itsenäinen harjoittelu tekniikoissa

mutanttikilpikonna--

Moikka kaikille :)

Aloitin itämaisen lajin jossa on tekniikoita mielinmäärin.

Huomasin, että yhden treenikerran aikana ( 1,5 h ) käydään aika nopeasti eri liikkeitä, eli tekniikoita läpi joka koostuu lähinnä pariharjoitelulla, mikä on toki tärkeää.

Itse olen nyt nopean aikataulun lisäksi siirtynyt myös itsenäiseen harjoitteluun.
Toki kaikki tekniikoita ei voi valitettavasti välttämättä yksin harjoitella.

Itse olen harjoitellut, ikään kuin mielikuvitus hyökkääjää vastaan joka perustuu vähän samaan tyyliin, kuin varjonyrkkeily.

Eli seison ja kuvittelen esimerkiksi, että joku tarttuu minua jostain ranteesta, takista jne niin pyrin liikkumaan ja tekemään oman käden ja jalan liikkeet sen mukaisesti miten treeneissä on opetettu.

Myös paininukkea olen harkinnut ostaa kotiin jos haluaisi itsenäisesti painitreenii vetää.

Onko teistä jollain kokemusta itsenäisestä treenistä ?

Onko ollut hyötyä ?

Netissä toki varmaan on paljon erilaisia opetusvideoita.

9

1554

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutanttikilpikonna----

      Niin ja piti tuohon mielikuvitus hyökkääjän harjoitteluun lisätä, että joskus saatan käyttää apuna erilaisia esineitä, kuten vaikka tuoli tai jokin keppi joka on ikään kuin hyökkääjä.

      Eli kun seison tuolin edessä ja kuvittelen, että se lähtisi "hyökkääjänä " päälle niin liikun ja teen käden liikkeet opetusten mukaisesti.

      Keppi on taas mielestäni hyvä väistöjen harjoitteluun. Esim jos kepin on saannut asetettua johonkin yhdeksänkymmenen asteen kulmaan itseään kohti.

      Nyrkkeilysäkki voisi olla iso apu tässä asiassa, kun laittaa sen tulemaan kohti eri suunnista.

      • Turhaa_

        Parempi kun lähdet vain treeneihin.


    • HLKgh

      Pelkästään yksin harjoittelemalla ei opi mitään.

      Varjonyrkkeily, kata yms ovat ihan hyviä juttuja oikean harjoittelun ohella varsinkin jos ei ole aina mahdollisuutta tehdä mitään parempaa.

      Mutta siis pelkästään tuollaista harjoittelemalla ei voita yhtään ketään koskaan.

    • v-------

      Eikö jengi lue loppuun asti ?

      Tässähän oli kyse treenien lisäksi itsenäinen harjoittelu !

    • Jouko_-

      En lähtisi allekirjoittamaan tuohon yllä olevaan vastaukseen jossa yksi totesi:
      "Pelkästään yksin harjoittelemalla ei opi mitään".

      Itse harrastan nyrkkeilyä kilpatasolla ja voin sanoa, että säkkitreeni ja varjonyrkkeily on todella tärkeässä asemassa itsenäisen harjoittelun kannalta sparramisen ja kilpailuiden lisäksi.

      Harjoittelit sitten kuntoilu tai kilpailu mielessä.

      Paljon sparria vaan samalla eri tasoisten jätkien kanssa niin siinä kehittyy myös todella hyvin. Siinä saa ottelu silmää hiottua. Sama pätee budolajien sparrauksessa, kun harjoitellaan itsepuolustusta. Silloin tulee huomattua omat heikkoudet ja vahvuudet.

      • TreeneihinSiis

        Säkki/pallot ja varjo on eri asia kuin mitä tuo avaaja kertoi tekevänsä. Haaskaa turhaa aikaa ja energiaa käytännössä hyödyttömään puuhaan.


      • plöröö
        TreeneihinSiis kirjoitti:

        Säkki/pallot ja varjo on eri asia kuin mitä tuo avaaja kertoi tekevänsä. Haaskaa turhaa aikaa ja energiaa käytännössä hyödyttömään puuhaan.

        Normaaleissa viikkotreeneissä on mitenkään mahdotonta saada tarpeeksi toistoja, edes niinkään yksinkertaisessa lajissa kuin nyrkkeily. Pitäisi asua salilla.

        Niitä toistoja täytyy saada tehtyä, jotta tekniikka uppoa hermostoon. Toki mitään heittoja ja kädenvääntöjä ei voi harjoitelal yksin täydellä teholla, mutta se ei olekaan tavoitteena. Liikkeen läpikäyminen hitaasti ja ajatuksen kanssa auttaa - varsinkin aloittelijaa.

        Jos haluat kehittyä missään kamppailulajissa viikottaista kuntoiluharrastusta korkeammalle, niin silloin sinun täytyy hinkata liikkeitta myös omalla ajallasikin.


    • ShadowNinjaBoxing

      Kyllä kokemusta on. 15 vuotta harrastanut sekä kotona, että virallisissa treeneissä. Yksin harjotteluun sopii juuri liikkumisharjoittelu ja matalat potkut sekä peruslyönnit.
      Nuo, jotka kirjoittavat tosissaan, ettei yksin harjoittelusta ole mitään hyötyä, täytyy vaan ihmetellä, mistä moinen ajatusmaailma kumpuaa, koska joka treenimuodosta (yksin/parin kanssa) on aina hyötyä.
      Jatka yksin harjoittelua kotona(kin), aina on parannettavaa, ja paremmaksi ei voi tulla kuin monipuolisella treenillä.

    • mutatanttikilpikonna

      Mullakin on mielikuvitusystävä. Sen nimi on Simo. Reenan Simon kanssa aika paljon runkidoo ja kaljakempoo. Joskus tulee Simon kanssa riitaa kun se kusee mun sänkyyn ja mutsi syyttää mua koska ne ei näe Simoa kun se on näkymätön.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1056
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      1005
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      997
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      900
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      754
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      690
    Aihe