Mitä mulle tapahtuu?

Kekkulikeke

Pakko kysyä kun en oo koskaan missään lääkärissä käyny vaikka tiedän että mulla on jonkun asteisia masennustaipumuksia ja jossain vaiheessa olin aika pohjalla ja suunnittelin ja yritin myös itsemurhaa.. Silloin kyllä olisin varmaan hakenut apua mutta en pystynyt koska olin lukkiutunut himaan ja makasin vaan sängyssä enimmäkseen niin ei ollu voimia ruveta miettimään että joutuis puhumaan jollekin ihmiselle siinä vielä.. Mulla on myös vähän ongelmia alkoholin kanssa ollu, jossain vaiheessa meni vuosia ilman että olin oikeastaan koskaan selvinpäin, tai kyl mä välillä yritin ja olinkin välillä hetken jos oli jotain pakollista perhemenoa esim, silloin oli näitä "vaan yks pullo viiniä/sikspäkki edellisenä iltana" nii ei sit ollu aamulla kännissä, seuraavana iltana sit taas vasta.. Ja sillonkin mulla oli aikamoista vuoristorataa, välillä tuli hirveä bilefiilis ja en katunut mitään eikä mikään haitannut, elämä oli ihanaa ja masennus kaukaista taaksejäänyttä elämää, paransin elämäni aloittamalla koulua tai työtä ja muuttamalla/ uusi parisuhde yms. mutta samalla tuli hirveitä ylilyöntejä ja ongelmia perheen ja poliisin ja rahan ja oikeastaan kaiken kanssa ja siitä sitten taas seuraavana vuorossa oli hirveä syyllisyys ja masentunut olo, mutta kun kuitenkin raivolla puskin mitenkuten siellä koulussa ja töissä niin sain sitten kaivettua itseni lopulta ylös ja kännissäkin olin enää ehkä puolet päivistä. Sitten elämä alkoi oikeastaan oikeasti parantua kun aiemmin olin ton mun alkoholinkäytön (ja no joo huumekokeilujen myös) ja yleisen elämäntilanteen takia tehnyt pari aborttia ja sit kun olin onnistunut olemaan suht normaalisti ja tulin raskaaksi niin päätin että nyt kääntyy elämä tasaisempaan suuntaan kun alko kyllästyttämään se vuoristorata joka aiemmin oli tuntunut tietty välilä paskalta ja välillä hyvältä mutta kaikenkaikkiaan se sai mut ainakin tuntemaan itteni eläväksi.. No sit onkin tullut pari lasta ja oon saanu ihan hyvän elämän rakennettua ja tuntu että toi kaikki vuoristorata on taaksejäänyttä elämää vaikka tietty aina niitä pikkumasennuksia on aina välillä niin oon saanu ne ajatukset katki erinäisillä metodeilla joita oon tässä elämän varrella kehitelly.. Mut nyt alkaa taloushuolet romahduttaa tätä rakennelmaa ku meni montakymmentä tonnia velkaa ulosottoon (ei mun vaan miehen tosin) ja sit odottelin masennusta mut ei kuulunu.. Päätin sit tehdä vaikka elämäntaparemontin aikani kuluksi yms. ja nyt alkaa olo olemaan aika outo, ajatukset vetelee aika haipakkaa ja pakko puhua itekseni tai kirjottaa jos haluun vähän keskittyä yhteen asiaan, olo on kans ku oisin juonu 8 tölkkiä batteryä vaikka en oikeestaan saa nukuttua just yhtään ja ruokakaan ei maistu mut sitä syön ettei tekis mieli viinaa ku tiedän että nälkäsenä saattas lähteä sekin taas käsistä.. Alottelin tossa kirjaa ja se käsittelee mun itsemurhayritystä ja ne tilanteet oli oikeestaan ihan vitun surkeita mutta nyt kun kirjottelen nii toi tuntuu ihan joltain komedialta, hitto kun se ei mahdu tähän :D Mut siis sitä meinasin kysyä että onko tällänen vakavaa ku sanoin äidille et mul on vähän maaninen olo tän elämäntaparemontin kanssa nii sit oli pakko sanakirjasta kattoo et mitä se oikeestaan tarkottaa ja kyllä se kuvaus nyt vaan aika hyvin sopi näihin mun olotiloihin.. Ja aiemmin ku oon tehny kaikenlaista ja oon vissiin aika väkivaltanenkin jos joku loukkaa mun oikeustajua (en ikinä lapsille oo ollu enkä aio olla) nii onkohan tää niille vaarallista, pitäsköhän koittaa vähän jutella jonkun ammattilaisen kanssa vihdoin näistä mun oloista? Toisaalta tää olo kyllä tulee tarpeeseen, ihan voittajafiilis kaiken suhteen nii vähän pelottaa et mitä jos just sattus sit vaikka olemaan joku sairaus mitä ne ehkä yrittää lääkitä tjsp nii en kyllä haluais itteeni muuttaakaan ku niiden masennusten kanssa oon jo oppinu olemaan mun mielestä hyvin.. Onpa vaikee tilanne, vaikka ei tääkään kyl pahemmin huoleta tunnetasolla tällä hetkellä yhtään ku tuntuu et oon elämäni kunnossa mut jotenkin kuitenkin sellanen kutina et vois olla turvallisempaa kaikille jos vähän kävis jossain juttelemassa viimestään sit ku nää olot rupee tästä laantumaan ja mahdollisesti sit taas kääntymään sinne alakanttiin..

2

93

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kekkulikeke

      Ainiin ja siis ei tää tilanne nyt mua muuten silleen huolestuttais mutta kun otin tossa pari kaljaa kaverin mökillä ja sit tuli tappelua, pettämistä ja bensaa etsin et saisin sen mökin poltettua ku poliisit kävi hakemassa putkaan (ja onneks haki koska eipä tullu mieleen että siellä mökissä oli sisällä mun kaveri sammuneena nii siinä ois voinu käydä hassusti), siellä putkassa sit vähän jumppailin ja meinas ruveta naurattaa ku ne oli aamusella pahoillaan että vähän venähti aamulla se poispääsy ku ei siellä mitään kelloa ole niin mitä käryä mulla ois siitä ollu että ne oli myöhässä? Mutta siis siitä rauhotuin kyllä ennenku hain muksut ja nyt treenaan piippuun asti salilla joka toinen päivä nii saa vähän energioita suunnattua sinne ja alkoholia tosiaan välttelen. En mä ikinä ennen oo noita nousukausia sen ihmeemmin ihmetelly ku aatellu et elämää vaan ja kännin piikkiin muut jutut ja nyt ku asiaa tutkin nii tuskin tää nyt mikään varsinainen mania on mut ehkä joku esiaste mut mihinköhän tällänen voi johtaa ku tuli ihan selväpäisyyden keskelle kuitenkin ja kontrasti normaalioloihin on aika iso, sikspä tätä nyt vähän tutkiskelen ja aattelin kysyä jos joku tietäs omakohtasesta kokemuksesta että voiko esimerkiks just joku tän alueen kaltanen sairaus esimerkiks alkaa puhkeilemaan tällä tavalla?

    • panzer

      Kirjoitat oikein paperille päivä- ja viikkolukujärjestyksen ja noudatat sitä. Tavoiteasettelu on myös hyvä pitää taustalla, odottamassa aikoja parempia!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6283
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4016
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2436
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1960
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1423
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1316
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1087
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1060
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1006
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      981
    Aihe