Korkeanpaikan kammo

Korkeanpaikankammo

On senverran voimakas korkeanpaikan kammo, että haittaa ja rajoittaa monia asioita elämässä.
Katolle pitäisi mennä, kun kattohuoltotöitä on tehtävä.
Meillä on tasakatto 290cm korkea, moni sanoo, että sinnehän on helppo kiivetä, kun on noin matala katto, mutta eipä ole korkeanpaikan kammoiselle.
Tikapuita en uskalla kiivetä pystysuoraan ylöspäin.
Olen yrtittänyt, mutta sitten iskee paniikki neljännen puolan jälkeen, siinä menee jotenkin lukkoon.

Olen rakentanut rappusia katolle, kun rappusiahan on helppo kiivetä, mutta siinäkin joutuu peittämään kaikki kolot ja reiät, joita näkyy maahan, koska korkeanpaikan kammo iskee päälle.
No tänään laitoin kevytpressun sateensuojaksi rappusten päälle ja kiipesin kokeeksi rappusia kevytpressun sisäpuolella.
Yllätyin, kun ei pelottanut juuri yhtään.
Pressu peitti näkymän sivuille ja yläpuolelle, jotka olivat vielä avoimet, oli kuin olisi jossakin putken sisällä suljetussa paikassa.
Suljetun paikan kammoa ei minulla ole, voi olla kuinka ahtaassa ja suljetussa paikassa tahansa, se on lastenleikkiä verrattuna korkeisiin paikkoihin.
Täytyykin kattaa rappuset pressulla, niin ehkä katolle meneminen sitten onnistuu.

4

73

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pään-resetointi

      Joo, ja ajatusten hallinta ja siedätyshoito ovat toinen konsti, jolla sitä primitiivireaktiota saa rauhoitettua.
      Istuskele korkella paikalla ja katsele rauhassa maisemia, rauhoittele itseäsi ajatustasolla, totuttele näkemään ympäristösi ylempää kuin yleensä, ja kun eteen tulee työtehtävä tms., keskity (esim.) kiipeämiseen tapahtumana äläkä ajattele mitään muuta.
      Nuoralla kävelijäkin pysyy vaijerilla, kun hän keskittyy vain askelten ottamiseen ja unohtaa kaiken muun.
      Päästä lähteävät kaikki käskyt, niin tunteille kuin lihaksiinkin, ja onnistuminen lujittaa luottamusta omiin kykyihin.

    • ElämäAntaaJaElämäOttaa

      Vittu kun olisi joku tuonkin minulle kertonut:(

    • Korkeanpaikankammo

      Luovuin siitä pressutunneli systeemistä, kun eihän sellainen tuulessa pysy aloillaan.
      No katolle vihon viimein pääsin, laiton rappusten sivuille pahvia ja pressua, joka peitti näkyvyyden suoraan alas rappusten sivulta.
      On stressannut koko kesän mielessä tuo katolle kiipeäminen ja nyt se vihdoinki onnistui.
      Rappusten rakentaminenkin on stressannut, että missä välissä rakentamiseen on aikaa, kun on joka päivä melkein satanut vettä ja poudalla on sitten muita hommia kasautunut, ettei ole ehtinyt.
      Nyt voikin sitten tehdä muutakin, kuin pelkästään stressata katolle kiipeämisen kanssa, kun kerta sinne uskalsin kiivetä ja täytyy vaan kiivetä vähän väliä, että tottuu ja talvella voi sitten luoda lumet alas.

      • paniikkihäiriöinenlaaja

        Tuohon kun lisäät hissikammot juna bussi ismisvilinäkammot laivakammot ahtaanpaikan sosiaaliset fobiat paniikkioireistot tyhjästä jopa niin et ihmettele miksi
        laittoivat aikanaan mut eläkkeelle kanssa ota tosta pilleri kun tarviit.Onneksi ei kuitenkaan skitso vaivaa ei harhaisuutta vaan jannitystä koko rahalla no elämä on.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2733
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2320
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2080
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      15
      1827
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1721
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      38
      1705
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1686
    8. 100
      1646
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1477
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe