Kun olen saanut elokuun

peritäänkö_takaisin

asumistuen kuun alussa, ja jos aloitan työt elokuun puolivälissä (tämä työn saanti ei ollut tiedossa ennen kuin päivää ennen työn alkua), niin peritäänkö minulta elokuun tuki pois. Heti kuitenkin ilmoitin että olen töitä saanut, jotta syyskuun tuen osaavat jättää maksamatta.

Jos multa nyt viedään se elokuun tuki pois,,,, niin enhän minä syyskuuta pärjää kun koko kuusta tili tulee vasta syyskuun lopussa.

4

92

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aefd

"Ruokakunnan tulot nousevat vähintään 400 e/kk tai pienenevät vähintään 200 e/kk edellisen päätöksen tuloihin verrattuna.

Tuki tarkistetaan sitä kuukautta seuraavan kuukauden alusta, josta alkaen tulojen muutos on voimassa kuukauden 1. päivästä alkaen."

Tulosi muuttuvat elokuun puolivälistä, joten olisit saanut täyden asumistuen lokakuuhun asti.

• niinpä_niin

Juu, jotain tällaista viestiä sain Kelaltakin, lakkautushakemukseni jälkeen. Olivat ottaneet yhteyttä puhelimitse, duunissa ei ole puhelin mukana, joten en päässyt vastaamaan, mutta hoksasin katsoa netistä omat sivuni Kelalla ja siellä oli viesti... mutta juu, en siinä sitten hoksannut, että minun olisi pitänyt ilmeisesti vastata siihen viestiin omalla kirjoituksellani, sillä nyt 1.9. ei mitään asumistukea ollut tilille tullut.

No, laitoin nyt sitten vastausviestin siihen Kelalta saamaani viestiin, saa nähdä miten käy. Mutta jotain tuollaista siinä Kelalta tulleessa viestissäkin ymmärtääkseni sanottiin, että ei tarvitse lakkauttaa, tarkistus on lokakuun alussa ja heti pitää ilmoittaa, jos työ vielä syyskuun päätyttyä jatkuu...Nyt voi tietty olla, etteivät maksa, kun en heti vastannut siihen tulleeseen viestiin. No, onpa kumma, että sitä minun viestiäni jäivät odottamaan, vaikka selvästi sanoin, että työ on sovittu 30.9. asti, jatkosta ei tietoa. Ja niin, niillehän meni työttömyyspäivärahankin takia viesti työsuhteen alkamisesta.

• Taruavaitotta

Käsittääkseni asumistukisäännöt ovat muuttuneet niin, että, jos olet oikeutettu tukeen vaikkapa elokuun ja syyskuun, mutta työllistytkin lokakuun alusta lukien, niin silloin lasketaan alkuvuoden tulot ja loppuvuoden tulot yhteen ja katsotaan, että oletko oikeutettu asumistukeen. Jos tuloraja ylittyy, niin saatu asumistuki on maksettava takaisin.
      Totta vai tarua, mutta kannatta tarkistaa, liekkö perrää näin hölmöllä jutulla?

• Petu_

"aefd" on osittain oikeassa.

Jos pääset töihin esim. elokuun viimeinen päivä niin asumistuki muuttuu syyskuun alusta, paitsi jos tulo jää elokuulta alle tuon 400e/kk.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vakava rikosepäily Seinäjoella

Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html
      Seinäjoki
      41
      2725
    2. Mitä on woketus?

Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k
      Maailman menoa
      418
      2246
    3. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      21
      2156
    4. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      18
      1970
    5. Oletko jo luovuttanut?

Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?
      Ikävä
      141
      1769
    6. Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin

Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin
      Maailman menoa
      137
      1689
    7. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      22
      1196
    8. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      0
      1152
    9. Vanhentunut runsaasti.

Ei hyvä juttu. Mieheltä pötkylänaiselle.
      Ikävä
      74
      1059
    10. Kerro mulle miksi juuri me

Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.
      Ikävä
      67
      967
    Aihe