Kultaan sijoittaminen

KullanOstosta

Mitä mieltä asiaa paremmin tuntevat ovat otsikon kysymyksestä? En odotakaan juurikaan sijoitukselle suurta kasvua, ainoastaan on hajautuksen yksi kohde.

Mistä tiedän ostaessani, että ostamani kulta on Varmasti aitoa? Tuleeeko matkassa jonkinlainen aitoustodistus ja tuleeko ostos minun nimelle?

4

154

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Da_nigga_from_da_hood

      Itse olen käynyt hakemassa silloin tällön kultakolikoita. Aloitin niiden hamstraamisen kun Kreikan ongelmista kuului ensimmäisen kerran joskus vuonna 2008. Ei niissä mitään todistuksia tule tai ei niitä kenenkään nimille laiteta. Voit ostaa kultaa vaikka käteisellä niin kukaan ei tiedä siitä. Itse olen suosinut yhden unssin keräilykolikoita esim. Kiinan Pandoja sekä Australian Lunar kolikoita. Kolikoissa on se hyvä puoli että niissä on mukana kullan arvon lisäksi keräilyarvoa. Esim. yhden unssin vuoden 2000 Australian Lunar kolikko maksaa nyt jo noin 2000 euroa vaikka kullan arvo siinä on reilun tonnin, loput keräilyarvoa. Jos sellaisen ymmärsi ostaa vuonna 2000 jolloin siinä ei vielä ollut keräilyarvoa niin arvo kasvanut kullan arvon verran plus tuon noin tonnin. Jos et tykkää kolikoista niin osta kultaharkkoja, ihan pieniä laattojakin on myynnissä. Itse olen suosinut 50 gramman laattoja. Kullat olen hakenut Tavexista koska siellä on parhaimman näköiset myyjät. Esim. asematunnelissa Helsingissä on yksi kioski. Tsekkaa sivut, sieltä näet päivittyvät hinnat ja kolikkojen koot jne. Olen myös harrastanut osakesijoittamista ja vertaislainausta. Rahastosäästämisestä luovuin ajat sitten koska siinä pissitään eniten silmään. Fyysinen kulta on tähän mennessä itselleni tuottanut eniten, siis jos nyt jaksaisin alkaa myymään. Mutta ajattelin kyllä pitää vielä, kunhan WWW3 alkaa niin kulta on ainoa jolla saa suojaa ja esim. yksityiskoneen toiselle mantereelle ydinlaskeumaa pakoon. Euroilla et siinä vaiheessa tee mitään ja osakeomistuksien tietokannat on tuhottu.

    • KullanOstosta

      Meneekö verotuksen kannalta niin, että pitää ostotodistuksen tallessa ja myydessä joskus kullan pois voi niillä tehdä myyntitulosta vähennyksen (hankintskulu)? Vai meneekö myydessä verottajalle mitään tietoa?

    • niintaikkanäin

      Fyysisen kullan ostamisesta ei mene tietoa verottajalle ellet itse ilmoita. Ostotodistus on ihan hyvä säilyttää jos jostain syystä pitää todistaa kullan alkuperä ja hankintahinta mutta itse olen siinä käsityksessä ettei myydessäkään mene tietoa verottajalle.
      Ja jos jotain pitäisi verottajalle ilmoittaa niin eikö tuon voi kiertää, anteeksi siis suorittamalla laillisen verosuunnittelun eli lahjoittaa esim. 50g harkon vaimolle joka myy sen samana päivänä, arvo on alle verotettavan lahjan arvon eikä myyntivoittoa synny.

      • ei.noin.helppoa

        > siis suorittamalla laillisen verosuunnittelun eli lahjoittaa esim. 50g harkon vaimolle >

        Tokihan herra laillinen verosuunnittelija ottaa huomioon, että vaimo joutuu maksamaan siitä 50g harkon arvosta lahjaveron. Se siitä "laillisuudesta"...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 127
      3427
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      93
      3154
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2358
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      27
      1824
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1688
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1559
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1524
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1466
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1431
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      83
      1375
    Aihe