Viking-litt

grgffdgfdgfd

Lyödäänkö vetoa, että viimeistään parin viikon päästä Viking-loton peruskierroksen päävoitto on taas vain jokin nääppänen 600 000 tms? Se viikkotolkulla täkynä ollut yli 40 miljoonaa kun meni jakoon eikä enää ole houkuttelemassa pelaajia.

3

77

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Varmasti juuri noin käy. Ja samalla todistetaan taas kerran vääräksi se väite, että pikkuvoitoilla olisi merkitystä.

    • Varmaa_Tiatoo

      Jaa, enpä nyt kovasti pistäis hanttiin jos voittaisin "vain" 600 000€.
      Suomalaiset ei näköjään tajua että viksulotto on paljon parempi peli kuin perinteinen lotto.

      • Siinä on vähän parempi voittotodennäköisyys mutta pienemmät voitot. Siksi se on minun mielestäni HUONOMPI, ei parempi saati paljon parempi.

        Minulle ainakin 600 000€ on "vain" ilman lainausmerkkejä. Se ei nimittäin riittäisi vielä työelämästä poisjääntiin (sekä minun että vaimon).

        Tämä laskentatapa hyvälle minimitasolle päävoitoksi ei ole omaa keksintöäni vaan jostain nettikeskustelusta lainattu, mutta mielestäni aika hyvä:
        -otetaan oletukseksi keskiarvoikäinen pariskunta, jonka molemmat puoliskot saavat mediaanitason palkkaa => eläkeikään jäljellä n. 25 vuotta ja nettotulot yhteensä n. 50 000 euroa
        -heidän loppuelämän nettopalkkansa olisi siis 1,25 M€
        -lisäksi he ja heidän työnantajansa maksaisivat eläkemaksuja n. 20% bruttopalkasta, 25 vuodessa yhteensä n. 350 000 euroa

        Toisin sanoen kuitatakseen sen tulonmenetyksen, joka syntyy, kun nyt jäävät pois töistä, heidän pitäisi saada yhteensä n. 1,6 m€. Otetaan siihen vielä päälle pelivaraa mahdollisen nyt olemassaolovan asuntolainan poismaksuun, uuteen autoon yms. ja päädymme siihen, että päävoiton minimipotin pitäisi olla n. 2 M€.

        Tällaiselle meikäläisen ikäiselle gubbelle, jolla on enää kymmenisen vuotta työuraa jäljellä, riittäisi miljoona. (Tai siis puoli miljoonaa itselleni, mutta pitäähän vaimonkin päästä heittämään hanskat tiskiin ja pensselit santaan.)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      81
      3328
    2. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      88
      2903
    3. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      40
      2299
    4. Seinäjoen ampumistapaus

      Kyseessä olivat helluntainkirkkoon kuuluvia. Niin myös Jyväskylän tapauksessa. Mistä he saavat aseet ?
      Seinäjoki
      51
      2149
    5. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      85
      2129
    6. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      44
      1727
    7. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      65
      1696
    8. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      25
      1677
    9. Pakotteet purevat

      Asiallinen artikkeli Helsingin Sanomissa miten pakotteet purevat Venäjään. Kulutusjuhlat, ei työttömyyttä, elintason nou
      NATO
      263
      1554
    10. Kun istuit

      vierelläni penkillä, olin hetken onnellinen. Se hetki kimaltelee mieleni sopukoissa ja valvottaa öisin. Salainen kaipau
      Ikävä
      58
      1479
    Aihe