Keittiö uusiksi rungot säästäen

Tuiskista

Meillä kävi Elegan edustaja tekemässä hinta-arvion keittiön uusimisesta. Sisältää ovien, valolistan ja vetimien uusimisen, yksi alakaappi muutettaisiin kahdeksi laatikoksi, roskisjärjestelmä tulisi kiinteäksi oveen, kattilakaappiin karuselli ja jääkaapin yläpuolelle uutta runkoa pieni kaappi. Itse olen ollut niin uuno, etten oo ennen kuullutkaan firmojen tekevän pelkkiä ovien yms vaihtoja.. Missä hintaluokissa tällaiset yleensä mahtaa liikkua? Nopealla googlailulla Elegasta ei myöskään paljoa hyvää löydy..

12

163

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Das.ongelma

      Mittatilaus on aina kalliimpi kuin tavallinen vakio.
      Moni muukin firma tekee ovia ja laatikostoja mittojen mukaan, eikös tuo Elegan juttu ollut aiemmin vanhojen ovien pinnoitus?

      Ongelmana vain on että mitat ovat vuosien mittaan muuttuneet ja 80-luvun alunkin talossa joutuu ostamaan mittatilauksena ja miettimään saranointiratkaisuja.
      Keittiön mitoitus on sellainen, että nykyisillä kaappien vakiomitoillakaan ei tule hyvä, eikä keittiön minialtaat ja korkeilla roiskivilla hanoilla nekään kiinnosta.
      Uusista keittiöistä on tehty volkkareita, näyttää hyvälle, mutta aivan karmeita ylläpitää.

    • valkeaa

      No itse ostin Elegalta korkeakiiltoiset valkeat ovet,muutoin aikalailla sama kokoonpano kuin aloittajalla.paitsi että valolistalla heitin harakkaa..15 ovea,6laatikkoa,2 isoa vetolaatikkoa,yksi runko,työtasot,vetimet.3500E,mutta tulivat pian,silloin kun luvattiin,ja ollaan oltu tyytyväisiä!Laatutavaraa..

    • pohjanmaalla

      Kallis hinta itsellä 21 ovea laatikosto, työtasot ja välitilalevyt 1900€ asennettuna
      ovi kiiltävä valkoinen

      • ketä_

        Mikä Firma teki sinulle tuon remontin ?


    • suunnitteleva

      Onko suomessa mahdollista teetättää ns.virtualimalli omasta keittiöstä.Olemme suunnittelemassa keittiörempaa,mutta ei mitään älliä,minkälaisen haluamme.Ikealla ilmeisesti sellainen on,mutta ainakaan minä en osaa itse käyttää kyseistä ohjelmaa.

      • Itsepalvelu

        Juu, helppohan sitä ikean ohjelmaa on käyttää. Varustelekan toimitusjohtajaltakaan ei mennyt kuin 24 tuntia, kun oli jo sitten jonkinlainen suunnitelma valmiina. Tämän kertoi itse ylpeänä ja tyytyväisenä televisiossa ohjelmassa "kahdeksa myyttiä työstä".


      • keittiöekspertti

        Et tarvitse oikeasti suunnitteluohjelmaa keittiön suunnitteluun, voit piirtää sen ruutupaperille.

        Suunnittelun jälkeen vain nettikauppaan tilaamaan osat ja sitten mies töihin tekemään keittiötä.

        Keittiö on helpompi tehdä kuin auto itselle, suurin osa siihen pystyy. Ostat keittiöön nätit ovet, ne tuovat näköä keittiöön.


    • valoisa.tunnelma

      Pääasia tässä on että ovet on kiiltävää valkoista.

      • keittiöekspertti

        Onko oven laadulla väliä?


    • eeveepee

      Onkohan nykyään laatu parantunut? Meillä ainakin ovipinnoitteet irtoilevat.

    • voihyvääpäivää

      Etkö irroittanut suojamuoveja?

    • olettekonähneet

      Onpa karseennäköisiä viritelmiä keittiörempoissakin.
      Mustaa, mustaa ja mustaa, mutta sitten unohtuukin valoitus?
      Onkhhan se mustaväri-tuotteet niin halpoja, kun lähes jokapaikkaan tuputtavat sitä ja niin mauttmasti!!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8236
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2243
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1909
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1644
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1479
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe