan sivu 36


    • OlenSamanlainen

      Et ole ongelmasi kanssa yksin - miten olisi jos liittyisit Facebook ja siellä koettaisisit saada kavereita taikka tutun tuttuja joiden kanssa vaihtaa ajatuksia sekä jouluna kortteja ?

      • Minun ongelmani ei asia ole mitenkään enää toivottavasti mutta asiaan olen monesti ihmisten kautta törmännyt.
        Minä en kaikkien kanssa lähde sielun kumppaniksi ja jopa sitäkautta hyväksikäytön kohteeksi.
        Noista joulukorteista niitä tulee lähetettyä mutta siinäkin voinen toimia toisin ja minulla on myös rääsää kotona, joten en myöskään vaihda tai halua koko jonkun romuvarastoa lainatakseni yhtä kirjoittajaa valituista paloista yleisönosastolla kun vastaat tähän kirjeeseen saat vanhat pesukoneen tiivisteet ja jos sinulla on arpaonnea niin saat koko romuvaraston.
        Mutta olisiko jollakin tarpeita sohvakalustosta ja kirjoista sekä vaatteista niitä löytyy meiltä. MK


      • KoppiHaakana

        markkukorpinen


        Oletko muuten Facebookissa ?

        Miten voisin nähdä sen sohvakaluston ?


    • iivölisitn

      ( markkukorpinen

      17.8.2016 15:26
      Hullu voi olla mutta tyhmyydestä sakotetaan!
      Todella olen eläkkeellä...)
      Siis et ole työtön kuten hourealustuksesi annoit ymmärtää vaan olet eläkkeellä ns 'epämääräisistä syistä'! ....tuliko ihan paiholassakin hoidossa oltua?

      • Todella moni Lieksalainen on saanut hoitoa paiholassa mutta minä olen ollut Mielenterveys ja kehitysvamma alan liiton valtuustossa ja käynyt myöskin siellä opintopäivillä.
        On kuitenkin käsittämätöntä että henkilöitä parjataan vaikka sitten minun kohdistuvana jotka ovat olleet hoidossa ja saaneet apua jos jollakin henkilöllä on jokin traumaattinen tilanne elämässä kuten esim ministeri taannoin totesi olleen ja saaneen apua ammatti auttajilta
        Tiedän mistä puhun ja se liittyy vahvasti niihin ihmisten asioihin ja omiin kokemuksiin ja kun olen työskennellyt luottamustoimissa Lieksassa yhtämittää 35 vuotta niin kyllä siinä on aika paljon tullut asioita käsiteltyä viimeksi eilen kokouksessa joka liittyy hyvin vahvasti Lieksalaisten elämään

        Kuitenkin heitän takaisin miksi lähdet sitten tuolle kyttäämisen tielle oletko todella noin kehittymätön kyllä minä sellaisen ymmärrän olenhan hoitotyössä tavannut monta Hitleriä ja politiikassa noita tätseriä
        Mutta kuten olen todennut Hullu voi olla mutta tyhmyydestä sakotetaan ja juuri solvaamisesta sellainen voi koitua


    • proooovosointia

      Rovoa ja panettelua on tämmönen hyökkäily.

    • iivölisitsini

      Korpinen kertoo myös asiaakin hourailun välissä!
      (Meillä on myöskin keskusteltu kotouttamisesta jolloin mennään vaikka toiseen pitäjään uimaan .mutta samanaikaisesti työtön näkee nälkää ja tämä on tosiasia ,siinä ohessa sairastuu sitten useampi henkilö, jotka ovat läheisiä)
      Kieltämättä kantaväestöä tollainen menockyrpii!

    • Näinsuomessa

      Täyttä asiaa ja totisinta totta tämänpäivän suomesta.Se alkaa kyrpiä tosissaan tämmönen touhu.

    • muistaakseni

      Minun käsittääkseni somalinaisten uintireissut ovat osallistujille maksullisia ja liittyvät Leijat hankkeeseen, joka on ESR:n rahoittama.

      Toki kaikki työttömille/lapsilleen suunnatut harrastamisen tukemiset ovat tärkeää asiaa. Minusta kaikki voisivat harrastaa mahdollisimman paljon yhdessä. Tuo kuorohomma Leijat hankkeessa on hyvä esimerkki.

      Harrastusten hinta karkaa työssäkäyvänkin perheissä pienituloisimpien ulottumattomiin, jos puhutaan esim. jääkiekosta.

      http://c5fdmkd4.c5.suncomet.fi/fi/leijat-hanke/

      • yhteenvaankaikki

        Samaa mieltä. Kaikki tällaset hankkeista syntyvät toiminnot yhteisiksi. Näkyy niin olevankin ainakin liikunta osiossa. Muuten näyttää hyvin verkottuvan tuo hanke väestöliittoon jne.


      • markkukorpinen

        Sivistystoimessa oli eilen täyttölupia katso kaupungin sivusto ja saamani tiedon mukaan esim perhetyöntekijän työhön saadaan valtionapua 70 % mutta kuinka moni muu lapsi pitäisi saada tukiopetusta myös tasavertaisuuden perusteella. Maahanmuuttajataustaisia oppilaita on jo muuttanut pois Lieksasta mutta tarvetta on edelleen

        Mutta varsinainen aihe on se, että miten paljon on työtömiä jotka eivät saa sitä hyvää kohtelua sosiaalitoimessa ja nimenomaan opastusta todella olen läheltä asiaa seurannut kaikki eivät ole kaavakkeiden täyttäjiä jos ei niitä ole tottunut täyttämään MK


      • Kyllä uintireissut eivät ole tietääkseni heille maksullisia vaan siihen on kotouttamisrahaa urheilun avulla muistaakseni 20 000e onko kotouttaminen vaan sitten sitä että ainoastaan tietty ryhmä lähtee joensuuhun myös kauppareissulle noilla varoilla. Kun Lieksan uimahallista tuli stop


      • näköjään
        markkukorpinen kirjoitti:

        Kyllä uintireissut eivät ole tietääkseni heille maksullisia vaan siihen on kotouttamisrahaa urheilun avulla muistaakseni 20 000e onko kotouttaminen vaan sitten sitä että ainoastaan tietty ryhmä lähtee joensuuhun myös kauppareissulle noilla varoilla. Kun Lieksan uimahallista tuli stop

        Ainakin Lieksassa näköjään oli uintimaksut myös hankkeessa. Sitten sama ilmainen 11-14 työttömien uintipäivä. Näköjään hankkeeseen saa tehdö ehdotuksia, ei ole vain mamuille sallittua. Lueskelin tuosta linkistä.

        http://c5fdmkd4.c5.suncomet.fi/fi/tapahtumat-ja-koulutukset/liikunta/


      • Kyllä tietysti noin asia voidaan esittää mutta minne menee sitten tuo valtiolta saatu summa? Kotouttamiseen liikunnan avulla?


    • MyösNäinkinVoiOlla

      Miksi pitää yleensä harrastaa mitään? Eikö työtön tai eläkelläinen voi nauttia vain siitä vapaa-ajasta, ja oleskella vain? Itse olen ollut eläkkeellä vuosia ja aika kuluu kuin siivillä, enkä tee paljon mitään? Lopetin kalastuksen ja metsästyksenkin liian kalliina harrastuksena? Marjojen ja sienien perässä laukkaaminen loppui myös kun tulot romahti, ja rahaa tarvitsee muuhunkin kuin bensaan!
      Henkisesti olo on parempi kun ei tarvitse stressata harrastusten takia!

      • exkommentaattori

        Joo se on sinun menettely eläkeläisenä mutta meitä on kuitenkin aktiivista porukkaa ja teemme sinunkin hyvinvoinnin eteen erilaisia toimia.
        Tänäänkin itse selkävaivaisena piti lähteä metsään,että voin siten saada varoja vaikka itseni ja töttömien hyväksi sairauskorvauksiin .
        Mutta kyllä kuitenkin vierivä kivi ei sammaloidu ja en jää murehtimaan murehtikoon se jolla on suurempi pää.
        Eli elämässäni ainakin itsellä on elämässäni tapahtunut monenlaista vammautuminen itselle lasten ja lasten lasten sairaudet Kerittiin ostaa mokki lainat jäi puolison saattohoitoj a kuolema ja myös heti perään ystävän tuttavan sitten omat vanhemmat Mutta miten selvitä on se että lähtee ihmisten pariin ja todella täälläkin Lieksassa näitä ystäviä on ja sattuma että rinnalla hyvä ihminen sitä kautta monia mahdollisuuksia nähdä uudestaan uutta elämää nähdä lasten kasvua ja kehitystä olla siinä jotenkin edelleen tukena olla varaukkina kuten on todettu ja mielestäni en ole mitenkään huono ihminen vaikka näin joku yrittää sanoa ja meitä on varmaan monia samanlaisia ihmisiä mutta toin julki sen että arvo se on meilläkin joidenka kukkarolle osuma koittaa


      • exvaramoottori

        Toki tuo on vaihtoehto jättää harrastukset ja lyhentää siten elämäänsä siitä varmaan nauttii sinun perilliset
        Eli milaisesta elämästä itse haluat nauttia, juuri siitä olen aloituksessa todennut . eli onko meidän todella eläkeläisenä olla jatkuvasti tukemasssa jälkeläisten elämää. toki joklainen sitä tekee mutta jokin kohtuus pitää olla kuten aloituksessa sanoin. olemme hyväsydämmisia mutta tätäko koko elämä


      • Kunku

        En ole mitään harrastunut koskaan ei ole puhelinta polkupyörä vanha epäkuntoinen työmarkkinatukea maksettu melkein 3500 päivää työttömänä en täytä työehtoa olen kuusikymppinen en osaa uida ollenkaan eipä tarvitse uimahallia käyttää. Kaikkein halvinta on kävely. En tarvitse rahaa harrastuksiin. Sähkösopimuksen aion irtisanoa koska sosiaalituet laskee ensi vuoden alusta vietän muutenkin talvet pimeässä . Sähköstäkin säästää pärjää ihan kuivamuonalla lämmitä vettä saa vesi hanasta vaatteet paikkaa en tarvite pielispajaa minulle ei sovi kapeat vaatteet olen lihava.parhaiten on työllistynyt kuntouttava työtoiminta jossa käytetään minua hyväksi mielivaltaisesti iankaikkisesti ilmaista työtä siksi tulee paljon työmarkkinatuki maksupäiviä 3500


    • MyösNäinkinVoiOlla

      Onkos sillä mitä väliä jos työtön tai eläkelläinen kuolee vähän aikaisemmin? Miksi pitää kituuttaa pitkä elämä jos on semmoista saakelin kurjuutta, ja elämä sellaista ette saa mitään hankittua kun ei ole oikein tulojakaan? Eikö se ole jo sama luovuttaa!

      • sammahäär

        Meillä jokaisella on ihmisarvo joka ei ole sinnun ja minun käsissä ja näin uskovana ihmisenä olen asian ymmärtänyt. Mutta joskus todella tuntuu siltä miksi meitä kituutetaan.
        Aikanaan hieman huumoria todeten toten että työkaverisini totesi kylkllä sulla varmaan on taivasosuus kun sinulla on yhtä helvettiä noiden autojesi kanssa ,joten autokauppiaille terveisiä helevetistä tervetuloa


    • Tehkää_itsekin_jotain

      Voi hyvät Hyssykät, mitä vinkujia olette! En ole saanut sitä enkä tätä, itse pitää maksaa tämä ja tuo. On syrjitty, on päähän potkittu ja on kaltoin kohdeltu silleen ja tälleen. Lopettakaa Herran tähden joutilaat ihmiset se yhteiskunnalta kaiken valmiiksi vaatiminen. Työttömällä tai työkyvyttömyys- tai muulla eläkkeellä olevalla on aikaa hoitaa asioitaan vaikka virastot olisi auki vain kahtena päivänä kuukaudessa. Ja tiedättekö mikä on verkkoasiointi? Kyllä osataan tänne kirjoitella ja vaivojaan valitella, mutta ei osata asioita verkossa hoitaa. Minne aivot jäi? Sinnekö viimeisen työpaikan (jos sellaista on edes ollut) narikkaanko?

    • OotteKylläLaiskoja

      Niimpä, sehän on ihmisen oma vika jos on joutunut osan elämästään katselemaan työttömyyttä ja siten tulojen puutteessa jää eläke pieneksi? Sehän on eläkkeen terkoituskin ettei sillä duunaritaustainen pärjäisikkään! Se tuo työttömyyskin kiertää mukavasti, kun välillä on töitä ettei kerkiä tekemään, kun ei tunnit riitä vuorokaudessa ja välillä ei sitten mitään! Ja sitten tulee lopulta se ikähomma vastaan, eli saat laiskan nimen kun et ole töissä, vaikka kukaan ei sinua ikäsi puolesta palkkaisikaan! Laiskuuttahan se semmoinen on! Ja sehän paikkakunnaan vaihto työn takia on helppoa jos viitsii lähteä, ja tulee työmiehelle halvaksi nykyaikana! Uuden työmarkkinoiden ehdotuksen mukaan mennään alle TES sopimuksen palkoilla toihin, sillähän pärjää jos maksetaan vaikka 1000 e ( joissain paikoissa jopa allekkin) kuukaudessa, ja siitä maksat vaikka 800-1000e vuokraa pääkaupunkiseudulla? Loput voikin sitten pistää turhuuteen kun on ensin maksanut työmatkakulut ja hommannut ruokansa, lopuilla rahoilla voi sitten maksaa laskuja!
      Saatanan laiskat valittajat, tehkää jotain itsekkin älkääkä aina vaatiko valmista!

      • Hieman tuohon laiskuuteen.Jos sinä olet ns paketissa kunten minä olin aikanaan ettei saanut liikuttaa jalkaa leikkauksen jälkeen ei ollut kännykkää joten hoida sitten asioitasi kun sitten pääsin kepien varaan koitin jopa käydä sillä tavalla kaupassa mutta kyllä piti katsoa mitä ostaa ei ollut karkkipäiviä eikä saunajuomaa. Kyllä tiedän millaisia painostuksia kohtaani oli ja niitä täällä edelleen lausutaan, kuitenkin vaikka luulotautiseksi täällä koitettiin tehdä niin yksityisesti erikoislaakärit pari totesi leikkauksen tarpeellisuuden jalkaan ja sehän makso 22.000mk joten vietä sitten kulutusjuhlia. olin toimeentuloa vailla vuoden eli olin evp eli elin vaimoni palkan varassa ja se oli melkein sama kuin olisi munat poistettu mieheltä joka oli aina pärjännyt omillaan.
        On myöskin niin, että tiedän että moni työtön on jatkuvasti koulunpenkillä ja siten on monta koulutusta mutta työtä vaan ei ole eli työnantajat kyllä sitten kouluttavat työntekijöitä oppisopimuksella ja muuten kun saavat tuet mutta valmiiksi koulutetut sitä työtä ei saa eli ei kaikki ole todella haluttomia työtä tekemään
        Mitä sitten on nuo loukkaavat kirjoitukset teen monenlaista puuhaa voimieni mukaan edelleen.
        Muuten keskustelu pitää olla nyt työttömän osassa ja mitä se arkipäivä sisältää ja miten Suomi saataisiin nousuun ja tasa arvo toteutettua ja noudatettaisiin myös täällä tasapuolista kohtelua ja nimenomaan perustuslakia 19§ joka on nyt jotenkin unohtunut eli pitää huolehtia siitä että on yhteisvastuu jos joku on toimeentuloa vailla MK


    • OravaPutosiKyydistä

      Suomihan ei perinteisesti nouse jos ei leikata niiltä kellä ei juuri mitään ole, sehän on ollut motto jo vuosikymmeniä! Vain nälkä ja kurjuus olisi kaiken A & O, B luokan kansalaislle hyväksi, siis niille jotka ei pysy bisnesmaailman oravanpyörässä mukana!
      Onneksi meillä on hallitus joka tekee kaikkensa asian hyväksi!

    • Joo niin se on elämä ja myöskin vertaus Isossa kirjassa "köyhät teillä on aina keskuudessanne mutta minua teillä ei ole.katsokaa taivaan lintuja eivät ne kylvä eikä niitä" muistanetteko tuon vertauksen kuka noin totesi?
      Toisaalla kyllä todetaan leskestä joka antoi viimeisen rovon mutta helpompi on kamelin mennä neulansilmästä läpi kuin rikkaan päästä taivasten valtakuntaan"
      Oli myöskin hyviä ja huonoja palvelijoita isännällä ja siinä meillä on myös opittavaa miten leiviskämme hoidamme MK

    • HerääKorpinen

      Mitä vittua sinä raamatun värssyjä kirjoittelet, mitä ne ketään auttaa joka on pahassa ahdingossa? Kas kun et kehoita ihmisiä jotka on ahtaalla valtion kurituksen takia kääntämään toista poskea,, ettää viekää viimeisetkin, ja vaikka vaattet päältä, että suomi pelstuu!
      Antaisitko sinä ainoan ihokkasi päältäsi hätää kärsivälle, ja itse viipottaist munasillasi?

    • Kuten huomasit niin tuossa vapaasti lainatussa tekstissä oli kolme eri tarinaa.Kuten olet huomannut niin ei minunkaa tieni ole ollut esteistä vapaa ja olen kohdannut monenlaista elämässäni, kuitenkin voinen nyt todeta että aina on luottamus siihen että pitää olla kiitollinen siitä mitä on juuri olen muutaman sangollisen puhdistanut marjoja muistutan siitä että kyllä kansamme on aikanaan kokeneet paljon pahempaakin ja silloin ollaan vedetty yhtäköyttä ja kansamme johtajat luottivat myös korkeampaan ja nyt todella tarvitaan sitten ryhtiä ja rehellisyyttä.
      Kuulehan kevättalvella olen esim antanut vaatetta ja myöskin pari polkupyörää aikuiselle ja lapselle .Olen useamman kerran antanut suoraan avustuksen ja viimeksi tänään 100e että jotenkin tulisi autetuksi koska nuo soskun henkilöt eivät tunne perustuslakia vaan koko poppoo en muutoksista sekaisin ja johtaja täyttelee hakemuspapereita.
      Muistan senkin tapauksen kun mummolle jäi vain vaatteet päälle kun talo paloi ,joten ei ollut edes nenäliinaa mihin olisi kuivanut kyyneleensä.silloin tarvittiin apua antaa Kun hän poistu ja myöskin vaimoni kuolivat olemme antaneet vaatteet tarvitseville Muistan sitten täällä näitä vastaavia tapauksia kun perheiltä on koti palanut ja olen silloinkin antanut omia ihokkaita ja siksi olen aikaani antanut erilaisiin keräyksiin esim SPR ja nytkin kohta kuljetan varusmiehiä sotainvalidien keräyksessä.
      Muistan hyvinkin erilaisia tapauksia kun henkilö on saanut häädön ja tavarat on lumisateessa kyllä silloinkin tarvittiin neuvokkuutta samoin kun sotaveteraani myös pelasi rahansa peleihin että hän saisi paikan ja kodin joten mielestäni en ole ihan tunteeton.
      Olen lapsena joutunut viipottamaan alasti naapuriin kun sillä tavalla kuritettiin ja pistettiin ulos mutta siinä sai vanhemmat kuulla isän tädiltä korvanmakeaa, ettei noin toimita.Olen itse saanut jopa lapsena alusvaatteet kun oli vaan lyhyet kalsarit ja siskolta pieneksi jääneet pässinpökkäämät sukat jalassa eli opettaja ne osti.
      aikanaan sitten hankin itselleni vaatteita saadessani harjoittelijan paikan mielisairaalaan työhön niin naapurin tyttö oli katsonut kuka tuo poika on ja tuli sanomaan katohan sulla on vaatteet päällä,aika huvittavaa mutta työssäni piti olla siisti myös joten tämä tästä
      Joka apua saa tajuu myös antaa lauletaan laulussa ja tänään kävin laulamassa päivällä ja hyvä oli vastaanotto oli etelästä vieraita MK

      • Pilkkakirveenkohde

        Katsotaan nyt sitten kun tulee puita pihaan miten ripeästi ne on liiterissä joten ei eläkeläiset jouda päivää makoilemaan vaan passaamaan ja palvelemaan eri tahoilla


      • pilkettätuli

        Puut on pihassa pahimman vesisateen aikaan ja pehmeä piha joten kuorma purettu mutta työ jatkuu sitten, mutta mukavaa porukkaa ei sade haitannut ja vaikka autoa työntäessä tuli kurat silmille onneksi oli sadeviitat
        Joten siinä sitä oli harrastetta


    • iivölisitsinitsn

      (aikanaan sitten hankin itselleni vaatteita saadessani harjoittelijan paikan mielisairaalaan työhön<(
      Tuosta kIrjoituksestasi saa sen kuvan, että jouduit mielisairaalaan vähissä vaatteissa!

      • Joo todella niin kävi eli jotakin oli päällä ja olin sympaattinen ihminen todistuksen mukaan kymppi


      • Eli kun aina minut oli nähnyt rääsyissä naapurintyttö niin havahtui kun näytinkin komealta mieheltä hyvin pukeutuneena ja huolliteltuna. Joten sitä toivoisin monelle peräkamarin pojalle miten voisitte saada matkaanne naisia hieman vitsiä


    • Abdikadir

      Tänään ja huomenna työtön voisi mennä esimerkiksi Iska Warran- konferenssiin, jossa tarjolla somalialaista ruokaa ja mahdollisuus solmia kansainvälisiä ystävyyssuhteita. Ja Lieksan sosiaalitoimen edustajat varmasti myös paikalla.

    • iivölitsinitsin

      Mitä helvettiä se hyväosainen Korpinen taas täällä ruikuttaa?
      Lieksassa on satoja muita jotka ei ruikuta ja valita aina, joka asiasta!
      Korpisella on maksettu omistusasunto joten kulut on pienet!
      Ruikuttaa vielä parempituloisena täällä!

      • Mitä ruikutan ? todella minun asiat on hyvin mutta onko sitten jälkipovilla? mutta sanon että onko kulut pienet kun joku teki onneton taloyhtiössä vesivahingon ja kun aina maksan suurimman osan niin maksoin siitäkin 750 e pitäisikö vuokralaisen päätä silittää joka täällä ahkeroi arvostellen
        Minä en asu siinä omistusasunnossa vaan työttömät jotka eivät saa tukea


      • Mutta kuitenkin tuon esiin sen että me sodan jälkeen syntyneet tiedämme mitä meiltä on vaadittu ja koitamme hoivata myös jälkeläisiä. mutta onko se todella meidän tehtävä ilman vastavuoroisuutta joskin nyt meni asia perille


    • Sarhjjk

      Työttömät ei tarvitse harrastuksia timitranlinnassa on aikuispäivähoitoa. Työtön on valvonnassa ohjaajan opastuksella siellä voi neuloa sukat esim. Retkeillä pelata mölkkyä syödä makkaraa vielä tuetaan yhteiskunnan varoilla on monipuolista harrastusta. Työtön voi kävellä on halpaa ei tarvitse maksaa harratusmaksuja miksi pitää ruikuttaa. Harrastuksesta maksetaan 9 euroa päivä. Miksi valittaa. Työttömille on kalliita esim.hiihtovarusteet jääkiekkoilu polkupyörän hankinta tansseissa käynti tanssilavoilla pääsyliput,polttoaineet autonpito maksaa. Myös matkustaminen vie rahaa. Työttömille riittää halpa kävely kun maksetaan työmarkkinatukea ja perusturvaa minä en ole käynyt koskaan tansseissa enkä nähnyt tanssilavaa en myöskään osaa tanssia autoja ja kalliita harrastuksia ei pidä tukea verorahoilla olen yli 60 vuotias

      • Ksljyhjkkk

        Vitun valittaja et tarvitse harrastuksia työtä tekemällä maksetaan harrastukset ei sosiaalitoimistosta rupusakeille puliparkki Jossa edullista juoda kaljaa


      • Tigjk

        Yli 60 vuotiaat pitkäaikaistyöttömät kaikki eläkkeelle pielispajassa askaroineet kun ikä alkaa riittää asumaan vanhusten asuntoihin tai laitospaikkaa koska työtön ei pärjää normaali vuokra asunnossa näitä lieksa koti iltarusko vanhusten rivitalot laitospaikat ja voidaan myös asumispalvelut kilpailuttaa mitä elätti maksaa sen mukaan palvelut yksinäisyys poistuu kun asuu useita syrjäytyneitä ja on ohjaajia opetaan sitä päivärytmiä. Jos asuu yksin normaali vuokra asunnossa jää pienelle eläkkeelle ei harrastuksiin rahaa hän nukkuu, muistisairauksia tulee. Koska ei ole tietokoneita puhelinta polkupyörää sanomalehtiä sillä estää liikkumisen eikä ole koskaa ollut työsuhteita vaan työharjoittelu ja kuntouttava työtoiminta. Työttömällä ikä jo riittää vanhusten palveluasumisen. Kilta asunnossa on ohjaajat siellä voi tehdä käsitöitä


      • NormiAlistustaKoiraksi

        Kuitenkin somput saivat muunylläpidon pääle liekaan 0,5 milliä harrasteihin ja elämän viiteeseen.
        Kyllä normi liekalainen liekalainen on koiran asemassa somppuihin verrattuna.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      81
      1640
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      71
      1313
    3. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      106
      1238
    4. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      179
      1045
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      152
      1010
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      55
      994
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      882
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      60
      851
    9. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      816
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      94
      784
    Aihe