Mitä teet?
Toimitko jonkin järjestön kautta?
Oletko käynyt jossain jotain kurssin?
Mietin, että voisin kai lähteä johonkin mukaan minäkin. En vaan tiedä mihin.
Oletko vapaaehtoinen hyväntekijä?
7
193
Vastaukset
Liity Vapepaan. https://vapepa.fi/koulutus/
- Juuri-nuo
ovat houkutelleet koko maaliman mustat
raatokärpäset tänne onnen maahan
jossa saa ilmotteks rahhaaa. - Joitakin.tässä
Mieti ensin kenelle haluat apuasi antaa?
Onko se taloyhtiön asukas, taloyhtiössä on paljon hyödyllistä tekemistä joko asukkaana tai hallituksen jäseninä, asumista voi halventaa ratkaisevasti. Onko se lähialueella asuva, asukasyhdistyksessä on runsaasti aluetta hyödyttävää puuhaa, esityksiä kunnalle ym. Mihinkään liittymättä kävele kaupalle muovipussi ja hanska kädessä ja kerää roskat tienvarresta kaupalla olevaan roskikseen.
Haluatko ulkoiluttaa vanhuksia tai uskaltaudutko erilaisiin tapahtumiin ensiapua tarjoamaan, liity SPR:n paikallisosastoon, vaatii kurssitusta, jonka saat jäsenmaksulla. Onko sinulla rahaa antaa suoraan apua tarvitsevalle? Jos on, anna korotonta lainaa, jollekin joka on todella avun tarpeessa, silläkin uhalla että menetät rahan. Jos ei ole lainaksi asti, heitä kymppi-kaks vähävaraiselle. Haluatko antaa romanian kerjäläiselle, niitä piisaa? Lions kerää paikallisesti stipendejä kouluihin, tekee hankintoja vanhainkoteihin, auttaa vähävaraisia, siis heidän lippaaseensa. Jos käyt kirkossa, laita kolehtiin kohteen mukaan, se kerrotaan ennen pussukan kiertämistä.
Jos henkinen kanttisi on hyvä, ja pystyt auttamaan lamassa olevia, mene auttamaan alkoholisteja tai muuten henkisessä hädässä olevia keskustelemalla. Kunta tarvitsee nuorille tukihenkilöä. Tietääkseni ainakin seurakunta ja SPR pitävät kursseja. Tästä minulla ei ole kokemusta, noista kaikista muista on. Voin vakuuttaa, että elämäsi rikastuu.- de.meter
Tyhjentävä vastaus "Jotakin.tässä". Vapaaehtoistyössä on tekijän markkinat. Heitä kysytään nyt vähän joka suunnalla.
Itse juutuin seurakunnan diakoniatyöhön käytännön syistä. Toimipisteet olivat lähellä, työnkuvan sai pitkälti itse luoda eikä byrokratia kiusannut. Tehtäviin
(minulla ystävä- ja kahvilatoiminta) koulutettiin ja hygieniapassi maksettiin...
Alkuun toimin enempi ystäväpuolella nyt käytännön puuhat kiinnostavat enemmän eivätkä kuormita samalla tavalla kuin vaikka mielenterveyskuntoutujan tukihenkilönä oleminen. Syrjäytyneitä toki tapaan edelleenkin, mutta heihin ei tarvitse sitoutua pitkäjänteisesti, riittää kun kuulumiset kyselee ja jutustelee niitä näitä...
En ole ajatellut liittyä vapaaehtoiseksi.
Olen autellut tuttuja ja lähipiiriä, en ole järjestöihminen.
Kyllä vapaaehtoisia tarvitaan, ihan hyvä asia.Jos annan, annan ainoastaan Pelastus-Armeijalle SF-tarkoituksiin.
-
Opiskelut on opiskeltu.
Tässä iässä on turhaa alkaa tuhlaamaan aikaa.
Sitä-paitsi osaan jo melkein kaiken.
Erin-omaista parenpi kokki, autoilija eikä minusta nypläriä tule.
Täkkini ja peitteeni ovat koko-kankaasta.
Tärkeimmät kielet sujuvat, ne toistkin ontuen.
Mikä enemmän mikä vähemmän.
H.- muutenhyväjuttu
Sama täällä, on ollut tarvetta lähipiirissä ja se riittää minulle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1291333
- 100861
- 75693
- 50577
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa12493ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40474Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153441Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..30407- 25381
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;174372