Kiuruvetisyys pilke silmäkulmassa

09090909

Kertokaapas tyypillisiä ominaisuuksia kiuruvetisistä huumorilla höystettynä, mutta ei ketään pilkaten. Ihan liikaa mennään nykyään rääpimään henkilöitä ja halutaan loukata.

Minä olen muutaman kerran yrittänyt puhua Kiuruveden historiasta, löydöistä ym.
Jostain syystä se ei onnistu, vastapuoli alkaa vain kertoa tallentajista ja henkilöistä tässä ajassa tai edellisistä. Miksikähän se itse paikkakunnan historia ei kiinnosta, vain oman suvun merkkihenkilöt ?

Kiuruvetinen on kuitenkin vilkkaampi kuin vähänkin länteenpäin asuvat ihmiset. Eivät jökötä omissa oloissaan jos samalle reissulle sattuvat.
Toisaalta esim. jo Pyhäsalmessa asuvat ovat paljon säntillisempiä ihmisinä, kiuruvetinen on lepsumpi.

14

83

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 01400

      Kiuruvetiset kehuvat mieluusti sivistyneisyydellään. Mikseivät koskaan keskustele mistään ? Ei löydy keskustelua historiallisista paikoista, ei siitä miten alkuaan muutettiin seudulle. Ei puhuta koskaan myöskään tästä ajasta, miten vuosikymmenet ovat muuttaneet ajattelua muun muuttumisen myötä.
      Ymmärrän sen, että nyt on ns. myttyrä-aika, on paljon työpaikkoja hävinnyt ja loput työläiset hiljaa pakertavat jossain pelkotressissä. Joitakuita taas leimataan huvin vuoksi kun keskustelun aiheet ovat vähissä. Työttömät nuoret heittävät ilkeyksiä pitääkseen jotain omanarvontuntoa yllä.
      Hiis vieköön, keksikää nyt jotain ! Ei tässä nyt ihan kai solkkua olla.

    • nauriinpurija

      Nyt olet löytänyt ihan väärät keskustelukumppanit..

    • eurosopper

      olen kiuruvetinen armeijan käymätön nuori,läski. väsyttäää ZZZzzzZZZzzz....
      pilkettä oli silmäkulmassa kun olin katsomassa työmiehiä puusavotassa ja pilke osui silmääni. väsyttää ZZZzzzzZZZZzzzz.... auttaisko energiajuoma?

      • 01400

        Minuakin vaivasi alakulo aamupäivällä. Sitten tartuin erääseen ei-niin-mukavaan kotityöhön. Kun sain tehdyksi pois, olo muuttui heti paljon tyytyväisemmäksi.
        En halua pyhistellä, mutta se auttaa useimmiten.


    • 00000022

      Kiuruvesi-lehdessä on jopa tuumailuja Kulttuuritalon salien nimeämisestä henkilöiden mukaan. Vaikka henkilö olisi kuinka ansioitunut, olisiko henkilöpalvonta Kiuruvedellä jo yläkantissa ?
      Kiuruvesi-lehti pitäisi kai nimetä uudelleen "Sukuvöyhötys" -lehdeksi.

    • vetinen

      myöhän ollaan kaikki alkuperäiset vetiset aatelia ,sen hän huomoo jo siitä akat kyykistyy puun taa ee tie mittään ne kusasoo hoosuu potut istutetaan vanhoihin varsiin jos mahollista ,jos joku erehtyy kysymään mielipiettä niin se voip olla tällänen en oo puolesta enkä vastaan päin vastoin tuotaan loogania käätti keskusta viimeks ja noste sen kun jatkuu

      • Katariinasuuri

        Kiuruvetisiä naarattaa ihteesäkin se, että koetetaan olla muka uskovaesia körttiläesiä, vaek ee ollakkaan. Parraat kertoo nähneensä enkelien juoksevan torin poekki. Virren veesuu on vaehtunna iskelmiin.


      • 000000022

        Tärkeintä ei ole se uskonlahko tai miksi itsensä luokittelee. Ihmistä ei tee pyhemmäksi omakehu ja oman ja suvun paremmuuden esittely. Vain sillä miten suhtautuu toisiin ihmisiin on Jumalan silmissä arvo. Älä siis aina etsi malkaa toisen silmästä, näinhän meitä on opetettu.
        Se itsenikin pitäisi muistaa kun ärsyynnyn.


    • exkiurvetinen

      Kiuruveden historian voi lukea kiuruvesi hikipediasta googlettamalla, tyhmät.

    • MrJuha82outolintu

      Minä asun VAIN 100 kilsan päässä Kiuruvedestä.
      Olen Nivalalainen.
      Nivalaa ja Kiuruvettä YHDISTÄÄ MAATALOUS.
      Molemmissa on tiedossa traktorirallia ja paljon maalaiselämää maatilahommissa eli kovaa työtä.
      Isäni on lähtöisin maatilalta.

      Sen sanon, että Kiuruvetiset vaikuttaa tosi lupsakoilta ja mukavilta immeisiltä.
      Nivalassa on jo ahdasmielisempää.
      On toki täälläki onneksi ne tietyt humoristit ja täällä on paljon kylähulluja ja omia persoonia, hyvä niin, ettei oo liian tylsää.

      • peraroori

        sekö on o lupsakkaa kun pietään renkei ilmatteeks hommis ja kaupanpäälle vittuillaan, ite kerätään tuilla ja almuilla hirmu perintö ja inistään ja itketään ja lopus maksetaan viel sähkötkin ruoka-apukorttien kans ja monet on puistonkulmalla kerjäämässä oikeasti nälkäänsä. tosi lupsakkoo hommoo tosiaan.
        ei mulla muuta.


      • Nyhtövelli
        peraroori kirjoitti:

        sekö on o lupsakkaa kun pietään renkei ilmatteeks hommis ja kaupanpäälle vittuillaan, ite kerätään tuilla ja almuilla hirmu perintö ja inistään ja itketään ja lopus maksetaan viel sähkötkin ruoka-apukorttien kans ja monet on puistonkulmalla kerjäämässä oikeasti nälkäänsä. tosi lupsakkoo hommoo tosiaan.
        ei mulla muuta.

        Kyllä tuommoisen laittaisin jo vahvasti rengin tyhmyyden piikkiin.


      • rahaaonn
        peraroori kirjoitti:

        sekö on o lupsakkaa kun pietään renkei ilmatteeks hommis ja kaupanpäälle vittuillaan, ite kerätään tuilla ja almuilla hirmu perintö ja inistään ja itketään ja lopus maksetaan viel sähkötkin ruoka-apukorttien kans ja monet on puistonkulmalla kerjäämässä oikeasti nälkäänsä. tosi lupsakkoo hommoo tosiaan.
        ei mulla muuta.

        aivan, miten ne voi kellekkää mitään maksaa jos eivät sähköjäkään pysty maksamaan, ihmetyttää kuitenkin niitten autot ja kalustot ja maat ja mannut hmmm....ovatko niitä ns. valeköyhiä? :=)


    • 0000000022

      Eiköhän jätetä nämä pohdiskelut kun kukaan meistä ei toisen saappaisiin voi astua. Toki voisi yrittää jotenkin oikeasti tutustua toisen ihmisen olosuhteisiin.
      Toisia hyväksikäyttävät ihmiset eivät arvostustani saa, mutta epämääräinen ihmisryhmien luokittelu on typerää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      107
      2007
    2. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1470
    3. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      99
      1413
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1327
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1154
    6. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      480
      1094
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      51
      982
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      933
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      882
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      856
    Aihe