Pikavipit & Sossu?

Jutee

Olin ottanu muutaman 700 euron pikavipin ja sossun ämmä vaati, että mun pitää maksaa lainat heti takas tai muuten ne katsotaan tuloiks. No nyt oon kuitenki ottanu pari uutta 800 euron lainaa enkä oo maksanu aiempia lainoja millään tavalla. Mitenköhän sossu tähän suhtautuu? Viimeks ne uhkas evätä toimeentulotuen kokonaan. Jos tuki katkastaan nii sitten lähtee kämppä alta ku muutenkin on vuokrarästejä.

19

266

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 15plus5

      sellainen on käytäntö. vähätuloisen valotonta arkea.

      • kukamaksaa

        Maksoitko takaisin edellisiä vippejä noilla uusilla Sossu vain yrittää varjella yhteiskunnan varoja. Sitten kun joudut ulosottoon tulet kumminkin sossuun kun rahat riitä kun vouti vie kaiken. Silloin yhteiskunta tavallaan joutuu maksamaan sun vippejäsi. Voi vain toivoa että sulta nopeasti menee luottoriedot.


    • Samalakikaikille

      Et tule saamaan jatkossa mitään. En yritä olla ilkeä, mutta ne katsotaan tuloksi ja lasketaan kauanko sinun pitää sillä pärjätä.

    • 1218

      Sillä 3000 eurolla olisi varmaan aika mukavasti saanut maksettua niitä vuokrarästejä pois...

    • yakyak

      Olen sanaton tälläisen käytöksen edessä... Miten vastuutonta.

      • SossuRotta

        Elämätä ihanata :P


    • VipstaakiOriginaali

      Vieläkö löytyy noin tyhmiä ihmisiä? En tarkoita siis sitä vippaaminen olisi välttämättä tyhmää, mutta se on että ohjaat ne samalle tilille jota sossun ämmä tutkii. Ota eri tili toisesta pankista ja sen jälkeen hoitelet nämä jutut siellä ja normaalit raha-asiat siellä missä ennenkin.

    • Nimimerkkkki

      Ei auta muu kuin lähteä persettä myymään.

      • laitaperintään

        Tuskin on kysyntää ja jos on niin se sellainen itsensä häpäisytapa jonka jälkeen ei kehtaa edes itseä katsella,älä ala sellaiseen menköön perintään.


    • erhhr

      Jos omistan jotai nen saa sossusta mitään. Eikä ne noista vipeistä mitään sano muutenkaan. Sitten jos lainaa yksityoshenkilöltä rahaa varmaan sanoo.

    • sddsf

      reps mitä idiootteja :D

    • fdfhh

      Niithän täs maas löytyy ;D Jotkut vielä pelaa noilla pikavipeillä asuntonsakin alta ;D Siinäpä idiotismia riittämin.

      • MRpitkäveto

        Joskus ne varmat pitää!


    • asuntoooo

      Aloitukseen sen verran että koita nyt hyvä ihminen vuokra-asuntosi säilyttää nimittäin talvi tulossa

    • jolopolo

      nyt vaa äkkiä jostain lisää vippejä ja koita pelata mahdollisimman varman päälle

    • KallistaVippii

      Mullekin kävi niin hölmösti joskus aikoinaan että otin 200e vipin kun olin varma että saan toimeentulotukea ensi kuuksi ainakin jonkin verran. Noh niin sainkin ja maksoin vipin pois, mutta sitten pelivimmassa nostin monta sataa euroa rahaa pankista ja tulin myöhemmin järkiini tallettaen 200e takas pankkiin että saan vuokran maksettua kun en muistanut laskea sitä mukaan. Ensi kuuksi tuli kokonaan kielteinen päätös kun kattoivat sen 200e tuloiks eivätkä antaneet mitään. En ymmärrä mikseivät vaan vähentäneet sitä 200e perusosasta vaan eväsivät koko tuen. Jälkiviisaana olisi pitänyt valittaa. Olin ottanut loppu kuusta jo uuden 250e vipin ja olin varma että saan tt-tukea, mutta kun eväsivät niin oli pakko ottaa lisää että saan vuokrat yms. maksettua. Sitten tulikin täydellinen hulluus. Jos luottotiedot kerran menee niin menköön sitten kunnolla. Otin joka paikasta sen minkä irtos. Velkaa sain kaikkine kytypuhelinkauppojen, osamaksutilausten, pikavippien ja puhelinlaskujen muodossa ehkä sen 15 tuhatta euroa.

      Noh tilasin vähän aikaa sitten nuo luottotiedot Suomen asiakastiedolta ja velkaa on 6v sitten tehtyjen hölmöilyjen jälkeen 50 tonnia. En olisi ikinä uskonut että sitä on niin paljon. Kuvittelin että velkaa on about 20 - 25 tonnia. Koko ajan sataa uutta kirjettä ulosotossa eli kohta sitä voi olla 60 - 70 tonnia. Velkaa en ole lisää saanut/ottanut enään 2010 vuoden jälkeen, mutta ne pyörii perinnässä ikuisuuden vaikka olen joihinkin paikkoihin ilmoittanut että pistääkää ulosottoon mahd. nopeasti. Joka ikisestä 20e - 250e vipistä omat reilut 200e käräjäkulut, myöhästymismaksut ja perintäkulut niin kyllä paisuu kakku. Oli eräskin 40e vippi kasvanut 800 euroon kun siinä oli juuri nämä kaikki mahdolliset kulut.

    • KallistaVippii

      En kyllä ikinä pysty näitä maksamaan ellen pääse johonkin takuusäätiön velkasaneeraukseen. Nytkin opiskelen vielä monta vuotta, joten nämä kasvaa sillä n.10% vuosikorolla sellaista vauhtia että..

      • fghsvs

        Ne velat, jotka olet saanut käräjäoikeuteen, vanhenevat 15 vuodessa, eli olet jo miltei puolivälissä. Muillekin koittaa nykylain mukaan lopullinen vanheneminen. Opiskelet vielä vuosia. Et nykymaailmassa saa vakiduunia suoraan koulunpenkiltä tai jos saat, ei palkkasi huitele isoissa lukemissa. Ulosotto ottaa muutamia vuosia sen, mitä ottaa. Sinuna en tekisi yhtään mitään. Anna vanheta. Jätä säätiöt ja velkajärjestelyt niille, jotka niistä hyötyvät. Kun kumpaakaan ei sinulle myönnetä kuitenkaan, kun et ihan täytä ehtoja. Siinä Takuusäätiölle sinulla on liikaa velkaa ja velkajärjestelyä varten elämäntilanteesi ei ole vakiintunut, koska opiskelet. Sitten kun olet valmistunut työttömäksi, ei ole enää järkeä hakea velkistä, joka kestäisi 5 vuotta nollaohjelmalla, kun velat vanhenevat sitä ennen..


    • timppadaa94

      itel lähtee kans kämppä alta ku tuesta piti maksaa eka vuokra ja sitten lyhentää aiempia (kahta) rästi vuokraa nii sit tuli kumminki sellane olo et pakko saada subua nii sit kaikki tuet meni subuun kahes päiväs !

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2773
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2350
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2130
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1894
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1747
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1746
    7. 121
      1712
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1706
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      130
      1491
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe